Postingstijd interval gedetecteerd van 1677.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 69 berichten ]
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 23 mei 2007, 19:04 Bericht 
LEIDEN, 23-05-2007. Door het kantooruitzicht van elektronicafabrikant JVC dreigen de ellenlange files op het grootste knelpunt van Nederland, de rijksweg A4 bij Zoeterwoude, veel langer dan noodzakelijk te blijven bestaan.

Na jaren soebatten nam het vorige kabinet al een besluit over de verbreding van de snelweg tussen Amsterdam en Den Haag. Hier stonden afgelopen jaar meer en langere files dan waar dan ook, die samen 1,8 miljoen verloren uren opleverden.

Rijkswaterstaat wil komend najaar beginnen met de verbreding van twee naar drie banen per rijrichting. Het vijfjarige megaproject bestrijkt twintig kilometer snelweg en kost circa 300 miljoen euro, onder meer omdat een deel van het asfalt door een nieuwe tunnelbak gaat lopen.

Het Europese hoofdkantoor van JVC op een Leids industrieterrein naast de A4, heeft echter bezwaar gemaakt tegen de verbreding. Deze kan hierdoor flink worden vertraagd. De firma voorziet voor haar medewerkers een verstoord uitzicht, meer geluidsoverlast en gezondheidsklachten door een toename van luchtvervuiling. JVC eist extra maatregelen, zoals een doorzichtige geluidswal.

Ook een inwoner van Leiderdorp en Milieudefensie hebben bezwaar aangetekend tegen de verbreding. De Raad van State doet over circa zes weken uitspraak. Als de bezwaarmakers gelijk krijgen, moet de overheid opnieuw onderhandelen over een oplossing.

Hoewel duizenden automobilisten zich in dat geval nog langer dagelijks moeten verbijten in de file, is JVC niet van zins de procedure in te trekken. „Wij wachten de uitspraak af en bezien dan wat ons verder te doen staat. Tot die tijd geven we geen commentaar”, aldus een zegsman. De ANWB noemt het beroep van JVC bij monde van zegsman Marcus van Tol opmerkelijk. „Je zou denken dat dit bedrijf belang heeft bij goede bereikbaarheid.” Dit laat onverlet dat de belangenbehartiger hecht aan een zorgvuldige afwikkeling van bezwaren. „Het blijft een afweging tussen milieu, landschap en mobiliteit. Maar in de regel is het beter een bestaande weg te verbreden, dan een nieuwe aan te leggen.”

BRON: De Telegraaf /abonnee gedeelte
Offline Snel weg
Master
wo 23 mei 2007, 19:10 Bericht 

Hop /me koopt nooit meer wat van JVC
Offline MadDog2K
Pro
wo 23 mei 2007, 19:10 Bericht 
Stakkers !! :[ :x

Snap hun reden wel een inieminie-pietsie-heeeeeeeeel-klein beetje, maar je hebt belang en meer asfalt-belang. Keus lijkt mij niet moeilijk ;) O:)
Offline Worf
Master
wo 23 mei 2007, 19:35 Bericht 
Snel weg schreef:
Hop /me koopt nooit meer wat van JVC

Me ditto

Niet dat ik het al deed, maar toch...
Offline Marcel
FS medewerker
wo 23 mei 2007, 19:38 Bericht 
JVC? Wasda...
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 23 mei 2007, 19:42 Bericht 
Maken dit soort dingen

Afbeelding
Offline Marcel
FS medewerker
wo 23 mei 2007, 19:42 Bericht 
:lol: Vandaar dat ik het niet ken..
Offline Djoelzz
Master
wo 23 mei 2007, 19:44 Bericht 
:o

Wat een gevaarte!

En dan zeker 2 x 2 watt :lol:
Offline egeltjes
Master
wo 23 mei 2007, 20:03 Bericht 
Maar, zij kunnen aan de kantoor-zijde van de geluidsmuur toch hele grote schermen ophangen, waarop een breed uitzicht op mooie natuur weergegeven wordt ...

... Met af en toe een pakkende tekst er doorheen, zoals: "doorwerken, stelletje gluurders" of zo ... :lol: :lol:
Offline Superkoerier!
Master
wo 23 mei 2007, 21:45 Bericht 
Gewoon uitkopen en een alternatieve locatie aanbieden. Probleem opgelost.
Offline johnd23
Weet de weg
wo 23 mei 2007, 21:58 Bericht 
Citaat:
De firma voorziet voor haar medewerkers een verstoord uitzicht.

Citaat:
JVC eist extra maatregelen, zoals een doorzichtige geluidswal.

Yeah right..... en door die doorzichtige geluidswal, wordt het uitzicht beter :lol:
Offline Kenji
Master
wo 23 mei 2007, 22:22 Bericht 
Raar, ik moet op mijn werk werken, en niet naar buiten staren.....

en hebben alle moderne kantoorgebouwen niet een state of the art airco-systeem, waardoor gezondheidsklachten van buitenlucht niet mogelijk zijn?

wat een losers zeg. Kijken ze dan liever naar een file?
Offline Bussloo
Master
wo 23 mei 2007, 23:26 Bericht 
Meer luchtvervuiling? Files veroorzaken meer luchtvervuiling dan stilstaande auto's.
Geen JVC meer hier. En aangezien ik af en toe wat advieswerk doe over aan te schaffen multimedia apparatuur haal ik JVC ook uit de lijst :boos:
Offline Dave
FS Webmaster
do 24 mei 2007, 0:39 Bericht 
Ik ken het desbetreffende gebouw en het gaat werkelijk nergens over.

Bovendien wordt de boel ondertunnelt daar dus ik snap het hele probleem niet.

Citaat:
2007 - 2012 verbreden van de A4, gedeeltelijk aan de westzijde en gedeeltelijk aan de oostzijde van de bestaande A4, inclusief de verdiepte ligging van de A4 over een lengte van 1400 meter ter hoogte van de Oude Rijn.

Afbeelding

Verder hebben ze zelf een gigantische reclamezuil in de tuin staan (ook op de satelliet te zien, check die schaduw).

En het gebouw staat haaks op de A4 :nah:
Offline Koffieleut
Master
do 24 mei 2007, 1:15 Bericht 
Dave schreef:
Ik ... t/m ... A4

Kijk, da's nog eens een duidelijke beargumentering :thumb:

JVC: Je Verbeten Conculega's ?! (mmmh niet heel sterk)

Ik kocht het spul ook al niet, maar nu inderdaad meer motivatie om me er zeker niet mee in te laten.

Edit: Stond op eens een zin die niet van mij was bij: :D

Laatst bijgewerkt door Koffieleut op do 24 mei 2007, 9:08, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Dave
FS Webmaster
do 24 mei 2007, 2:22 Bericht 
Sterker nog het wordt gedeeltelijk overkapt :lol:

Afbeelding

Zo te zien over een beperkt stuk maar je kan ook niet alles hebben.

Affijn er ligt nog een weg tussen als buffer dusse :roll:
Offline Superkoerier!
Master
do 24 mei 2007, 7:07 Bericht 
Bussloo schreef:
Meer luchtvervuiling? Files veroorzaken meer luchtvervuiling dan stilstaande auto's.
Geen JVC meer hier. En aangezien ik af en toe wat advieswerk doe over aan te schaffen multimedia apparatuur haal ik JVC ook uit de lijst :boos:

Pfff, je bent een onafhankelijk adviseur of niet...
Offline Guppenklup
Master
do 24 mei 2007, 7:13 Bericht 
Gut, kunnen ze de snelweg niet meer zien? Mooi, kunnen ze eindelijk eens doorwerken
Offline Timster
Die hard
do 24 mei 2007, 8:24 Bericht 
Wat een treurig nieuws zeg, je zou toch verwachten dat ze bij een bedrijf als JV geen raamambtenaren hebben, maar blijkbaar toch wel....
Offline S60
Master
do 24 mei 2007, 8:59 Bericht 
Sandeman schreef:
Maken dit soort dingen

Afbeelding

Is dat?

Fred :biertje:
Offline Shooting Star
Master
do 24 mei 2007, 9:52 Bericht 
Marcel schreef:
JVC? Wasda...

Die hebben VHS uitgevonden. Is toch een aantal jaren erg populair gebleken, nu helaas voor hen achterhaald door de DVD-recorder.
Offline Shooting Star
Master
do 24 mei 2007, 9:53 Bericht 
Bussloo schreef:

:huh: Files zijn toch stilstaande auto's? :x :wink: Als je bedoelt: stilstaande auto's waarvan de motor niet draait, dan klopt het :thumb:
Offline Bussloo
Master
do 24 mei 2007, 10:40 Bericht 
Scherp :wink:
Moet natuurlijk zijn: Met een normale snelheid rijdende auto's.
Offline pASCII
Master
do 24 mei 2007, 11:24 Bericht 
Ze zijn gewoon bang dat als de plannen doorgang vinden in hun huidige vorm de mensen hun enorm grote en evenredig dure reclamezuil niet meer zien.
Offline Flintstone
Die hard
do 24 mei 2007, 20:35 Bericht 

Ik lees iets over een overkapping van de A4 en een megareclamezuil in de tuin van JVC. Als de A4 overkapt is kan men de zuil niet meer zien en loopt men dus reclamemogelijkheden mis. Vandaar dus ook een doorzichtige geluidswal. Een dichte zou het zicht op de zuil belemmeren.

Al met al dus geen medewerkersbelang (die toch al naar hun JVC Flatscreen moeten kijken) maar reclamebelang.

Dat ding op de foto lijkt me trouwens meer een A-team schietgereedschap van deze tijd.
Offline snafoe
Nieuwkomer
di 27 dec 2011, 12:44 Bericht 

tistochniettegeloveuh..
Die directeur van JVC ken ik :
Hij woont bij me in de buurt (sinds 2009) en ik ken hem niet anders dan dat het een ongelovelijke zeikerd is die ALLES tegenhoudt in de buurt (erfafscheidingen, straatverbeteringen voor de wijk, etc.) als hij maar iets kan bedenken om het tegen te houden.
Nooit is hij creatief in het meeoplossen van de wensen in de buurt.
Alsof hij voor de gemeente werkt of maatje is met de wethouders, maar nee hoor hij is een type autoriteitsgeilaard.
Hij verlangt kennelijk dat ondergeschikten altijd zonder kritiek alles slikken wat het management voorkookt, en daarom steunt hij "collega"autoriteiten als het wordt "aangevallen" door kritikasters.

Behalve dan in Leiderdorp waar ZIJN plekje bedreigd wordt door de overheid(splannen).
Dan zie ik dat zn argumenten net zo perfide en beschamend zijn als wat ie denkt in te brengen tegen de WOZ berekening van de gemeente.
godogodogodogod.
Maar ja wat wil je, zie zn opleiding:
InterCollege Business School BBA, The Hague.
Veel hete lucht en haagse bluf, maar in NIETS te vergelijken met een universitaire studie in business.
Patsertjes die ervanaf komen en denken dat de wereld aan hun voeten ligt.
pfffff.

En wat betekent JVC nu eigenlijk in Europa ? in de Benelux ?
Niks. en dat kunnen de jappen hem wél persoonlijk aanrekenen.
Vervangen die vent.

Wil je hm persoonlijk de groeten doen met in file staande ronkende stinkende motor voor zn deur:
http://maps.google.nl/maps?q=Tedingerbr ... 56.24,,0,0
Offline no justice
Master
di 27 dec 2011, 12:47 Bericht 
slechts een schop van 4 jaar..... O:)
Offline Tweebel
Master
di 27 dec 2011, 12:49 Bericht 
no justice schreef:
slechts een schop van 4 jaar..... O:)

Topic zegt *auw* na zo ruw vh sterfbed te zijn geschopt.
Offline Smookey
FS medewerker
di 27 dec 2011, 13:39 Bericht 
Buiten dat, JVC heeft alleen bij de eerste procedures tegen de verbreding van de A4 meegedaan (met anderen oa MD). TB is toen door de RvS teruggezonden naar RWS, die heeft vervolgens het huiswerk overgedaan en de werkzaamheden zijn van start gegaan.

Het eerste wat gedaan werd was de reclamemast nabij de JVC een eindje opschuiven, richting de JVC :woop:
Offline renew40
Die hard
di 27 dec 2011, 13:41 Bericht 
Maar daardoor hij dit wel veroorzaakt :kniktja:

http://www.destentor.nl/nieuws/algemeen ... ploper.ece

"LIJNDEN – De A4 bij Leiderdorp was dit jaar het grootste fileknelpunt van Nederland. Dat blijkt uit de dinsdag gepubliceerde file top 10 van de Verkeersinformatiedienst (VID) over het jaar 2011.
Lees meer op de link"
Offline egeltjes
Master
di 27 dec 2011, 13:52 Bericht 
En al die a4 protesten, ondanks dat jvc goede auto-radios maakt.
Offline Smookey
FS medewerker
vr 30 dec 2011, 12:35 Bericht 
renew40 schreef:
Maar daardoor hij dit wel veroorzaakt

:nono:

Als je een snelweg tussen Amsterdam en Den Haag/Rotterdam aanlegt 50 jaar geleden, alles groter laat worden behalve de verbinding, dan krijg je een bottle-neck. Aldus geschiedde.

Wel grappig dat ze in Leiderdorp een Ikea willen, heb je dadelijk én bij Delft én bij Hoogmade files in het weekend.
Offline Tweebel
Master
vr 30 dec 2011, 12:48 Bericht 
Smookey schreef:
Wel grappig dat ze in Leiderdorp een Ikea willen, heb je dadelijk én bij Delft én bij Hoogmade files in het weekend.

dan te bedenken dat (ik meen) in Barendrecht de ikea had aangeboden een hun kosten 1 of andere afritconstructie en toegangsweg te laten bouwen.. Was allemaal niet nodig volgens de gemeente, dus nu lekkere weekenddrukte daar.

ongelofelijk dat Leiderdorp dan zo'n ding wil hebben.. en vervolgens waarschijnlijk eisen dat de limiet 80 wordt vanwege de drukte...
Offline Dennis_on_the_road
Master
vr 30 dec 2011, 12:57 Bericht 
Smookey schreef:
Wel grappig dat ze in Leiderdorp een Ikea willen

pas in 2014 dus duurt nog ff.
Offline dabeetle
Master
vr 30 dec 2011, 13:07 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ook een inwoner van Leiderdorp en Milieudefensie hebben bezwaar aangetekend tegen de verbreding

Milieudefensie heeft daar niks te zoeken, en kunnen we geen alternatieve filevrije route bepalen voor de deur van de betreffende inwoner langs zolang de verbreding vertraagd wordt?

Wat me trouwens verbaasd. Ik heb altijd gedacht dat de verdiepte ligging veel langer zou zijn, toch zeker tot aan Wooon. Nu zit de snelweg ter hoogte van de nieuwe woonwijk naast de haven al weer op maaiveld niveau terwijl de kopers daar al die tijd is voor gehouden dat ze geen last van de A4 meer zouden hebben. Zeker ook dankzij milieudefensie omdat een verdiepte ligging slecht voor het milieu is?
Offline Vroeg op
Master
vr 30 dec 2011, 13:59 Bericht 
snafoe schreef:
Die directeur van JVC ken ik

Doe me een plezier en zeg effe dat het een omhoog gevallen egotrippende lul is die alleen maar aan zichzelf denkt.
En dat ie door zijn gezeik heel wat klantjes verloren is... :thumb:
Offline Dave
FS Webmaster
vr 30 dec 2011, 14:04 Bericht 
Tweebel schreef:

ongelofelijk dat Leiderdorp dan zo'n ding wil hebben..

De gemeente wil dat ja...

En waarom wil de gemeente dat? Lekker duur grond verkopen!

Leiderdorp wil de status gro(o)t(st)e meubelboulevard terug maar denk je dat de inwoners zitten te wachten op een IKEA? :lol: ;(

Heeft ook allemaal geen zin; Haarlem, Amsterdam, Delft allemaal om de hoek.
Offline Smookey
FS medewerker
vr 30 dec 2011, 16:12 Bericht 
dabeetle schreef:
Nu zit de snelweg ter hoogte van de nieuwe woonwijk naast de haven al weer op maaiveld niveau

Niet helemaal en reken maar dat indien voorzien, er schermen komen.
Offline WNS2.0D
Master
vr 30 dec 2011, 16:24 Bericht 
Dave schreef:
Haarlem, Amsterdam, Delft

Dat is nou net het probleem, zitten allemaal ongeveer even ver dus is het moeilijk kiezen.
Offline zadkine
Master
vr 30 dec 2011, 16:31 Bericht 
Lijkt me een goed plan om bij Leiderdorp ter beperking van de files alle afritten en opritten af te sluiten. Ook dus aan de westkant, de A44 geloof ik.Per slot veroorzaakt invoegend verkeer extra veel vertraging.
Is daarnaast natuurlijk ook goed voor de bereikbaarheid van JVC en die ene inwoner....die moeten zich dan eerst een weg door Leiden banen richting een andere oprit.
Offline 357kurt
Die hard
ma 02 jan 2012, 10:05 Bericht 
JVC is plastic bagger, ooit nog een ouderwetse stereotoren van gekocht (mm 1994??) , maar na een bezoek aan een Duitse HiFi corner overgestapt naar het echte werk (Tannoy, B&W, Music Fidelity...etc..)

Volgens mij verkopen ze alleen nog maar autoradio's?
Offline Smookey
FS medewerker
ma 02 jan 2012, 10:53 Bericht 
357kurt schreef:
Volgens mij verkopen ze alleen nog maar autoradio's

Projectoren
3D projectoren
Camcorders
HD Memory Camera
Everio
Picsio
Accessoires
Audio
Made for iPod®
Micro
Portable
Hoofdtelefoon
Noise-Cancelling
In-Ear
Black Series
Mobile Ready
Xtreme Xplosives
Light-Weight
Kids
Full-Size
Ear-Clip
Colourful
Mobile Entertainment
Navigatie
Multimedia
CD-Receivers
Speakers
Versterkers
Accessoires

Iets meer dus
Offline shootme
Master
ma 02 jan 2012, 11:20 Bericht 
357kurt schreef:
Volgens mij verkopen ze alleen nog maar autoradio's?

Ik heb nog een dvdspeler van JVC, al 4 jaar niet meer gebruikt door aanschaf van moviecube..

Ze maken best veel dingen.

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/? ... 0_JStewFgA

Tweakers kun je best als critisch bestempelen en hoewel er een paar negatieve dingen tussen zitten (bij welk merk niet) zie ik niet echt een negatieve trent..
Offline A4
Master
ma 02 jan 2012, 11:39 Bericht 
snafoe schreef:
Wil je hm persoonlijk de groeten doen met in file staande ronkende stinkende motor voor zn deur:
http://maps.google.nl/maps?q=Tedingerbr ... 56.24,,0,0

Sneu optrekje voor een directeur van een dergelijk bedrijf. De zaken gaan niet zo goed meer zeker :fp:
Offline Smookey
FS medewerker
ma 02 jan 2012, 11:57 Bericht 
Mijn JVC-TV, had een storing, meegenomen naar het repair-centrum* van ze in Leiden.
Ow, zegt een monteur, da's waarschijnlijk een kleinigheid, ik kijk zo ff.
Ik vraag aan de balie hoe lang het zou duren. Zou zo klaar zijn. Ik zeg, dan haal ik even snel een doos gebak.

Na 30 minuten stond hij weer in de auto, iedereen blij.

*dit is niet bij het kantoor langs de A4
Offline Sherlock
Master
ma 02 jan 2012, 11:59 Bericht 
Smookey schreef:
Mijn JVC-TV, had een storing, meegenomen naar het repair-centrum* van ze in Leiden.Ow, zegt een monteur, da's waarschijnlijk een kleinigheid, ik kijk zo ff.Ik vraag aan de balie hoe lang het zou duren. Zou zo klaar zijn. Ik zeg, dan haal ik even snel een doos gebak.Na 30 minuten stond hij weer in de auto, iedereen blij.*dit is niet bij het kantoor langs de A4

:dood:
Offline Brakefire
FS Getrouwd
ma 02 jan 2012, 12:10 Bericht 
Smookey schreef:
meegenomen naar het repair-centrum* van ze in Leiden

Je bedoelt Van de Greft zeker? Da's een zelfstandig reparatie bedrijf dat de garantiegevallen voor JVC, maar ook voor een heleboel anderen doet. Hebben helemaal niets met JVC te maken, behalve dat ze er facturen heen sturen.

Ondertussen heet het e-care zie ik.
Offline Smookey
FS medewerker
ma 02 jan 2012, 12:29 Bericht 
Ja, die was het, de naam van toen weet ik zo niet meer maar Fruitweg 34 idd
Offline Kiwi45
Master
ma 02 jan 2012, 13:02 Bericht 
Er werken nog maar een man of twintig bij JVC Nederland. Ze hebben de boot op een groot aantal vlakken gemist.
Alleen camcorders doen ze nog vrij aardig, low-end car-audio ook wel, en dan houdt het een beetje op.

En dankzij dat gezeur over de A4 gun ik ze het gebrek aan succes van harte.
Offline egeltjes
Master
ma 02 jan 2012, 15:15 Bericht 
Zo goedkoop vond ik mijn auto-radio (de voorganger van de KD-R821BT) niet.
En toch ben ik wel reuze tevreden over.

En nu weet ik niet meer van welk merk de opvolger van mijn huidige dan moet worden.
 [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende