Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
Offline S60
Master
vr 16 dec 2005, 10:50 Bericht 
Reed ik gister tegen 11:45 op de A1 langs Deventer. Draait er bij Deventer-Oost een “Zuurstuk-VW-busje” de A1 op. Iedereen let dus ineens dubbel op z’n snelheid. Behalve ….. Inderdaad: Het busje. Eerst was het 100-110 waar 90 mocht. Iets verder (op de IJsselbrug) bleef het 100-110 (waar 70 mocht) :nono: . Bij Twello-Wilp verliet het busje (met 3 dienders) weer de A1. Ik kon gelukkig nog net het kenteken opschrijven: 27-GV-GL. :thumb:
Beste Pieter-Jaap Aalbersberg, mag ik hieruit concluderen dat snelheidsbeperkingen niet gelden voor het Politiekorps-IJssellland?? :x
O,ja ze waren natuurlijk onderweg naar een gevaarlijke opdracht waar ze echt, geloof-mij-maar, naar toe moesten! :x

Fred :biertje:
Offline Worf
Master
vr 16 dec 2005, 10:59 Bericht 
Zucht...Ja dat mogen ze....
Offline meranto
Master
vr 16 dec 2005, 11:00 Bericht 
Als er geen noodzaak was is 40 te hard wel een beetje asociaal. Dien een klacht in en zeg dat ze enorm gevaarlijk bezig waren, dik het een beetje aan hier en daar.
Offline S60
Master
vr 16 dec 2005, 11:04 Bericht 
Worf schreef:

Dus als ik met >70Km/u langs wegwerkzaamheden rij, dan is dat levensgevaarlijk, en als een Politievoertuig dat doet ineens niet?? :o
moet ik nu aan gaan tonen dat ik beter auto kan rijden dan de eerste-de-beste agent? :x

Offline garco
Master
vr 16 dec 2005, 11:07 Bericht 
De hooligans van FC Twello waren weer bezig denk ik.
Offline Tosty_82
Respect
vr 16 dec 2005, 12:01 Bericht 
zeker geen fotooz als bewijs... zou verhaal nog sterker maken!
Offline meranto
Master
vr 16 dec 2005, 12:09 Bericht 
een foto geeft over het algemeen niet echt goed weer hoe hard iemand (de politiewagen in dit geval) rijdt, tenzij je toevallig ingebouwde gatso-apparatuur in je auto hebt natuurlijk :D
Offline ArieWillem
Weet de weg
vr 16 dec 2005, 12:21 Bericht 
een foto van de situatie kan natuurlijk wel verduidelijking geven, maar snelheid weergeven is wel beetje lastig idd.
enne als je klacht in gaat dienen niet zeggen dat jij ook te hard reed he :lol:
dus niet zoiets als:
Ik reed daar 130 km/h verdwijnt dat busje veel te langzaam uit m'n binnenspiegel, als ze zich aan de snelheid hielden zou dat veel sneller gaan.
Offline biebel
Master
vr 16 dec 2005, 12:42 Bericht 
Ja, dat mogen ze, dat noemen ze "surveillance-snelheid". :o

Ik snap het wel een beetje, maar je schrikt je wel de blubbers als zo'n busje ineens afschrikwekkend snel aan komt stuiven in je achteruitkijkspiegel. :evil:

En ik weet niet of een klacht helpt. Maar dan heb je in ieder geval wel laten merken dat het een "potentieel verkeerde boodschap" afgeeft aan de gemiddelde weggebruiker.

Laat even weten hoe het afgelopen is als je een klacht ingediend hebt. :thumb: succes!

greetz
Carin
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 16 dec 2005, 12:47 Bericht 
Als ik agent was zou ik het ook doen :D
Offline Shooting Star
Master
vr 16 dec 2005, 13:15 Bericht 
Kenteken 27-GV-GL

Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming TRANSPORTER; KOMBI TDI 75 KW
Kleur(en) Wit
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2461 cm3
Aantal zitplaatsen 9
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.612 kg
Maximum massa voertuig 2.700 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 700 kg
- geremd 2.000 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 28 maart 2001
Datum eerste toelating 28 maart 2001
Datum aanvang tenaamstelling 28 maart 2001

Vervaldatum APK 29 maart 2006

Maar 's kijken of ze wel op tijd zijn met die APK. Wordt nog wel 's vergeten :wink:
Offline Smookey
FS medewerker
vr 16 dec 2005, 13:24 Bericht 
Ach, zo reed ik 2 weken achter een terreinauto die gesleept werd door de ANWB, we moesten een invoeger oversteken richting de vluchtstrook en ze kwamen voor een vrachtwagen terecht. Ik er achterlangs en zag de politiewagen met zwaailicht al over de vluchtstrook van de invoeger aankomen. Gelukkig de ANWB-er ook, de bestuurder van de terreinauto slingerde wel wat door maar bleef gelukkig braaf achter de ANWB aansturen.

Bij het eerste tankstation eraf en ja hoor, daar stonden ze 3 of 4 man sterk, 1 moest pissen en de anderen gingen de shop binnen ..... :evil:
Offline meranto
Master
vr 16 dec 2005, 13:31 Bericht 
Smookey schreef:
Ach, zo reed ik 2 weken achter een terreinauto die gesleept werd door de ANWB, we moesten een invoeger oversteken richting de vluchtstrook en ze kwamen voor een vrachtwagen terecht. Ik er achterlangs en zag de politiewagen met zwaailicht al over de vluchtstrook van de invoeger aankomen. Gelukkig de ANWB-er ook, de bestuurder van de terreinauto slingerde wel wat door maar bleef gelukkig braaf achter de ANWB aansturen.

Bij het eerste tankstation eraf en ja hoor, daar stonden ze 3 of 4 man sterk, 1 moest pissen en de anderen gingen de shop binnen ..... :evil:

nood breekt wet....
Offline Macabeus
Master
vr 16 dec 2005, 15:35 Bericht 

S60 schreef:
Worf schreef:

Dus als ik met >70Km/u langs wegwerkzaamheden rij, dan is dat levensgevaarlijk, en als een Politievoertuig dat doet ineens niet?? :o
moet ik nu aan gaan tonen dat ik beter auto kan rijden dan de eerste-de-beste agent? :x

Hun hebben daar een speciale opleiding voor gehad dus inderdaad is het dan ongevaarlijk :zzz:

(dus een fietser op hun moterkap overkomt niks met 100 km/h en bij ons krijgt hij ernstig lichamelijk letsel ofzo :huh: )
Offline Worf
Master
vr 16 dec 2005, 16:06 Bericht 
Macabeus schreef:
S60 schreef:
Worf schreef:

Hun hebben daar een speciale opleiding voor gehad dus inderdaad is het dan ongevaarlijk :zzz:

(dus een fietser op hun moterkap overkomt niks met 100 km/h en bij ons krijgt hij ernstig lichamelijk letsel ofzo :huh: )

Nah, de politie doet dat gewoon achteruitrijdend. Heb je ook geen last van een gedeukte motorkap :x
Offline Matthijs
Master
vr 16 dec 2005, 16:21 Bericht 

Worf schreef:
Nah, de politie doet dat gewoon achteruitrijdend. Heb je ook geen last van een gedeukte motorkap :x

Heb nog wel wat leuke verhalen over agenten die hun spiegels niet gebruiken bij het achteruitrijden. Hij reedt zachtjes achteruit terwijl ik al een halve minuut achter hem stilstond en ook geen kant opkon, claxoneren was het enige wat hielp want toen zag zijn partner het pas.

Ik geef toe dat er wel "verzachtende" omstandigheden waren. Denk dat de agenten net een beetje geschrokken waren er werd namelijk voor hun ogen en ook de mijne een wandelwagen (met kind) omver gereden toen een lijnbus een scherpe bocht nam. Kindje kwam gelukkig net niet onder de bus.
Offline Smookey
FS medewerker
vr 16 dec 2005, 16:27 Bericht 
Fastmatti schreef:
Worf schreef:

Heb nog wel wat leuke verhalen over agenten die hun spiegels niet gebruiken bij het achteruitrijden. Hij reedt zachtjes achteruit terwijl ik al een halve minuut achter hem stilstond en ook geen kant opkon, claxoneren was het enige wat hielp want toen zag zijn partner het pas.

Ik geef toe dat er wel "verzachtende" omstandigheden waren. Denk dat de agenten net een beetje geschrokken waren er werd namelijk voor hun ogen en ook de mijne een wandelwagen (met kind) omver gereden toen een lijnbus een scherpe bocht nam. Kindje kwam gelukkig net niet onder de bus.

Ik kan je insteek begrijpen maar wanneer jij 3 minuten later je auto ergens parkeert en het bord van de automaat niet gezien hebt en een half uur later een bon hebt gekregen zijn de omstandigheden dan nog steeds zo verzachtend?
Offline Worf
Master
vr 16 dec 2005, 16:33 Bericht 
Citaat:
Ik kan je insteek begrijpen maar wanneer jij 3 minuten later je auto ergens parkeert en het bord van de automaat niet gezien hebt en een half uur later een bon hebt gekregen zijn de omstandigheden dan nog steeds zo verzachtend?

Dat heeft weer niets met agenten vandoen. Maar alles met de alom geliefde parkeercontroleurs :evil:
Offline supermuis
Master
vr 16 dec 2005, 16:37 Bericht 
Als antwoord op dit topic kan ik kort en bondig zijn:

NEE
Offline Tom
Master
vr 16 dec 2005, 17:13 Bericht 
Wel handig hoor, er dicht achterhangen en gaan, mooi ruim baan :thumb:
Offline ArieWillem
Weet de weg
za 17 dec 2005, 0:47 Bericht 
Smookey schreef:

dat lijkt me een beetje lang... :huh:
ik begrijp wat je bedoeld hoor :wink:
 [ 21 berichten ]