Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]
Offline yup
Die hard
ma 01 maart 2010, 21:22 Bericht 

http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 8,,0,13.21

Mag je dus hier onmiddellijk passagiers in / uit laten stappen? Naast de geparkeerde auto's dus en NIET op de fietsstrook maar op de rijbaan ernaast zeg maar...

Kijk ik weet dat je NIET mag stilstaan naast een fietsstrook, maar ik dacht dat het wel mocht als er geparkeerde auto's zijn.
Offline Trasher
Master
ma 01 maart 2010, 21:33 Bericht 
Bon ervoor gekregen?
Ik vind het een lastige. Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben als iemand voor me zou stoppen om passagiers uit te laten stappen en daarna door te rijden maar het zou Nederland niet zijn als er niet één of ander verbodje voor was ingesteld. Ik gok dus dat het niet mag omdat je dan de "overprotected" ***fietsertjes vooral niet tot last bent
Van mij mag het en ik zou ook echt niet meteen op de toetert slaan, maar da's vast niet rechtsgeldig...
Offline MofkaP
FS Juridisch
ma 01 maart 2010, 21:34 Bericht 
Mag inderdaad niet.

Een stadswacht?
Offline yup
Die hard
ma 01 maart 2010, 21:59 Bericht 

LOL niet ik, er was hier een discussie over, maar ik dacht altijd dat je naast een parkeervak wel mocht onmiddellijk laden / lossen in / uit laten stappen, mag dat dus ook niet?

Trouwens daar staat iedere ochtend wel een paar busjes/vrachtwagens te laden / lossen, dus dan zou het iedere dag wel kassa zijn.
Offline EddyHH
Master
ma 01 maart 2010, 22:02 Bericht 
Terecht dat dit niet mag. Bij dit voorbeeld kun je er nog omheen maar als iedereen maar overal mensen in en uit mag laden en de auto's erachter moeten wachten wordt het nog erger dan het al is.
Offline Smookey
FS medewerker
ma 01 maart 2010, 22:05 Bericht 
Met die achtelijke parkeertarieven vragen ze om problemen en creatieve oplossingen, of willen de gemeentes niet meer dat mensen weggebracht worden en dat iedereen met zijn eigen vervoer komt en plekken bezet?

Schiphol heeft tegenwoordig liever dat je met je eigen auto komt, is 1x heen en 1x terug. Als familie je brengt en komt halen is dat 2x heen en 2x terug. Als voldoende mensen dat doen kan er weer een extra vliegtuig opstijgen/landen.
Offline Trasher
Master
ma 01 maart 2010, 22:06 Bericht 
EddyHH schreef:
en de auto's erachter moeten wachten wordt het nog erger dan het al is.

Ach ach ach. Altijd haast?
Ik heb het overigens in 15 jaar autorijden middenin de drukke randstad overigens misschien wel 10 keer gehad dat er iemand voor me hiervoor stopte. om dat nu erg te noemen.
Offline EddyHH
Master
ma 01 maart 2010, 22:14 Bericht 
Trasher schreef:
Ik heb het overigens in 15 jaar autorijden middenin de drukke randstad overigens misschien wel 10 keer gehad dat er iemand voor me hiervoor stopte. om dat nu erg te noemen.

Euhmm, omdat het niet mag misschien?? Als het wel mocht zou je nu waarschijnlijk niet achter je PC zitten nog.
Offline Trasher
Master
di 02 maart 2010, 0:03 Bericht 
Ik wel, ik woon inmiddels in een land waar dit nog steeds is toegestaan (ook in de "grote stad") en waar niemand er ook moeilijk over doet....... Heeft iets met wederzijds respect te maken, iets wat in NL steeds zeldzamer wordt.....
In NL deed ik hier zelf overigens ook al niet moeilijk over, maar ik was één van de weinigen
Offline Stefvg
Die hard
di 02 maart 2010, 8:50 Bericht 
Trasher schreef:
Ik wel, ik woon inmiddels in een land waar dit nog steeds is toegestaan (ook in de "grote stad") en waar niemand er ook moeilijk over doet....... Heeft iets met wederzijds respect te maken, iets wat in NL steeds zeldzamer wordt.....
In NL deed ik hier zelf overigens ook al niet moeilijk over, maar ik was één van de weinigen

:thumb:
+1
Offline fb
Master
di 02 maart 2010, 8:59 Bericht 
MofkaP schreef:
Mag inderdaad niet.
En waarom zou dit niet mogen? Ik zie geen stopverbod.
Offline marcje
Master
di 02 maart 2010, 9:02 Bericht 
Misschien omdat het in het RVV staat ?? O:)

Artikel 23
1.De bestuurder mag zijn voertuig niet laten stilstaan:

a. op een kruispunt of een overweg;

b. op een fietsstrook of op de rijbaan langs een fietsstrook;

c. op een oversteekplaats of binnen een afstand van vijf meter daarvan;

d. in een tunnel;

e. bij een bord bushalte ter hoogte van de geblokte markering dan wel, ingeval die markering niet is aangebracht, op een afstand van minder dan 12 meter van het bord;

f. op de rijbaan langs een busstrook en

g. langs een gele doorgetrokken streep.

2.Onderdeel e van het eerste lid geldt niet voor het onmiddellijk laten in- en uitstappen van passagiers
Offline fb
Master
di 02 maart 2010, 9:22 Bericht 
Ik neem aan dat je doelt op b. Ik heb zo'n 20 jaar geleden geleerd dat er een wezenlijk verschil zit tussen een fietsstrook (doorgetrokken lijn) en een fietssuggestiestrook (onderbroken lijn) en dat je gewoon op die suggestiestrook mag stilstaan en zelfs parkeren.
Is dit veranderd of hebben ze het mij misschien verkeerd geleerd?
Offline 944 guy
Master
di 02 maart 2010, 9:48 Bericht 
Ik heb ook geleerd bij voorsorteren om rechtsaf te slaan je gewoon over de 'suggestiestrook' moet gaan om te voorkomen dat fietsers in je blinde hoek komen als jij afslaat.
Offline kippenborst
Master
di 02 maart 2010, 9:53 Bericht 
fb schreef:
fietssuggestiestrook

ik zie ook een fietssuggestiestrook. dat is toch dat je daar liever niet op mag rijden, maar als je het toch doet dat dat ook mag?? wellicht dat ik het dan ook verkeerd geleerd heb?? :o
Offline Dabien
Master
di 02 maart 2010, 9:57 Bericht 
EddyHH schreef:
Euhmm, omdat het niet mag misschien?? Als het wel mocht zou je nu waarschijnlijk niet achter je PC zitten nog.

Te hard rijden mag ook niet, waarom dan nu ineens wel van de regeltjes?
Offline feitelijk
Master
di 02 maart 2010, 10:10 Bericht 
fb schreef:
Ik heb zo'n 20 jaar geleden geleerd dat er een wezenlijk verschil zit tussen een fietsstrook (doorgetrokken lijn) en een fietssuggestiestrook (onderbroken lijn)

De belijning maakt het verschil niet, er staat een fiets in getekend!

Citaat:
RVV 1n. fietsstrook: door doorgetrokken of onderbroken strepen gemarkeerd gedeelte van de rijbaan waarop afbeeldingen van een fiets zijn aangebracht;
Offline marcje
Master
di 02 maart 2010, 10:11 Bericht 
fb schreef:
Ik neem aan dat je doelt op b. Ik heb zo'n 20 jaar geleden geleerd dat er een wezenlijk verschil zit tussen een fietsstrook (doorgetrokken lijn) en een fietssuggestiestrook (onderbroken lijn) en dat je gewoon op die suggestiestrook mag stilstaan en zelfs parkeren.
Is dit veranderd of hebben ze het mij misschien verkeerd geleerd?

Ik weet niet wat jij hebt geleerd. Ik zie op de foto een fietsstrook, geen fiets-suggestiestrook...
Offline kippenborst
Master
di 02 maart 2010, 10:19 Bericht 
als ik drie plaatjes doorscroll dan zie ik het ook, maar op de bewuste foto was het mij (ook) niet opgevallen
Offline fb
Master
di 02 maart 2010, 10:22 Bericht 
marcje schreef:
Ik weet niet wat jij hebt geleerd.
Precies wat er staat.
Doorgetrokken lijn: staat gelijk aan fietspad, dus niet met je auto op komen. Stilstaan/voorsorteren doe je naast de fietsstrook.
Onderbroken lijn: Suggestiestrook, stilstaan/voorsorteren doe je op de fietsstrook, zoals 944 guy ook zegt. Maar dit is wel 20 jaar geleden. Toen waren fiets(suggestie)stroken net nieuw in het straatbeeld.

Het RVV artikel dat feitelijk aanhaalt laat inderdaad iets heel anders zien dan ik geleerd heb. Ik vraag me af waarom. Misschien omdat fietsstroken met een doorgetrokken lijn niet zo veel voorkomen en ze het dus maar gelijk getrokken hebben?
Offline feitelijk
Master
di 02 maart 2010, 10:29 Bericht 
fb schreef:
Ik vraag me af waarom.

Omdat je sinds 1991 niet meer bijgeschoold bent? :lol:
Offline marcje
Master
di 02 maart 2010, 10:30 Bericht 
Heb je destijds wel goed opgelet ?? :wink: 8)
Offline fb
Master
di 02 maart 2010, 10:40 Bericht 
marcje schreef:
Heb je destijds wel goed opgelet ??
Dat kun je uit mijn motivatie wel afleiden dunkt me.
Maar dan heb ik voor jou 2 vraagjes (tenslotte is het mij verkeerd geleerd):
1. hoe moet ik nu voorsorteren dan?
2. stel dat ik net als die vrachtwagen (3 kliks verder) toch op de strook ga lossen omdat het mij zo geleerd is, krijg ik dan van jou zonder pardon een bon?
Offline feitelijk
Master
di 02 maart 2010, 10:45 Bericht 
1. voorsorteren over de fietsstrook mag, en is zelfs aan te raden, dan hoef je namelijk de rechtdoorgaande fietsers bij het afslaan niet voor te laten gaan.

2. Deze is 5 klikken verder ook mooi!
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 01914&z=16
Offline GertJan
Master
di 02 maart 2010, 11:10 Bericht 
feitelijk schreef:
voorsorteren over de fietsstrook mag, en is zelfs aan te raden, dan hoef je namelijk de rechtdoorgaande fietsers bij het afslaan niet voor te laten gaan.

En dat mag toch alleen als er een onderbroken streep is? Of mag dat ook bij een doorgetrokken streep?
Offline feitelijk
Master
di 02 maart 2010, 11:13 Bericht 
Alleen bij onderbroken streep.
Offline egeltjes
Master
di 02 maart 2010, 18:08 Bericht 
marcje schreef:
b. op een fietsstrook of op de rijbaan langs een fietsstrook;

En als er maar 1 rijbaan is (waar een fietsstrook ook deel van uitmaak)???

Gewoon nieuwsgierig ... en om te kijken waar de grens legt :kniktja: .
Offline feitelijk
Master
di 02 maart 2010, 20:05 Bericht 
Dan bevind je je naast de fietsstrook nog steeds op de rijbaan.
 [ 28 berichten ]