Pagina 2 van 2  [ 77 berichten ]
Offline Masterdam
Master
wo 28 sep 2011, 10:15 Bericht 
Martijn schreef:
alleen rijstrook 1 en 2 (rechts dus)

:huh:
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 28 sep 2011, 10:22 Bericht 
De A2 bestaat uit 2 rijbanen met ieder 5 stroken ;-)
Offline Masterdam
Master
wo 28 sep 2011, 10:32 Bericht 
Bedoel jij rijbaan rechts (richting Utrecht dus) of bedoel je dat rijstrook 1 en 2 rechts liggen, dus bij de buitenberm?
Offline Berijder
Pro
wo 28 sep 2011, 10:34 Bericht 
...en die stroken beginnen met nummeren aan de linkerkant van de rijbaan.
Dus in jouw voorbeeld bedoel je -denk ik- dat alleen op strook 4 en 5 (aan de rechterkant van de rijbaan) de snelheid nog in de buurt van 100 km/u blijft (strook 1 en 2 zitten links).
Ik heb je TV optreden gemist, maar ga het zeker even terugkijken :thumb:
Offline geelhoed
Master
wo 28 sep 2011, 10:35 Bericht 
Martijn schreef:

Misschien heb jij moeite met de werking van dat programma en welke data het tevoorschijn kan toveren?

:huh:
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 28 sep 2011, 10:45 Bericht 
Berijder schreef:
...en die stroken beginnen met nummeren aan de linkerkant van de rijbaan.

Ja, maar de meeste mensen weten dat niet, dus 1 is de rechtse rijstrook usw in mijn voorbeeld

@Geelhoed: Jij zegt dat ik alleen het verkeer op zaterdag heb gezien. Dat programma kan al het verkeer replayen tot weet ik veel hoe lang geleden, inclusief portaal informatie. In ieder geval een jaar.
Offline geelhoed
Master
wo 28 sep 2011, 10:52 Bericht 
Prima. Ik reageerde echter op je bloedbad. Dat is een argument wat vaak terugkomt: "Als Spee gelijk had was ik al lang dood geweest."
Door de kleine kans is het moeilijk te bevatten maar je moet gewoon stug doorrekenen en rekening houden met het feit dat er nogal wat kilometers gemaakt worden door heel veel weggebruikers.
Offline Masterdam
Master
wo 28 sep 2011, 11:02 Bericht 
Martijn schreef:
Ja, maar de meeste mensen weten dat niet, dus 1 is de rechtse rijstrook usw in mijn voorbeeld

:fp: Noem het dan ook rijbaan.
Offline Karbargenbok
Pro
wo 28 sep 2011, 11:29 Bericht 
Het probleem van die 100-limiet zit 'm zoals al aangegeven in de milieuwetgeving; als je 130 wil op de A2 zal je daar eerst iets aan moeten doen. Ik weet het fijne niet van de achterliggende berekeningen, maar blijkbaar gaat men uit van extra wegcapaciteit (i.e. rijstroken) = extra auto's = extra geluid/emissies, ook al wijkt de reële hoeveelheid verkeer daar van af. Al die spits- en plusstroken ontlenen hun bestaansrecht waarschijnlijk ook aan die wetgeving.

Dus nogmaals, de snelheidslimiet staat hier dus los van 85-percentielscores en dergelijke, want dan was het allang 120 of 130 geweest. Je zult de milieuwetgeving zo moeten aanpassen dat de werkelijke verkeersopkomst leidend is en niet het aantal rijstroken. Of er nu duizend auto's per uur op twee of op zes rijstroken 120 km/uur rijden zou voor de herrie c.q. uitstoot niet zoveel uit moeten maken. Of Geelhoed moet hier een niet door mij opgemerkte fallacy in ontdekken ;)
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 28 sep 2011, 11:38 Bericht 
geelhoed schreef:
Door de kleine kans is het moeilijk te bevatten maar je moet gewoon stug doorrekenen en rekening houden met het feit dat er nogal wat kilometers gemaakt worden door heel veel weggebruikers.

Dan nog, als "men" zegt dat elke 1 km/u gemiddeld sneller zorgt voor x% meer....., dan zou je toch veel meer snelheidsgerelateerde ongevallen moeten zien op de A2? Helemaal nu men massaal de limiet aan den aars lapt met gemiddelde snelheden van wel 30 km/u meer.
Offline Robin2
Master
wo 28 sep 2011, 11:39 Bericht 

Uitzending gemist ergens?
Offline Warmaster
Master
wo 28 sep 2011, 11:41 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Voor iedereen die het gemist heeft: Dat was deze aflevering, item begint op 05:42

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1112117
Offline Robin2
Master
wo 28 sep 2011, 11:43 Bericht 

:thumb:
Offline geelhoed
Master
wo 28 sep 2011, 12:02 Bericht 
Martijn schreef:

Dan nog, als "men" zegt dat elke 1 km/u gemiddeld sneller zorgt voor x% meer....., dan zou je toch veel meer snelheidsgerelateerde ongevallen moeten zien op de A2?

Meer dan wat?
Offline kippenborst
Master
wo 28 sep 2011, 12:23 Bericht 
Martijn kun je niet een voorstel doen voor het gedogen van 130 op de A2. Dan mag je officieel dus maar 100 dus kunnen de gemeentes niet zeuren. en de menschheid mag lekker doorkachelen.

en dan is iedereen blij. Op een paar na dan die met 160 gepakt worden, maar dan vraag je er wat mij betreft ook om.
Offline Robin2
Master
wo 28 sep 2011, 12:25 Bericht 

Dus handhaving vanaf 130? En dan bij 135 een boete voor 5 of 35 te hard? In het eerste geval is het niet echt een gedoogsnelheid natuurlijk.
Offline Masterdam
Master
wo 28 sep 2011, 12:35 Bericht 
Volgens mij kan dat niet in verband met rechtsgelijkheid: er mag geen verschil worden gemaakt in de hardrijder die 10 te hard rijdt of één die 60 te hard rijdt. Op beide moet gehandhaafd worden.

Maar mijn juridische kennis is beperkt, dus correct me if i am wrong.

Overigens is het op meer plekken gedaan: op de ring Alkmaar is bij wegwerkzaamheden wel eens vanaf 80 gecontroleerd bij Vmax 50. Maar daar kreeg je bij 90km/h wel meteen een prent voor 40 te hard. Niet mis mee mijns inziens.
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 28 sep 2011, 12:35 Bericht 
geelhoed schreef:
Meer dan wat?

Meer dan vroeger, toen het vv compleet stilstond en er beduidend langzamer gereden kon worden
Offline Robin2
Master
wo 28 sep 2011, 12:36 Bericht 

Masterdam schreef:
Overigens is het op meer plekken gedaan: op de ring Alkmaar is bij wegwerkzaamheden wel eens vanaf 80 gecontroleerd bij Vmax 50. Maar daar kreeg je bij 90km/h wel meteen een prent voor 40 te hard. Niet mis mee mijns inziens.

Dat gebeurt altijd bij laser.
Offline geelhoed
Master
wo 28 sep 2011, 12:39 Bericht 
Martijn schreef:

Meer dan vroeger, toen het vv compleet stilstond en er beduidend langzamer gereden kon worden

Niet compleet ceteris paribus he?

Probeer het eens met 110 naar 130 in Denemarken. En dan niet slechts naar de eerste maanden kijken, en wel naar de werkelijk gereden snelheden. :wink:
Offline kippenborst
Master
wo 28 sep 2011, 13:02 Bericht 
Masterdam schreef:
Volgens mij kan dat niet in verband met rechtsgelijkheid: er mag geen verschil worden gemaakt in de hardrijder die 10 te hard rijdt of één die 60 te hard rijdt. Op beide moet gehandhaafd worden.

Maar dat doet een VROS'ser toch ook niet?

Robin_v_G schreef:
Dus handhaving vanaf 130? En dan bij 135 een boete voor 5 of 35 te hard? In het eerste geval is het niet echt een gedoogsnelheid natuurlijk.

moeilijke. Wat mij betreft mogen de marges omhoog. dus pas pakken bij bijvoorbeeld +20km/h, maar als je 130 gedoogd en bij 131 een enorme boete oplegt is misschien ook de oplossing niet.
dat je bij 135km/h@100 dan maar een boete voor +5 krijgt kan natuurlijk ook niet, dan heb je altijd van die mensen die 179km/h gaan rijden.

misschien een speciaal A2 boetetarief. en dan uiteraard met FS-korting.
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 28 sep 2011, 13:13 Bericht 
geelhoed schreef:
Niet compleet ceteris paribus he?

Niet te moeilijk maken, he. Niet alles poedels en kleuters begrijpen dat. Zal wel iets met vergelijkbaar zijn (even googlelen dus)
Offline geelhoed
Master
wo 28 sep 2011, 13:15 Bericht 
Martijn schreef:

Niet te moeilijk maken, he.

Nee, dat is wel een beetje het probleem met discussiëren over veiligheidsstatistieken hier...
Offline haringkje
Master
wo 28 sep 2011, 13:59 Bericht 
geelhoed schreef:
ceteris paribus

`Ceteris paribus` is een uitdrukking afkomstig uit het Latijn, die betekent: "de overige omstandigheden gelijk blijvend". De term wordt vooral in de economische wetenschap gebruikt om in theoretische modellen een situatie te onderzoeken waarin de invloed van veranderingen in één groothei... bla bla bla
Of overige dingen gelijk blijvend :huh:
Online Maserati Teun
FS medewerker
wo 28 sep 2011, 19:08 Bericht 
Nog even de verklaring:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Wegindeling.gif

Standaardindeling, zie gekleurde strepen en letters bovenaan

?? ROOD Weg. De ventweg en het fietspad kunnen geen deel uitmaken van de autosnelweg en zijn dus aparte wegen.

?? ZWART Rijstrook

?? BLAUW Rijbaan

A zijberm
B ventweg
C tussenberm
D vluchtstrook, uitrijstrook. Een vluchtstrook is geen rijstrook.
E rijstrook
F plusstrook
G redresseerstrook
H middenberm
J vluchtstrook, invoegstrook
K fietspad. Een fietspad is geen rijstrook of rijbaan
Offline Jack Bauer
Master
za 01 okt 2011, 19:05 Bericht 

De term "rijbaan" en "rijstrook" door elkaar halen gebeurt altijd in de media. :fp:

In het filmpje noemde de presentatrice ook al 2x5 rijbanen. Nou als die met deze breedte per rijbaan waren aangelegd hadden de plaatjes Loenen, Abcoude, Vinkeveen, Ter Aa en Maarssen er niet meer gelegen :lol:
Offline MHL
Die hard
za 01 okt 2011, 19:49 Bericht 
"ik ben pas tevreden als ik het bord zie staan"

Super gewoon hahah :lol:
 [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2