Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
Offline JRdeH
Respect
do 11 maart 2010, 8:05 Bericht 

Vanmorgen zag ik langs de vogelweg (Flevoland) thv de knardijk een vreemd (groot) voertuig.

Het is een groen gecamoufleerde vrachtwagen met een hele langs mast (ca 3 tot 4 meter de lucht in met een radar wat ronddraait)

iemand enig idee?

Laatst bijgewerkt door JRdeH op do 11 maart 2010, 8:45, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Chris69
Master
do 11 maart 2010, 8:41 Bericht 
Ik vermoed deze, maar klik anders even op de link voor een foto.
Citaat:
EADS: Long Range Air Defense Scan
ELEC_Radar_EADS_TRML_3D.jpg
TRML 3D Radar
(click to view full)

EADS Defence and Communications Systems? TRML-3D is a self contained, mobile, 3D phased array radar that can detect small, fast and low-flying aircraft, missiles and hovering helicopters. It includes an integrated secondary radar system and operator workstations contained in one deployable 3-axle or 4-axle cross-country truck. It is fully interoperable with other surveillance radars and operation centers, while remaining mobile and autonomous with fast camp and decampment. They are also in service with Germany, Lithuania, and The Netherlands.

The range of the radar extends up 200 km with an antennae scan time of just 2-15 seconds, depending on the mode. It can be deployed as a stand-alone radar or can be integrated into air defence networks in coordination with other radars and command control systems, taking no more than 10 minutes to become fully operational. The radars are to be supplied by EADS? Sensors, Avionics and Electronic Warfare House, Defence Electronics. Corporate release.

Bron Derde bericht van boven.
Offline JRdeH
Respect
do 11 maart 2010, 8:44 Bericht 

Ja dat klopt, dat is hem inderdaad.

Wat the.... doet dat ding daar vraag ik me dan af..
Offline Walker
Master
do 11 maart 2010, 8:45 Bericht 
Oefening?
Offline Chris69
Master
do 11 maart 2010, 8:52 Bericht 
OMG :o De Russen komen... :lol:
Offline JRdeH
Respect
do 11 maart 2010, 8:54 Bericht 

O:) :lol:
Offline Martijn
FS Webmaster
do 11 maart 2010, 9:13 Bericht 
Mooie plek om te oefenen. Zag dat die borden 50 aan het eind van de Vogelweg tegen de vlakte lagen, goede zaak!
Offline JRdeH
Respect
do 11 maart 2010, 9:15 Bericht 

Martijn schreef:
Mooie plek om te oefenen. Zag dat die borden 50 aan het eind van de Vogelweg tegen de vlakte lagen, goede zaak!

Dat zag ik ook. Alleen vanmorgen stonden ze weer rechtop.
50.. zo kansloos. Of die 90 bij de stichtse brug voor een paar km.. mooie kassalokaties aangezien niemand zich er aan houdt (waarom ook? die wegwerkzaamheden zijn allemaal ver van de weg af)
Offline Kiwi45
Master
do 11 maart 2010, 10:28 Bericht 
Chris69 schreef:
OMG :o De Russen komen... :lol:

LOL.
Doet me denken aan mijn diensttijd, toen we in Harderwijk schuttersputjes gingen graven in afwachting op de Russen. Ik heb de commandant toen ook maar verteld dat de Russen niet zouden komen die nacht, en dat als ze dan al kwamen, we met die losse flodders van ons niet heel veel zouden bereiken.

Ik mocht die nacht dus de MAG dragen over 20 kilometer. Dat was dan weer minder. Bijdehand zijn wordt soms zo ongenadig afgestraft.
Offline bx gek
Master
do 11 maart 2010, 11:46 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Ik mocht die nacht dus de MAG dragen over 20 kilometer. Dat was dan weer minder. Bijdehand zijn wordt soms zo ongenadig afgestraft

:lol:
Tja, dat is wel een bekende methode :D
Online Ogre
Master
do 11 maart 2010, 11:52 Bericht 
Kiwi45 schreef:
toen we in Harderwijk schuttersputjes

GWF kazerne ?
Offline Chris69
Master
vr 12 maart 2010, 8:57 Bericht 
Heb 's morgens om een uur of zes wel eens een Leopard langs de Schoolweg in Julianadorp zien staan. Je schrikt je dan toch echt wel de t*ring als die koepel jou kant op begint te draaien :o :thumb_d: .
Verder vorig jaar hier die Belgische commando's gehad. Lagen her en der door de stad verspreid, gecamoufleerd en wel.
Kijk je met je suffe kop ineens in de loop van een .50 :boos: .
Nee, dan is zo'n radar maar een suf geval :wink: .
Offline uniclio
Die hard
vr 12 maart 2010, 10:27 Bericht 

Chris69 schreef:
Heb 's morgens om een uur of zes wel eens een Leopard langs de Schoolweg in Julianadorp zien staan. Je schrikt je dan toch echt wel de t*ring als die koepel jou kant op begint te draaien

Dat is het nieuwe lik-op-stuk beleid als je te hard rijdt. Gelijk een raket naar je auto...
Offline Smookey
FS medewerker
vr 12 maart 2010, 10:47 Bericht 
Imperium schreef:
Of die 90 bij de stichtse brug voor een paar km.. mooie kassalokaties aangezien niemand zich er aan houdt (waarom ook? die wegwerkzaamheden zijn allemaal ver van de weg af)

De 90 zal wezen ivm in/uitvoegend werkverkeer en de geringere ruimte op de vluchtstroken door barriers. Let wel op, zoals aangekondigd merken we nu intensieve controles op die stukken, het merendeel trouwens in de uren wanneer de werklui thuis zitten en de gevaarzetting niet aanwezig is. Het liefst ook verstopt achter de borden van de werkzaamheden en in het donker.
Offline Martijn
FS Webmaster
vr 12 maart 2010, 10:59 Bericht 
Smookey schreef:
De 90 zal wezen ivm in/uitvoegend werkverkeer en de geringere ruimte op de vluchtstroken door barriers. Let wel op, zoals aangekondigd merken we nu intensieve controles op die stukken, het merendeel trouwens in de uren wanneer de werklui thuis zitten en de gevaarzetting niet aanwezig is. Het liefst ook verstopt achter de borden van de werkzaamheden en in het donker.

Nope, geldt alleen bij nat wegdek ivm slipgevaar.
Offline Smookey
FS medewerker
vr 12 maart 2010, 11:06 Bericht 
Euh, Stichtse brug tussen hmp 110 en 104 was dacht ik met extra driehoekig bord met een afbeelding daarop van iemand die op een schep staat te leunen.
Offline djidee
Master
vr 12 maart 2010, 11:17 Bericht 
Yup, 90 borden ri utrecht voor de werkzaamheden alleen op de rechterkant van de rijbaan overigens.... Dus mochten ze er een keer gaan controleren iets om direct op de foto te gaan zetten :kniktja:
Offline Martijn
FS Webmaster
vr 12 maart 2010, 11:57 Bericht 
Ow, de andere kant op
Offline Celica
Pro
vr 12 maart 2010, 12:01 Bericht 
Kunnen ze zowaar eens echte laagvliegers pakken :)
Offline 18 Wheels
Master
vr 12 maart 2010, 12:03 Bericht 
djidee schreef:
Yup, 90 borden ri utrecht voor de werkzaamheden alleen op de rechterkant van de rijbaan overigens.... Dus mochten ze er een keer gaan controleren iets om direct op de foto te gaan zetten

Men maakt "Pechhavens", omdat de vluchtstrook gebruikt gaat worden als Busbaan !
Offline Smookey
FS medewerker
vr 12 maart 2010, 12:25 Bericht 
Aha, dan kunnen daar de Oostblokkers gaan staan met de LKW, da's wel weer handig ja.
Offline djidee
Master
vr 12 maart 2010, 12:49 Bericht 
Die zie ik maar weinig op de A27/A6, die gaan allemaal over de A28/A50/A37 en dan binnendoor duitsland in (scheelt ook weer maut)
 [ 22 berichten ]