Pagina 1 van 3  [ 129 berichten ]
Offline heavyk
Weet de weg
wo 19 okt 2005, 6:46 Bericht 

Ik vetrek elke dag voor 06.00 richting assen. Hierbij rij ik over de donkere N-wegen (N35, N36, N34, N48) die haast geen verlichting kennen.

Ik vind het dan prettig om met mistlampen voor (eigenlijk gewoon breedschijners) te rijden. Vlak voor je wordt alles veel beter verlicht en de witte strepen op de weg zijn veel heldere.

Hiervoor nog nooit aangehouden of een bekeuring voor gehad, maar vernam dat je voor onnodig gebruik van mistlampen-voor een boete kunt krijgen.

Wat is daar de reden van?
Offline Roelf
Master
wo 19 okt 2005, 6:54 Bericht 

Omdat mistlampen meer naar voren schijnen dan normale koplampen (zijn meer naar beneden gericht) en dus hebben medeweggebruikers daar last van....
Offline Wim
Master
wo 19 okt 2005, 6:55 Bericht 
ik weet wel dat er een verschil is tussen mistlampen en bermlichten. Er schijnt een aanduiding te staan in het glas. daaraan kan je zien wat voor lampen het zijn.

en op een onoverzichtelijke polderweg mag je ze volgens mij gewoon gebruiken, zolang je er tegenliggers niet verblind!

Mistlampen (bumper), mag je die nu wel of niet overdag aanhebben?
Een veel voorkomend probleem, want het hangt behalve van de omstandigheden ook af van het type gemonteerde lampen. Zijn de glazen van die lampen voorzien van een aanduiding B (brouillard) of F (fog) en een goedkeuringsnummer dan betreft het MIST-lichten en mogen deze dus alleen in gevallen genoemd in het RVV worden gevoerd.

Artikel 34
Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren.
Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht worden gevoerd.
Zijn de glazen niet van een dergelijke aanduiding voorzien, dan zullen ze als overige verlichting (dimlicht, verstralers, breedstralers o.i.d.) gelden. Hiervoor bestaat de bepaling dat deze niet hinderlijk of verblindend mogen zijn.

Voertuigreglement:

Artikel 5.2.64
Personenauto's mogen, met uitzondering van grote lichten, niet zijn voorzien van verblindende verlichting.
Personenauto's mogen, met uitzondering van de richtingaanwijzers en de waarschuwingsknipperlichten, niet zijn voorzien van knipperende verlichting.

bron : www.politie.nl

Laatst bijgewerkt door Wim op wo 19 okt 2005, 6:59, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 19 okt 2005, 6:58 Bericht 
Roelf schreef:
Omdat mistlampen meer naar voren schijnen dan normale koplampen (zijn meer naar beneden gericht) en dus hebben medeweggebruikers daar last van....

Precies. En ter aanvulling, ook voor je tegenliggers is het erg donker en die zien meteen niets meer omdat jij wat meer licht wil hebben. Lekker sociaal.
Offline BB
Master
wo 19 okt 2005, 7:03 Bericht 
Zal ik je alvast voorbereiden op een eventuele boete:

+/- € 50
Offline garco
Master
wo 19 okt 2005, 7:07 Bericht 
Sandeman schreef:
Roelf schreef:

Precies. En ter aanvulling, ook voor je tegenliggers is het erg donker en die zien meteen niets meer omdat jij wat meer licht wil hebben. Lekker sociaal.

Dat meer licht is ook maar relatief, het schijnt alleen een beetje voor je auto.
Offline heavyk
Weet de weg
wo 19 okt 2005, 7:12 Bericht 

He Garco, ga eens met die business functions verder, anders wordt het overwerken. En op een citroen zitten alleen die lampen voor de sier erop. Werken, ho maar :lol:

Ik heb daarnaast vernomen dat breedschijners verboden zijn, omdat je anders de gatso's in de donkere berm ziet staan, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Offline Jorn
Master
wo 19 okt 2005, 9:08 Bericht 
BB schreef:

+/- € 50

64
Offline Snel weg
Master
wo 19 okt 2005, 9:14 Bericht 

Mensen die zich ergeren aan mistlampen voor heeft alleen maar te maken met afgunst. Mistlampen voor schijnen over de weg en in de berm, niet omhoog. Tegenliggers worden niet verblind door mistlampen voor.
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 19 okt 2005, 9:18 Bericht 
Snel weg schreef:
Mensen die zich ergeren aan mistlampen voor heeft alleen maar te maken met afgunst. Mistlampen voor schijnen over de weg en in de berm, niet omhoog. Tegenliggers worden niet verblind door mistlampen voor.

Ik erger me eraan. Afgunst heb ik mezelf nog nooit op kunnen betrappen. Zelfs niet als een vriend van me wéér een nieuwe auto heeft gekocht die 6 keer zo snel optrekt als die van mij, of als ik ingehaald word door een mooie SUV of sportwagen... Beetje zinloze opmerking.
De gemiddelde mistlamp is wel degelijk verblindend. En ik zet dan ook altijd (als ik er niemand anders mee hinder) 50 meter voordat ik je tegenkom alweer m´n groot licht aan. Misschien kinderachtig, maar je weet best dat je andere mensen hindert en zo kan je ook eens ervaren hoe irritant dat is :evil:
Offline Marcel
FS medewerker
wo 19 okt 2005, 9:20 Bericht 
Mist en bermlampen zijn voor watjes.
Dikke onzin om die dingen aan te hebben.
Offline Snel weg
Master
wo 19 okt 2005, 9:21 Bericht 

Waarom erger je je er dan aan? En neem daarbij in overweging dat mistlampen niet omhoog schijnen en dus onmogelijk kunnen verblinden. Ik rij zelf 60.000 km/jaar en kom vaak zat auto's tegen met mistlampen aan. Die schijnen vanuit de onderbumper recht naar voren, om onder de mist door te schijnen.
Offline Snel weg
Master
wo 19 okt 2005, 9:23 Bericht 

Fortuynlijk schreef:

Het staat stoer. En dat is precies waar mensen zich aan ergeren.

Om die zelfde reden worden auto's met spoiler sneller gevolgd door de politie.
Offline Snel weg
Master
wo 19 okt 2005, 9:24 Bericht 

Overigens heb ik de mistlampen-voor optie genomen op mijn auto, maar heb ik ze alleen aan bij mist. En dan zijn ze erg handig. Het is dus niet zo dat ik één van die mannetjes ben waar je je aan ergert... O:)
Offline Marcel
FS medewerker
wo 19 okt 2005, 9:28 Bericht 
Snel weg schreef:
Fortuynlijk schreef:

Het staat stoer. En dat is precies waar mensen zich aan ergeren.

Om die zelfde reden worden auto's met spoiler sneller gevolgd door de politie.

Wat is er stoer aan dan, je ziet ze zelf niet eens.
Vooral mensen die de mistlampen aan hebben in combinatie met de stadslichten krijgen van mij grootlicht.
Ik doe mijn mistlicht achter toch ook niet aan.

Ik rij trouwens 75.000km per jaar en heb die krengen nog nooit aan gehad.

Laatst bijgewerkt door Marcel op wo 19 okt 2005, 9:28, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Auke
FS Meldingen
wo 19 okt 2005, 9:28 Bericht 
Snel weg schreef:
Overigens heb ik de mistlampen-voor optie genomen op mijn auto, maar heb ik ze alleen aan bij mist. En dan zijn ze erg handig. Het is dus niet zo dat ik één van die mannetjes ben waar je je aan ergert... O:)

ik heb ze ook, maar al met al heb ik ze alleen bij mist aan en als ik in het buitengebied ben.

als ik in het donker in het buitengebied rij dan heb ik vaak de combi van groot, dim en mistlicht aan
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 19 okt 2005, 9:29 Bericht 
Snel weg schreef:
Waarom erger je je er dan aan? En neem daarbij in overweging dat mistlampen niet omhoog schijnen en dus onmogelijk kunnen verblinden. Ik rij zelf 60.000 km/jaar en kom vaak zat auto's tegen met mistlampen aan. Die schijnen vanuit de onderbumper recht naar voren, om onder de mist door te schijnen.

Ik heb er last van. Ik rij ook zo´n 50Mm/jaar, dus weet ook echt wel waar ik over praat. Die dingen hebben gewoon veel meer licht dan gewone lampen en ze zijn zo ingesteld dat ze rechtuit schijnen (ideaal geval dan he? Die zelf-inbouw-halfords setjes staan altijd fout). Normale lampen schijnen richting de weg en zijn daardoor een stuk minder verblindend.

Ze schijnen trouwens ook veel breder (om de berm te verlichten), da´s ook altijd lekker als iemand van links of rechts komt...

Ik blijf erbij, geen mist, lekker uitlaten die dingen. Het staat echt niet mooier of stoerder en je hindert andere mensen...

edit:

Snel weg schreef:
Het is dus niet zo dat ik één van die mannetjes ben waar je je aan ergert... O:)

:thumb: Gelukkig maar
Offline Roelf
Master
wo 19 okt 2005, 9:32 Bericht 

Snel weg schreef:

En jij denkt dat de bundel dus niet hoger komt dan je onderbumper??? En dus je tegenligger niet kan verblinden???
Offline Marcel
FS medewerker
Snel weg schreef:
handig. Het is dus niet zo dat ik één van die mannetjes ben waar je je aan ergert... O:)

Ik erger me aan iedereen op de weg hoor. :wink:
Offline Smookey
FS medewerker
Op de snelweg heb ik ze vaak aan. Ze hinderen daar nauwelijks maar mijn aanwezigheid wordt er wel duidelijker van in de morgen en de auto's gaan veel beter naar rechts zodat ik door kan rijden. Zeker wanneer ik van rechts weer naar links kom en een linksplakker nader gaat deze sneller naar rechts. Laat ik de mistlichten uit dan kan ik overwegend alleen rechts passeren.

Beide handelingen geven trouwens een standaard reactie; knipperen met groot licht, dat mag toch niet enkel dan alleen ter afwending van gevaar? O:)
Offline Snel weg
Master
wo 19 okt 2005, 9:39 Bericht 

Roelf schreef:
Snel weg schreef:

En jij denkt dat de bundel dus niet hoger komt dan je onderbumper??? En dus je tegenligger niet kan verblinden???

ja.
Offline Snel weg
Master
wo 19 okt 2005, 9:40 Bericht 

Fortuynlijk schreef:
Snel weg schreef:
handig. Het is dus niet zo dat ik één van die mannetjes ben waar je je aan ergert... O:)

Ik erger me aan iedereen op de weg hoor. :wink:

:lol: daar zit ook weer wat in..
Offline dabeetle
Master
wo 19 okt 2005, 9:42 Bericht 
Verschil tussen mistlampjes en dimlichten is dat mistlampen recht vooruit schijnen terwijl je dimlichtafstelling rekening houdt met tegenliggers door iets naar rechts te schijnen.
Daarom moet je ook stikkers plakken als je naar Engeland gaat bijvoorbeeld.
Offline Roelf
Master
wo 19 okt 2005, 9:43 Bericht 

Snel weg schreef:
Roelf schreef:
Snel weg schreef:

ja.

jammer, fout gedacht. De bundel schijnt wel degelijk ook naar boven.
Offline Varkentjes
FS medewerker
wo 19 okt 2005, 9:43 Bericht 
Smookey schreef:
Op de snelweg heb ik ze vaak aan. Ze hinderen daar nauwelijks maar mijn aanwezigheid wordt er wel duidelijker van in de morgen en de auto's gaan veel beter naar rechts zodat ik door kan rijden. Zeker wanneer ik van rechts weer naar links kom en een linksplakker nader gaat deze sneller naar rechts. Laat ik de mistlichten uit dan kan ik overwegend alleen rechts passeren.

Beide handelingen geven trouwens een standaard reactie; knipperen met groot licht, dat mag toch niet enkel dan alleen ter afwending van gevaar? O:)

Mischien gaan die mensen eerder weer naar rechts, omdat ze er last van hebben van het felle licht? :wink:

Ik ben het eens met de stelling dat die mistlampen er alleen voor het stoere uiterlijk opzitten. Ik gebruik die lampen dan ook vrijwel nooit.
Offline regiorunner
Master
wo 19 okt 2005, 9:46 Bericht 
Snel weg schreef:

De meeste auto's met mistlampen voor aan (terwijl dat niet mag/nodig is) zijn de ATOS'sen, de franse Zeeziek-auto's of andere rommel.... en kunnen van mij op 2x H7 + 2x H1 kaarsjes in hun smoelwerk verwachten :evil:
Offline Varkentjes
FS medewerker
wo 19 okt 2005, 9:50 Bericht 
regiorunner schreef:
.... en kunnen van mij op 2x H7 + 2x H1 kaarsjes in hun smoelwerk verwachten :evil:

Oei, dat is geeft vast wel veel licht dan. Dat zal ze leren :o
Offline neom
Die hard
wo 19 okt 2005, 9:57 Bericht 
dramlampjes voor den sportieven automobilischt, bij fout gebruik eerst een bekeuring en daarna de lampjes met een hamertje kapot slaan :)
Offline Snel weg
Master
wo 19 okt 2005, 10:04 Bericht 

Roelf schreef:
Snel weg schreef:
Roelf schreef:
Snel weg schreef:

ja.

jammer, fout gedacht. De bundel schijnt wel degelijk ook naar boven.

nietus
Offline Snel weg
Master
wo 19 okt 2005, 10:04 Bericht 

neom schreef:
dramlampjes voor den sportieven automobilischt, bij fout gebruik eerst een bekeuring en daarna de lampjes met een hamertje kapot slaan :)

Kijk dat bedoel ik nou: afgunst. Triest.
Offline Marcel
FS medewerker
wo 19 okt 2005, 10:05 Bericht 
:D Afgunst?
Iedereen heeft die krengen toch tegenwoordig.
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 19 okt 2005, 10:09 Bericht 
Fortuynlijk schreef:

Ik niet hoor. :thumb:
Offline Smookey
FS medewerker
wo 19 okt 2005, 10:10 Bericht 
Varkentjes schreef:
Smookey schreef:

Mischien gaan die mensen eerder weer naar rechts, omdat ze er last van hebben van het felle licht? :wink:

Ik ben het eens met de stelling dat die mistlampen er alleen voor het stoere uiterlijk opzitten. Ik gebruik die lampen dan ook vrijwel nooit.

Ze gaan eerder naar rechts omdat ze nu duidelijk wat waarnemen in de spiegel. De binnenspiegel staat vaak in de make-up stand maar nu merken ze ook plots dat er zo'n ding aan de linkerkant zit.

Ik heb niet het gevoel dat ze er last van hebben. Het is eerder andersom, ik had last van hun omdat ze niet opletten en nu hebben we geen last meer van elkaar. :thumb:
Offline regiorunner
Master
wo 19 okt 2005, 10:10 Bericht 
neom schreef:

sportief....

Atos, zeeziek, Fordjes (fietstas).... Mistlampen voor & achter. uitdoen die handel.... :x
Offline Shadowranger
Pro
wo 19 okt 2005, 10:37 Bericht 
Had ik ze maar wel gehad op mijn auto, dan had ik waarschijnlijk dat stuk vrachtautoband wel eerder gezien op de invoegstrook. :o

:cry: En niet mijn volledige voorzijde van mijn auto aan barrels gereden. :cry:

Had er een goede inruilprijs voor gekregen. Zou hem a.s zaterdag inruilen. Moet dus nu maar afwachten hoe eea afloopt qua verzekering. :(
Offline Snel weg
Master
wo 19 okt 2005, 10:37 Bericht 

Fortuynlijk schreef:

Als ze het doen bij Renault... :x :lol:

Voor de duidelijkheid nog eens: ik vind ook dat mistlampen voor en achter uit moeten als het niet nodig is. Mistlamp achter schijnt soms recht in je smoel en die kan verblinden. Ik blijf bij mijn stelling dat mistlampen voor tegenliggers en voorgangers niet hinderen. Het :nono: wordt volgens mij door algemene ergernis en afgunst gevoed.
Offline neom
Die hard
wo 19 okt 2005, 10:38 Bericht 
Snel weg schreef:
neom schreef:

:zzz:

waarom zou ik afgunstig zijn op mensen met het iq van een hamster die denken dat je auto sneller gaat rijden als je 2 lampjes extra aan hebt, ik zit voor m'n werk op de weg (100.000 km per jaar), mistlampen voor heten niet voor niets mistlampen, alleen aan als het mist of als niemand anders er last van heeft....

klaar, makkelijk.
Offline spEEdy4fun
Master
wo 19 okt 2005, 10:41 Bericht 
Mistlampen werden standaard op mijn auto geleverd maar ik gebruik die onzin niet. Wel geprobeerd bij echte mist maar meer dan extra kaarslicht geeft het niet. Dus als iemand ze er beheerst af wil halen ik vind het prima.

En tegenliggers die met die verblindende lampen aan rijden en niet reageren op mijn lichtsignalen .... geef ik inderdaad een seintje. Zo'n 100 tot 50 meter van tevoren doe ik alle verlichting uit.

Dat werkt echt SUPER!!! :thumb: :thumb: :thumb:

Mijn visie is dat mensen die die lampen nodig hebben bij mist, nog veel ervaring in het verkeer moeten opdoen voordat ze zichzelf een goede bestuurder kunnen noemen. :x
Offline Smookey
FS medewerker
wo 19 okt 2005, 10:52 Bericht 
neom schreef:
Snel weg schreef:
neom schreef:

:zzz:

waarom zou ik afgunstig zijn op mensen met het iq van een hamster die denken dat je auto sneller gaat rijden als je 2 lampjes extra aan hebt, ik zit voor m'n werk op de weg (100.000 km per jaar), mistlampen voor heten niet voor niets mistlampen, alleen aan als het mist of als niemand anders er last van heeft....

klaar, makkelijk.

Ik rij zo'n beetje hetzelfde aantal km's als zou, kan iets meer wezen.
Ik merk in de praktijk dat het verkeer voor me makkelijker naar rechts opschuift wanneer ik de mistlichten aan heb. Ze hebben er geen last van, dat weet ik zeker, dus mijn conclusie blijft staan.
Mijn auto gaat niet sneller rijden omdat ik 2 lampjes extra aan doe, daar is het gaspendaal voor.
Offline Roelf
Master
wo 19 okt 2005, 10:53 Bericht 

spEEdy4fun schreef:
En tegenliggers die met die verblindende lampen aan rijden en niet reageren op mijn lichtsignalen .... geef ik inderdaad een seintje. Zo'n 100 tot 50 meter van tevoren doe ik alle verlichting uit.

Meesterlijk, ga ik ook eens proberen :thumb:
Offline Smookey
FS medewerker
wo 19 okt 2005, 10:56 Bericht 
spEEdy4fun schreef:
Mistlampen werden standaard op mijn auto geleverd maar ik gebruik die onzin niet. Wel geprobeerd bij echte mist maar meer dan extra kaarslicht geeft het niet. Dus als iemand ze er beheerst af wil halen ik vind het prima.

Mijn visie is dat mensen die die lampen nodig hebben bij mist, nog veel ervaring in het verkeer moeten opdoen voordat ze zichzelf een goede bestuurder kunnen noemen. :x

Wat extra licht op de donkere wegen achteraf is niet onhandig, denk ook aan de oogjes van de beesten in het bos die je dan veel eerder opmerkt. Dagelijks zie ik er wel 2 of 3. Gisteravond in de omgeving van Balloo liepen er ook 3 in de berm.
Wanneer de mist er hangt moet je zeker in het donker oppassen dat het je niet tegenwerkt en bij sneeuw kun je ze beter helemaal uitlaten.
Bermstralers vindt ik ook ideaal op smalle achterafwegen tijdens de donkere dagen met al die beesten die op zoek zijn naar voedsel.
Offline ibizaking
Master
wo 19 okt 2005, 11:03 Bericht 

BB schreef:

+/- € 50

maak er maar 65 van :evil:
Offline Auke
FS Meldingen
wo 19 okt 2005, 11:10 Bericht 
Smookey schreef:
Wat extra licht op de donkere wegen achteraf is niet onhandig, denk ook aan de oogjes van de beesten in het bos die je dan veel eerder opmerkt. Dagelijks zie ik er wel 2 of 3. Gisteravond in de omgeving van Balloo liepen er ook 3 in de berm.
Wanneer de mist er hangt moet je zeker in het donker oppassen dat het je niet tegenwerkt en bij sneeuw kun je ze beter helemaal uitlaten.
Bermstralers vindt ik ook ideaal op smalle achterafwegen tijdens de donkere dagen met al die beesten die op zoek zijn naar voedsel.

met dat extra licht op donkere wegen heb ik ervaring. Alle verlichting voor aan en nog een fietser zonder licht over het hoofd zien en dit alles op een weg waar je 80 mag en ik 70 reed
Offline Matthijs
Master
wo 19 okt 2005, 11:12 Bericht 

regiorunner schreef:
Snel weg schreef:

De meeste auto's met mistlampen voor aan (terwijl dat niet mag/nodig is) zijn de ATOS'sen, de franse Zeeziek-auto's of andere rommel.... en kunnen van mij op 2x H7 + 2x H1 kaarsjes in hun smoelwerk verwachten :evil:

En terecht, niets is irritanter dan op een donkere weg rijden en niets meer zien omdat de tegenligger onnodige verlichting voert. Zonder ander verkeer (uitgezonder fietsers) is het natuurlijk een andere zaak.
Offline Ford Focus
Master
wo 19 okt 2005, 11:15 Bericht 
Er is een groot verschil tussen berm/verstralers (die overigens als grootlicht worden beschouwd!) en mistlampjes (die je alleen met mist aan mag). Waar staat dat? Nou hier:
Citaat:
Het voeren van mistlichten terwijl de weersomstandigheden daar geen aanleiding toe geven mag niet. Het mistlicht mag alleen maar branden bij mist, sneeuwval of regen die het zicht ernstig belemmert. Anders niet. Of het bij de twee aparte lichten in de bumper wel om mistverlichting gaat, moet u even controleren door te zoeken naar de code “F” of “B” in het glas van de betreffende lampen. Maar zijn het bijvoorbeeld verstralers (dan ontbreekt de code, want dat zijn geen mistlichten) dan is het overdag en bij duisternis ook weer foute boel. Want verstralers worden beschouwd als grootlicht en mogen alleen bij duisternis gevoerd worden als je geen voertuig tegenkomt of kort volgt.

Niet de meest betrouwbare bron, dus ik zoek nog even verder.....

Heb trouwens ook 2 van die dingen voorop zitten maar nog nooit gebruikt. Gaan wel makkelijk kapot trouwens met wat steenslag.
Offline Roelf
Master
wo 19 okt 2005, 11:16 Bericht 

Fastmatti schreef:
regiorunner schreef:
Snel weg schreef:

En terecht, niets is irritanter dan op een donkere weg rijden en niets meer zien omdat de tegenligger onnodige verlichting voert. Zonder ander verkeer (uitgezonder fietsers) is het natuurlijk een andere zaak.

Als fietser is het ook uitermate vervelend (en zelfs gevaarlijk) als je verblind wordt door een medeweggebruiker
Offline Matthijs
Master
wo 19 okt 2005, 11:21 Bericht 

Roelf schreef:
Fastmatti schreef:
regiorunner schreef:
Snel weg schreef:

Als fietser is het ook uitermate vervelend (en zelfs gevaarlijk) als je verblind wordt door een medeweggebruiker

Bedoelde uiteraard de fietsers zonder licht :wink: Deze zie je tenslotte ook erg laat, normaal gesproken als ik verkeer zie dan gaat het normale licht weer aan.
Offline Flintstone
Die hard
wo 19 okt 2005, 11:50 Bericht 

Ik voer 's avonds op wegen buiten de bebouwde kom in combinatie met groot licht meestal mistlicht om zo zelf meer te kunnen zien.
Als er een tegenligger komt (of ik een auto die langzamer rijdt) nader dan gaat én het grootlicht uit en tevens knip ik het mistlicht uit.

Wel zo sociaal. Zo zie ik genoeg wanneer ik dat nodig heb en zo wordt verder niemand verblind.
Offline Smookey
FS medewerker
wo 19 okt 2005, 11:52 Bericht 
Juist bij fietsers zonder verlichting blijft mijn grote licht aan, ik zie ze niet, stelletje zotten :evil:
Offline dieselpower
Die hard
wo 19 okt 2005, 13:02 Bericht 
Ik vind het best als je ermee rijdt als je ze op tijd uit doet en niemand er last van heeft...!! Zoiets heet; BEWUST autorijden!! Erg moeilijk voor sommige mensen.... :-?
 [ 129 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende