Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
Offline garco
Master
zo 29 mei 2011, 18:49 Bericht 
Laatst zag ik bij Leusden een ruiter die zat te sms'en terwijl hij een paard bestuurde.
Mag dit eigenlijk?
Offline aygo4life
Master
zo 29 mei 2011, 18:59 Bericht 
hij zou iig beter moeten weten dan op zo'n onvoorspelbaar beest met maar 1 hand aan de teugel te rijden.
Offline WimLex
Master
zo 29 mei 2011, 19:03 Bericht 
garco schreef:
Laatst zag ik bij Leusden een ruiter die zat te sms'en terwijl hij een paard bestuurde.
Mag dit eigenlijk?

Als hij een horsekit gebruikt mag het :kniktja:
Offline Glorfindel
Pro
zo 29 mei 2011, 19:08 Bericht 

garco schreef:
Mag dit eigenlijk?

Lijkt me wel, het vasthouden van een mobiele telefoon is alleen verboden voor bestuurders van motorvoertuigen. Op de fiets mag je ook gewoon bellen ...
Offline frankram
Master
zo 29 mei 2011, 19:11 Bericht 
Glorfindel schreef:
Lijkt me wel, het vasthouden van een mobiele telefoon is alleen verboden voor bestuurders van motorvoertuigen. Op de fiets mag je ook gewoon bellen ...

En een paard is ook nog eens zelfsturend. :kniktja: :kniktja:
Online Maserati Teun
FS medewerker
zo 29 mei 2011, 19:16 Bericht 
Glorfindel schreef:

Waar is de motor van het paard te vinden?
Offline |FZ|
Master
zo 29 mei 2011, 19:43 Bericht 

Maserati Teun schreef:

Dat zou ik niet weten, maar er kan wel behoorlijke troep uit de uitlaat komen :[
Offline frankram
Master
zo 29 mei 2011, 19:44 Bericht 
|FZ| schreef:
Dat zou ik niet weten, maar er kan wel behoorlijke troep uit de uitlaat komen :[

:roflol: :roflol: :roflol: :respect: :respect: :respect:
Offline Aanhanger
Master
zo 29 mei 2011, 19:48 Bericht 
Stop er dan een kat in.
Offline garco
Master
zo 29 mei 2011, 19:48 Bericht 
Ik dacht dat er zo'n regel was dat bestuurders van een paard hetzelfde 'behandeld' worden als bestuurders van een motorvoertuig...
Vandaar de vraag...
Offline Aanhanger
Master
zo 29 mei 2011, 19:57 Bericht 
Ruiters en zelfs personen die paarden of ander vee lopend aan de hand meevoeren zijn bestuurders.
Maar het verbod op het vasthouden van een mobiele telefoon geldt uitsluitend voor bestuurders van moorvoertuigen.
Offline Bussloo
Master
zo 29 mei 2011, 20:05 Bericht 
Artikel 61a

Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een motor bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.

Op een paard mag het dus. Op een fiets ook. Ook een elektrische met trapondersteuning. Maar op een elektrische fiets met hulpmotor niet.
Online Maserati Teun
FS medewerker
zo 29 mei 2011, 20:18 Bericht 
garco schreef:
Ik dacht dat er zo'n regel was dat bestuurders van een paard hetzelfde 'behandeld' worden als bestuurders van een motorvoertuig...
Vandaar de vraag...

Ik kan mij de vraag voorstellen. Maar een van de antwoorden kon ik niet begrijpen.
Offline Fopspee(n)
Master
zo 29 mei 2011, 20:20 Bericht 
aygo4life schreef:
hij zou iig beter moeten weten dan op zo'n onvoorspelbaar beest met maar 1 hand aan de teugel te rijden.

Onzin....bij het western-stijl rijden is het gebruikelijk om met 1 hand te rijden....en dat zegt dus helemaal niets over de controle over het paard.

Maserati Teun schreef:

Ik zou zeggen: ga er op zitten en prik hem eens flink met je taartvork....dan kom je er vanzelf achter :woop:
Offline Tento
Master
ma 30 mei 2011, 7:00 Bericht 
Paarden stinken, meer zeg ik er niet over :x :dag:
Offline Roelf
Master
ma 30 mei 2011, 8:15 Bericht 

1 PK..... :duh:
Offline nicotdi
Die hard
ma 30 mei 2011, 8:47 Bericht 
WimLex schreef:
Als hij een horsekit gebruikt mag het

:roflol: :roflol:
Offline Toolman30
Master
ma 30 mei 2011, 8:56 Bericht 
Dan krijg je een soort "Mr. Ed" :roflol:

Link
Offline bx gek
Master
ma 30 mei 2011, 9:20 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Ik zou zeggen: ga er op zitten en prik hem eens flink met je taartvork....dan kom je er vanzelf achter :woop:

Een pepertje in de uitlaat douwen geeft den ik hetzelfde effect O:)
Offline gabberhead
Master
ma 30 mei 2011, 9:28 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ik kan mij de vraag voorstellen. Maar een van de antwoorden kon ik niet begrijpen.

Dat heeft meer te maken met jouw beperkte beheersing van de aloude kunst van het "begrijpend lezen". Wat Glorfindel zei klopte namelijk precies.

garco schreef:
Mag dit eigenlijk?

Glorfindel schreef:

:dag:
Offline Bussloo
Master
ma 30 mei 2011, 12:08 Bericht 
gabberhead schreef:
Maserati Teun schreef:

Dat heeft meer te maken met jouw beperkte beheersing van de aloude kunst van het "begrijpend lezen". Wat Glorfindel zei klopte namelijk precies.

garco schreef:
Mag dit eigenlijk?

Glorfindel schreef:

Het klopt niet precies. Het woordje alleen doet vermoeden dat je op een brommer en snorfiets wel een mobiele telefoon mag vasthouden. Dit is pertinent onjuist.
Offline gabberhead
Master
ma 30 mei 2011, 12:17 Bericht 
Bussloo schreef:
Het klopt niet precies. Het woordje alleen doet vermoeden dat je op een brommer en snorfiets wel een mobiele telefoon mag vasthouden. Dit is pertinent onjuist.

Je hebt gelijk, hij had er motorrijtuig van moeten maken in plaats van motorvoertuig.
Maar dan nog slaat de opmerking van Teun nergens op.
 [ 22 berichten ]