Pagina 2 van 2  [ 62 berichten ]
Offline pottendijk
Pro
do 22 dec 2005, 20:38 Bericht 

[quote="Worf"][quote="Derek"]Sommige mensen drinken een hele fles wijn (of meer) en die kruipen nog achter het stuur, ken ik er genoeg van. Maarja wat doe je eraan, de één is na een glas al weg en de ander is er imuun voor.[/quote]

Dat [b]denken[/b] ze :huh:[/quote]

komt mischien wel door de pakkans. :biertje: :biertje: :biertje:
Offline supermuis
Master
do 22 dec 2005, 22:35 Bericht 
vanmiddag ook nog zo'n staaltje meegemaakt tijdens de kerstborrel bij ons op het werk. Ik dronk malt maar de meeste collega's wijn of bier en die moeten nog verder dan ik. Stelletje sukkels heb ik gezegd! Gelukkig kunnen we er goed over praten en nemen ze het me niet kwalijk (niet dat dat er iets toe doet) maar ze gingen op een gegeven moment wel over op water! Daar heb ik op geproost!

Marius: succes en hou ons op de hoogte. :thumb:
Offline Marten320TD
Master
do 22 dec 2005, 22:57 Bericht 
Ik hooooop van harte dat morgen (middag) de alcohol teams massaal uitrukken om zoveel mogelijk automobilisten een blaastest af te nemen.
Zo vlak voor kerst zal het aantal mensen dat gezellig het jaar met een alcoholische versnapering afsluit en vervolgens in de auto stapt niet op de vingers van een hand te tellen zijn :evil: :(

DAN pas wil ik enigszins gaan denken dat VHT s hun werk echt voor de veiligheid doen.

Aan allen: Fijne feestdagen vast!!
Offline Inkie
Nieuwkomer
vr 23 dec 2005, 22:04 Bericht 
ALCOHOL op............?
NO WAY dat je dan nog achter het stuur kruipt. :nono: :nono:
Die mensen zijn totaal krankzinnig! :evil:
Die boetes mogen ze van mij per direct heel hard verzwaren.

Ophangen die mensen.. Naar mijn mening nog erger dan kleven!
Offline A(u)30#
Master
vr 23 dec 2005, 23:15 Bericht 
Marius , idee je collega op de trein zetten , kan dat ook ?
Is al een straf op zich, maar helpt misschien ook wel.
Of een keer laten slapen bij een van de collega's .
\
Dit is niet altijd de oplossing tegen teveel drinken, maar el tegen teveel verkeersleed. :biertje:
Offline tha steef
Master
za 24 dec 2005, 0:26 Bericht 
@ marius

Het is al eerder gezegd maar:

1 ik vind het een goed plan om die man erop aan te spreken, hoe je dat moet doen, kun je zelf het beste uitmaken, jij kent hem tenslotte, wij niet.

2 ik vind het goed om te lezen dat je je vraag hier neer legt... ook al krijg je, ook van mij, wel eens wat kritiek naar je kop.

Ik vind alcohol en verkeer echt niet samen gaan, ik ben ooit voor de auto van een vriend van mij gaan liggen, om hem te beletten dat hij ging rijden. Sommige vonden dat wellicht een overdreven reactie toen, maar ik heb ooit een vriend verloren die alcohol op had, en deelnam aan het verkeer. Dat heeft mijn standpunt over alcohol en verkeer alleen maar steviger gemaakt!
Offline ArieWillem
Weet de weg
za 24 dec 2005, 0:38 Bericht 
Marten525eA schreef:
Ik hooooop van harte dat morgen (middag) de alcohol teams massaal uitrukken om zoveel mogelijk automobilisten een blaastest af te nemen.
Zo vlak voor kerst zal het aantal mensen dat gezellig het jaar met een alcoholische versnapering afsluit en vervolgens in de auto stapt niet op de vingers van een hand te tellen zijn :evil: :(

DAN pas wil ik enigszins gaan denken dat VHT s hun werk echt voor de veiligheid doen.

Aan allen: Fijne feestdagen vast!!

denk je dat zij geen kerstborrel houden?? wel dus. die gaan echt niet extra man optrommelen om buiten in de kou te laten staan... :evil: :x
Offline MRE
FS Weldoener!
za 24 dec 2005, 0:48 Bericht 
Ik zou er wat van zeggen. Mocht jouw collega negatief reageren met zoiets van: "Waar bemoei jij je mee ?" Dan zou ik zeggen dat je hem nog graag langer dan alleen vandaag nog als collega zou willen hebben. Dan mag ik toch wel aannemen dat hij begrijpt wat jij daarmee bedoelt te zeggen.
Offline Worf
Master
za 24 dec 2005, 12:40 Bericht 
Bunzzing schreef:
Ik zou er wat van zeggen. Mocht jouw collega negatief reageren met zoiets van: "Waar bemoei jij je mee ?" Dan zou ik zeggen dat je hem nog graag langer dan alleen vandaag nog als collega zou willen hebben. Dan mag ik toch wel aannemen dat hij begrijpt wat jij daarmee bedoelt te zeggen.

Dat hij ontslag neemt en een andere baan gaat zoeken?
Offline biebel
Master
za 24 dec 2005, 16:20 Bericht 
Way to go, Marius! Succes! :thumb:

laat de afloop nog even weten. Beter nog: laat hem een post maken op FS over hoe het gesprek verlopen is :D

greetz
Carin
Offline simba2004
Eendagsvlieg
di 27 dec 2005, 22:13 Bericht 

Bussloo schreef:
freudeamfahren schreef:
Ik vermoed dat er voor "doen besturen" een actieve handeling nodig is van de doen-bestuurder om de beschonken bestuurder achter achter het stuur van de auto te krijgen.

Dat bedenk ik me nu ook. Maar als je zelf nuchter bent en bij iemand in de auto stapt die te veel gedronken heeft, dan komt het volgens mij aardig in de richting.

Toen ik nog in de horeca werkte is mij alijd verteld dat bar en restaurantmedewerkers, mensen die te veel dronken en daarna met de auto wilde rijden.
Moesten waarschuwen voor de gevaren voor hun zelf en andere en zelfs deze personen moesten tegen houden en/of sleutels afnemen.
Maar goed dit heb ik nooit mee gemaakt in 13 jaar.
Wel de bekende lijn zien bellen door een medewerker.
Persoon was nml zijn rijbewijs kwijt omdat hij een man had dood gereden in zijn woonkamer met drank op (de bestuurder nat.).
En vrolijk na een week weer gaan rijden met drank op en zonder rijbewijs.
Offline biebel
Master
di 27 dec 2005, 23:16 Bericht 
simba2004 schreef:
Bussloo schreef:
freudeamfahren schreef:
Ik vermoed dat er voor "doen besturen" een actieve handeling nodig is van de doen-bestuurder om de beschonken bestuurder achter achter het stuur van de auto te krijgen.

Dat bedenk ik me nu ook. Maar als je zelf nuchter bent en bij iemand in de auto stapt die te veel gedronken heeft, dan komt het volgens mij aardig in de richting.

Toen ik nog in de horeca werkte is mij alijd verteld dat bar en restaurantmedewerkers, mensen die te veel dronken en daarna met de auto wilde rijden.
Moesten waarschuwen voor de gevaren voor hun zelf en andere en zelfs deze personen moesten tegen houden en/of sleutels afnemen.
Maar goed dit heb ik nooit mee gemaakt in 13 jaar.
Wel de bekende lijn zien bellen door een medewerker.
Persoon was nml zijn rijbewijs kwijt omdat hij een man had dood gereden in zijn woonkamer met drank op (de bestuurder nat.).
En vrolijk na een week weer gaan rijden met drank op en zonder rijbewijs.

Klopt, horeca-medewerkers moeten dit doen. Maar 't wordt lastig als je op een personeelsfeestje bent. Dan ben je wat mij betreft verantwoordelijk voor elkaar. Zoals ik al eerder zei: bespreek het op een rustig moment.

Greetz
Carin
 [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2