Pagina 2 van 2  [ 80 berichten ]
Offline NooitTeSnel
Master
vr 21 jan 2011, 0:15 Bericht 
Ik mis em even? Of lees ik ergens overheen?
Offline Dennis_on_the_road
Master
vr 21 jan 2011, 0:34 Bericht 
insider grapje :wink:
Offline viffer
Master
do 27 jan 2011, 14:31 Bericht 

umpire schreef:
Pffff, ik heb er drie maanden gewerkt op projektbasis. Gelukkig is dat per gisteren afgelopen :thumb:

Te veel last van de motoren zeker

Dennis_on_the_road schreef:
Kerel, al geneukt? :roflol:

:boos: Niet hier ook al he
Offline rikski
Pro
do 27 jan 2011, 18:56 Bericht 

Ik weet waar ik moet zijn van de zomer. Wist niet dat daar een mooie route was... :biertje:
Offline Martijn
FS Webmaster
do 27 jan 2011, 19:05 Bericht 
Zolang je maar rekening houdt met de bewoners, ga je gang. Helaas is dat bij velen vaak ver te zoeken.

Vind het ook opmerkelijk dat velen hier zich niet even kunnen verplaatsen in de bewoners. Een motor die af en toe voorbij komt is geen enkel probleem. Hele hordes, die het dan ook nog stoer schijnen te vinden om met uitlaten te rijden die extra lawaaig zijn, die elk weekend met een beetje zon om de haverklap voorbij komen en je krijgt gezeik. Dat krijg je met een houding van "ik doe wat IK wil en als IK lekker lawaai wil maken heeft de rest dat maar te slikken". Debiel gedrag, krijg je debiele regels
Offline Christafari
Master
do 27 jan 2011, 19:31 Bericht 
Heeft niks met bewust lawaai maken te maken. Ik heb gewoon een standaard uitlaat en wil er best rekening mee houden bibeko maar dan nog lopen mensen weleens naar hun voorhoofd te wijzen en schijnt ie lawaai te maken.
Dan moet je die dingen gewoon helemaal niet verkopen ofzo. Ik betaal wegenbelasting, verzekering en heb een volledig legale motor. Wat is daar debiel aan?
Offline Dennis_on_the_road
Master
do 27 jan 2011, 19:49 Bericht 
Christafari schreef:
Heeft niks met bewust lawaai maken te maken. Ik heb gewoon een standaard uitlaat en wil er best rekening mee houden bibeko maar dan nog lopen mensen weleens naar hun voorhoofd te wijzen en schijnt ie lawaai te maken.
Dan moet je die dingen gewoon helemaal niet verkopen ofzo. Ik betaal wegenbelasting, verzekering en heb een volledig legale motor. Wat is daar debiel aan?

Ook vaak genoeg gehad. Wat is hun probleem denk ik dan :duh:
Offline |FZ|
Master
do 27 jan 2011, 20:45 Bericht 

Dennis_on_the_road schreef:
insider grapje :wink:

Nee, ander-forum-grapje.

Martijn schreef:
Zolang je maar rekening houdt met de bewoners, ga je gang.

Als dat andersom dan ook zo werkt. Zolang er ook beroepsklagers tussen zitten, heb ik altijd een beetje mijn twijfels bij zulke berichten..
Offline rikski
Pro
do 27 jan 2011, 21:47 Bericht 

Dit is gewoon hetzelfde als dat mensen vinden dat er in hun straat te hard gereden wordt.

En dan rijden ze vervolgens 2 straten verder en doen het dan zelf ook.
Offline bx gek
Master
do 27 jan 2011, 22:13 Bericht 
rikski schreef:
En dan rijden ze vervolgens 2 straten verder en doen het dan zelf ook.

Dat doen ze vaak al in de eigen straat 8)
Offline DaPeet
Die hard
do 27 jan 2011, 22:26 Bericht 
Martijn schreef:
Zolang je maar rekening houdt met de bewoners, ga je gang. Helaas is dat bij velen vaak ver te zoeken.

Vind het ook opmerkelijk dat velen hier zich niet even kunnen verplaatsen in de bewoners. Een motor die af en toe voorbij komt is geen enkel probleem. Hele hordes, die het dan ook nog stoer schijnen te vinden om met uitlaten te rijden die extra lawaaig zijn, die elk weekend met een beetje zon om de haverklap voorbij komen en je krijgt gezeik. Dat krijg je met een houding van "ik doe wat IK wil en als IK lekker lawaai wil maken heeft de rest dat maar te slikken". Debiel gedrag, krijg je debiele regels

Dat viel mij ook al op, weinig begrip voor bewoners inderdaad. Alsof het altijd allemaal overdreven geklaag is? Ik rijd zelf ook motor, maar toen ik Blik op de weg zag van de week dacht ik ook: iemand die dichtbij een klaverblad woont, heeft in de zomer inderdaad veel overlast van motoren die daar gaan racen. Het is niet even een motor, het is de hele dag door, dan zit je gewoon niet lekker buiten.

Blijkbaar vindt men ook dat zolang alles binnen de regels is, je geen rekening hoeft te houden met anderen?
Offline |FZ|
Master
vr 28 jan 2011, 9:35 Bericht 

DaPeet schreef:
Blijkbaar vindt men ook dat zolang alles binnen de regels is, je geen rekening hoeft te houden met anderen?

Aan de ene kant werkt het natuurlijk ook zo, je spreekt regels af en daar hou je je vervolgens aan. Aan de andere kant kan je niet voor elke situatie een regel maken (alhoewel men hier wel aardig in de buurt komt), waardoor een beetje gezond verstand ook wel handig is.

Dat betekent dat je als motorrijder inderdaad rekening met anderen kunt houden, maar als huizenkoper ook dat je misschien beter niet in de buurt van de snelweg kunt gaan wonen als je daar last van hebt of zou kunnen gaan krijgen.
Offline DaPeet
Die hard
vr 28 jan 2011, 9:47 Bericht 
Mee eens en ik geloof dat mensen ook kunnen wennen aan het geluid van bv. een snelweg, luchthaven of spoorweg. Al heb ik ooit ook iets gehoord dat het ongemerkt toch lichamelijke klachten kan veroorzaken, maar da's weer wat anders. Een normale geluidswal helpt ook veel geluid tegen te houden.

Maar het "gejank" van optrekkende motoren die aan het "racen" zijn op een klaverblad is toch wat anders, dat komt er echt wel bovenuit. En juist dat steeds moeten horen lijkt mij ook bloedirritant, vraag me ook af of je daaraan kunt wennen.
Offline |FZ|
Master
vr 28 jan 2011, 9:54 Bericht 

Dan moet je misschien verhuizen. Die snelweg verdwijnt niet meer en het ligt ook niet in de lijn der verwachtingen dat motoren binnenkort verboden zullen gaan worden. Dat is vast niet prettig, verhuizen om een dergelijke reden, maar je kunt niet altijd geluk hebben. Ik zie dat ook als het risico wat je neemt als je ergens een huis koopt: er kan iets in de omgeving veranderen waardoor je je verlies zult moeten nemen en zult moeten verhuizen om er geen last meer van te hebben. Het hoeft namelijk niet perse een snelweg te zijn, het kunnen ook tokkieburen zijn..
DaPeet schreef:
En juist dat steeds moeten horen lijkt mij ook bloedirritant, vraag me ook af of je daaraan kunt wennen.

Maak er een clubhuis voor klaverbladracers van :[
Offline DaPeet
Die hard
vr 28 jan 2011, 10:30 Bericht 
|FZ| schreef:
Ik zie dat ook als het risico wat je neemt als je ergens een huis koopt: er kan iets in de omgeving veranderen waardoor je je verlies zult moeten nemen en zult moeten verhuizen om er geen last meer van te hebben.

Maar stel nou dat ik je buurman ben en ik ga op een gegeven moment de hele dag spelen met een kettingzaag of bladblazer, net wanneer jij buiten zit. Niet dat ik nou bomen aan het omzagen ben, maar ik vind het gewoon leuk. Ik overtreed geen regels, maar rust heb jij niet. Dan is het toch niet meer dan normaal dat jij je daaraan loopt te irriteren en misschien er wat van gaat zeggen? Of zou jij dat dan niet doen, omdat dat nou eenmaal het risico is van ergens gaan wonen en je buurman zich in principe aan de regels houdt?
Offline |FZ|
Master
vr 28 jan 2011, 12:52 Bericht 

Nee hoor, zo bedoel ik het niet. Ik snap ook best dat die man zich er aan irriteert en er wat van zegt. Mag ook allemaal van mij, ik zou het ook doen en ik zou willen dat iedereen er daarmee uitkwam. Maar als je iemand niet kunt pakken op regels (wat met die buurman overigens wel kan), dan kom je in NL geen steek verder.

In zulke situaties kan je twee dingen doen. Je kunt perse willen blijven wonen waar je woont en alles wat daar omheen jou irriteert (al dan niet terecht) moet zich aanpassen. Of je kunt verhuizen. Ik kan je nu al vertellen welke oplossing het snelst tot hernieuwd woongenot gaat leiden.
Offline DaPeet
Die hard
vr 28 jan 2011, 13:40 Bericht 
Nee ok, dan denken we er wel hetzelfde over. Ging mij er vooral om dat aantal vinden dat mensen gewoon niet moeten zeuren en klagen, maar zo simpel zie ik het dus niet altijd.
Offline Grande
Master
ma 21 feb 2011, 12:55 Bericht 
|FZ| schreef:
Of je kunt verhuizen. Ik kan je nu al vertellen welke oplossing het snelst tot hernieuwd woongenot gaat leiden

Dat is vaak wat makkelijker gezegd dan gedaan...probeer jij je huis aan dat klaverblad maar te verkopen als er constant jakkerende motorrijders rond rijden.
Ik heb niets tegen motorrijders, maar als een grote groep constant hetzelfde rondje gaan rijden en dan ook nog precies in de buurt van mijn tuin ga ik ook klagen, en als de regels niet afdoende zijn dan maken we gewoon nieuwe regels.
Offline Walker
Master
ma 21 feb 2011, 13:04 Bericht 
Grande schreef:
Dat is vaak wat makkelijker gezegd dan gedaan...probeer jij je huis aan dat klaverblad maar te verkopen als er constant jakkerende motorrijders rond rijden.

Zet je je toch huis te koop in de periode dat er sneeuw ligt? O:)
Offline Grande
Master
ma 21 feb 2011, 13:13 Bericht 
Walker schreef:
Grande schreef:

Zet je je toch huis te koop in de periode dat er sneeuw ligt?

Dan zit je nog met het feit dat je huis meer waard geworden moet zijn ivm de kk.

Ik denk dat een traject via de gemeente cq provincie makkelijker is...en natuurlijk op alle andere zaken waar motoren profijt van kunnen hebben bezwaar uitoefenen.
Offline 944 guy
Master
ma 21 feb 2011, 13:51 Bericht 
Grande schreef:

Tsja, men heeft m.i. alleen recht van spreken als dat klaverblad er niet stond toen zij dat huis hadden gekocht. Anders moeten zulke lui echt hun mond houden. Hetzelfde met schiphol, TBS klinieken, etc.
Offline Walker
Master
ma 21 feb 2011, 13:53 Bericht 
Als eea intensiever gebruikt gaat worden dan waar het oorspronkelijk bedoeld is, zou je best een punt kunnen maken.
Grande schreef:

Dan zit je nog met het feit dat je huis meer waard geworden moet zijn ivm de kk.

Korting op je WOZ? En je wilt zelf graag weg, dus zou je bereid moeten zijn om water bij de wijn te doen.
Offline Kenji
Master
ma 21 feb 2011, 14:59 Bericht 
DaPeet schreef:
Maar stel nou dat ik je buurman ben en ik ga op een gegeven moment de hele dag spelen met een kettingzaag of bladblazer, net wanneer jij buiten zit. Niet dat ik nou bomen aan het omzagen ben, maar ik vind het gewoon leuk. Ik overtreed geen regels, maar rust heb jij niet. Dan is het toch niet meer dan normaal dat jij je daaraan loopt te irriteren en misschien er wat van gaat zeggen? Of zou jij dat dan niet doen, omdat dat nou eenmaal het risico is van ergens gaan wonen en je buurman zich in principe aan de regels houdt?

Dan haal je toch gewoon de RTL4-Huis-Neger en Miep Froger in huis om te bemiddelen :roll: :lol:
Offline DaPeet
Die hard
ma 21 feb 2011, 15:12 Bericht 
944 guy schreef:
Tsja, men heeft m.i. alleen recht van spreken als dat klaverblad er niet stond toen zij dat huis hadden gekocht. Anders moeten zulke lui echt hun mond houden. Hetzelfde met schiphol, TBS klinieken, etc.

Ik vind die vergelijking mank gaan, omdat het klaverblad wordt gebruikt voor iets waar ie niet voor bedoeld is... Racen doe je op het circuit, niet op de weg.

Kenji schreef:
Dan haal je toch gewoon de RTL4-Huis-Neger en Miep Froger in huis om te bemiddelen :roll: :lol:

Whahaha, heb het programma nog nooit gezien (en was het niet van plan ook), maar zal vast een hoog rijdende-rechter gehalte hebben ;-)
Offline Grande
Master
ma 21 feb 2011, 15:16 Bericht 
DaPeet schreef:
Kenji schreef:
Dan haal je toch gewoon de RTL4-Huis-Neger en Miep Froger in huis om te bemiddelen

Whahaha, heb het programma nog nooit gezien (en was het niet van plan ook), maar zal vast een hoog rijdende-rechter gehalte hebben

Nog best een grappig programma, waar ook wel beide kanten van het verhaal belicht worden.

DaPeet schreef:
944 guy schreef:

Ik vind die vergelijking mank gaan, omdat het klaverblad wordt gebruikt voor iets waar ie niet voor bedoeld is... Racen doe je op het circuit, niet op de weg.

Eensch, als ik naast een weg ga wonen heb ik geen problemen met de weg. Als nu blijkt dat die weg in de zomer als uitwijkplaats voor Circuitpark Zandvoort word gebruikt word het anders...
Offline viffer
Master
di 22 feb 2011, 16:26 Bericht 

En vanwege al de overlast tref je na de TT in Assen tot Amersfoort op elk viaduct groepen mensen aan die komen kijken en luisteren naar de motoren
Offline Grande
Master
di 22 feb 2011, 16:57 Bericht 
GertJan schreef:
En vanwege al de overlast tref je na de TT in Assen tot Amersfoort op elk viaduct groepen mensen aan die komen kijken en luisteren naar de motoren

Eenmalig per jaar is geen probleem :) elk weekend bij lekker weer dan weer wel...

Maar de oplossing is er al...kattenasiel loslaten daar! Dan komen er allemaal gefrustreerde kattenvrienden de motorrijders slopen!
Offline viffer
Master
wo 23 feb 2011, 9:56 Bericht 

Grande schreef:
Eenmalig per jaar is geen probleem :)

Het gaat mij er om dat de mensen het dan zelfs opzoeken. Moet je nagaan, als je daar elk weekend van kunt genieten zelf in je eigen achtertuin :woop:
Offline RucphenNB
Master
wo 23 feb 2011, 10:30 Bericht 
De slinger bij de speeltuin in Seppe is niet meer, zal dus niet veel tijd meer in beslag nemen voordat de beroeps klager weer van zich laat horen. Hij was deze week al in zijn tuin bezig. Gezien de grote hopen zwarte smurrie in zijn tuin zal hij zelf een geluidswal aanleggen. O:)
Offline winbonus
Die hard
wo 23 feb 2011, 13:12 Bericht 
DaPeet schreef:
iemand die dichtbij een klaverblad woont,

Dan gaat die persoon toch met zijn Matiz gezellig mee doen :wink:
 [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2