Pagina 9 van 9  [ 425 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Offline Guppenklup
Master
vr 05 maart 2010, 13:14 Bericht 
Pvdarmoe truttebol Roefs schreef:
Voorstander PvdA zoekt echter manieren om de filebelasting van de ondergang te redden. "Misschien kunnen we de grootste ergernissen wegnemen", oppert Kamerlid Roefs, bijvoorbeeld door het impopulaire 'kastje van Camiel' in te ruilen voor een applicatie per mobiele telefoon.

Oh, nu luisteren ze ineens wel naar de burger? :nono:

Pvdarmoe truttebol Roefs schreef:
Nederland kan zonder het systeem zelfs de Europese luchtkwaliteitseisen niet halen.

Ook met het systeem niet :dag:

Die eisen zijn volkomen belachelijk en gebaseerd op uitstoot van een volkomen onschuldig plantengroeimiddel, CO2.
Offline Guppenklup
Master
vr 05 maart 2010, 13:20 Bericht 
grrrristenfundi Cramer schreef:
"Als dit het einde is van de kilometerheffing, wordt bereikbaarheid in dit land een groot probleem, iedereen die zegt dat alleen extra asfalt genoeg is, fopt de burger."

De burger wordt al vijfendertig jaar gefopt door de politiek, en het trieste resultaat zien we op de paar lullige stukjes asfalt in Nederland dat we snelwegennet noemen. :roflol:

Die [censuur] refo zou er beter aan doen heel diep door het stof te kruipen en zijn excuses aan te bieden voor de lamentabele staat van ons wegennet en het onvermogen van de politiek daar iets fatsoenlijks aan te doen.
Online Kiwi45
Master
vr 05 maart 2010, 13:28 Bericht 
frankram schreef:
Dan zet je toch gewoon je telefoon uit. O:) :lol:

Ja, en dan krijg je een boete voor het moedwillig ontduiken van de kilometerheffing :)
Offline bx gek
Master
vr 05 maart 2010, 13:30 Bericht 
Volgens mij zijn er nog steeds mensen zonder mobieltje O:)
Online Kiwi45
Master
vr 05 maart 2010, 13:34 Bericht 
Och, die worden dan ook verboten.
Offline bx gek
Master
vr 05 maart 2010, 13:42 Bericht 
Dat zou me niets verbazen 8)
Offline Dikke Dakduif
Master
vr 05 maart 2010, 13:43 Bericht 
Guppenklup schreef:
Die [censuur] refo zou er beter aan doen heel diep door het stof te kruipen en zijn excuses aan te bieden voor de lamentabele staat van ons wegennet en het onvermogen van de politiek daar iets fatsoenlijks aan te doen.
:thumb:
Het klopt natuurlijk wel, als je in het sprookjesboek gelooft kun je jezelf ook wel voorliegen dat meer asfalt een slechtere oplossing is dan km heffing. Kwa rationaliteit zitten godsdienst en geloof in het file oplossend vermogen van km heffing in dezelfde categorie. Jammer dat zulk soort mensen daadwerkelijk wat in de melk te brokkelen hebben in ons land.
Offline VTEC_Driver
Master
vr 05 maart 2010, 13:58 Bericht 
Kiwi45 schreef:
frankram schreef:
Dan zet je toch gewoon je telefoon uit.

Ja, en dan krijg je een boete voor het moedwillig ontduiken van de kilometerheffing

Dan laat je je telefoon aanstaan en op de keukentafel liggen :thumb:
Offline Guppenklup
Master
vr 05 maart 2010, 14:49 Bericht 
Nieuwe SP fractievoorzitter Roemer schreef:
"De kilometerheffing is definitief voorbij en daar ben ik heel erg blij mee. Het zou een debacle van het kaliber Betuwelijn zijn geworden."

:roflol: Het debacle Betuwelijn zou verbleken bij de puinhopen die de km heffing zou hebben veroorzaakt. Een beetje de vergelijking tussen de Vaalserberg en Mount Everest
Offline Guppenklup
Master
vr 05 maart 2010, 14:50 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
Dan laat je je telefoon aanstaan en op de keukentafel liggen

Das ist VERBOTEN!!!! :boos: :nono:
Offline FocusWagon
Die hard
vr 05 maart 2010, 14:57 Bericht 
Kamerlid Roefs schreef:
bijvoorbeeld door het impopulaire 'kastje van Camiel' in te ruilen voor een applicatie per mobiele telefoon.

Dan neem ik voortaan de mobiel van mijn vriendin mee, die heeft namelijk een auto met groen A-label :-)

(hoe gaan ze dat doen voor mensen met 2 (of meer) auto's en maar 1 mobieltje?? O:) )
Offline egeltjes
Master
vr 05 maart 2010, 20:04 Bericht 
Warmaster schreef:
Volgens de PvdA kan Nederland zonder het systeem zelfs de Europese luchtkwaliteitseisen niet halen.

Opzouten met die (te hoge) luchtkwalijketeitseisen. :boos: :boos:
Offline bx gek
Master
za 06 maart 2010, 11:02 Bericht 
egeltjes schreef:
Opzouten met die (te hoge) belachelijke luchtkwalijketeitseisen. :boos: :boos:
Offline egeltjes
Master
vr 12 maart 2010, 20:02 Bericht 
Citaat:
RAI niet blij met uitstel kilometerprijs

vr 12 mrt 2010, 11:27

AMSTERDAM (AFN) - De RAI Vereniging, die de belangen behartigt van de auto- en rijwielbedrijven, is er niet blij mee, dat de Tweede kamer de kilometerheffing controversieel heeft verklaard en er dus voorlopig geen schot zit in de besluitvorming.

De RAI Vereniging behoorde tot de ondertekenaars van een convenant, een set van afspraken tussen bedrijfsleven en overheid, om de uitstoot van het broeikasgas CO2 terug te dringen. Volgens directeur Peter Janssen van de RAI Vereniging ,,lijkt het erop dat de doelstellingen uit dit akkoord vergeten zijn''. Het principe dat betaald moet worden voor gebruik van de weg, is volgens hem onmisbaar om de beoogde vermindering van broeikasgas te halen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/6268589/__RAI_niet_blij_met_uitstel_kilometerprijs__.html?p=26,1

Ik wist niet eens dat ik door nog een clubje vertegenwoordigd werd. :puzzled:
Offline Guppenklup
Master
vr 12 maart 2010, 22:27 Bericht 
Peter Janssen schreef:
Het principe dat betaald moet worden voor gebruik van de weg, is volgens hem onmisbaar om de beoogde vermindering van broeikasgas te halen.

Kan iemand de steen even optillen waar deze stakker onder begraven ligt?
Offline bx gek
Master
za 13 maart 2010, 8:31 Bericht 
Guppenklup schreef:
Kan iemand de steen even optillen waar deze stakker onder begraven ligt? moet worden?
Offline A(u)30#
Master
za 13 maart 2010, 9:06 Bericht 
bx gek schreef:
Guppenklup schreef:
Kan iemand de steen even optillen waar deze stakker onder begraven ligt? moet worden?

:devil: Tilt steen op, wacht wat er onder kruipt of omhoog komt en PLEURT steen met spoed terug naar bestemming . :dood:

zo ik moet ff :koffie: :koffie: :koffie:
Online Ogre
Master
ma 15 maart 2010, 9:19 Bericht 
egeltjes schreef:
Ik wist niet eens dat ik door nog een clubje vertegenwoordigd werd.

Ben jij een automobielBEDRIJF ?
Logisch dat de automobielbedrijven voor zijn, als het bezit van de auto niet meer belast is zullen er meer auto's verkocht kunnen worden.
Offline egeltjes
Master
ma 15 maart 2010, 18:02 Bericht 
Ogre schreef:
Ben jij een automobielBEDRIJF ?

:oops: :oops:

Hoewel ... eens per zoveel tijd verhandel ik 1 auto. 8)
Offline Warmaster
Master
wo 17 maart 2010, 20:34 Bericht 
Citaat:
CDA wil kilometerheffing niet meer horen

DEN HAAG - Het CDA wil in komende besluiten over wegenbouw het woord kilometerheffing niet meer tegenkomen. Dat heeft Tweede Kamerlid Ger Koopmans woensdag gezegd. De woordvoerder verkeer van zijn fractie wil over deze kwestie donderdag in debat met demissionair minister Camiel Eurlings, eveneens van het CDA.

Eurlings stuurde woensdag een brief aan de Kamer waarin hij duidelijk maakt dat hij stopt met voorbereidende handelingen voor het invoeren van de kilometerheffing, omdat de Kamer dat onderwerp controversieel heeft verklaard. Het demissionaire kabinet zal het onderwerp in de komende periode niet meer aanpakken.

In de brief stelt de CDA-bewindsman geen nieuwe financiële verplichtingen aan te gaan voor het project. Koopmans vindt dat Eurlings in zijn brief niet ver genoeg gaat. „Met zijn brief zet de minister de kilometerheffing op sterk water, maar we moeten nog tracébesluiten nemen waarin de heffing als een van de alternatieven wordt genoemd. Die onduidelijkheid moet eruit. We willen geen schemerwerkelijkheid”, schetst Koopmans.

Het spoeddebat van donderdag staat al een tijdje op de rol, maar door de brief van Eurlings hadden diverse fracties geen behoefte meer aan het debat. Ze stelden Kamervoorzitter Gerdi Verbeet voor de bijeenkomst te annuleren, maar Koopmans stak daar een stokje voor.

PVV-Kamerlid Richard de Mos is blij met de brief van Eurlings. „De minister heeft er goed aan gedaan om voor de kilometerheffing geen nieuwe financiële verplichtingen aan te gaan en om het miljardenproces van aanbesteding op te schorten”, zei hij woensdag. „Nu maar hopen dat er van uitstel definitief afstel komt. Want voor het onzalige plan van rekeningrijden bestaat geen enkel draagvlak.”

De Kamerleden willen donderdag ook nog praten over de proef met betaald rijden, die dit voorjaar in de regio Amsterdam moet beginnen. Deelnemers aan deze proef krijgen maandelijks een bedrag. Afhankelijk van het aantal gereden kilometers wordt dat bedrag verminderd. Uiteindelijk kan de automobilist geld verdienen als hij de spits mijdt. Maar als hij wel veel op de drukste tijden op de weg vertoeft en daarmee boven het verkregen bedrag uitkomt, moet hij uit eigen zak bijbetalen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6313 ... ng___.html
Offline Jantje25
Nieuwkomer
do 18 maart 2010, 8:04 Bericht 

Hoe zit het eigenlijk met de verhoging van de MRB die reeds is doorgevoerd afgelopen half jaar?
Mijn MRB is in ieders geval een stuk meer geworden...
Ik ga er vanuit dat dit met terugwerkende kracht allemaal netjes wordt rechtgetrokken door de provincie O:)
Offline Warmaster
Master
do 18 maart 2010, 9:27 Bericht 
Ik zou zeggen mail de provincie eens. Laat ook hier even weten wat hun antwoord is.
Offline Guppenklup
Master
do 18 maart 2010, 10:08 Bericht 
Jantje25 schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de verhoging van de MRB die reeds is doorgevoerd afgelopen half jaar?

Die zal met terugwerkende kracht en met wettelijke rente terugbetaald moeten worden
*doet vandaag mail uitsturen naar Aptroot en Roemer*
Offline Frank!
Die hard
do 18 maart 2010, 10:15 Bericht 
Jantje25 schreef:

Daar zat ik ook aan te denken... :nah:
Offline Warmaster
Master
do 18 maart 2010, 10:51 Bericht 
Guppenklup schreef:
*doet vandaag mail uitsturen naar Aptroot en Roemer*

Laat even weten wat ze als antwoord terug mailen.
 [ 425 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9