Pagina 2 van 2  [ 97 berichten ]
Offline Mikkie
Master
ma 21 maart 2011, 11:17 Bericht 
Tweebel schreef:
Da's ook niet aan te bevelen. Die Duitsers zijn niet zo kinderachtig met staandehoudingen, maar 200@120 is zelfs midden in de nacht natuurlijk wel een reden om even een praatje te maken. Gewoon met het andere verkeer meerijden qua snelheid - er zijn echt wel meer mensen op de weg.
Afhankelijk van de tijd, kan dat goed meevallen. Vorig jaar een stuk over de 57 gereden...stak om twee uur 's nachts de grens over. Cruise op 190 en heb in krap anderhalf uur geloof ik 12 auto's gezien en ben niet ingehaald. Probeer dat maar eens in Nederland :lol:. Maar dan wordt meerijden dus lastig, dus ik zal 160 aanhouden ofzo, dan zal het meevallen. Maar als de invorderingsgrens lager ligt, dan hou ik me daar wel aan. Vandaar dat ik die dus nog zou willen weten ;).

KanarieVW schreef:
Oh jij start in Nijmegen natuurlijk. Scheelt al n klein uurtje met mijn vertrekplaats. Er wordt niet gesleept of geklemt, no worries! Je wordt op de bon verzocht nog n verklaring af te leggen voordat je de stad verlaat, wat je natuurlijk niet doet. Maar je moet t zelf weten. Ik zou me niet te druk maken.
Kijk, dat maakt het wel interessant! Thanks voor de info so far! Jij koopt dus ook nooit een parkeerkaartje ofzo? Gewoon schijt aan die 6 euro per uur, auto in een parkeervak mieteren en na afloop een bon van 15 euro vinden die je verscheurt? Niet duur 15 euro, voor een dag parkeren. :D

Wel vraag ik me af, waarom die Duitsers dat niet ook gewoon doen?

Overigens denk ik dat ik rond half vijf ga vertrekken nog steeds. Scheelt sowieso al een uur met jou, maar het is vooral de overweging: leuk om filevrij te rijden, maar 's ochtends om acht uur zo gaar als wat in Berlijn staan terwijl er nog niets te doen is, schiet ook niet echt op. Dan liever een uurtje extra slaap en een half uurtje langer rijden,

De terugweg hoop ik wel dat het rustig is...zondagavond vertrekken we rond zeven à acht uur denk ik. Tegen de tijd dat we de regio Berlijn verlaten zou het al rustiger moeten worden :D

Robin_v_G schreef:
Hoe is het verkeer ín Berlijn eigenlijk? Een soort Parijs, of valt het wel mee?

EDIT:
Ze kunnen in ieder geval beter rijden dan die Fransen. :fp:
Ik heb het idee dat Duitsers wat zuiniger zijn op hun auto (logisch, is ook 25× zoveel waard als een doorsnee Franse rammelbak), dus volgens mij valt het mee.
Offline Robin2
Master
ma 21 maart 2011, 11:18 Bericht 

Parkeerbon is 30 euro.
Offline Robin2
Master
do 24 maart 2011, 13:38 Bericht 

Vannacht dus weg, om 3 uur. Moet ik in Nederland nog rekening houden met flitsers? Denk het niet h`e? VROS zal ook wel van de weg zijn tegen die tijd...
Offline Mikkie
Master
do 24 maart 2011, 13:43 Bericht 
Vanuit waar vertrek je?
Offline Robin2
Master
do 24 maart 2011, 13:44 Bericht 

Breda.
Offline Mikkie
Master
do 24 maart 2011, 13:56 Bericht 
Zou op de A58 niet volop doorknallen, dan zal het wel meevallen. En de ring Eindhoven ook rustig aan, je weet nooit. Verder gewoon gas op de plank! :woop:
Offline Robin2
Master
do 24 maart 2011, 13:56 Bericht 

Las laatst ergens dat de flitsbusjes enzo in principe stoppen om 12 uur, dan blijven toch alleen de VROS'ers over?
Offline Mikkie
Master
do 24 maart 2011, 14:13 Bericht 
Jep. Die rijden midden in de nacht over het algemeen ook niet, volgens mij. Laatste wat je vaak qua tijd op tv ziet is één uur, half twee ofzo, dan houdt het een heel eind op. Vmax +40 vannacht dus :D
Offline Robin2
Master
do 24 maart 2011, 14:13 Bericht 

Dat doe ik altijd al. :fp:
Offline Mikkie
Master
do 24 maart 2011, 15:18 Bericht 
Whehehe. Dan zal ik stoppen met nutteloze adviezen geven :P
Offline Robin2
Master
do 24 maart 2011, 15:19 Bericht 

:lol:
Offline KanarieVW
Master
do 24 maart 2011, 15:26 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Parkeerbon is 30 euro.

Heb een heel stapeltje liggen van 15euro. Vorige week nog een gehad :lol:

Mikkie schreef:
Gewoon schijt aan die 6 euro per uur,

Weet niet waar je 6euro per uur vandaan haalt, maar betaald parkeren in Berlijn is n stuk goedkoper dan in Amsterdam hoor.
Maar duitsers krijgen die boete gegarandeerd thuis en moeten hem altijd betalen. In nederland kan je hem in eerste instantie negeren ALS ie uberhaupt komt.
Offline Robin2
Master
zo 27 maart 2011, 20:30 Bericht 

Zo, net terug.

Heenweg: 5,5 uur. Van 2 uur tot half 8.
Terugweg: 5,5 uur. Net terug.

Gemiddeld klokte ik op zowel de heen- als de terugweg 147 km/h. Lijkt niet al te rap, maar is op zo'n afstand toch behoorlijk redelijk. Vrijwel alles is onbeperkt, behalve een ruim stuk halverwege. Wat superrelaxed is, is dat praktisch alles zesbaans is.
Offline Mikkie
Master
zo 27 maart 2011, 23:27 Bericht 
Kijk aan, dat klinkt bijzonder goed! Wat heb je als kruissnelheid aangehouden? Mijn kar loopt 220 top, maar dat wil ik echt niet constant rijden. Cruise @190 ofzo denk ik.

Heb je nog ergens drukte of file gehad (zowel heen als terug)? Dan kan ik eventueel rekening houden met een mogelijk eerder vertrek. Lijkt me overigens wel dat je een dipje had vrijdagmiddag of begin van de avond?

Oh en: wat heb je gedaan met parkeren?
Offline Ducantoni
Master
ma 28 maart 2011, 0:31 Bericht 
1 plaats is wel favoriet bij de Blitzbrigade: als je de ring van Berlijn opkomt heb je een aantal km's daarna de autobahndreieck met de A9 en op die plek willen ze nogal eens staan..
En bij Osnabrück stonden ze ooit eens onder het viaduct van de A1 over de A30, het bijbehorende voertuig uiterst goed verstopt (zeker geleerd van hun Nederlandse collega's)
Offline Robin2
Master
ma 28 maart 2011, 0:37 Bericht 

220 is ook mijn top, al heb ik met wat hulp van het glooiende Duitse landschap de 234 gehaald. Kruissnelheid lag bij mij rond de 180/190, gemiddelde werd vooral omlaag gehaald door stukken 80 en 60 bij Baustellen. 190 op de cc ga je niet redden denk ik, er zijn echt teveel (inhalende) vrachtwagens en ander verkeer, net iets te link. Ik heb nauwelijks cc gebruikt, alleen op langere stukken 120.

Drukte begon pas bij Berlijn, waar we rond 7 uur aankwamen. Echter; vanaf de snelweg rij je eenvoudig Berlijn in. Allemaal groot-opgezette weggen waar je 80, 70 of 50 mag. Geen last gehad, overigens ook geen flitspalen gezien. Op de terugweg nauwelijks drukte gehad, alleen bij wat versmallingen bij de Baustellen. Bijna overal waar het onbeperkt was voluit kunnen gaan, op enkele stukken na.

De heenweg kent meer Baustellen dan de terugweg, en op de heenweg zit er vooral (halverwege, 300/400 km van Berlijn) een kutstuk van 60 km/h, zo'n 10/12 kilometer. Echter; de heenweg heeft volgens mij langere stukken onbeperkt dan de terugweg. Ik heb tevens afgeleerd direct te remmen bij een bordje 120, ik ben een paar keer van 220 naar 100 gegaan, waarna het direct weer onbeperkt werd. Wacht het even af voordat je in de remmen gaat.

Terugweg kent een onwijs lang stuk 120 (matrix, denk dat ze meestal aan staan), zo'n 300 kilometer na Berlijn (ongeveer het stuk met de Baustellen aan de andere kant).

Ik had inderdaad wel een behoorlijke dip vrijdag. 's Middags nog een uur geslapen, en bij het uitgaan had ik het rond een uur of 2 wel gezien. Zaterdag ging een stuk beter, maar helaas niet voluit kunnen gaan; moest toch vandaag weer helder terug.

We verbleven in Friedrichshain, net ten oosten van het centrum in voormalig Oost-Berlijn. Auto voor het hotel gepleurd in de Warschauer StraBe en geen last gehad, hoefde volgens mij ook niet te betalen. Vandaag nog wel in het centrum geparkeerd (bij het Naturkundemuseum -> NIET HEENGAAN, is net als Naturalis, maar dan lelijk en veel te groot), ook daar geen kaartje gekocht, gezien de verhalen van de andere FS'ers.

Voor wat betreft het verkeer in Berlijn zelf: enórm relaxed. Goede wegen, bijna overal 4-baans (snelweg overigens voor 90% zesbaans, op het stukje naar Venlo na, maar daar kom je niet langs) en prima chauffeurs. Als Duitsers op de rechterstrook stoppen om te laden/lossen, ontsteken ze hun alarmlichten niet. Zodoende enkele malen mezelf bijna 'klem' gereden op de rechterstrook, maar je wordt er binnen een seconde tussen gelaten (met een fijn grootlicht-sein).

Waar je in Berlijn wel op moet letten (meer dan in andere steden, volgens mij), zijn de kruispunten. In principe kennen de kruispunten alleen algemene verkeerslichten, dus niet specifiek voor links- of rechtsaf. Dus als het groen en je moet afslaan, rij je naar het midden van het kruispunt, alwaar je wacht tot er ruimte is. Dat jij begint met rijden terwijl het andere verkeerslicht weer op groen staat is geen probleem, wordt rekening mee gehouden.

Verder: genieten!
Offline Shooting Star
Master
ma 28 maart 2011, 13:13 Bericht 
Yep, bij die kruispunten in Berlijn stonden wij de eerste dag ook ademloos te kijken. Alles gaat tegelijk en het gaat nog goed ook :o Waarom is dat in NL ooit afgeschaft, dit gaat veel sneller, iedereen hoeft minder lang te wachten!
Offline Kiwi45
Master
ma 28 maart 2011, 13:19 Bericht 
Shooting Star schreef:
Waarom is dat in NL ooit afgeschaft,

In Nederland is het verboden voor mensen om zelf te denken. Daar huren we voor heel veel geld allerlei ambtenaren voor in, die op hun beurt weer externe deskundigen inhuren.
Offline Robin2
Master
ma 28 maart 2011, 15:28 Bericht 

Had trouwens op een gegeven moment een verbruik van 18 l per 100 km. :x

Niet echt leuk. :lol:
Offline Mikkie
Master
ma 28 maart 2011, 16:22 Bericht 
Je hebt dus vaak getankt? Inderdaad niet grappig @ 1,60 per liter ;).
Ik kom met volop planken als het goed is niet slechter dan 12l/100km, maar da's voor een diesel ook niet echt zuinig :P

Tnx voor je verslag trouwens! Wij blijven als richttijd half vijf vertrek aanhouden, zodat we voor de ochtendspits Hannover voorbij zijn... dat de rest wat drukker is en dus een half uurtje ofzo langer duurt nemen we op de koop toe, dat scheelt wel wat energie voor overdag. Wel jammer dat je niet helemaal constant door kan rijden. Had vorig jaar een route naar Trier waar ik in drie kwartier vijf auto's heb gezien en dus 190@CC heb gehad zonder een pedaal aan te raken, dan schiet het lekker op :D

Qua parkeren neig ik ook steeds meer om toch gewoon Berlijn in te duiken. In het ergste geval krijgen we met drie man 40 euro voor de milieusticker en 3×15 euro parkeerbonnen om de oren, maar daarvoor staat de auto wel voor de deur. Betaald zal het daar vast wel zijn, aangezien we midden in Mitte zitten ;).
Offline Robin2
Master
ma 28 maart 2011, 16:57 Bericht 

Ja, ik zou 'm niet aan de rand van de stad zetten. Ik vind dat zelf echt een kutidee, ik vind het wel prettig als ik af en toe m'n auto nog zie staan, zeg maar.
Offline Mikkie
Master
ma 28 maart 2011, 17:03 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Ja, ik zou 'm niet aan de rand van de stad zetten. Ik vind dat zelf echt een kutidee, ik vind het wel prettig als ik af en toe m'n auto nog zie staan, zeg maar.

Jep, daar begin ik inderdaad ook meer naar te neigen. Vooral als ik KanarieVW moet geloven, die parkeerbonnen verzamelt als toiletpapier omdat ze toch niet binnenkomen!
Offline Robin2
Master
ma 28 maart 2011, 17:06 Bericht 

:lol:

Rijden door Berlijn vond ik echt een verademing. Iedereen rijdt goed door (70 bij 50 is geen uitzondering) en is uiterst vriendelijk. Als je bij bovengenoemde kruispunten staat te wachten, en een bestuurder ziet zijn licht op rood springen, geeft ie even een seintje dat je kunt gaan rijden. Het is een opeenstapeling van details wat rijden in Duitsland in het algemeen, en Berlijn in het bijzonder, onwijs relaxed maakt.
Offline Ducantoni
Master
ma 28 maart 2011, 18:31 Bericht 
Het enige jammere aan de Duitse verkeerslichten is dat ze niet op aanbod werken, zoals hier in nl.
Sta je 's nachts als enige bij een kruispunt te wachten voor jan joker..
Offline Robin2
Master
ma 28 maart 2011, 18:33 Bericht 

Klopt, en ook groene golven zijn ze daar vreemd.
Offline Robin2
Master
ma 28 maart 2011, 21:27 Bericht 

Wat me trouwens enorm verbaasde, is dat ik in ca. 1100 kilometer Autobahn maar 2 keer ben ingehaald, allebei op de heenweg. Ze hadden er geen zin in, zelfs niet de monsters als de Panamera S.
Offline Robin2
Master
ma 28 maart 2011, 21:28 Bericht 

Oja, en door een motor op de terugweg, maar hij haalde rechts in - telt niet.
Offline Ducantoni
Master
ma 28 maart 2011, 23:57 Bericht 
Veranderend tijdsbeeld: Vroegâh had je een handvol snelle wagens, w.o. Porsche en de Italiaanse exoten, nu haalt een hele rits auto's zonder moeite de 250, dus misschien is de lol eraf?
Offline yup
Die hard
di 29 maart 2011, 1:16 Bericht 

Ik denk ook dat het komt door de vrijheid. Je mag er 250 rijden, maar dat betekent niet dat iedereen dat constant doet.

Meeste mensen rijden een relaxte tempo van 160 km/u. Vergeet ook niet dat brandstof idioot duur is geworden. Langere tijd 200+ rijden is niet grappig meer.

Als ik daar kom word ik ook zelden ingehaald, zelfs als ik "christelijke" snelheden rij, meestal rij ik boven de 200, gewoon "omdat het kan" :[

Heb nu een 530d, sta te popelen om dat ding in zijn thuisland uit te testen.
Offline Mikkie
Master
di 29 maart 2011, 11:06 Bericht 
Kwestie van gewenning misschien ook? Zij mogen het dagelijks en dan is de lol er sneller af. Ze kiezen er dan voor om tien minuten langer onderweg te zijn maar wel flink wat brandstof uit te sparen. Terwijl wij Hollanders daar relatief weinig komen en dus elke keer genieten van het concept :D
Offline Jeroen87
Die hard
di 29 maart 2011, 11:25 Bericht 

Shooting Star schreef:
Yep, bij die kruispunten in Berlijn stonden wij de eerste dag ook ademloos te kijken. Alles gaat tegelijk en het gaat nog goed ook :o Waarom is dat in NL ooit afgeschaft, dit gaat veel sneller, iedereen hoeft minder lang te wachten!

In Nijmegen kom je dit ook nog erg veel tegen. Op kleinere kruispunten vrijwel constant. Maar ook op drukke kruisingen zie je het. Wanneer je dit weet is het geen enkel probleem. Zodra de tegenrichting rood wordt krijg je vaak een seintje dat je kan doorrijden en het verkeer op de kruisende richting wacht ook tot de rest is opgetrokken.

Een linksaffer wordt er echter niet echt sneller op bij drukke kruispunten. bij het kruisen van wegen met 2 stroken per richting is de maximale capaciteit voor linksaf over het algemeen slechts 3 auto's per cyclus.
Offline Mikkie
Master
zo 03 apr 2011, 23:00 Bericht 
Even een kort verslag:

Die Duitsers zijn ook linksplakkers zeg! Niet normaal hoeveel ik er rechts voorbij ben gegaan. Verder klote dat het vanavond behoorlijk regende en je niets meer ziet bij het normale asfalt. ZOAB is koning, merk je dan! Dat heeft het gemiddelde wat gedrukt op de terugweg, mijn streven was om boven de 150 uit te komen :D.

Verder een prima route die lekker rijdt. Gemiddelde lag zowel heen als terug ergens rond de 145 - 150km/h, niets te klagen dus. Reistijd om en nabij de 4,5 uur. Parkeren was nog even lastig ivm de halve marathon vandaag. De mensen die mee waren wilden geen risico nemen met bonnen/wegslepen etc (hostel stond in vergunninghoudersgebied), dus hebben de auto voor drie tientjes gestald in een parkeergarage. Milieusticker had ik van de ruit gehaald om domme Hollander te kunnen spelen, maar geen klacht over gehad terwijl ik een aantal politiemensen gesproken heb terwijl ik in de auto zat. Ideaal!

Tnx voor alle tips, 't was een mooi weekend.
Offline Quaresma7
Die hard
zo 03 apr 2011, 23:03 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Wat me trouwens enorm verbaasde, is dat ik in ca. 1100 kilometer Autobahn maar 2 keer ben ingehaald, allebei op de heenweg. Ze hadden er geen zin in, zelfs niet de monsters als de Panamera S.
Klopt, vrachtwagens rijden niet zo hard op de autobahn :[
Offline Stefan-
Master
ma 04 apr 2011, 7:26 Bericht 
Mikkie schreef:
Die Duitsers zijn ook linksplakkers zeg!
Eindelijk komen mensen er achter hoe kut duitsers rijden.

"Duitsers rijden zo goed blablablabla" echt van die verjaardagspraat is dat, van mensen die nog nooit de Autobahn gezien hebben.
Offline KanarieVW
Master
ma 04 apr 2011, 9:06 Bericht 
Stefan- schreef:

"Duitsers rijden zo goed blablablabla" echt van die verjaardagspraat is dat, van mensen die nog nooit de Autobahn gezien hebben.

Helemaal niet. Er wordt in DL veeeel meer rekening gehouden met andere weggebruikers. Alleen als je in stukken snelheidsbeperkingen terecht komt willen sommige nog wel eens schoolmeesteren. Seinen met groot licht als je met 140@120 voorbij komt gebeurt ook regelmatig. gaan de beperkingen er af, krijg je meestal alle ruimte.

Mikkie schreef:
Milieusticker had ik van de ruit gehaald om domme Hollander te kunnen spelen, maar geen klacht over gehad terwijl ik een aantal politiemensen gesproken heb terwijl ik in de auto zat.

Zei ik toch, milieu sticker is geld trekkerij voor duitsers. niemand die er naar kijkt.

Mikkie schreef:
Kwestie van gewenning misschien ook? Zij mogen het dagelijks en dan is de lol er sneller af. Ze kiezen er dan voor om tien minuten langer onderweg te zijn maar wel flink wat brandstof uit te sparen. Terwijl wij Hollanders daar relatief weinig komen en dus elke keer genieten van het concept :D

merk inderdaad dat het steeds minder wordt met duitsers die echt gebruik maken van het feit dat je zo hard mag als je kan. Zal ongetwijfeld met de brandstofprijzen te maken hebben. paar jaar geleden moest je met 220 nog wel eens aan de kant of had je een mooi treintje van 5 auto's met dat tempo. Nu ben je met 220 vaak een van de weinige.

maar om een gemiddelde van 150kmh over zo'n afstand te halen moet je goed je best doen. Zeker door de baustellen is dit haast niet mogelijk.

Robin_v_G schreef:
Terugweg kent een onwijs lang stuk 120 (matrix, denk dat ze meestal aan staan), zo'n 300 kilometer na Berlijn

Dat is het stuk 'dynamische verkehrsregelung' alleen is het zo dynamisch niet, want overdag en bij regen staan ze altijd op max 130kmh of minder.
Offline Robin2
Master
ma 04 apr 2011, 10:06 Bericht 

KanarieVW schreef:
maar om een gemiddelde van 150kmh over zo'n afstand te halen moet je goed je best doen. Zeker door de baustellen is dit haast niet mogelijk.

2 keer 147 inclusief Baustellen (soms zelfs 60), zie boven. O:)
Offline Mikkie
Master
ma 04 apr 2011, 10:27 Bericht 
KanarieVW schreef:
Helemaal niet. Er wordt in DL veeeel meer rekening gehouden met andere weggebruikers. Alleen als je in stukken snelheidsbeperkingen terecht komt willen sommige nog wel eens schoolmeesteren. Seinen met groot licht als je met 140@120 voorbij komt gebeurt ook regelmatig. gaan de beperkingen er af, krijg je meestal alle ruimte.
Over het algemeen wordt er wel meer rekening gehouden inderdaad, dat blijft opvallen. Al had ik nog een oude bak die met 110 naar links kwam toen ik in het onbegrensde deel met 180 van een heuveltje af kwam... dat was wel even flink bijremmen! Toch zie je wel dat ze makkelijker even rechts blijven en je er voorbij laten.
Anderzijds zie je ook de middenbaanplakker in Duitsland steeds meer. Dat snap ik best als het hard regent en je anders op de rechterbaan last heb van aquaplaning en spoorvorming, maar dat was vaak niet aan de orde. Meeste keren dat ik op de linkerbaan moest afremmen was door iemand die een middenbaanplakker ging inhalen, terwijl de rechterbaan vrij was. Knap vervelend...

KanarieVW schreef:
merk inderdaad dat het steeds minder wordt met duitsers die echt gebruik maken van het feit dat je zo hard mag als je kan. Zal ongetwijfeld met de brandstofprijzen te maken hebben. paar jaar geleden moest je met 220 nog wel eens aan de kant of had je een mooi treintje van 5 auto's met dat tempo. Nu ben je met 220 vaak een van de weinige.
Precies. Ik heb wel een treintje gehad met vier man...160@120 schoot lekker op. Maar niets ruim daarboven. Ik snap ook wel dat als je er dagelijks rijdt, het op een gegeven moment wel klaar is. Als ik dagelijks 190 zou kunnen rijden, zou ik misschien ivm besparing ook wel gewoon 150 blijven rijden. Scheelt toch flink in je verbruik, en met de huidige prijzen weeg je dat wel mee op lange termijn.

KanarieVW schreef:
De Baustellen vielen juist heel erg mee. Paar korte stukjes en één langere waar je 80 mocht...daar ben ik met ongeveer 100@CC doorheen gegaan. Verder in de 120 en 130-stukken meestal met rond de 150 - 160 doorgereden. Was geen probleem, dan blijft je gemiddelde wel hoog. Los van het afremmen bij de Baustellen, hoefde ik nergens heel langdurig onder de 130 te rijden (behalve als het een paar minuten echt begon te gieten). Als je daar wat lekkere stukken met 180-190 tegenover kan stellen, krijg je een mooi gemiddelde! Scheelt ook dat het redelijk rustig was.
Offline Robin2
Master
ma 04 apr 2011, 10:29 Bericht 

Wat was je top? :D
Offline KanarieVW
Master
ma 04 apr 2011, 11:50 Bericht 
Mikkie schreef:
De Baustellen vielen juist heel erg mee. Paar korte stukjes en één langere waar je 80 mocht...daar ben ik met ongeveer 100@CC doorheen gegaan. Verder in de 120 en 130-stukken meestal met rond de 150 - 160 doorgereden. Was geen probleem, dan blijft je gemiddelde wel hoog. Los van het afremmen bij de Baustellen, hoefde ik nergens heel langdurig onder de 130 te rijden (behalve als het een paar minuten echt begon te gieten). Als je daar wat lekkere stukken met 180-190 tegenover kan stellen, krijg je een mooi gemiddelde! Scheelt ook dat het redelijk rustig was.

Reken je van deur tot deur? Als je de stad in gaat ben je bij het eerste de beste stoplicht je mooie gemiddelde kwijt. Het is inderdaad wel te doen, maar wel 's nachts. Als ik overdag van of naar Berlijn haal ik 137kmh gemiddeld maximaal. van deur tot deur met een top van 225kmh
Offline Mikkie
Master
di 05 apr 2011, 9:39 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Wat was je top? :D
Auto kan 220 op een vlak stuk, dus bergaf moet 225-230 haalbaar zijn, maar het ding schiet als ik dat lang volhou in noodloop gedurende tien à twintig seconden, dus dat niet gedaan. Wel boven de 215 gezeten heel kort, maar toen weer afgeremd omdat achterin iemand het warm kreeg die niet zo van het hard rijden is :lol:

KanarieVW schreef:
Reken je van deur tot deur? Als je de stad in gaat ben je bij het eerste de beste stoplicht je mooie gemiddelde kwijt. Het is inderdaad wel te doen, maar wel 's nachts. Als ik overdag van of naar Berlijn haal ik 137kmh gemiddeld maximaal. van deur tot deur met een top van 225kmh
De heenweg was, vooral door de drukte in Berlijn, funest. Gemiddelde van 147 vanuit centrum Nijmegen tot de rand van Berlijn, maar de laatste twee km hebben een kwartier gekost (moest in Mitte zijn)... dan gaat je gemiddelde er wel aan ja :[. Daarom reken ik ook een beetje creatief, want dat laatste stuk is natuurlijk niet leuk voor de cijfers :P Overigens kon ik in en om Nijmegen wel lekker doorrijden, dus dat scheelt.

Terugweg vertrokken we 17.45 bij Kurfurstendamm. Was rustig dus binnen vijf minuten was ik al bij de ring. Even getankt, 18.00 reden we weg bij de pomp en 22.30 stond ik weer in Nijmegen. Dat viel me niks tegen met het baggerweer.

Als ik van deur tot deur reken, denk ik dat ik net onder de 140 kom. 135-138 ofzo. Op de heenweg voornamelijk door de drukte in Berlijn zelf, op de terugweg vooral door de stortregen die we zo'n 200 à 300km hebben gehad, waardoor doorrijden ook niet echt tot de opties behoorde. Gelukkig was het stuk na Oberhausen ontzettend rustig, waardoor ik de laatste 45km door Duitsland met 200 op de klok kon afleggen :D
Offline Robin2
Master
di 05 apr 2011, 9:42 Bericht 

Mikkie schreef:
Daarom reken ik ook een beetje creatief,

Ik ook hoor. :x
Offline yup
Die hard
di 05 apr 2011, 9:47 Bericht 

Stefan- schreef:

Mensen die beweren dat "anderen beweren dat Duitsers wel goed rijden, niet goed wijs zijn," praten zelf verjaardagspraat.

Duitsers rijden gedisciplineerder, laten we het daar op houden. Als ik met 200 kom aanstormen en er zit een vrachtwagen rechts dan begrijpen ze dat ik er effe snel langs schiet en dat ze daarna veilig kunnen inhalen. Nederlanders snappen dat niet, die denken "mot ie maar niet zo snel rijden". Dat soort wezens haal ik nog effe voor de vrachtwagen rechts in (niet eens met 200, maar met 140 ofzo), zo ver voor die vrachtwagen gaan ze al naar links... :fp:
Offline Robin2
Master
di 05 apr 2011, 9:48 Bericht 

Ik heb overigens heen en terug geen enkele Duitser rechts in gehaald en bijna geen enkele Duitser links zien plakken.
Offline KanarieVW
Master
di 05 apr 2011, 10:42 Bericht 
Mikkie schreef:
De heenweg was, vooral door de drukte in Berlijn, funest. Gemiddelde van 147 vanuit centrum Nijmegen tot de rand van Berlijn, maar de laatste twee km hebben een kwartier gekost (moest in Mitte zijn)... dan gaat je gemiddelde er wel aan ja :[. Daarom reken ik ook een beetje creatief, want dat laatste stuk is natuurlijk niet leuk voor de cijfers :P Overigens kon ik in en om Nijmegen wel lekker doorrijden, dus dat scheelt.

ja zo kan ik ook mooie gemiddelden halen! :lol:
KanarieVW schreef:
Als ik overdag van of naar Berlijn haal ik 137kmh gemiddeld maximaal

Mikkie schreef:
Als ik van deur tot deur reken, denk ik dat ik net onder de 140 kom. 135-138 ofzo

dat zeg ik :lol: :thumb:
Offline Mikkie
Master
di 05 apr 2011, 11:23 Bericht 
KanarieVW schreef:
ja zo kan ik ook mooie gemiddelden halen! :lol:
Doe dat dan :woop: Het is gewoon prachtig dat je met regen en alles toch nog een topgemiddelde kan halen in zo'n land. In NL was je niet boven de 100 uitgekomen :duh:

Robin_v_G schreef:
Ik heb overigens heen en terug geen enkele Duitser rechts in gehaald en bijna geen enkele Duitser links zien plakken.
Da's bijzonder. Ik had echt idioot veel middenbaanplakkers. Op de terugweg wel meer dan heen, daarbij kan meespelen dat rechts dus meer spoorvorming en aquaplaning is, maar toch. Ook op rustige stukken veel op de middenbaan. Heb er dus enkele tientallen rechts ingehaald denk ik :D.
Offline Robin2
Master
di 05 apr 2011, 11:24 Bericht 

Wel heel veel middenbaanplakkers ja, maar daar kon ik gewoon links langs. ;)
Offline KanarieVW
Master
di 05 apr 2011, 13:17 Bericht 
Mikkie schreef:
Doe dat dan :woop: Het is gewoon prachtig dat je met regen en alles toch nog een topgemiddelde kan halen in zo'n land. In NL was je niet boven de 100 uitgekomen

Ik hou het altijd liever bij het echte gemiddelde. en dat is van aankomst tot vertrek. Heeft niet zoveel nut om jezelf (en andere) voor de gek te houden. :lief:
 [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2