Pagina 1 van 2  [ 97 berichten ]
Offline Mikkie
Master
za 05 maart 2011, 12:11 Bericht 
Hallo allen,

Over een paar weken vertrek ik voor een weekendje naar Berlijn. Lekker met de auto, vrijdagochtend vroeg heen (we willen rond tien uur uiterlijk daar zijn) en zondagavond na het diner weer terug. Nu lopen hier vast wat mensen rond met ervaring op die route, en ik ben benieuwd naar tips. Waar moet ik goed opletten voor een verstopte flitskast en wat zijn belangrijke weetjes voor onderweg?

Ik neig naar de route Nijmegen - Boxmeer - Oberhausen - Dortmund - Hannover - Berlijn. E34/E30 dus. Een echt alternatief is er ook niet. Waar moet ik onderweg op letten, welke aandachtspunten zijn er? Kan ik veel Baustellen verwachten?

Ik heb een milieusticker, maar Berlijn zelf ga ik daarmee niet binnenkomen (geel). We zullen dus een P&R ten zuidoosten van de stad gaan pakken en vanaf daar een passe-partout kopen voor drie dagen.
Offline umpire
FS medewerker
za 05 maart 2011, 12:24 Bericht 
Route naar Berlijn

Op de ring Berlijn regelmatig snelheidscontroles door sneaky opgestelde auto's

Vanaf daar en verder oostelijker richting de Poolse grens kom je vaak Optospeeds tegen :thumb_d:
Offline Guppenklup
Master
za 05 maart 2011, 12:57 Bericht 
Optospeeds kom je in heel Duitsland tegen, met name op lokale wegen :roll:
Offline Guppenklup
Master
za 05 maart 2011, 12:58 Bericht 
Tip: zet je radio op ffn (102-103 FM), die hebben actuele info over Flitzerblitzer 8)
Offline Tweebel
Master
za 05 maart 2011, 13:03 Bericht 
Zou idd voor de gesuggereerde route via Arnhem kiezen. Dat is normaal gesproken rustiger (korter door Ruhrgebiet) en ook korter.
Offline Vroeg op
Master
za 05 maart 2011, 13:45 Bericht 
Mikkie schreef:
ik ben benieuwd naar tips.

'T stikt er van de Polen op dat weggetje.
Offline A.G.
Master
za 05 maart 2011, 14:32 Bericht 
De laatste paar honderd kilometer van Hannover naar Berlijn moet je genoegen nemen met "Tempo 130"

Zo zag het er voor 28 oktober 2001 uit, met een BMW 850CSi op kruissnelheid onderweg naar Berlijn http://www.youtube.com/watch?v=IDnp3tsTzpM

Laat ons even weten hoe dit traject nu is, heb de weg zelf al jaren niet meer gereden, en het kan zijn dat de limiet er (plaatselijk) weer is opgeheven...
Offline Robin2
Master
za 05 maart 2011, 16:12 Bericht 

Ga over een paar weken ook een weekend naar Berlijn met de auto. Ik vertrek juist hier om 10 uur, dus na de spits weg en voor de spits daar.
Offline unickque
Die hard
za 05 maart 2011, 16:18 Bericht 
Ik ben 1x naar Berlijn gereden, het is bijzonder eenvoudig, gewoon naar het oosten blijven rijden. Ik heb geen problemen gehad behalve die onzin-sticker-zooi dan.
Offline The Driver
Master
za 05 maart 2011, 16:21 Bericht 

Gewoon niet moeilijk doen, Navigatie aanzetten, laatste pomp voor de grens even voltanken, wat snacks en drinken inslaan en gaan met die banaan
Offline Vroeg op
Master
za 05 maart 2011, 20:43 Bericht 
The Driver schreef:
laatste pomp voor de grens even voltanken,

JA als je een tankpas hebt van de zaak.
Anders kan je beter in D tanken. Scheelt een zooi euro's
Offline Quaresma7
Die hard
za 05 maart 2011, 21:11 Bericht 
A.G. schreef:
Zo zag het er voor 28 oktober 2001 uit, met een BMW 850CSi op kruissnelheid onderweg naar Berlijn http://www.youtube.com/watch?v=IDnp3tsTzpM

Lekker lang en een recht stuk zeg :) Mag je daar tegenwoordig maar 130 km/h ?
Offline liquid_force
Master
za 05 maart 2011, 22:14 Bericht 
waar je op moet letten? dat je met je gele kenteken op de rechter of midden baan moet blijven, de linker baan is gereserveerd voor mensen met een wit-kenteken ...

(oooh btw. mijn record Berlin Karlshors - Ede, 628km in 2h51min, Audi A8 4.2 V8, getuned door de gebroeders ABT)
Offline Mikkie
Master
za 05 maart 2011, 22:59 Bericht 
130 maar op dat stuk? Nouja... als er geen flitsers staan hoop ik dat het meevalt en kan ik prima 160 aanhouden. Vooral het eerst stuk wordt doorrijden. Eerlijk gezegd gezegd hoop ik toch wel, vooral in de eerste drie uur, een aardig gemiddelde te kunnen rijden. Auto loopt iets boven de 200 top dus 190 op de cruise moet prima te doen zijn... dan schiet het lekker op in het begin. Alleen het laatste stuk, vanaf half acht, zal drukker worden. En als het goed is moet ik het kunnen redden met 60 liter diesel ;)
Robin_v_G schreef:
Ga over een paar weken ook een weekend naar Berlijn met de auto. Ik vertrek juist hier om 10 uur, dus na de spits weg en voor de spits daar.
Dat zou ook een mooie route moeten zijn ja, maar helaas hebben wij maar drie dagen. Dan is het zonde om dag één vooral in de auto te zitten.
Tweebel schreef:
Zou idd voor de gesuggereerde route via Arnhem kiezen. Dat is normaal gesproken rustiger (korter door Ruhrgebiet) en ook korter.

Hmmm, dat was mijn gedachte juist niet, maar dat komt ook doordat ik de 57 bij Boxmeer wel ken en het daar bijna altijd rustig is. Vooral om vier uur 's nachts ;). Maar misschien dat je bij Oberhausen wel gelijk hebt, kom daar dan minder dicht langs.

Zijn er nog verdachte flitsers waar ik op moet letten? Prima verstopt en daarom fanmail gegarandeerd?
Offline flozzy
Pro
za 05 maart 2011, 23:04 Bericht 
Flitspaaltje vlak vóór en in Bad Oeynhausen...

Vroeg op schreef:
'T stikt er van de Polen op dat weggetje.

Vanwaar een Polen-bash?
Offline egeltjes
Master
za 05 maart 2011, 23:32 Bericht 
Vroeg op schreef:
JA als je een tankpas hebt van de zaak.
Anders kan je beter in D tanken. Scheelt een zooi euro's

Bij mijn weten is diesel in nederland goedkoper dan in duitsland (december 2010). 8) 8)
Offline regiorunner
Master
za 05 maart 2011, 23:51 Bericht 
liquid_force schreef:
waar je op moet letten? dat je met je gele kenteken op de rechter of midden baan moet blijven, de linker baan is gereserveerd voor mensen met een wit-kenteken ...

Inderdaad. Ze zijn niet van die linkerbaan af te SLAAN )(De witte platen dan heh) :duh: :duh: En dan zeggen dat `wij` Nur links rijden :nothanks: :duh:
Offline Vroeg op
Master
zo 06 maart 2011, 1:11 Bericht 
flozzy schreef:
Vanwaar een Polen-bash?

Niks bash. Polen lopen nogal graag op de snelweg.
Sterker nog. Het is eigenlijk de enige weg die de Polen gebruiken om in NL te komen.
egeltjes schreef:
Bij mijn weten is diesel in nederland goedkoper dan in duitsland (december 2010). 8) 8)

Dat zou ik niet weten. Ik doe benzine en dat is goedkoper in D.
Offline flozzy
Pro
zo 06 maart 2011, 2:05 Bericht 
Vroeg op schreef:
Niks bash. Polen lopen nogal graag op de snelweg.

Van dorp naar dorp, ja. Maar niet van PL naar NL.
Offline yup
Die hard
zo 06 maart 2011, 2:47 Bericht 

A.G. schreef:
De laatste paar honderd kilometer van Hannover naar Berlijn moet je genoegen nemen met "Tempo 130"

Laat ons even weten hoe dit traject nu is, heb de weg zelf al jaren niet meer gereden, en het kan zijn dat de limiet er (plaatselijk) weer is opgeheven...

Raar, ik heb de autobahnatlas erop nageslagen, en volgens die site heb je alleen voor Hannover misschien een paar tiental kilometer met tempolimiet 130, en tussen Hannover en Wolfsburg een stukje van misschien 50 kilometer 130 tempolimiet, en voor Potsdam een paar tiental kilometer 130 alleen die richting op, omgekeerd is het ohne limit volgens de kaartje?... Kortgezegd: groot deel van de route is gewoon zonder tempolimit.

Kaart:
http://www.autobahnatlas-online.de/Limitkarte.pdf

Groen is 130 max, blauw is knallen met die ballen 8)
Offline Quaresma7
Die hard
zo 06 maart 2011, 3:30 Bericht 
Vroeg op schreef:
Dat zou ik niet weten. Ik doe benzine en dat is goedkoper in D.

Diesel is duurder in D, benzine goedkoper.. :wink:

Bij 130 km/h zones wordt er nauwelijks gecontroleerd in Duitsland, alleen bij 100 km/h zones moet je ook echt 100 km/h rijden.. Bij 130 ken je gewoon knallen.. :thumb:
Offline umpire
FS medewerker
zo 06 maart 2011, 11:09 Bericht 
flozzy schreef:
Flitspaaltje vlak vóór en in Bad Oeynhausen...

Als het goed is komt hij daar niet langs :wink:
Offline umpire
FS medewerker
zo 06 maart 2011, 11:15 Bericht 
yup schreef:
Kaart:

Groen is 130 max, blauw is knallen met die ballen 8)

Kaartje is niet recent, kan ik je melden :roll:

Er zijn meer stukken met Tempo120/130 als dit kaartje aangeeft 8)
Offline flozzy
Pro
zo 06 maart 2011, 11:37 Bericht 
umpire schreef:
Als het goed is komt hij daar niet langs :wink:

Je hebt helemaal gelijk. Je komt precies vanaf het zuiden, net voorbij Bad Oeynhausen de E30 op. Ik moet er wel altijd doorheen vanaf Amsterdam.
Offline A.G.
Master
zo 06 maart 2011, 12:33 Bericht 
yup schreef:
Raar, ik heb de autobahnatlas erop nageslagen, en volgens die site heb je alleen voor Hannover misschien een paar tiental kilometer met tempolimiet 130, en tussen Hannover en Wolfsburg een stukje van misschien 50 kilometer 130 tempolimiet, en voor Potsdam een paar tiental kilometer 130 alleen die richting op, omgekeerd is het ohne limit volgens de kaartje?... Kortgezegd: groot deel van de route is gewoon zonder tempolimit.

Kaart:

Groen is 130 max, blauw is knallen met die ballen

Zeer leuke bron, die wordt uitgeprint en gaat mee bij de reisdocumentatie :)
Offline Mikkie
Master
zo 06 maart 2011, 15:44 Bericht 
Quaresma7 schreef:
Bij 130 km/h zones wordt er nauwelijks gecontroleerd in Duitsland, alleen bij 100 km/h zones moet je ook echt 100 km/h rijden.. Bij 130 ken je gewoon knallen.. :thumb:

Ik dacht al... van de zomer een heel stuk door allerlei 120/130-stukken gekomen en 160 doorgereden, maar geen flits of post gezien...?
Offline A.G.
Master
zo 06 maart 2011, 17:50 Bericht 
Mikkie schreef:
Ik dacht al... van de zomer een heel stuk door allerlei 120/130-stukken gekomen en 160 doorgereden, maar geen flits of post gezien...?

En waarom zouden ze. Op die 120-130 trajecten dreigt echt geen acuut gevaar oid. Go with the flow, een beetje rekeningen houden met elkaar en snel en langzaam verkeer gaat harmonieus samen.

Daar kan de Nederlandse overheid en kunnen de handhavers in Nederland nog een heel puntje aan zuigen.
Offline Mikkie
Master
zo 06 maart 2011, 20:16 Bericht 
Is ook, maar ik ben zo geïndoctrineerd door het Nederlandse beleid, dat ik achter elke hmp een radar verwacht. Scheelt dat ze in DL om de vijfhonderd meter staan, maar toch :P
Offline Mikkie
Master
za 19 maart 2011, 19:09 Bericht 
Robin_v_G schreef:

Wanneer ga je eigenlijk? Als je voor 1 april weer terug bent mag je wel even verslag uitbrengen over bijzonderheden ;)

Zijn er nog mensen met tips voor het parkeren? Ik begreep dat de P&R-terreinen niet bewaakt zijn, dus wel wat diefstalgevoelig. Nu twijfel ik of het misschien slim is om gewoon ergens gratis in een wijk te parkeren? Of valt het bij die P&R's wel mee? Wie-o-wie heeft er ervaring? (f)
Offline Bredero
Pro
za 19 maart 2011, 22:29 Bericht 
Mikkie schreef:
Zijn er nog mensen met tips voor het parkeren? Ik begreep dat de P&R-terreinen niet bewaakt zijn, dus wel wat diefstalgevoelig. Nu twijfel ik of het misschien slim is om gewoon ergens gratis in een wijk te parkeren? Of valt het bij die P&R's wel mee? Wie-o-wie heeft er ervaring?

Zie http://www.gratisparken.de/berlin/berlin/

Heb m zelf al 2x bij Jungfernheide (U-Bahn) neergezet, daar op perron x dagen ticket voor OV kopen en je kan zo Berlijn in.... Dat is net op grens van Umwelt zone dus ook geen sticker nodig.

Heb niet de indruk dat het daar onveilig is qua parkeren.
Offline Aanhanger
Master
za 19 maart 2011, 23:46 Bericht 
Grote stukken Berlijn zijn nog steeds gratis parkeren.

Kent u Duits?
http://www.stadtentwicklung.berlin.de/v ... /parkraum/
Offline Robin2
Master
za 19 maart 2011, 23:59 Bericht 

Zit er nu over na te denken om niet vrijdagochtend, maar donderdagnacht te gaan rijden. Als ik nou om 3 uur vertrek, moet ik rond 8 uur wel in Berlijn kunnen zijn en kom ik onderweg niemand tegen.
Offline flozzy
Pro
zo 20 maart 2011, 0:45 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Zit er nu over na te denken om niet vrijdagochtend, maar donderdagnacht te gaan rijden. Als ik nou om 3 uur vertrek, moet ik rond 8 uur wel in Berlijn kunnen zijn en kom ik onderweg niemand tegen.

Dat is wat ik altijd doe. Erg lekker rustig op de weg. 's Ochtends vertrekken? Dan sta je alleen maar in de file.

Aanhanger schreef:
Kent u Duits?

Kennen, kunnen of spreken? :respect:
Offline Bredero
Pro
zo 20 maart 2011, 7:21 Bericht 
zie ook http://www.berliner-verkehr.de/lnetz2.htm (lijnennetkaart OV)

zelf dus de gewoonte om aan rand van de ring te parkeren. Jungfernheide zit vlakbij afrit van snelweg.

Have fun !

ander topic voor de party tips?
Offline Vroeg op
Master
zo 20 maart 2011, 10:09 Bericht 
OV op FS :roflol: :roflol: :roflol:
Goed ok nou is dat OV in Berlijn wel bijna perfect. :respect:
Offline Vroeg op
Master
zo 20 maart 2011, 10:10 Bericht 
Bredero schreef:

Hell yeah berlijn roelert. :respect:
De bakermat van de Minimal, techhouse en techno. :respect:
Offline KanarieVW
Master
zo 20 maart 2011, 11:40 Bericht 
Je hebt een heel stuk 'dynamische verkehrsregelung' die staat overdag iig altijd op max 130kmh. Verder 3 of 4 baustellen en dat is het wel. rij minstens 1x in de maand naar Berlijn. Maak je ook niet druk om die milieu sticker en rij gewoon de stad in. Ze kijken er helemaal niet naar. Heb sinds dat het ingevoerd is nog nooit zo'n sticker gehad en ben nog nooit op aangesproken. en dat terwijl ik wel wekelijks in een grote duitse stad ben.
Offline Mikkie
Master
zo 20 maart 2011, 14:31 Bericht 
Robin_v_G schreef:

Ga je me nou nadoen? ;)

Wij zijn van plan om rond half vijf te vertrekken, richttijd half tien daar. Punt is alleen dat je dan wel net rond de drukte in Berlijn zit, dus dat kan een half uurtje kosten. Maar ik ben bang, dat als we om drie uur vertrekken, iedereen 's middags al helemaal gesloopt is doordat het een lange dag wordt dan...
Bredero schreef:
zelf dus de gewoonte om aan rand van de ring te parkeren. Jungfernheide zit vlakbij afrit van snelweg.

Have fun !

Party tips mogen hier ook ;). Hoorde dat Kurfurstendamm (of zoiets ;)) zeker de moeite waard was dus daar gaan we wel langs.

Jungfernheide zal het wellicht worden. Jullie hebben het nog niet meegemaakt dat die ramvol zat? Daar vrees ik wel voor, doordat we rond negen uur, half tien daar aan komen. Dan hebben al die forenzen al een plekje gejat natuurlijk :duh:
Bredero schreef:
Heb m zelf al 2x bij Jungfernheide (U-Bahn) neergezet, daar op perron x dagen ticket voor OV kopen en je kan zo Berlijn in.... Dat is net op grens van Umwelt zone dus ook geen sticker nodig.

Helemaal prima! Dat ga ik zeker even als optie overwegen.
KanarieVW schreef:
Je hebt een heel stuk 'dynamische verkehrsregelung' die staat overdag iig altijd op max 130kmh. Verder 3 of 4 baustellen en dat is het wel. rij minstens 1x in de maand naar Berlijn. Maak je ook niet druk om die milieu sticker en rij gewoon de stad in. Ze kijken er helemaal niet naar. Heb sinds dat het ingevoerd is nog nooit zo'n sticker gehad en ben nog nooit op aangesproken. en dat terwijl ik wel wekelijks in een grote duitse stad ben.

Hoe laat wordt die onzin van die verkeersregeling ongeveer aangezet? Daar zit ik namelijk niet op te wachten, da's het voordeel van 's nachts rijden :P
Baustellen is geen ramp, gewoon snelheid +30 en doorrollen. Wel funest voor het gemiddelde helaas :D

Misschien is de stad in rijden ook wel een optie ja. Ich bin ein Domme Hollander ;). Zijn de parkeergarages in de stad een beetje te betalen? Natuurlijk wel zonde om daar zestig euro parkeergeld te dokken voor drie dagen, terwijl ie daar net zo erg stilstaat als op zo'n P+R (we doen in de staf zelf niks met de auto).

Daarnaast: moet ik me nog druk maken om die max.snelheid ivm Larmschutz? Daar controleert toch geen kip op? Kan ik dus vol doorkarren? Vmax + 40 was invordering in Duitsland, toch? Dat moet ik natuurlijk wel even in de gaten houden, voor de zekerheid.
Offline Tweebel
Master
zo 20 maart 2011, 15:26 Bericht 
Mikkie schreef:
Daarnaast: moet ik me nog druk maken om die max.snelheid ivm Larmschutz?

Ik denk altijd, hoe harder je doorrijdt, des te sneller ben je een stadje voorbij, des te korter horen ze je auto.
Ik heb 's nachts nog nooit iets van controles oid gezien in Duitsland. Wel regelmatig patrouillewagens die extreem hard voorbij komen om richting een nachtelijk ongeval te gaan.
Offline KanarieVW
Master
zo 20 maart 2011, 17:30 Bericht 
Mikkie schreef:
Wij zijn van plan om rond half vijf te vertrekken, richttijd half tien daar.

In het weekend neem ik aan? Anders ga je dit niet halen. om half 5 weg is niet bepaald ' s'nachts gaan rijden'.

Mikkie schreef:
Party tips mogen hier ook ;). Hoorde dat Kurfurstendamm (of zoiets ;)) zeker de moeite waard was dus daar gaan we wel langs.

Kurfurstendamm valt weinig te party'en hoor. Zit 1 leuke irish pub in het europa centrum. Dat zit aan het eind van de damm op de taunenzienstrasse. Ik vermaak me altijd wel op de Oranienstrasse. lopen wel wat veel hoertjes, maar heb je verder geen last van. ook het gebied rond station potzdammerplatz is genoeg te doen.

Mikkie schreef:
Misschien is de stad in rijden ook wel een optie ja. Ich bin ein Domme Hollander ;). Zijn de parkeergarages in de stad een beetje te betalen? Natuurlijk wel zonde om daar zestig euro parkeergeld te dokken voor drie dagen, terwijl ie daar net zo erg stilstaat als op zo'n P+R (we doen in de staf zelf niks met de auto).

Rij gewoon de stad in, echt. er wordt niet op gecontroleerd. Ik zet meestal bij onze klanten de auto gewoon voor de deur. de bekeuring is 15euro en een dagkaart is 20 rond de kurfurstendamm. Daarbij heb ik nog geen enkele boete uit berlijn ontvangen.
Offline Bredero
Pro
zo 20 maart 2011, 18:13 Bericht 
Mikkie schreef:
Party tips mogen hier ook

OK, voor housen moet je in elk geval NIET in het oude westberlijn zijn...neem een U ding (daarvoor zijn die kaarten óók handig) en ga richting Ost kreuz.

Tips oa:
- RAW tempel (Revalerstr., vlakbij Ostbanhof)
- Tresor (zoek maar ff op internet, ook vlakbij Ostbanhof)
- Club der Visionaere (om te beginnen, is buiten dus alleen met mooi weer)

http://www.clubdervisionaere.com/kontakt/
http://www.tresorberlin.de/
http://www.raw-tempel.de/

Leuk in Mitte is oa de tentjes achter/onder Tacheles, ook elke dag feest.... (die linker toko is wat suf, rechts zeer cool... check de vuurspuwende draak ;-)

enige 'nadeel' van het OV: op ma, di, woe rijdt het tussen 1.30 en 5.00 niet. Dus die dagen ff wat langer doorgaan en dan kan je weer veilig terug....Rest van de dagen is het 24u per dag !

Verder het voordeel van Duitsland: om de 100 meter kan je bier kopen.... (ook 24/7) zelfs tot in de winkeltjes aan de autobahn..... en iedereen drinkt het gewoon ook op straat op....

Have fun !

ps: meer club info op http://www.exberliner.com/search/locati ... otags=&p=1
Offline Masterdam
Master
zo 20 maart 2011, 18:16 Bericht 
Party-tip: als je van techno houdt en je wil iets meemaken waarvan je niet wist dat het bestond, ga dan naar de Tresor. Er zijn twee zalen, maar de kleine zaal (beneden) is echt gruwelijk! Volume van de muziek erg hard, inhoudelijk erg hard, stroboscopen, rookmachine en that's it... Als je daar de deur weer uitloopt heb je ècht het gevoel dat je los bent gegaan!
Offline Bredero
Pro
zo 20 maart 2011, 18:25 Bericht 
Qua hardheid zeker wel ja.... mijn ingewanden trilden m'n lijf uit @Tresor....

andere beruchte tent: Berghain (uiteraard ook weer in Ost)... daar ben ik echter nog nooit binnen geweest...
Offline Mikkie
Master
zo 20 maart 2011, 20:04 Bericht 
Voor de partytips moet ik ook even met de reisgenoten overleggen ;). Maar bedankt tot zover!
KanarieVW schreef:
In het weekend neem ik aan? Anders ga je dit niet halen. om half 5 weg is niet bepaald ' s'nachts gaan rijden'.
Voor ons gevoel wel ;). We gaan op vrijdagochtend weg. Ik dacht heel handig dan rond zeven uur Hannover voorbij te zijn (300km), dus dan zijn we een mooi eind op weg. Maar jij voorspelt dan dus al veel drukte? Dan is een uur eerder gaan geen slecht idee misschien. Half vier weg, half negen in Berlijn...zoiets?

KanarieVW schreef:
Rij gewoon de stad in, echt. er wordt niet op gecontroleerd. Ik zet meestal bij onze klanten de auto gewoon voor de deur. de bekeuring is 15euro en een dagkaart is 20 rond de kurfurstendamm. Daarbij heb ik nog geen enkele boete uit berlijn ontvangen.
In hoeverre moeten we bang zijn voor een wielklem of afslepen ofzo? Hebben ze daar van die Amsterdam-praktijken? Ik twijfel nu een beetje: Jungfernheide klinkt als een prima optie, maar als ik 'm voor niks voor de deur kan donderen daar in het centrum, dan doe ik dat liever. That is: als de parkeerbonnen dus toiletpapier zijn. Want snelheidsbonnen gaan op bestuurder, maar hoe zit het met de rest? Nogal zonde om alsnog veel boetes binnen te krijgen achteraf.

Tweebel schreef:
Ik denk altijd, hoe harder je doorrijdt, des te sneller ben je een stadje voorbij, des te korter horen ze je auto.
:lol: Ik heb er ook nog nooit een camera ofzo gezien, maar toch zuur als je op de plaat gaat met 200@120 :[.

Bredero schreef:
enige 'nadeel' van het OV: op ma, di, woe rijdt het tussen 1.30 en 5.00 niet. Dus die dagen ff wat langer doorgaan en dan kan je weer veilig terug....Rest van de dagen is het 24u per dag !

Verder het voordeel van Duitsland: om de 100 meter kan je bier kopen.... (ook 24/7) zelfs tot in de winkeltjes aan de autobahn..... en iedereen drinkt het gewoon ook op straat op....

We zijn er een weekendje: vr t/m zo, dus van dat OV hebben we dan geen last. Dat bier is wel echt een uitkomst! :D Nu nog een beetje goed weer erbij ;).

Daarbij nog een vraag: wat is de invorderingsoverschrijding in Duitsland? Is dat ook +50 of moet ik minder te hard rijden (lees: beter uitkijken)?
Offline Bredero
Pro
zo 20 maart 2011, 20:54 Bericht 
Mikkie schreef:
Jungfernheide klinkt als een prima optie

Zie waar het ligt..... vlakbij de snelweg..... eraf, Tegelerweg op, 1e links ofzo.....

http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 38409&z=15

Voldoende plek de 2x keren dat ik daar ben geweest. Gewoon naast een duurdere duitse bak zetten, slopen ze die wel open...

3 dagen unlimited OV in zone A+B (zal genoeg zijn, check als je bijzondere musea buiten die ring wilt bezoeken.... meeste valt er echter wel in) = 21,90 per persoon voor 72 uur.

http://www.bvg.de/index.php/de/3786/nam ... 12336.html

ÉN, op station Jungfernheide verkopen ze ook allerlei soorten bier ! Direct met een pint in de Ubahn zoals de meeste Duitsers....

Update:
Citaat:
Parkeertarieven
Het is niet handig met de auto naar het centrum van Berlijn te gaan. Er zijn heel weinig parkeerplaatsen dus je moet zomaar een uur rijden voor je je auto kunt parkeren. Of heel veel geld betalen voor een garage. Voor parkeren op straat met de auto moet in het centrum rond de 6 euro per uur betaald worden

Parkeren Overige stadsdelen
In veel gebieden van Berlijn is het nodig om een parkeerkaartje aan te schaffen. De periode van de dag en de kosten van je kaartje zijn afhankelijk van het gebied waar u zit. Houd er rekening mee dat je in de stadskern tot middernacht moet betalen. Als u per auto naar Berlijn wilt en vanaf daar uw reis per openbaar vervoer wilt vervolgen, kunt u terecht bij de 'Park & Ride' van Berliner Verkehrstriebe. Meer info: BVG

bron: http://www.parkerenindestad.nl/stad/dui ... rlijn.html

(krijg weer zin om naar Berlijn te gaan...) :roll:
Offline KanarieVW
Master
ma 21 maart 2011, 5:37 Bericht 
Oh jij start in Nijmegen natuurlijk. Scheelt al n klein uurtje met mijn vertrekplaats. Er wordt niet gesleept of geklemt, no worries! Je wordt op de bon verzocht nog n verklaring af te leggen voordat je de stad verlaat, wat je natuurlijk niet doet. Maar je moet t zelf weten. Ik zou me niet te druk maken.

Tresor was dat ja! Oudewetse beuk kelder! Je moet er wel van houden.
Offline Masterdam
Master
ma 21 maart 2011, 5:40 Bericht 
Bredero schreef:
Direct met een pint in de Ubahn zoals de meeste Duitsers....

Ja, kan je best doen! In Nederland vind ik dat je een beetje voor lul loopt, maar daar zie je echt veel leute met een blik of fles alcohol-bevattende substantie in het OV zitten.

Inderdaad, je moet wel van Tresor-herrie houden. On the other hand, je kan dan wel zeggen dat je nu eindelijk weet hoe de hel eruit moet zien. Is ook wat waard...
Offline Robin2
Master
ma 21 maart 2011, 8:47 Bericht 

Hoe is het verkeer ín Berlijn eigenlijk? Een soort Parijs, of valt het wel mee?

EDIT:
Ze kunnen in ieder geval beter rijden dan die Fransen. :fp:
Offline Tweebel
Master
ma 21 maart 2011, 9:04 Bericht 
Mikkie schreef:
:lol: Ik heb er ook nog nooit een camera ofzo gezien, maar toch zuur als je op de plaat gaat met 200@120 :[.

Da's ook niet aan te bevelen. Die Duitsers zijn niet zo kinderachtig met staandehoudingen, maar 200@120 is zelfs midden in de nacht natuurlijk wel een reden om even een praatje te maken. Gewoon met het andere verkeer meerijden qua snelheid - er zijn echt wel meer mensen op de weg.
Offline Stefan-
Master
ma 21 maart 2011, 9:15 Bericht 
Zuipen op straat _O_
Zuipen in het OV _O_
Berlijn _O_
 [ 97 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende