Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
Offline Leo 't Haasje
Respect
wo 30 nov 2005, 20:45 Bericht 

Nu zijn er in de afgelopen 10 dagen 3 ongevallen geweest op de N34 nabij Borger, waarbij 6 letselslachtoffers betrokken waren, getuige de onderstaande persberichten.

[frustiemodus]Nu vraag ik mij af, wordt dáár nu weleens op snelheid gecontroleerd? (immers is snelheid de oorzaak van alle kwaad volgens Koos ;) Of houden ze zich echt dagelijks met die A28 bezig? Kan dat niet eens ter discussie gesteld worden? Dat hele flitsbeleid (in Drenthe) deugt toch echt niet ...(what's new?)[/frustiemodus]

Zondag, Assen 20-11-2005
Aanrijding twee auto’s
BORGER – In de nacht van zaterdag op zondag raakten twee personenauto’s betrokken bij een aanrijding op de N34. Eén van de auto’s kwam vanuit Groningen en reed rechtdoor over de N34. Een andere bestuurder stak vanuit Schoonloo de weg over naar Borger. Een inzittende is naar het Scheperziekenhuis in Emmen gebracht met mogelijk nek- en heupletsel. De andere twee betrokkenen zijn naar het Wilhelminaziekenhuis vervoerd met onbekend letsel. De identiteit van betrokkenen is nog niet bekend. (BPS 05-200780)

Maandagmorgen, Assen 28-11-2005
Aanrijding met letsel
BORGER – Gistermiddag raakte een 34-jarige autobestuurder uit Borger gewond bij een aanrijding op de kruising van de N34 met de N374. De man die over de N374 reed en uit de richting van Borger kwam, wilde de kruising oversteken in de richting van Schoonloo. De man zag daarbij een 18-jarige bedrijfsautobestuurder uit Wildervank over het hoofd. Deze naderde vanuit de richting Groningen over de N34. Een aanrijding was het gevolg. De man uit Borger werd door de brandweer uit zijn auto bevrijd. Hij werd met beenletsel overgebracht naar het Scheperziekenhuis in Emmen. (05-203017)

Woensdagmiddag, Assen 30-11-2005
Aanrijdingen met letsel
BORGER – Vond er vanmiddag een frontale aanrijding plaats op het viaduct van de N34 ter hoogte van het kanaal Buinen-Schoonoord. Een uit Borger afkomstige bedrijfsautobestuurster reed komende uit de richting van Borger en zag te laat dat het verkeer door wegwerkzaamheden stilstond op haar rijstrook. Daardoor remde ze en stuurde naar links waarna ze op een tegenligster botste. Deze personenauto werd bestuurd door een 66-jarige vrouw uit Grijpskerk. Een echtpaar uit Niekerk zat als passagier bij haar in. De man moest zich met een hoofdwond laten behandelen in het Scheperziekenhuis in Emmen. Ook de vrouw uit Borger werd naar het Scheperziekenhuis overgebracht in verband met knieklachten. De rijbaan is ruim twee uur gestremd geweest. (05-203960)

Bron: http://www.politie.nl/Drenthe/nieuws/NieuwsArchiefres.asp?Trefwoord=n34&Plaats=&Thema=&Datumvan=16/11/2005&Datumtm=30/11/2005
Offline Shooting Star
Master
wo 30 nov 2005, 20:57 Bericht 
Ik denk niet dat de ongelukken op de N34 iets met snelheid te maken hebben. Je mag er 100, maar dat kun je bijna nooit halen omdat je al vrij snel achter een vrachtwagen komt te zitten, met daarachteraan eventueel een rijtje auto's. Inhalen is vrijwel uitgesloten, omdat het er gewoon veel te druk is. Naar mijn mening gaat het gewoon om domme menselijke fouten, niet goed kijken, denken dat het wel past enz. enz. Ook de overzichtelijkheid is op bepaalde stukken ver onder de maat, dom genoeg vooral bij de kruisingen. Hierover is ook al een ander topic, waarop je kunt zien welke aanpassing er is voorgesteld. Enige probleem zijn die :evil: boomknuffelaars die een, nota bene door de mens aangeplant, bos niet willen verwijderen ten bate van de verkeersveiligheid. Denk er zelf nu serieus over om een binnendoorweg te nemen van huis naar het werk, omdat ik nog wel wat langer op deze planeet rond wil lopen.
Offline Bbas
Pro
wo 30 nov 2005, 21:03 Bericht 

Je mag daar inderdaard 100 en 100 is 100 en dus geen 80 of 85. Wordt gewoon tijd voor een snelweg ;)
Offline Shooting Star
Master
wo 30 nov 2005, 21:04 Bericht 
Helemaal mee eens!
Offline Tento
Master
wo 30 nov 2005, 21:13 Bericht 
Volgens mij is het ter hoogte van die kruisingen 70 km/uur. Komend vanaf beide kanten kom je voor die kruisingen eerst aan beide kanten een flitspaal tegen...... gewoon beter uit je doppen kijken als je oversteekt. Idem diegene die de file ontwijkt: rijden is ook voorruit kijken en vooral ( op deze weg) afstand houden...... :evil:
Offline Shooting Star
Master
wo 30 nov 2005, 21:25 Bericht 
Tento schreef:
Volgens mij is het ter hoogte van die kruisingen 70 km/uur. Komend vanaf beide kanten kom je voor die kruisingen eerst aan beide kanten een flitspaal tegen...... gewoon beter uit je doppen kijken als je oversteekt. Idem diegene die de file ontwijkt: rijden is ook voorruit kijken en vooral ( op deze weg) afstand houden...... :evil:

Dat beter uit je doppen kijken is wat mij betreft steeds het probleem. Die schapen in die k*thokken kijken gewoon niet uit voordat ze de weg op draaien c.q. oversteken. Ze denken er kennelijk niet bij na dat ik ze in die koekblikjes echt hartstikke doodrij met mijn ca. 1600 kg auto + inhoud. Overigens is het niet bij alle kruisingen 70, de meeste zelfs niet. Alleen bij Borger en Gasselte. Bij de overige ca. 6 kruisingen is het gewoon 100. Ook afstand houden is wat mij betreft geen oplossing. Dat probeerde ik laatst, liet een gat vallen van ca. 150 m, dacht er weer zo'n schaap dat 'ie in dat gaatje wel even linksaf de weg op kon draaien, voor mij langs. Hoop piepende banden van het remmen en dankzij mijn winterbanden en slipcursus liep alles toch weer goed af. Nu rij ik dus toch liever weer in een treintje, dan proberen ze dat soort ongein niet.
 [ 6 berichten ]