Pagina 2 van 2  [ 95 berichten ]
Offline plop
Master
ma 21 nov 2011, 22:06 Bericht 
sorry umpire het is te leuk om niet te reageren.
Olds 76 schreef:
Jou auto daarentegen zou dan nog steeds op mijn oprit staan......

denk het niet, die til ik op met dezelfde kraan of ik vraag een vriend of die even langs rijd met zijn 60 ton's mobiele kraan.

Olds 76 schreef:
Hoe ik dat zou vinden? Prima, dan kan het eindelijk eens opnieuw bestraat worden, het is namelijk een hobbelbaan. Zelf zou ik er geen last van hebben, dan pak ik gewoon de Cherokee.

om de overlast voor de buurt bewoners zo klein mogelijk te houden kom ik uiteraard met een kraan met normale bakken en een knijper bak.
zo kan ik een mooi taludje maken aan de kant van je auto, kan je er mooi in rijden.
en een mooie rechte wand aan de kant van de straat.
daarnaast natuurlijk een sleufje onder je auto puur omdat dat kan. :lol:
kom daar maar eens uit zonder eerst naar de bouwmarkt te lopen voor een paar stevige planken.
je mag raden waar ik de grond laat.

on topic
je hoeft trouwens geen betaalt parkeren in de buurt te hebben om parkeer problemen in je wijk te krijgen.
ik woon nu 3 weken in ons nieuwe huisie en ik heb al zeker 4x in een parkeer vak gestaan.
iedereen parkeert gewoon half of helemaal op de stoep en we laten de opritten netjes vrij.
Offline RucphenNB
Master
ma 21 nov 2011, 22:28 Bericht 
O:) O:) O:) O:) O:)

Link

Je moet wat als je er even 10 minuten moet zijn. Klant had al vaker een klacht ingedient over het tekort aan parkeerplaatsen en het overschot van een paar kleine kantoortjes.
Offline geelhoed
Master
di 22 nov 2011, 6:11 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
De volgende dag stond dat Kia hok er weer :boos:, eind van de dag kon meneer met de trein naar huis :devil:

De dag daarna was hij nog verontwaardigd bij het vrijlaten van zijn auto ook...

Hoe regel je zoiets precies? Afsleepbedrijf bellen en dan?
Offline basgitaar
Master
di 22 nov 2011, 7:12 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Parkeren op een gereserveerde parkeerplek is gewoon asociaal. Iemand deed dat ooit op mijn gereserveerde plek bij kantoor
Aan welke regelgeving heb jij dan een gereserveerde parkeerplek op de openbaar toegankelijke weg te danken?
Offline The Driver
Master
di 22 nov 2011, 8:13 Bericht 

Aan de normale normen en waarde wetgeving ? ?
Offline viffer
Master
di 22 nov 2011, 9:16 Bericht 

basgitaar schreef:
Aan welke regelgeving heb jij dan een gereserveerde parkeerplek op de openbaar toegankelijke weg te danken?

Wellicht heb ik iets gemist, maar is elk parkeerterrein behorend bij een bedrijf een openbaar parkeerterrein?
Offline The Driver
Master
di 22 nov 2011, 9:26 Bericht 

Openbaar parkeerterrein is een verkeerde uitdrukking, het is wel openbare weg.
Maar als de grond eigendom is van het bedrijf of er is een huurovereenkomst dan is men ook vrij de parkeergelegenheid te beperken d.m.v. afsluitbare hekjes enz.
Offline viffer
Master
di 22 nov 2011, 9:35 Bericht 

Dat dacht ik namelijk ook, nu ken ik de situatie bij NTS overigens niet
Offline timleeuw
Die hard
di 22 nov 2011, 9:36 Bericht 

plop schreef:
langs rijd met zijn 60 ton's mobiele kraan.

Een mobiele kraan van 60 ton?? Doe is foto dan want daar zijn wij ook al 4 jaar naar op zoek en hebben hem nog niet gevonden. Oja, mobiele kraan is dit he: Afbeelding
Offline viffer
Master
di 22 nov 2011, 9:48 Bericht 

Afbeelding

http://www.peinemann.nl/site/01010105-60-tons-kraan.php
Offline timleeuw
Die hard
di 22 nov 2011, 9:50 Bericht 

ja das wat anders maar daar kunnen geen normale bakken op. Even de wijsneus uithangen :[ Afbeelding
Offline viffer
Master
di 22 nov 2011, 9:55 Bericht 

timleeuw schreef:
Even de wijsneus uithangen :[

Right back at ya:

wikipedia schreef:
Een kraan is een meestal metalen toren, uitgevoerd met kabels en katrollen. Een kraan wordt gebruikt om artikelen omhoog te hijsen, omlaag te laten zakken of om zaken te verplaatsen. Toepassing vooral in de bouw- en sloopsector, maar ook in de transportsector voor los- en laadklussen. Dikwijls zijn kranen tijdelijke constructies, hetzij aan de grond bevestigd, hetzij op een verrijdbare constructie, zoals op een vrachtauto.

En daarna komt er nog een heel stuk, heeft naar mijn idee dus niets met die bakken te maken van jouw foto
Offline timleeuw
Die hard
di 22 nov 2011, 10:16 Bericht 

GertJan schreef:
En daarna komt er nog een heel stuk, heeft naar mijn idee dus niets met die bakken te maken van jouw foto

Zie dit:

plop schreef:
om de overlast voor de buurt bewoners zo klein mogelijk te houden kom ik uiteraard met een kraan met normale bakken en een knijper bak.
zo kan ik een mooi taludje maken aan de kant van je auto, kan je er mooi in rijden.

GertJan schreef:
Right back at ya:
Offline bruintje beer
Master
di 22 nov 2011, 10:18 Bericht 
timleeuw schreef:
mobiele kraan is dit he
Da's een grondverzetmachine/graafmachine.
Offline timleeuw
Die hard
di 22 nov 2011, 10:20 Bericht 

ja een mobiele kraan, niet zozeer voor alleen maar grondverzet. Maar als je over normale bakken praat dan worden dus bakken bedoeld zoals op de foto.

Een mobiele hijskraan kan er geen normale bakken aanhangen. Ja kan wel maar die zal er weinig mee scheppen :biertje:
Offline bruintje beer
Master
di 22 nov 2011, 10:21 Bericht 
Hoezo 'mobiele' kraan? Bestaat dat apparaat van jouw foto dan ook in een niet-mobiele variant?
Offline viffer
Master
di 22 nov 2011, 10:22 Bericht 

plop schreef:
of ik vraag een vriend of die even langs rijd met zijn 60 ton's mobiele kraan.

Ik lees niets over bakken in combinatie met 60 ton's mobiele kraan :huh:
Offline timleeuw
Die hard
di 22 nov 2011, 10:23 Bericht 

Rupskraan:

Afbeelding

Als iemand praat over een mobiele kraan dan wordt de eerste foto bedoeld. Niet dat foto 2 niet mobiel is maar dat wordt gewoon een rupskraan genoemd.
Offline bruintje beer
Master
di 22 nov 2011, 10:26 Bericht 
Ding is mobiel.
Bij de telekraan van GertJan heeft 'mobiel' ook echt een toegevoegde waarde: hij kan (zichzelf) verplaatsen, in tegenstelling tot een bouwkraan.
Offline timleeuw
Die hard
di 22 nov 2011, 10:28 Bericht 

GertJan schreef:
Ik lees niets over bakken in combinatie met 60 ton's mobiele kraan :huh:

Als je verder leest wel (f) Geeft verder niets want ik kom niet om mn gelijk te halen maar vroeg me gewoon af waar ik een 60 tons mobiele kraan met normale bakken kan kopen :koffie:
Offline viffer
Master
di 22 nov 2011, 10:32 Bericht 

En hoe wordt dat ding van mijn foto dan genoemd? Het woord kraan heeft niets te maken met wat het kan verplaatsen. Zie ook (nogmaals) de beschrijving in wikipedia.

Zoek ook eens op google afbeeldingen naar "60 tons mobiele kraan" (daar ging het tenslotte om); de eerste 6 afbeeldingen komen niet met jouw afbeelding overeen
Offline viffer
Master
di 22 nov 2011, 10:34 Bericht 

timleeuw schreef:
Als je verder leest wel (f)

Dat gaat niet meer over de 60 tons mobiele kraan maar over zijn grondverzetmachine :fp:
Offline timleeuw
Die hard
di 22 nov 2011, 10:35 Bericht 

nee dat klopt, zeg ik toch ook al. Maar dan mag jij mij vertellen hoe hij met een 60 tons kraan, normale bakken wil monteren en normaal mee kunnen ontgraven dat staat namelijk in de volgende zin.

Oja, hoe dat ding van jou wordt genoemd is een mobiele hijskraan, geeft verder niets. :zzz: Lees je verder mijn antwoorden wel of zit je zomaar wat te typen? :huh:
Offline bruintje beer
Master
di 22 nov 2011, 10:39 Bericht 
Waarom wel 'hijs-' maar geen 'grondverzet-'?
Offline timleeuw
Die hard
di 22 nov 2011, 10:41 Bericht 

Waar?
Offline Bramdaman
Master
di 22 nov 2011, 10:41 Bericht 
oke, dus van parkeren op een plek met een bordje, zitten we nu in de happers?
Offline timleeuw
Die hard
di 22 nov 2011, 10:43 Bericht 

Haha :[ we gaan wel via pb verder anders :biertje:
Offline bruintje beer
Master
timleeuw schreef:
Waar?
timleeuw schreef:
Oja, mobiele kraan is dit he
timleeuw schreef:
een mobiele hijskraan, geeft verder niets
Nou, daar.
Offline viffer
Master

Lees jij mijn antwoorden wel, kan ik net zo goed vragen. Hij spreekt niet over het monteren van bakken aan een 60 tons kraan.
plop schreef:
denk het niet, die til ik op met dezelfde kraan of ik vraag een vriend of die even langs rijd met zijn 60 ton's mobiele kraan.

Olds 76 schreef:
Hoe ik dat zou vinden? Prima, dan kan het eindelijk eens opnieuw bestraat worden, het is namelijk een hobbelbaan. Zelf zou ik er geen last van hebben, dan pak ik gewoon de Cherokee.

en een mooie rechte wand aan de kant van de straat.
daarnaast natuurlijk een sleufje onder je auto puur omdat dat kan. :lol:
kom daar maar eens uit zonder eerst naar de bouwmarkt te lopen voor een paar stevige planken.
je mag raden waar ik de grond laat.

En wikipedia en google vinden de (volgens jou) mobiele hijskraan ook gewoon een mobiele kraan. "Hijs" is een toevoeging. Maar geef een gemiddelde Nederlander 2 foto's, eentje van jouw kraan en eentje van mijn kraan. Die van jou zal denk ik een graafmachine worden genoemd en die van mij een kraan.
Offline timleeuw
Die hard
di 22 nov 2011, 10:44 Bericht 

Stuur je wel een pb...
Offline viffer
Master
di 22 nov 2011, 10:44 Bericht 

waarom?

edit: als je dat wilt om dit topic niet te "vervuilen" (want dat gebeurt hier nooit op FS), open dan gewoon een nieuw topic om de discussie open te kunnen houden.
Offline bruintje beer
Master
di 22 nov 2011, 10:45 Bericht 
timleeuw schreef:
we gaan wel via pb verder
*mouwen opstropen doet*

:wink:

GertJan schreef:
waarom?
Omdat 'ie denk ik toch z'n gelijk wil halen.
timleeuw schreef:
want ik kom niet om mn gelijk te halen
Offline Aanhanger
Master
di 22 nov 2011, 10:45 Bericht 
Maar die vriend heet dus Ton?
Offline bruintje beer
Master
di 22 nov 2011, 10:47 Bericht 
:roflol: :fp: wat een puinhoop.
Offline viffer
Master
di 22 nov 2011, 10:48 Bericht 

Aanhanger schreef:
Maar die vriend heet dus Ton?

Ja, en hij komt met 60 man :kniktja:
Offline viffer
Master
di 22 nov 2011, 10:49 Bericht 

bruintje beer schreef:
Omdat 'ie denk ik toch z'n gelijk wil halen.

Da's niet gebruikelijk op FS :lol:
Offline timleeuw
Die hard
di 22 nov 2011, 11:09 Bericht 

We houden wel op, GertJan heeft gelijk.
Offline bruintje beer
Master
di 22 nov 2011, 11:18 Bericht 
*meute kapers verlaat topic en geeft het terug aan Aygo*
Offline viffer
Master
di 22 nov 2011, 11:24 Bericht 

Afbeelding
Offline plop
Master
di 22 nov 2011, 20:20 Bericht 
ben ik dan te laat om deze foto te plaatsen?
Afbeelding
die vriend van me zit op zo'n kraan als gertjan heeft gepost.
en ik kom waarschijnlijk met dit soort rupskraan (passen de bakken van tim niet op).
Afbeelding
elke kraan (behalve waterkraan) kan je gebruiken om te heffen, dit gewoon een universele naam.
mobiel betekend simpel weg dat er wielen onder zitten.

en om het weer on topic te brengen wil in aygo best wel opleiden tot machinist, kan die in het vervolg zelf een parkeerplekkie aanleggen. :lol:
Offline NooitTeSnel
Master
di 22 nov 2011, 20:36 Bericht 
geelhoed schreef:
Hoe regel je zoiets precies? Afsleepbedrijf bellen en dan?

Sleutels van een bedrijfsauto gepakt, op 3 cm achter de bumper gezet, handrem er op, briefje onder de ruitenwisser en klaar.

basgitaar schreef:

Niet op de weg, het is een privé parkeerterrein. Er staat een hek omheen en een verboden-toegang bord bij de ingang, maar sommige mensen zijn brutaal genoeg om toch het terrein op te rijden en te parkeren. Als je na een briefje onder je ruitenwisser dan doodleuk de volgende dag dat hok er weer neer zet ben je gewoon een eikel.

Maar tegenwoordig is dat hek voorzien van een motor en een transponder, omdat mensen blijkbaar niet snappen dat het asociaal is om je auto gewoon ergens op iemand anders z'n terrein te dumpen omdat jij niet snel genoeg een parkeerplekje aan de weg kunt vinden.
Offline basgitaar
Master
di 22 nov 2011, 21:26 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
het is een privé parkeerterrein. Er staat een hek omheen en een verboden-toegang bord bij de ingang

Okee, duidelijk.
Offline Olds 76
Respect
di 22 nov 2011, 21:52 Bericht 
bruintje beer schreef:
wat een puinhoop.

Dan wel ja :lol:
Hij een soort van antitankgracht graven om mijn Jeep tegen te houden en ik aan de andere kant het erf afrijden.... :woop:
Offline plop
Master
di 22 nov 2011, 22:15 Bericht 
Olds 76 schreef:
Hij een soort van antitankgracht graven om mijn Jeep tegen te houden en ik aan de andere kant het erf afrijden....

dit een beter idee dan?
Afbeelding
Offline KanarieVW
Master
di 22 nov 2011, 22:28 Bericht 
bij mij op het bedrijventerrein heb je ook een aantal bedrijven die denken parkeerplekken toe te kunnen eigenen door er bordjes neer te zetten. Echter zijn gewoon openbare plaatsen en hebben die bordjes geen enkele betekenis. Laat mijn klanten ook gewoon op die plekken parkeren. 'bordjes hangen er voor de sier'.

zit ook een turks/ marrokaans garage bedrijfje in de straat die ook altijd een hoop plekken nodig heeft om zijn auto/wrakken te plaatsen. Die hebben het zelf een keer gepresteerd om een auto bij mij voor de roldeur te stallen. Die heb ik met collega even klemgezet. en een half uur laten wachten toen ie 'weg moest'.
 [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2