Pagina 1 van 2  [ 66 berichten ]
Offline vanloentje
Nieuwkomer
di 18 jan 2011, 21:32 Bericht 

Wat kan je doen om ongewenste parkeerders van je parkeerplaats te weren???
Offline okkiwokki
Die hard
di 18 jan 2011, 21:33 Bericht 
Is het jouw parkeerplaats of de parkeerplaats voor je huis waar je van mening bent dat het jouw plekje is?
Offline feitelijk
Master
di 18 jan 2011, 21:34 Bericht 
Poller?
Offline Kwibus
Master
di 18 jan 2011, 21:36 Bericht 
Mogelijkheden genoeg
Offline edi
Weet de weg
di 18 jan 2011, 21:36 Bericht 

okkiwokki schreef:
Is het jouw parkeerplaats of de parkeerplaats voor je huis waar je van mening bent dat het jouw plekje is?

+1

& tegels spuiten, aangeven dmv borden?
Offline vanloentje
Nieuwkomer
di 18 jan 2011, 21:37 Bericht 

Onze parkeerplaats is bedoeld voor onze hotelgasten. In de buurt op het bedrijventerrein zijn weinig parkeerplaatsen, dus hebben wij 2 bedrijven toegezegd dat ze max. 10 auto's mogen parkeren. Maar nu parkeert iedereen zodat er nu 45 auto's staan en onze eigen gasten geen plaats meer hebben. Wij hebben borden geplaatst, met parkeren alleen voor gasten en wegsleepregeling van toepassing. De politie doet niks omdat de parkeerplaats eigen terrein is. En zoals ik op ander forums kan lezen wegslepen is ook niet de oplossing. Een slagboom plaatsen kan, maar dan moet de hele infrastructuur van de parkeerplaats veranderd worden dus dat gaat een hoop geld kosten. Weet iemand een oplossing??
Offline Forza!
Master
di 18 jan 2011, 21:40 Bericht 
okkiwokki schreef:

-100 (zeikopmerking, veronderstelling, niet opbouwend, kleingeestig...)
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 18 jan 2011, 21:41 Bericht 
Gewoon alleen gasten toestaan en de rest een brief op de voorruit dat het afgelopen is met het parkeren en dat bij de volgende overtreding een wielklem geplaatst gaat worden. De verwijderingskosten EUR 500.
Offline Robin2
Master
di 18 jan 2011, 21:42 Bericht 

Laat maar, ik kaap dit topic niet. Toch te asociaal.

O:)
Offline vanloentje
Nieuwkomer
di 18 jan 2011, 21:42 Bericht 

ik begrijp ook dat wij aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de schade, die eventueel ontstaat. Weet iemand misschien of er bedrijven zijn die dat doen voor je?
Offline Kwibus
Master
di 18 jan 2011, 21:44 Bericht 
Denk dat je een slagboom nodig hebt, anders blijf je gezeik houden.
Neem er dan wel 1 met een nummerbordherkenningssysteem zodat elke ingecheckte gast niet van een druk op de knop van binnenuit afhankelijk is.

Een "portier" tussen 07:00 en 10:00 die elke "foute" auto toegang weigert kan natuurlijk ook nog.

Of koop een 2e-hands takel/sleepwagen en zet 'm prominent bij de oprit.
Offline feitelijk
Master
di 18 jan 2011, 21:44 Bericht 
Forza! schreef:

-100 (zeikopmerking, veronderstelling, niet opbouwend, kleingeestig...)

Och, ik kan me ook uitvoeriger topic openingen voorstellen.
vanloentje schreef:
Wij hebben borden geplaatst, met parkeren alleen voor gasten en wegsleepregeling van toepassing.

Daar is je antwoord al...
Offline vanloentje
Nieuwkomer
di 18 jan 2011, 21:45 Bericht 

dat denk ik ook, maar de kosten zijn enorm!! ik heb al nette briefjes onder de ruitenwissers gedaan, maat dat betekent dat ik ze even later uit de tuin kan gaan vissen!
Offline feitelijk
Master
di 18 jan 2011, 21:47 Bericht 
vanloentje schreef:
dat denk ik ook, maar de kosten zijn enorm!!

Die krijg je terug als de eigenaar zijn auto terug wil, toch?
Offline vanloentje
Nieuwkomer
di 18 jan 2011, 21:49 Bericht 

ik begreep dat dat meestal nog maar de vraag is
Offline Kwibus
Master
di 18 jan 2011, 21:50 Bericht 
Tja, bekend probleem. Onze privé parkeergelegenheid is daarom 2 jaar geleden met pollers afgesloten. Nu parkeren alleen de bewoners er nog en is er weer plek genoeg.

Je zal moeten investeren, want dit probleem gaat nooit weg.

Misschien is dit wat?
Offline Robin2
Master

vanloentje schreef:
ik begreep dat dat meestal nog maar de vraag is

Je moet niet begrijpen, je moet zeker weten. Ga eens met die wegsleeplui rond de tafel en vraag eens duidelijk hoe dat in z'n werk gaat.
Offline feitelijk
Master
Geen geld geen auto, lijkt me.
Offline scooby!!
Master
di 18 jan 2011, 21:51 Bericht 
De 2 bedrijven die "mogen "parkeren geef je geen toestemming meer, stuur die brief aangetekend.
Aan de ingang van je parkeerterrein zet je borden neer "eigen terrein" alleen gasten hotel, wielklem enz enz enz
Koop een paar wielklemmen, halfords heeft er wel een paar.

Geef je hotelgasten een parkeerkaart met je logo erop.

Monteer bij "illegale" auto''s een wielklem.
plak een mooie sticker op het raam (extra tip)

Doe dat een maand en je bent van het probleem af.
Offline feitelijk
Master
di 18 jan 2011, 21:58 Bericht 
scooby!! schreef:

Stickertje op de ruit van de bestuurder, je wil niet dat ie wegrijdt met de klem er nog op.
Offline vanloentje
Nieuwkomer
di 18 jan 2011, 22:00 Bericht 

Kwibus schreef:
Tja, bekend probleem. Onze privé parkeergelegenheid is daarom 2 jaar geleden met pollers afgesloten. Nu parkeren alleen de bewoners er nog en is er weer plek genoeg.

Je zal moeten investeren, want dit probleem gaat nooit weg.

Misschien is dit wat?

Is zeker wat maar de investering haal je er nooit uit!
Als wij geld gaan vragen voor het parkeren , parkeren ze waarschijnlijk simpelweg niet meer!
Offline vanloentje
Nieuwkomer
di 18 jan 2011, 22:03 Bericht 

De 2 bedrijven die "mogen "parkeren geef je geen toestemming meer, stuur die brief aangetekend.
Aan de ingang van je parkeerterrein zet je borden neer "eigen terrein" alleen gasten hotel, wielklem enz enz enz
Koop een paar wielklemmen, halfords heeft er wel een paar.

Geef je hotelgasten een parkeerkaart met je logo erop.

Doe dat een maand en je bent van het probleem af.

Bedankt voor de add, ik ben wel bang hoe het met onze aansprakelijkheid dan zit, ik weet dat wij een eigen risico van 10.000 euro hebben , kan je veel voor aan een auto slopen!
Offline Kwibus
Master
di 18 jan 2011, 22:07 Bericht 
vanloentje schreef:
Is zeker wat maar de investering haal je er nooit uit!

Dat is een keuze. Alternatief is dat je gaat opvoeden, dus parkeerders eerst een week of twee allemaal tegenhouden en daarna alles met wielklemmen vastzetten wat er niet hoort.

Je kunt dat overigens succesvoller maken door heel duidelijk aan te kondigen dat wielklemmen gratis worden verwijderd, maar dat het minimaal 3 uur duurt voordat een klem wordt verwijderd nadat iemand zich aan de balie heeft gemeld.

Gratis parkeerplekken zijn tegenwoordig gewilde items, het probleem zal niet uit zichzelf verdwijnen.
Offline bruintje beer
Master
di 18 jan 2011, 22:09 Bericht 
Kwibus schreef:
dus parkeerders eerst een week of twee allemaal tegenhouden
:thumb: gewoon vanaf half acht bij de oprit staan.
Offline vanloentje
Nieuwkomer
di 18 jan 2011, 22:12 Bericht 

helaas gaat dit de hele dag door omdat een bedrijf in de buurt verschillende sessies heeft! dus het probleem begint om 7 uur en eindigd om 17.00. helaas heb ik in die tijd andere werkzaamheden te doen!
Offline bx gek
Master
di 18 jan 2011, 22:16 Bericht 
Uitzendkracht huren voor een maand?
Offline vanloentje
Nieuwkomer
di 18 jan 2011, 22:17 Bericht 

weet iemand of er bedrijven zijn die klemmen zetten??
Offline scooby!!
Master
di 18 jan 2011, 22:17 Bericht 
vanloentje schreef:
Bedankt voor de add, ik ben wel bang hoe het met onze aansprakelijkheid dan zit, ik weet dat wij een eigen risico van 10.000 euro hebben , kan je veel voor aan een auto slopen!

als je duidelijk aangeeft dat er een wielklem op zit is er niks aan de hand .
Maak desnoods na montage een foto van de situatie
Offline vanloentje
Nieuwkomer
di 18 jan 2011, 22:19 Bericht 

dat betekent dat ik dus alle dagen en tijden daar moet zijn, ook ivm agressie tegeover ons personeel, hebben namelijk wat dames bij de receptie zitten!
Offline Mikkie
Master
di 18 jan 2011, 22:23 Bericht 
Als het eigen terrein is: lekker een aantal keer je eigen auto strak achter een aantal andere auto's parkeren. Na een paar uur ben je wellicht geneigd om 'm weg te halen.
Offline vanloentje
Nieuwkomer
di 18 jan 2011, 22:29 Bericht 

idd
Mikkie schreef:
Als het eigen terrein is: lekker een aantal keer je eigen auto strak achter een aantal andere auto's parkeren. Na een paar uur ben je wellicht geneigd om 'm weg te halen.

idd maar ga je wel een sfeer van agressie creeren, betekent nog steeds er achteraan rennen

ik denk dat ik het tot het einde van deze week probeer met flyeren, en dan volgende week maar bij de ingang ga staan.

het is gewoon belachelijk dat zelfs in belgie de politie daar wel iets aan doet
Offline feitelijk
Master
di 18 jan 2011, 22:29 Bericht 
Mikkie schreef:

Dan ga je wel nat. Dubbel parkeren mag van de politie op de openbare weg namelijk niet :nono:
Offline Rens
Die hard
di 18 jan 2011, 22:37 Bericht 

Aansprakelijkheid voor een terechte wielklem? Lijkt me sterk als je het duidelijk zichtbaar aangeeft. Blijft de goedkoopste optie denk ik.
Offline Aanhanger
Master
di 18 jan 2011, 22:42 Bericht 
Rens schreef:
wielklem?...Blijft de goedkoopste optie denk ik.

Ehm, het gaat om 45 auto's lees ik.
Offline Postduif
Die hard
di 18 jan 2011, 22:44 Bericht 
Bij mij op het werk hebben wij hetzelfde probleem gehad.
Kantoor waar ik werk heeft een eigen parkeerplaats voor personeel en ook 6 bezoekersplaatsen. 2 kantoren verder groot politiekantoor wat net is uitgebouwd en dus te weinig parkeerplekken heeft. Gevolg is dat personeel van politie hun auto op onze parkeerplaats ging plaatsen zowel op de bezoekersplekken als de normale plekken. De directie plekken lieten ze wel vrij.

Hebben toen 3 a 4 keer een auto letterlijk klem gezet. Auto van directeur er pal achter. Auto ernaast wat dichter erop ed. Eruit komen was dus echt geen optie.

Paar keer mensen aan de balie gehad en onze directeur heeft een paar keer aangegeven eerst gesprek te willen met de korpschef of hoofd van het kantoor. Uiteindelijk toen we de goede auto te pakken hadden kwam die ook. Goed gesprek gehad en de man kon onze directeur niet anders dan gelijk geven. Ook duizendmaal excuses, bloemetje nog gekregen volgens mij, of zelfs een taart, maar het gevolg is dus dat geen enkele auto meer op ons terrein staat. Duidelijk zichtbaar dat er bij de politie op kantoor daar iets hangt van een memo oid, maar het is wel over.

Ik zou dus als ik jullie was wat auto`s gaan vast zetten en daarmee gewoon de directie eisen op bezoek te komen om dit uit te spreken. Er is niets zo lastig voor het personeel dat om 17:00 naar huis wilt, maar hun auto vast staat. Geef gelijk aan dat de dienst van jullie pas ver in de avond voorbij is. Ik ben benieuwd, maar denk dat het wel zal helpen :) Dat verhaal zal op beide kantoren ook rond gaan met het gevolg dat weinig mensen het risico zullen lopen om niet weg te kunnen.
Offline feitelijk
Master
di 18 jan 2011, 22:48 Bericht 
Klemzetten van agenten, da's dapper. Dat is namelijk ook gewoon strafbaar op priveterrein
Offline Kwibus
Master
di 18 jan 2011, 22:49 Bericht 
Anders huur voor een aantal dagen een beveiligingsbedrijf in. Twee van die zware jongens de parkeerplaats af laten schermen (of laten klemmen) helpt misschien.

Maar zonder structurele oplossing kom je er niet en in de omgeving zal het er ook niet gezelliger op worden. Dus ik ben wel bang dat je uiteindelijk toch naar een slagboom, schuifhek of poller zult moeten.
Offline Postduif
Die hard
di 18 jan 2011, 22:50 Bericht 
Nou was niets van te merken. Laatste keer was Willem van Hooijdonk, (bekend persvoorlichter toch?) er nog bij en die gaf aan dat men er weinig tegen kon doen. Of ze zelf de regels niet weten of dat het toch wel mag?

Er staat bij ons een duidelijk bord met "parkeren voor personeel en bezoekers". Wellicht dat het daarmee iets te maken heeft?
Offline feitelijk
Master
di 18 jan 2011, 22:54 Bericht 
Postduif schreef:
Er staat bij ons een duidelijk bord met "parkeren voor personeel en bezoekers".

Zolang er geen beperking is om het terrein op te rijden is het openbare weg. en daar mag je niet dubbelparkeren.

Men mag er niet staan om dat met je eigendom schendt maar dat is lastiger te bestraffen.
Offline Postduif
Die hard
di 18 jan 2011, 22:58 Bericht 
Dan zal het meer aan fatsoenskwestie zijn geweest dat ze zich bewust waren voor de veroorzaakte overlast. Heb nog ergens 2 foto`s maar kan die zo niet vinden. Is wel altijd amusement geweest.

In ieder geval heeft het wel geholpen. Wellicht voor TS een idee?
Offline marcje
Master
di 18 jan 2011, 22:59 Bericht 
feitelijk schreef:
Zolang er geen beperking is om het terrein op te rijden is het openbare weg.

En dus mag een ieder er parkeren....Zelfs de politie.
Offline MofkaP
FS Juridisch
di 18 jan 2011, 23:05 Bericht 
Afbeelding
Offline NooitTeSnel
Master
di 18 jan 2011, 23:12 Bericht 
feitelijk schreef:

Verboden toegang bordje?
Offline vanloentje
Nieuwkomer
wo 19 jan 2011, 0:16 Bericht 

NooitTeSnel schreef:
Verboden toegang bordje?

en dan? komt de politie dan wel?
Offline NooitTeSnel
Master
wo 19 jan 2011, 1:17 Bericht 
Nee, maar dan denk ik dat je wat sterker staat als je iemand klem zet. Dat een open toegankelijk terrein deel uit maakt van de openbareweg is volgens mij meer bedoeld voor parkeerterreinen van supermarkten, niet voor prive parkeerruimte.
Offline Supercop
Die hard
wo 19 jan 2011, 1:38 Bericht 

Ik ken een bedrijf namelijk de Intratuin in Amsterdam Oost welke een regeling heeft met een Politie bureau, ze hebben een aantal simpel zelfgemaakte vergunningen gemaakt en deze ter beschikking gesteld aan het bureau.

In ruil daarvoor word er jaarlijks een X bedrag betaald door dit bureau dus men verdient er nog aan ook, weet niet hoe dit bij jullie geregeld is?

Een tweede optie is een stuk goedkoper dan een slagboom en dan te denken aan een hek welke handmatig of op afstand geopend kan worden, middels een intercom kun je controleren of ze welkom zijn ja of de nee.
Nadeel is wel dat het niet echt klantvriendelijk over komt maar misschien is daar ook wel wat aan te doen!!

Helaas is niet voor alles een directe oplossing maar met een beetje creatieve zin kom je er wel! :wink:

Succes...
Offline feitelijk
Master
wo 19 jan 2011, 6:07 Bericht 
marcje schreef:
feitelijk schreef:

En dus mag een ieder er parkeren....Zelfs de politie.

Hohoho, er is ook nog zoiets als eigendomsrecht. :nono:

Je vergeet voor "arguments sake" maar de citeren waar het om ging?
feitelijk schreef:
Zolang er geen beperking is om het terrein op te rijden is het openbare weg. en daar mag je niet dubbelparkeren.
Offline bernardo A.
Master
wo 19 jan 2011, 13:24 Bericht 

Als je nou eens slagbomen plaatst. Parkeren kan, € 15, = per dag, of een deel daarvan. Gratis voor hotelgasten. Die geef je aan de balie een uitrijmunt. met 45 auto's per dag heb je de kosten er zo uit.
Offline vanloentje
Nieuwkomer
wo 19 jan 2011, 13:27 Bericht 

bernardo A. schreef:
Als je nou eens slagbomen plaatst. Parkeren kan, € 15, = per dag, of een deel daarvan. Gratis voor hotelgasten. Die geef je aan de balie een uitrijmunt. met 45 auto's per dag heb je de kosten er zo uit.

Daar heb ik ook aan gedacht maar dan koemen ze zeker niet meer parkeren, dus haal ik de investering er nooit meer uit!
Offline feitelijk
Master
wo 19 jan 2011, 13:36 Bericht 
vanloentje schreef:
maar dan komen ze zeker niet meer parkeren

Dat was toch de bedoeling?
 [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende