Pagina 1 van 1  [ 24 berichten ]
Offline Robin2
Master
di 08 nov 2011, 15:38 Bericht 

Ik weet niet of ie hier goed staat, maar denk het wel.

Vanaf 1 december verhuis ik naar Rotterdam. Eerst ga ik een maandje in het huis van een vriend van me zitten, daarna trek ik in bij iemand anders (vanaf 1 januari). Nu vraag ik me alleen af hoe ik aan parkeervergunningen kom. In principe heb ik tegen die tijd 2 auto's (1 zakelijk, 1 privé). Als ik één parkeervergunning kan krijgen ben ik al blij.

Situatie 1:
- Van 1 dec. tot 1 jan.
- Vriend heeft geen auto, geen rijbewijs
- Buurt is Oude Noorden (geen idee of het uitmaakt)

Situatie 2:
- Van 1 jan. tot 1 juli
- Vriendin heeft geen auto, wel rijbewijs
- Buurt is Delfshaven

De vragen:
A) Controleren ze bij de gemeente of de aanvrager wel eigenaar is van de auto?
B) Kun je in die buurten voor 2 auto's vergunningen aanvragen?
C) Kun je met één auto 2 parkeervergunningen hebben?
Offline VerArie
Nieuwkomer
di 08 nov 2011, 15:47 Bericht 
http://www.rotterdam.nl/eCache/TER/10/20/014.html

Lees en huiver !!
Offline Robin2
Master
di 08 nov 2011, 15:48 Bericht 

Oh, had het niet kunnen vinden.

Hoe controleren ze of het jouw auto is?
Offline VerArie
Nieuwkomer
di 08 nov 2011, 16:07 Bericht 
Even uit mijn hoofd.

Je hebt sowieso de autopapieren nodig en uittreksel GBA, dat dekt de lading al.

M.a.w. als je staat ingeschreven en de auto staat op je naam kom je in aanmerking.

Echter heb je dan nog steeds geen gegarandeerde parkeerplaats en Rotterdam
heeft een heel leger aan parkeerwachters die 2x daags rondjes lopen en hier
volop op controleren.

Heb een aantal jaren in het centrum gewoond en spreek helaas uit ervaring.

Even van de site geplukt :

Om in aanmerking te komen voor een parkeervergunning moeten bewoners aan de volgende voorwaarden voldoen:

•wonen of gevestigd zijn in een betaald parkeergebied;
•ingeschreven staan in de gemeentelijke basisadministratie op het adres waar zij wonen;
•bij hun woning/wooncomplex geen behorende garage of eigen parkeerterrein hebben;
•zij op de wachtlijst staan voor een parkeergarage of parkeerterrein bij hun woning/wooncomplex (een tijdelijke vergunning is dan mogelijk);
•het kenteken van de auto of brommobiel op hun naam gesteld is of als het om een bedrijfsauto gaat het kenteken op naam van het bedrijf staat of de leaseovereenkomst op naam van hun bedrijf staat (een werkgeversverklaring loondienst is dan vereist).
•voor een buitenlands kenteken geldt aanvullend dat bewoners moeten beschikken over een vrijstelling BPM of de BPM moeten hebben voldaan.

veelgestelde vragen
Hoe kan ik een vergunning voor meerdere auto's krijgen?

U kunt op één vergunning twee of drie auto's zetten. U kunt dan steeds met maar 1 auto tegelijk parkeren. Wilt u een kenteken aan uw vergunning toevoegen, dan kunt u dat zelf wijzigen via www.rotterdam.nl/parkerenonline of u kunt het formulier voor kentekenwijzigingen gebruiken (zie rechts onder het kopje Formulieren).
Offline Robin2
Master
di 08 nov 2011, 16:18 Bericht 

Ik zag het inderdaad ja, ziet er niet best uit, haha.

Thanks.
Offline viffer
Master
di 08 nov 2011, 16:21 Bericht 

Heb je in het oude noorden tegenwoordig een parkeervergunning nodig?
Offline Rover
Master
di 08 nov 2011, 16:24 Bericht 
Ondertussen bijna overal in Rotterdam :boos: (toevallig niet bij mij en bij mijn ouders voor de deur, maar de vraag is hoelang nog)
Offline Tweebel
Master
di 08 nov 2011, 16:26 Bericht 
Dus even goed zoeken waar in de buurt je gratis kan parkeren (er is vast wel een geheim plekje) en ze niet elke nacht een poging doen je auto of de inhoud mee te nemen.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 08 nov 2011, 16:35 Bericht 
Ik werk in het Scheepvaartkwartier en heb 1 parkeervergunning voor 2 auto's. Kost niets extra's.

Wat de kosten zijn weet ik niet, want de onderneming betaalt.
Online Kiwi45
Master
di 08 nov 2011, 16:37 Bericht 
Rotterdam :fp:

Moet altijd meteen denken aan het treffende lied van Joop Visser

En overal heb je stations
En overal heb je mussen
En overal heb je trams
En overal heb je bussen
En overal heb je pleinen
En overal heb je wind
En overal heb je haring
Maar weet je wat ik vind
Het is meteen zo Rotterdams in Rotterdam
Natuurlijk, 't is hun eigen zaak
Ik zal niet twisten over smaak
Maar 't is meteen zo Rotterdams in Rotterdam

En overal heb je terassen
En overal heb je stoelen
En overal heb je voetbal
En overal heb je doelen
En overal varen schepen
Het water op en neer
En ze doen het niet met opzet
Maar ik denk elke keer
Ze zeggen dat je 'r aan went
Aan dat gedouw en dat accent
Maar 't is meteen zo Rotterdams in Rotterdam

En overal heb je zeelui
En overal heb je muziek
En overal heb je Engels
En overal heb je publiek
En overal heb je heimwee
En overal heb je verdriet
Maar als je in Rotterdam komt
Die hebben dat daar niet
Want het is vreselijk Rotterdams in Rotterdam
Niets is zo vreselijk Rotterdams als Rotterdam
Het grijpt me altijd bij de strot
Ik ga er nog eens aan kapot
Want alles wordt meteen zo Rot-
Meteen zo vreselijk Rotterdams in Rotterdam
Offline Scaniafan
Master
di 08 nov 2011, 16:39 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ik werk in het Scheepvaartkwartier en heb 1 parkeervergunning voor 2 auto's. Kost niets extra's.

En hoe gaat dat dan? Heb je een papiertje wat je van auto naar auto moet verplaatsen?

Zo ja, wat als je die vergeet op een dag?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 08 nov 2011, 16:43 Bericht 
Scaniafan schreef:
En hoe gaat dat dan? Heb je een papiertje wat je van auto naar auto moet verplaatsen?

Zo ja, wat als je die vergeet op een dag?

Ik heb 1 creditcardmodel pasje dat op de voorruit zit. Als ik met de andere auto ga, moet ik even het pasje verwisselen. Moet ik ook voor mijn navi en GSM doen. De auto die ik niet rijd, staat in een andere garage.
Offline Scaniafan
Master
di 08 nov 2011, 16:48 Bericht 
Maserati Teun schreef:
heb 1 creditcardmodel pasje dat op de voorruit zit. Als ik met de andere auto ga, moet ik even het pasje verwisselen. Moet ik ook voor mijn navi en GSM doen. De auto die ik niet rijd, staat in een andere garage.

Ok, want ik ken van mezelf dat als ik een keer met een andere auto ga, of met de motor, mijn badge van het werk al in mijn zakenslet blijft liggen...

Met parkeervergunningen etc. zou dat al helemaal zo zijn...

Maar jij hebt nog geen ervaring hoe dit dan opgelost wordt? Boete of zijn er mogelijkheden om aan te tonen dat je toch toen al een vergunning had?
Offline Robin2
Master
di 08 nov 2011, 16:49 Bericht 

Maserati Teun schreef:

Ja, dat is dan de enige optie. Doordeweeks m'n privé-auto ergens stallen en op vrijdag omruilen voor de zakelijke auto. Wat een gekut zeg.
Offline wellproc
Master
di 08 nov 2011, 16:57 Bericht 
VerArie schreef:
•bij hun woning/wooncomplex geen behorende garage of eigen parkeerterrein hebben;

Deze regel zorgt ervoor dat wij geen 2e auto kunnen hebben/stallen bij huis. We hebben een garage bij het appartement met 1 vaste stallingsplaats (eigendom). De overige plaatsen zijn eigendom van andere bewoners en mogen wij dus niet gebruiken. Toch zegt de gemeente Rotterdam: je hebt een garage, dus zet daar al je auto's maar in....

VerArie schreef:
•zij op de wachtlijst staan voor een parkeergarage of parkeerterrein bij hun woning/wooncomplex (een tijdelijke vergunning is dan mogelijk);

En die regel gaat dus niet op, want we kennen geen wachtlijst (waar zou je immers op moeten wachten?)...

Diverse buren hebben auto's op naam van vrienden/familie staan die zelf geen auto hebben en wel in de wijk wonen. Andere hebben een vergunning voor hun bedrijf (wel duurder, maar dan heb je er tenminste 1). En sommigen zetten hun auto gewoon asociaal op de plek van een ander (met de nodige escalaties tot gevolg).
Gemeente Rotterdam, bedankt! :boos:

Dit zijn trouwens regels die een aantal jaar geleden nog niet van toepassing waren. Bovendien wordt wijk voor wijk betaald parkeren ingevoerd. En iedere keer schuiven de auto's een paar straten op net over de wijkgrens, ontstaan daardoor parkeerklachten en wordt de volgende wijk genomineerd voor betaald parkeren.
Uiteindelijk betaald heel Rotterdam voor een probleem dat in de binnenstad ontstaan is en waar de gemeente weigerde een echte oplossing (meer parkeergelegenheid) te realiseren.

Succes! :[
Offline Robin2
Master
di 08 nov 2011, 17:27 Bericht 

In de straat in Delfshaven waar ik een tijdje ga wonen is ook nog eens nooit plek. Ik werk straks van 10 tot 6, dus ik ben laat thuis (na 7 uur). Ben benieuwd of dat wel gaat werken.
Offline mistery
Master
di 08 nov 2011, 17:38 Bericht 
Robin, ben je daar wel eens geweest?

Ik zelf ben geboren Rotterdamse heb in de wijk Pendrecht (r,dam-zuid) gewoond tot mn 24.
Delfshaven ken ik eigenlijk van als je ergens niet aan gehecht ben kan je het daar achterlaten.
Offline Robin2
Master
di 08 nov 2011, 17:40 Bericht 

mistery schreef:
Robin, ben je daar wel eens geweest?

:kniktja:

Niet overal in Delfshaven is het leuk, maar ze woont praktisch in het centrum aan de Nieuwe Binnenweg. In Pendrecht zou ik overigens niet dood gevonden willen worden. :D
Offline mistery
Master
di 08 nov 2011, 17:45 Bericht 
Ohhh er worden genoeg dooie gevonden waar jij gaat wonen...maar dat doet er niet toe.
Offline Robin2
Master
di 08 nov 2011, 17:50 Bericht 

:lol:

Die vriendin woont er al 5 jaar met veel plezier. De straat is in ieder geval heel rustig. (Het is bij de Nieuwe Binnenweg, niet op de NB zelf.)

Verder ben ik zelf ook heel groot en gevaarlijk. (Eigenlijk niet, maar ik praat mezelf wat moed in. :fp: )
Offline Rover
Master
di 08 nov 2011, 20:02 Bericht 
Mja, Delfshaven zou ik ook niet willen wonen... maar ja soms heb je zelf weinig keuze in de hand.
Robin_v_G schreef:
Ja, dat is dan de enige optie. Doordeweeks m'n privé-auto ergens stallen en op vrijdag omruilen voor de zakelijke auto. Wat een gekut zeg.

Zijn wel een paar redelijk veilige plekken in Rotterdam voor te vinden. (al is een cabrio natuurlijk wel extra inbraakgevoelig)
Offline Robin2
Master
di 08 nov 2011, 21:13 Bericht 

Ik ken gedeeltes in Delfshaven waar het kut is, maar hier is het heel oké. En tsja, het liefst hou ik m'n auto voor de deur natuurlijk...
Offline TuxX
Master
di 08 nov 2011, 23:18 Bericht 
Ik wist niet dat je een nieuwe vriendin had Robin? :[
Offline Robin2
Master
wo 09 nov 2011, 0:18 Bericht 

Dit is een gewoon een vriendin die een huisgenoot zoekt. Geen zorgen schat. (f)
 [ 24 berichten ]