Pagina 2 van 2  [ 66 berichten ]
Offline viffer
Master
zo 08 jan 2012, 23:18 Bericht 

Aanhanger schreef:
Om een gerontomobiel van strook 1 naar strook 2 te krijgen.

Ook dan moet je niet klagen als je een prent krijgt. Dat valt voor mij onder "gegokt en verloren".
Offline Aanhanger
Master
zo 08 jan 2012, 23:27 Bericht 
Ben ik helemaal met je eens.

Maar het ging hier meer om de morele kwestie of je er zelf de politie voor zou bellen of niet.
Ik zou het niet doen indien iemand het alleen gebruikt om de attentie van een notoire links of middenstrookklever te krijgen.

Maar als iemand er alleen maar mee zit te zieken zoals in genoemd voorbeeld zou ik het wel overwegen.
Heeft de politie ook weer eens iets nuttigs om te doen.
Offline Masterdam
Master
ma 09 jan 2012, 0:04 Bericht 
Ten eerste vraag ik me af waarom je de mening van de lui hier wilt weten. Je zoekt bevestiging?

En ja, ik zou zeker gebeld hebben. Blijkbaar heeft ie er geen moeite mee er misbruik van te maken, dus ernstigere grappen zou hij er ook mee uit kunnen durven halen. En gezien het feit dat er al meerdere meldingen binnen waren gekomen (wat vast het topje van de ijsberg is), is het blijkbaar een notoire irriteur. :wink:
Offline paultjePS
Pro
ma 09 jan 2012, 0:14 Bericht 

Bevestiging zozeer dat ik me afvraag wat andere mensen hadden gedaan. Geen goedkeuring, maar meer een vraag neerleggen bij anderen, omdat ik graag mijn eigen mening spiegel aan een (onderbouwde) rendenatie van iemand anders ;).

En ik kan de frustratie ff van me afschrijven ;).

Nu nog wachten op iemand die hierover een topic opent :P
'door de politie van de weg gehaald, geen reden, niet gebruikt, auto in beslag genomen, wat kan ik hier tegen doen?'
Offline Treser
Pro
ma 09 jan 2012, 3:45 Bericht 
paultjePS je hele verhaal gelezen te hebben vindt ik wel dat je wat snel bent met de politie in te schakelen.
je reed zelf 150/te hard op de linkerbaan, correct me if I am wrong, vervolgens laat een auto, die minder snel rijdt op de rechter baan, ff zijn blauwe lampjes flashen.
Als het zo is gegaan is het niet meer dan een kwajongensstreek van die flitser.
Iemand die zijn burgermansplicht iets te serieus neemt :lol:

Maar ik snap wel dat je flink geschrokken bent. Blijft altijd wel een goede streek zoiets, ondanks dat ik er zelf ook van zou schrikken kan ik er de humor toch wel van inzien en zou ik zeker (nog) niet de politie bellen.
Mocht uiteindelijk blijken dat het om een notoire flitslampgebruiker gaat die volledig door het lint gaat en ze inmiddels via de tv vragen naar extra getuigen die zich willen melden kan ik evt. altijd nog reageren..
Offline Masterdam
Master
ma 09 jan 2012, 8:05 Bericht 
Treser schreef:
je reed zelf 150/te hard op de linkerbaan, correct me if I am wrong,

Ik wilde niet te bijdehand zijn, maar als je er zelf om vraagt: linkerstrook. (f)
Offline Treser
Pro
ma 09 jan 2012, 15:02 Bericht 
Masterdam schreef:
Ik wilde niet te bijdehand zijn, maar als je er zelf om vraagt: linkerstrook. (f)

:lol:
Offline Ducantoni
Master
ma 09 jan 2012, 17:27 Bericht 
Mikkie schreef:
Mijn gedachte ook. Iemand die een beetje iets van auto's weet, kan dat filteren. Maar de doorsnee domme Hollander weet van niets en ziet gewoon een dikke sportwagen als nieuwe surveillancebak.

Zelfs een Amerikaanse auto ingericht als surveillancewagen van een State Patrol zien ze nog aan voor 'echt' . In de AMK stond ooit een fotoreportage van een 'aanhouding' waarbij een voorbijganger vroeg of alles in orde was en er nog meer hulp gehaald moest worden :fp: :lol:
Offline GGeek
Pro
ma 09 jan 2012, 18:09 Bericht 

Treser schreef:
Is natuurlijk veel leuker als je het originele materiaal kunt aanschaffen.

Whelen LINZ6 led unit
http://www.fleetsafety.com/LINZ6-Whelen ... hthead-312
Voor $ 85,20 / stuk. Kunnen geschakeld worden.
Verkrijgbaar in de kleuren wit, rood, geel, blauw, rood/blauw, rood/amber, rood/wit, amber/blauw.

Het enige nadeel dat ik tot nog toe heb kunnen vinden is dat je niet de kleur kunt instellen op de unit. je zult dan door de serie met flitspatronen moeten schakelen.

Bijkomend voordeel, met de Whelen LINZ6 (maar ook de TIR6) weet je zeker dat je lampen aan de voorwaarden van de hulpdiensten voldoen. Het nadeel is dat je als particulier niet gemachtigd bent om de blauwe kleur te gebruiken.
Offline Aanhanger
Master
ma 09 jan 2012, 20:03 Bericht 
GGeek schreef:
Bijkomend voordeel, met de Whelen LINZ6 (maar ook de TIR6) weet je zeker dat je lampen aan de voorwaarden van de hulpdiensten voldoen.

En wat is daar het belang van :huh:
Offline Treser
Pro
di 10 jan 2012, 2:31 Bericht 
GGeek schreef:
Het nadeel is dat je als particulier niet gemachtigd bent om de blauwe kleur te gebruiken.

ik ben geen particulier 8)

GGeek schreef:
Het enige nadeel dat ik tot nog toe heb kunnen vinden is dat je niet de kleur kunt instellen op de unit. je zult dan door de serie met flitspatronen moeten schakelen.

Maak je al gebruik van dit onderdeel:
http://www.whelen.eu/cgi-bin/v14/view.p ... OPTIE=2014

En zou het dan niet leuk zijn om aan de zonneklep een lichtkrant te monteren die meld "rij door! Politie"
Offline viffer
Master
di 10 jan 2012, 7:25 Bericht 

Treser schreef:
En zou het dan niet leuk zijn om aan de zonneklep een lichtkrant te monteren die meld "rij door! Politie"

Volgens mij verschillen wij van gevoel van humor
Offline Treser
Pro
di 10 jan 2012, 11:45 Bericht 
:fp: :kniktja:
Offline NooitTeSnel
Master
di 10 jan 2012, 11:59 Bericht 
Volgens mij is een led-bordje "rechts houden" niet verboden? Het enige wat ze zouden kunnen proberen is dat de auto aan de voorkant geen rood licht mag uitstralen... achter kan ik zo ff niets bedenken waarom je geen LED bord mag installeren?
Offline viffer
Master
di 10 jan 2012, 12:23 Bericht 

Volgens mij is het niet toegestaan een transparant/tekstbalk (of hoe heet zo'n ding) te voeren, maakt niet uit aan welke kant van je voertuig.
Offline bruintje beer
Master
di 10 jan 2012, 12:40 Bericht 
Maar weer gewoon op z'n Geelhoeds met briefjes dan :)
 [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2