Pagina 2 van 2  [ 76 berichten ]
Offline Grande
Master
zo 04 dec 2011, 20:07 Bericht 
aygo4life schreef:
bruintje beer schreef:
Waarom gedoogt de 'handhavende instantie' dergelijk gedrag van bepaalde figuren wél, en van andere mensen niet?

het argument van "ja maar de ander mag het wel" is kinderpraat en calimero gedrag natuurlijk.

als je eerst naar je eigen gedrag kijkt en je aan de regels houdt, kan je een agent erop wijzen dat hij een overteding van iemand anders over het hoofd ziet.

Gaat erom dat het structurele gedrag van rifapen genegeerd wordt, maar een kleine fout van een normale burger wel bestraft wordt.
Offline Gianluca
Master
zo 04 dec 2011, 20:19 Bericht 

Grande schreef:
Gaat erom dat het structurele gedrag van rifapen genegeerd wordt, maar een kleine fout van een normale burger wel bestraft wordt.

Het is in de praktijk toch meestal andersom....Word echter een keer een "normale burger" aangesproken en een "rifaap" niet, dan moet dan dat natuurlijk hier breed worden uitgemeten..
Offline bruintje beer
Master
zo 04 dec 2011, 20:22 Bericht 
AudiFahrer schreef:
Hoezeer ik het ook met hem oneens ben, hij mag toch gewoon zeggen wattie wil. Je kunt er ook voor kiezen niet te reageren.
Nee, hij mag niet zeggen wat hij wil. Anders kan ik hier nu ook wel een verhandeling over de krokantheid van Noord-Hollandse pepernoten door de eeuwen heen opzetten. Je moet de discussie wel netjes en terzake voeren. En ik vind dat hij dat niet altijd doet.
Als je een terzake doende mening hier ventileert, mag het vanuit ieder standpunt zijn; graag zelfs, om een beetje diepgang te bereiken.
bruintje beer schreef:
Wie heeft dat hier in dit topic gezegd dan? Je verdraait de boel!
Offline Grande
Master
zo 04 dec 2011, 20:25 Bericht 
Gianluca schreef:
Grande schreef:

Het is in de praktijk toch meestal andersom....Word echter een keer een "normale burger" aangesproken en een "rifaap" niet, dan moet dan dat natuurlijk hier breed worden uitgemeten..

Ik denk dat in het kader van risicomijdend gedrag dit wel gebeurd. En er zijn meerdere voorbeelden daarvan.
Offline Gianluca
Master
zo 04 dec 2011, 20:27 Bericht 

Ik denk niet, ik weet wel zeker dat bepaalde groepen ("rifapen") eerder worden bekeurd dan "normale burgers"...Ik snap ook wel dat dat hier natuurlijk niet uitkomt...Daarom worden de uitzonderingen hier breed uitgemeten en aangedikt..
Offline Grande
Master
zo 04 dec 2011, 20:36 Bericht 
Gianluca schreef:
Ik denk niet, ik weet wel zeker dat bepaalde groepen ("rifapen") eerder worden bekeurd dan "normale burgers"...Ik snap ook wel dat dat hier natuurlijk niet uitkomt...Daarom worden de uitzonderingen hier breed uitgemeten en aangedikt..

Dit is geen uitzondering, ik kan hier nog 10 voorbeelden van geven.
Maar dat maakt niet uit, veel succes in je PvdA illusie dat "rifapen" zulk onschuldig slachtoffervolk zijn.
Offline Gianluca
Master
zo 04 dec 2011, 20:41 Bericht 

Grande schreef:
Maar dat maakt niet uit, veel succes in je PvdA illusie dat "rifapen" zulk onschuldig slachtoffervolk zijn.

Laat een zien waar ik dat heb gezegd..
Offline Guppenklup
Master
zo 04 dec 2011, 20:59 Bericht 
Gianluca schreef:
Ik denk niet, ik weet wel zeker dat bepaalde groepen ("rifapen") eerder worden bekeurd dan "normale burgers"

:huh: op welke planeet woon jij? De politie schijt honderdtachtig kleuren bagger als er zo'n groep IQ gestoorde lichtgetinte medelanders met bontkragen en sportschoenen langs komt.
Offline Gianluca
Master
zo 04 dec 2011, 21:00 Bericht 

Ik heb andere ervaringen...
Offline Yootzin
Master
zo 04 dec 2011, 21:17 Bericht 
Guppenklup schreef:
op welke planeet woon jij? De politie schijt honderdtachtig kleuren bagger als er zo'n groep IQ gestoorde lichtgetinte medelanders met bontkragen en sportschoenen langs komt.

+1
Offline Yootzin
Master
zo 04 dec 2011, 21:19 Bericht 
Gianluca schreef:

Politie in kanaleneiland en overvecht in Utrecht rijden weg als ze met minder mensen zijn dan de buitenlanders. Zelfs met wapens zijn ze te bang. Als er een groepje staat komen ze 's avonds niet eens: "want de veiligheid van onze politieagenten kan niet gewaarborgd worden."

Waarom zou ik dan de politie nog bellen als er 15 buitenlanders bij de deur van de Jumbo met stenen bezig zijn? :huh:
Offline Grande
Master
zo 04 dec 2011, 22:10 Bericht 
Gianluca schreef:

Jij wel....

Er zijn wijken waar de politie niet eens meer rijdt man.
Je leeft in een PvdA illusie...
Offline shootme
Master
ma 05 dec 2011, 0:03 Bericht 
Even een voorbeeld:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... es_kn.html

Citaat:
De wijk Hoograven in Utrecht, Goede Vrijdag. Twee vriendinnen (14 & 16) vieren hun verjaardag in een achtertuin in de quasi-kansenwijk. Brommers en fietsen staan netjes binnen de poort, de kinders mogen niet op straat komen van paps en mams en de buren zijn van tevoren keurig ingelicht. Gewoon gezellig & nietsaandehand dus. Totdat Shab Hoograven lucht krijgt van het feestje en zichzelf met tien man tegelijk uitnodigt. De 'dierlijke straat maffia' wordt uiteraard niet binnen gelaten, waarop de heerschappen overgaan op plan B: pesten, stangen en sarren, net zolang tot de feestvierders zich gedwongen voelen om hun breezers binnen op te drinken. Op dat moment klimmen drie klootzakjes over de schutting en beginnen op de aanwezigen in te slaan en te schoppen. Twee meisjes (waaronder een jarige) worden knockout geslagen, eentje houdt er een hersenschudding en een gebroken jukbeen aan over en kan zich niets van het voorval herinneren. De daders, alle drie 18 jaar, zijn opgepakt. Lichtpuntje: eentje is door zijn eigen vader aangegeven. Twee rukkertjes zijn na een nachtje cel weer vrijgelaten. De derde, die verantwoordelijk was voor de dubbele knockout, zit nog zeker tot dinsdag vast. Status verjaardagsmeisjes: bont en blauw en last van nachtmerries. Spanning, angst en pijn: prettige paasdagen.

Update: Eindelijk bericht van de politie. Samenvatting: 30 tot 40 feestgangers belaagd door vijf indringers, die met flessen sloegen en gooiden. Een 16-jarig meisje uit Nieuwegein liep een gebroken oogkas op. Drie huisvredebrekers werden herkend, waarna twee van hen zich 's nachts zelf op het bureau meldden. In het kader van 'een snelle afdoening' bleek echter dat er te weinig bewijs was tegen de heren. Onze bron (man, keukenschort, barbecuegereedschap) laat weten dat het jarige meisje op het belaagde adres niet alleen thuis durft te zijn, noch over straat durft wegens angst voor wraak. De politie zegt het onderzoek voort te zetten. Alle tuinfeestjes in Hoograven in de tussentijd op eigen risico.

Een "incidentje" natuurlijk...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... bedre.html

Tuinfeestmeisje met dood bedreigd

Citaat:
Het wordt steeds gezelliger in de Utrechtse wijk Hoograven. De tuinfeestsoap van afgelopen Goede Vrijdag is namelijk nog lang niet voorbij. Sterker, enkele leden van de Noord-Afrikaanse stadsguerrilla’s die het nodig vonden om twee meiden van 16 en 14 te verbouwen zijn - kort na hun vrijlating - over gegaan tot het telefonisch bedreigen van het duo. Dat kan ook alleen in pretpark Nederland: Vervelend rondhangen in een buurt, jezelf uitnodigen op een tuinfeestje, een paar feestvierende meiden op hun smoelwerkje slaan, lachend door de politie heen worden gezonden en vervolgens je slachtoffers via SMS nog even lekker naterroriseren. De politie bevestigt de aangifte, maar wil niet op de aard van bedreigingen in gaan. Nou, we willen best een voorschot geven hoor. Iets in de trant van: "Vuile blonde kk hoeren. Denk maar niet dat jullie zomaar een niets-aan-de-hand-leventje kunnen leiden. Daar steken wij wel een stokje voor. Wij zijn tenslotte mannen. En jullie Hollandse hoeren. Jullie drinken toch alcohol? Nou, dan mogen wij alles met jullie doen. Wij hebben namelijk schijt aan jullie. En aan de politie. En aan Nederland. En al helemaal aan die kk opa van jullie. Wolla en tot heel snel. Shab Hoograven." GeenStijl gaat er vanuit dat de politie en burgemeester Aleid Wolfsen (PvdA) als vanouds gedecideerd en daadkrachtig met dit incident zullen omspringen. Bovendien zitten we er misschien wel helemaal naast. Die berichtjes kunnen natuurlijk ook heel goed via de ping zijn gegaan.

Nee joh.. politie keert de rug niet naar dat tuig... :fp:
Offline shootme
Master
ma 05 dec 2011, 0:13 Bericht 
Ter aanvulling...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... straf.html

http://www.bnr.nl/topic/politiek/770896 ... bij-geweld

Citaat:
Een kwart van alle politieagenten grijpt niet in bij situaties die zij als risicovol ervaren. Ze zijn te slecht getraind, bang voor grof geweld, kampen met te weinig ondersteuning of krijgen te weinig rugdekking van hun chefs.

http://www.eenvandaag.nl/criminaliteit/ ... garanderen

Ik kon het niet zo snel vinden, maar 2 jaar geleden hoorde ik op BNR een item dat in sommige wijken/plaatsen politie geen aangiftes wouden aannemen omdat ze bang waren voor het slachtoffer of zichzelf omdat er groepen turken of marokkanen wraak zouden nemen.

mijn advies... open je ogen
Offline AudiFahrer
Master
ma 05 dec 2011, 13:58 Bericht 
bruintje beer schreef:
Je moet de discussie wel netjes en terzake voeren. En ik vind dat hij dat niet altijd doet.
Het gaat wel erg off topic. Dit is ook het laatste wat ik erover zeg. Ik moet je zeggen dat ik niet zo volg wat aygo allemaal plempt. Maar wie gaat er bepalen wat netjes en ter zake is. Jij, de FS-politie, de internet politie? Beetje eng idee. Als je het netjes houdt, mag je toch ook onzin verkopen? Doe ik ook zo vaak. :lol: 8)
Offline Masterdam
Master
ma 05 dec 2011, 17:39 Bericht 
shootme schreef:
mijn advies... open je ogen

Mijn advies, doe het zelf. :wink:

Het gebeurt beide kanten op. Alleen als er Marokkaantjes of bontkraagjes op hun gedrag worden aangesproken is dat hier een stuk minder interessant. Bovendien lees/hoor je daar een stuk minder over.

Nou, zijn we toch allemaal even zielig en benadeeld. Grouphuggggg!! :lief:
Offline shootme
Master
di 06 dec 2011, 14:37 Bericht 
Masterdam schreef:
Het gebeurt beide kanten op.

Heb je ook wel een punt
Offline Fulcrum
Die hard
di 06 dec 2011, 17:04 Bericht 
Masterdam schreef:
Het gebeurt beide kanten op.

De situatie die ik in Utrecht zag, ligt toch extremer.

Men was bezig met een controle op door rood lopen, en daar werden dus alleen "makkelijke slachtoffers" staande gehouden.
Dit punt vind ik het 'walgelijke'. De locatie, de tijd en het vergrijp waren gelijk. Vandaar mijn omschrijving "bullying": Het was duidelijk gericht op een zwak cq. makkelijk slachtoffer.

Wat hadden ze een haast om die mevrouw in de bijenkorf staande te houden, en die gespeelde verontwaardiging van de agente was "zum kotzen". Wat een ongelofelijk LOOZER gedrag...........
Online Kiwi45
Master
di 06 dec 2011, 17:07 Bericht 
Fulcrum schreef:
Men was bezig met een controle op door rood lopen,

Dat alleen al is toch te ziek voor woorden?
Offline Gianluca
Master
di 06 dec 2011, 17:08 Bericht 

Kiwi45 schreef:
Dat alleen al is toch te ziek voor woorden?

Waarom dan ??
Online Kiwi45
Master
di 06 dec 2011, 17:12 Bericht 
Gianluca schreef:

Waarom dan ??

Omdat er misschien zo hier en daar inbrekers, boeven, verkrachters pedo's en ander tuig vrij rondlopen? Omdat er complete wijken zijn waar normale mensen nauwelijks meer over straat durven? En omdat het dan nogal zielig is om voetgangers een bonnetje aan te smeren?
Offline Gianluca
Master
di 06 dec 2011, 17:15 Bericht 

Ik heb een aantal een bijna-aanrijdingen gezien, waarbij het allemaal maar net goed ging. Voetgangers die door rood lopen en automobisten die hun maar juist kunnen onwijken. Wat zou jij zeggen als er potseling een voetganger voor je door het rode licht loopt en er een aanrijding volgt ?
Offline viffer
Master
di 06 dec 2011, 18:12 Bericht 

Gianluca schreef:
Wat zou jij zeggen als er potseling een voetganger voor je door het rode licht loopt en er een aanrijding volgt ?

gegokt en verloren
Offline Masterdam
Master
di 06 dec 2011, 21:25 Bericht 
Citaat:
De situatie die ik in Utrecht zag, ligt toch extremer.

Men was bezig met een controle op door rood lopen, en daar werden dus alleen "makkelijke slachtoffers" staande gehouden.
Dit punt vind ik het 'walgelijke'. De locatie, de tijd en het vergrijp waren gelijk. Vandaar mijn omschrijving "bullying": Het was duidelijk gericht op een zwak cq. makkelijk slachtoffer.
Dan mag jij me uitleggen wat daar extremer aan is. Nogmaals: andersom gebeurt het net zo. Je kan je kop in het zand steken maar dat is net zo walgelijk en gebeurt enorm veel. Ik kan niet hard maken dat het de ene kant op meer gebeurt dan de andere kant, maar dat kan jij ook niet. En nee, eigen waarneming telt niet.
Offline mwj
Master
di 06 dec 2011, 21:36 Bericht 
GertJan schreef:
gegokt en verloren

:roflol:

De volgende keer kijken ze dan wel beter uit. Dan hoeft de politie ook geen bekeuringen meer voor deze halsmisdaad uit te schrijven :lol: :lol:

Betekent alleen wel dat ze dan weer echt aan het werk moeten, flitsen ofsow.............hhmm schiet dus ook niet :thumb_d:
Offline 357kurt
Die hard
do 08 dec 2011, 12:33 Bericht 
5 man die 30-40 man in elkaar slaan?

Ik weet het niet maar lijkt een feestje van de SWOV? :colaatje:
 [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2