Pagina 2 van 3  [ 121 berichten ]
Offline ArieWillem
Weet de weg
wo 07 dec 2005, 19:47 Bericht 
dat is mijn mening, geen belediging
Offline MiZi
Respect
wo 07 dec 2005, 20:24 Bericht 
Topcop schreef:
Ik moet zeggen dat ik het heel knap vind van jullie om te beoordelen of de politiemensen wel of niet een melding hebben....En wat de reden is van het te hard rijden.

In de politiewet staat omschreven dat wanneer je bezig bent met de rechtmatige uitoefening van je bediening dat je vrijstelling heb van het RVV mits je je niet schuldig maakt aan art. 5 van de WVW.

Neem bijvoorbeeld inhalende surveilance...dat lukt alleen als je harder rijdt dan de rest....En wat dacht je van een niet spoedeisende melding, echter wel directe inzet veriest....dan word er ook harder gereden....

Maar ze mogen ook niet sneller dan 160 tenzij er een terroristische dreiging is... Dus dat maakt elke tulband verdacht en een goede reden om es ff door te kachelen :)
Offline Topcop
Respect
wo 07 dec 2005, 22:48 Bericht 

Okee, toch ga ik mar weer eens een gooi doen om de dienders een hand boven het hoofd te houden...
Ik kan het jullie niet kwalijk nemen als burgers dat jullie geen begrip hebben voor dit onderwerp, maar zal het toch proberen uit te leggen...

Stel je voor...

Je hebt dag in dag uit noodhulp...In een drukke stad als Amsterdam zie je tussen de bedrijven door tijd om even snel eten te halen...Maar je moet op luisteren blijven voor de meldkamer....Dus zet je je auto even snel op het trottoir zodat je in geval van een melding snel in je auto'tje kan stappen en weg kan rijden...

En over hard rijden terwijl er geen melding is...
stel je voor....
Er wachten allemaal niet spoedeisende meldingen op je....Maar bij al die mensen zitten ze met smart op je te wachten....dan ga je even sneller rijden....snachts pak je een rood verkeerslichtje...alleen maar om de burgers te dienen....Ja je kan inderdaad ook rustig aan doen maar dan lopen jullie allemaal te zeuren dat het zo lang duurt allemaal....

Dus probeer je eens voor de grap in die diender te verplaatsen...
je staat onder grotere druk dan jullie je kunnen voorstellen....
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 07 dec 2005, 22:52 Bericht 
Topcop schreef:

**knip**

Dat kan ik niet.
Offline Marcel
FS medewerker
wo 07 dec 2005, 22:54 Bericht 
Ik ben field service engineer en dus veel buiten.

Stel je voor, ik ben even in Leeuwarden voor een storing.
Het is betaald parkeren omdat het in het centrum is.
Maar aangezien ik daar voor werk ben en het maar 10 minuten duurt bak ik de auto even op de stoep.

Zou ik toch een bon krijgen?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 07 dec 2005, 22:55 Bericht 
Fortuynlijk schreef:
Ik ben field service engineer en dus veel buiten.

Stel je voor, ik ben even in Leeuwarden voor een storing.
Het is betaald parkeren omdat het in het centrum is.
Maar aangezien ik daar voor werk ben en het maar 10 minuten duurt bak ik de auto even op de stoep.

Zou ik toch een bon krijgen?

Zeker weten.
Offline Marcel
FS medewerker
wo 07 dec 2005, 22:57 Bericht 
Toch ging het vanmiddag wel goed. :wink:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 07 dec 2005, 23:01 Bericht 
Fortuynlijk schreef:
Toch ging het vanmiddag wel goed. :wink:

Bij mij niet :evil:
Offline freudeamfahren
Master
wo 07 dec 2005, 23:05 Bericht 
onbegrijpelijk, als je nou een benz of een bmw reed met duits kenteken, maar een Maserati bekeuren vind ik echt heel erg.
Offline Marcel
FS medewerker
wo 07 dec 2005, 23:07 Bericht 
Gewoon jaloers denk ik.
Offline Sharagath
Pro
wo 07 dec 2005, 23:09 Bericht 
Topcop schreef:
Okee, toch ga ik mar weer eens een gooi doen om de dienders een hand boven het hoofd te houden...
Ik kan het jullie niet kwalijk nemen als burgers dat jullie geen begrip hebben voor dit onderwerp, maar zal het toch proberen uit te leggen...

Stel je voor...

Je hebt dag in dag uit noodhulp...In een drukke stad als Amsterdam zie je tussen de bedrijven door tijd om even snel eten te halen...Maar je moet op luisteren blijven voor de meldkamer....Dus zet je je auto even snel op het trottoir zodat je in geval van een melding snel in je auto'tje kan stappen en weg kan rijden...

En over hard rijden terwijl er geen melding is...
stel je voor....
Er wachten allemaal niet spoedeisende meldingen op je....Maar bij al die mensen zitten ze met smart op je te wachten....dan ga je even sneller rijden....snachts pak je een rood verkeerslichtje...alleen maar om de burgers te dienen....Ja je kan inderdaad ook rustig aan doen maar dan lopen jullie allemaal te zeuren dat het zo lang duurt allemaal....

voor de gene die bij de rijvaardigheidtraining waren.

er werd verlteld over afstandhouden.
-75mtr afstand op de snelweg
-auto's er tussen laten

laat dat 10 keer gebeuren is 7.5KM op een dag wat scheelt dat nou.

maar probeer dat eens bij een politoe man aan zijn verstand tebrengen.

door het grote sneheids verschil is de veiligheid toch aardig in het geding naar mijn mening.
parkeren op elke plaats hebben ze ontheffing voor.(zover ik weet)
Offline Matthijs
Master
wo 07 dec 2005, 23:12 Bericht 

Topcop schreef:

Persoonlijk weiger ik me te verplaatsen in een persoon die zo zielig is dat hij agent is geworden. Vroeger was het tenminste een respectabel beroep, maar nu zijn ze verworden tot mobiele belastinginners. Ze zijn er niet meer voor de burger, maar hebben zich tegen de burgerij gekeerd. Zelfs het woord "diender" zijn ze niet meer waard, wie "dienen" ze eigenlijk nog?

Bovendien, denk je dat een agent zich in mij verplaatst?
Offline Worf
Master
wo 07 dec 2005, 23:35 Bericht 
Ik vind jullie zielig. Weet je dat :(

Het politiewerk bestaat veel meer dan alleen maar verkeerszaken. En dat is de schuld van programma's zoals Wegwisbruikers en in mindere mate Blik op de weg als die indruk is gewekt.

Verdiep je eens in het totale werk van de politie of ga eens bij je plaatselijke bureau langs en vraag of je een een dienst mag meedraaien in de noodhulp.

Misschien dat dan jullie ogen opengaan. Maar ja, het is zo makkelijk om annoniem op een forum je frustraties te kunnen spuien.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 07 dec 2005, 23:41 Bericht 
Worf schreef:

Het politiewerk bestaat veel meer dan alleen maar verkeerszaken. En dat is de schuld van programma's zoals Wegwisbruikers en in mindere mate Blik op de weg als die indruk is gewekt.

Verdiep je eens in het totale werk van de politie of ga eens bij je plaatselijke bureau langs en vraag of je een een dienst mag meedraaien in de noodhulp.

Misschien dat dan jullie ogen opengaan. Maar ja, het is zo makkelijk om annoniem op een forum je frustraties te kunnen spuien.

IK ben het wel met je eens. Met name TV programma´s zorgen er voor dat je de idee krijgt dat de politie alleen maar op snelheid etc let.

Ik weet het, ik geef ook regelmatig commentaar op dat soort posts.

Iedereen gaa er anders over denken als ze de politie een keer echt nodig hebben.
Offline Janinho
Die hard
wo 07 dec 2005, 23:48 Bericht 

Ik ben meer voor een aan/uit-principe. Moet de politie ergens snel naar toe dan bijzondere signalen aan, is er geen haast dan aan regels houden (is waarschijnlijk een wetswijziging voor nodig). Is in ieder geval een stuk duidelijker naar de burger toe.

Ik ben overigens niet tegen de politie of zo, maar ik heb wel de indruk dat de politie zich steeds minder aan de regels houdt.
Offline Worf
Master
do 08 dec 2005, 0:16 Bericht 
Janinho schreef:
Ik ben meer voor een aan/uit-principe. Moet de politie ergens snel naar toe dan bijzondere signalen aan, is er geen haast dan aan regels houden (is waarschijnlijk een wetswijziging voor nodig). Is in ieder geval een stuk duidelijker naar de burger toe.

Ik ben overigens niet tegen de politie of zo, maar ik heb wel de indruk dat de politie zich steeds minder aan de regels houdt.

Het is hier al meerdere malen aangegeven. Maar nog maar een keertje dan, want het blijkt nodig te zijn.

http://infopolitie.nl/wet/vrijstelling/index.php
Offline dubieus
Pro
do 08 dec 2005, 2:02 Bericht 
lobotm schreef:
Op basis van burger arrest arresteren die huurmoordenaars :lol:

Mag dat??? Ik sein altijd naar politie die te hard op de snelweg voorbij komt zoeven... (uiteraard zonder de daarvoor benodigde optische signalen)

Heb al een paar keer langs de kant gestaan en een standje gekregen...
Offline Fibi
Nieuwkomer
do 08 dec 2005, 3:33 Bericht 

Worf schreef:

Het politiewerk bestaat veel meer dan alleen maar verkeerszaken. En dat is de schuld van programma's zoals Weggebruikers en in mindere mate Blik op de weg als die indruk is gewekt.

Verdiep je eens in het totale werk van de politie of ga eens bij je plaatselijke bureau langs en vraag of je een dienst mag meedraaien in de noodhulp.

Misschien dat dan jullie ogen opengaan. Maar ja, het is zo makkelijk om anoniem op een forum je frustraties te kunnen spuien.

Ik vind het helemaal niet zielig. Werk jij zelf bij de politie Worf?

De veelplegers van Justitie en Politie:
Ook justitie busjes met gedetineerde rijden elke week op vaste tijdstippen veel te hard over de A28. Ik ga dan altijd even naast ze rijden en zwaai even met mijn wijsvinger :nono: , waarop hartelijk gelachen wordt :lol:. Vervolgens rij ik ze dan maar voorbij :roll: In Voorgaande berichten zijn al genoeg voorbeelden genoemd van Politie in regelmatige overtreding.

Alleen harder rijden met alarmlichten en sirene:
Als het inderdaad een spoedeisende klus zou zijn van oom agent, dient deze zijn signalering aan te zetten! Het is immers onverantwoord en levensgevaarlijk voor andere weggebruikers, en als ze ineens een zuurstok voorbij zien racen zullen er altijd paranoïde automobilisten zijn bij wie de angst om het hart slaat en zich afvragen of die zuurstok het wellicht op hen voorzien heeft :huh: Het is altijd verstandig om signalen te gebruiken bij gevaarlijke situaties.

Signalen bij gevaarlijke situaties:
Ik raad iedereen bijvoorbeeld ook aan bij een mobiele controle even de alarmlichten aan te zetten, om andere weggebruikers te attenderen op plotseling afremmend verkeer. Ook lijkt het mij verstandig in het geval van een te hard rijden politiewagen zonder actieve signalering even deze diender er op te attenderen dat de sirene niet aan staat, door de claxon te gebruiken en met de lichten te knipperen. Allemaal legitieme acties lijkt me, daar ze allemaal bedoelt zijn om anderen te attenderen op een onveilige situatie.

Ontheffing:
Ontheffing voor bepaalde beroepen en functies dan ook op zijn plaats zijn. Ik rijd regelmatig midden in de nacht 165 km/uur door Nederland om een storing op te lossen. Het spoedeisend karakter is dat bij een te lange storing er gemiddeld 500 bedrijven grote financiële schade lijden. Niet goed voor de Nederlandse economie, dus mijn burgerplicht daar iets aan te doen.

Voorbeeldfunctie politie:
Verder zou te hard rijden door politie bij niet spoedeisende klussen pertinent verboden moeten worden! Ze hebben inderdaad een belangrijke voorbeeldfunctie. Bovendien heeft "een beetje" te hard rijden totaal geen zin, aldus al die tv programma's (levert geen tijdwinst op), dus laten die dienders zichzelf nou maar voor de gek houden met die argumenten. Meestal rijden mensen te hard om een van de volgende redenen:

1. Fun factor (politiemensen zijn ook mensen) :P

2. frustratie bij te langzame snelheid :zzz: op een weg waar MEN nou eenmaal harder rijdt omdat het overduidelijk is dat dit op dat moment geen gevaar oplevert. (ja en hier geldt weer hetzelfde, politiemensen zijn ook mensen)

Biertje?
Ik zou zeggen, neem er nog een :biertje: en wat betreft die alcoholtest, iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn alcohol gebruik in het verkeer. Ik bergijp best dat er standaarden nodig zijn om ergens een grens aan t stellen. Het maximaal aantal drankjes dat je mag drinken is nog altijd afhankelijk van:

- ben je man of vrouw (mannen breken sneller af)
- ben je gezond?
- heb je goed gegeten?
- lichaamsgewicht
- algehele conditie

Ik heb zelf een alcohol tester. Bij 8 wijntjes in 3 uur blaas ik 0.40 Bij 4,5 biertje in 1 uur blaas ik 0,40. Mijn vriendin blaast na 2 wijntjes al 0,40.

Zo, dat moest ik even van het hart. :wink:
Offline garco
Master
do 08 dec 2005, 7:18 Bericht 
Fastmatti schreef:
Topcop schreef:

Persoonlijk weiger ik me te verplaatsen in een persoon die zo zielig is dat hij agent is geworden. Vroeger was het tenminste een respectabel beroep, maar nu zijn ze verworden tot mobiele belastinginners. Ze zijn er niet meer voor de burger, maar hebben zich tegen de burgerij gekeerd. Zelfs het woord "diender" zijn ze niet meer waard, wie "dienen" ze eigenlijk nog?

Dit vind zelfs IK wat kort door de bocht...
Offline A4
Master
do 08 dec 2005, 8:37 Bericht 
Janinho schreef:
Janinho schreef:
Ik vind het wel belangrijk. Als wetshandhavers zich al niet aan de wet houden is het einde zoek. Bovendien is van het omgekeerde sprake: de dienders racen er op los en spreken jou aan (bekeuren) als je ook maar iets te snel rijdt. Totaal ongeloofwaardig. Daarnaast hebben ze een voorbeeldfunctie, dus een beetje normaal gedrag zou welkom zijn. Trouwens ook mooi voor de discussie over normen en waarden: als de overheid eens bij zichzelf begint.

Graag eens een beetje opletten Arie. Overigens zijn de verhalen van de koffie en de chinees wel waar. Ik woon zelf vlakbij een chinees restaurant en het lijkt me sterk dat daar vier keer in de week zo rond 17.30 uur wordt ingebroken.

Snap het nou, Arie is zelf een agentje en voelt zich ietwat aangevallen... Laat hem maar.
Offline Arie
Master
do 08 dec 2005, 9:43 Bericht 
325i schreef:
Janinho schreef:
Janinho schreef:
Ik vind het wel belangrijk. Als wetshandhavers zich al niet aan de wet houden is het einde zoek. Bovendien is van het omgekeerde sprake: de dienders racen er op los en spreken jou aan (bekeuren) als je ook maar iets te snel rijdt. Totaal ongeloofwaardig. Daarnaast hebben ze een voorbeeldfunctie, dus een beetje normaal gedrag zou welkom zijn. Trouwens ook mooi voor de discussie over normen en waarden: als de overheid eens bij zichzelf begint.

Graag eens een beetje opletten Arie. Overigens zijn de verhalen van de koffie en de chinees wel waar. Ik woon zelf vlakbij een chinees restaurant en het lijkt me sterk dat daar vier keer in de week zo rond 17.30 uur wordt ingebroken.

Snap het nou, Arie is zelf een agentje en voelt zich ietwat aangevallen... Laat hem maar.

Helaas voor jouw vooroordeel: ik ben dus geen politieman. Soms hè, soms zijn er ook wel eens gewone burgers die hier komen en door al die vorooordelen enzo heen prikken.
Offline Arie
Master
do 08 dec 2005, 9:44 Bericht 
Fastmatti schreef:
Topcop schreef:

En jou moeten we serieus nemen?
Offline bx gek
Master
do 08 dec 2005, 9:52 Bericht 
Misschien wel mbt het laatste regeltje, een agent verplaatst zich niet in de burger, dus waarom zouden wij ons moeten verplaatsen in de politie :evil:

Je kan zeggen wat je wilt, maar sinds de politie schrijft ipv luistert en geen zelf initiatief meer toont is het respect bij de gemiddelde burger flink afgenomen.
En zien de meeste mensen de politie alleen maar als graaiers en niet als wetshandhavers :evil:
Offline Janinho
Die hard
do 08 dec 2005, 10:48 Bericht 

Worf schreef:
Janinho schreef:

Het is hier al meerdere malen aangegeven. Maar nog maar een keertje dan, want het blijkt nodig te zijn.

http://infopolitie.nl/wet/vrijstelling/index.php

De wetswijziging die nodig is ziet op verandering van de vrijstelling. Dat de politie zich steeds minder aan de regels houdt heeft overigens niet alleen betrekking op het verkeer.
Offline Janinho
Die hard
do 08 dec 2005, 10:54 Bericht 

Fibi schreef:
Worf schreef:

Het politiewerk bestaat veel meer dan alleen maar verkeerszaken. En dat is de schuld van programma's zoals Weggebruikers en in mindere mate Blik op de weg als die indruk is gewekt.

Verdiep je eens in het totale werk van de politie of ga eens bij je plaatselijke bureau langs en vraag of je een dienst mag meedraaien in de noodhulp.

Misschien dat dan jullie ogen opengaan. Maar ja, het is zo makkelijk om anoniem op een forum je frustraties te kunnen spuien.

De veelplegers van Justitie en Politie:
Ook justitie busjes met gedetineerde rijden elke week op vaste tijdstippen veel te hard over de A28. Ik ga dan altijd even naast ze rijden en zwaai even met mijn wijsvinger :nono: , waarop hartelijk gelachen wordt :lol:. Vervolgens rij ik ze dan maar voorbij :roll: In Voorgaande berichten zijn al genoeg voorbeelden genoemd van Politie in regelmatige overtreding.

Alleen harder rijden met alarmlichten en sirene:
Als het inderdaad een spoedeisende klus zou zijn van oom agent, dient deze zijn signalering aan te zetten! Het is immers onverantwoord en levensgevaarlijk voor andere weggebruikers, en als ze ineens een zuurstok voorbij zien racen zullen er altijd paranoïde automobilisten zijn bij wie de angst om het hart slaat en zich afvragen of die zuurstok het wellicht op hen voorzien heeft :huh: Het is altijd verstandig om signalen te gebruiken bij gevaarlijke situaties.

Ik raad iedereen bijvoorbeeld ook aan bij een mobiele controle even de alarmlichten aan te zetten, om andere weggebruikers te attenderen op plotseling afremmend verkeer. Ook lijkt het mij verstandig in het geval van een te hard rijden politiewagen zonder actieve signalering even deze diender er op te attenderen dat de sirene niet aan staat, door de claxon te gebruiken en met de lichten te knipperen. Allemaal legitieme acties lijkt me, daar ze allemaal bedoelt zijn om anderen te attenderen op een onveilige situatie.

Ontheffing:
Ontheffing voor bepaalde beroepen en functies dan ook op zijn plaats zijn. Ik rijd regelmatig midden in de nacht 165 km/uur door Nederland om een storing op te lossen. Het spoedeisend karakter is dat bij een te lange storing er gemiddeld 500 bedrijven grote financiële schade lijden. Niet goed voor de Nederlandse economie, dus mijn burgerplicht daar iets aan te doen.

Voorbeeldfunctie politie:
Verder zou te hard rijden door politie bij niet spoedeisende klussen pertinent verboden moeten worden! Ze hebben inderdaad een belangrijke voorbeeldfunctie. Bovendien heeft "een beetje" te hard rijden totaal geen zin, aldus al die tv programma's (levert geen tijdwinst op), dus laten die dienders zichzelf nou maar voor de gek houden met die argumenten. Meestal rijden mensen te hard om een van de volgende redenen:

1. Fun factor (politiemensen zijn ook mensen) :P

2. frustratie bij te langzame snelheid :zzz: op een weg waar MEN nou eenmaal harder rijdt omdat het overduidelijk is dat dit op dat moment geen gevaar oplevert. (ja en hier geldt weer hetzelfde, politiemensen zijn ook mensen)

Biertje?
Ik zou zeggen, neem er nog een :biertje: en wat betreft die alcoholtest, iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn alcohol gebruik in het verkeer. Ik bergijp best dat er standaarden nodig zijn om ergens een grens aan t stellen. Het maximaal aantal drankjes dat je mag drinken is nog altijd afhankelijk van:

- ben je man of vrouw (mannen breken sneller af)
- ben je gezond?
- heb je goed gegeten?
- lichaamsgewicht
- algehele conditie

Ik heb zelf een alcohol tester. Bij 8 wijntjes in 3 uur blaas ik 0.40 Bij 4,5 biertje in 1 uur blaas ik 0,40. Mijn vriendin blaast na 2 wijntjes al 0,40.

Zo, dat moest ik even van het hart. :wink:

Bijna helemaal mee eens Fibi :thumb: . Alleen wat betreft de alcohol ben ik het niet met je eens. Op zich heb je gelijk, maar er zijn nou eenmaal (redelijk veel) mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen, dus alcoholcontroles blijven helaas noodzakelijk, waarbij niet kan worden ontkomen aan strakke regelgeving.
Offline Fibi
Nieuwkomer
do 08 dec 2005, 11:42 Bericht 

Citaat:
alcoholcontroles blijven helaas noodzakelijk

Ja zeker noodzakelijk! Ben ik met je eens. Ik bedoelde het als reactie op de uitzending waar over gesproken werd. Ieder weldenkend mens kan zich bedenken dat het maximum aantal drankjes afhankelijk is een aantal factoren. En voor sommigen mensen zijn twee drankjes al teveel.

Citaat:
Soms hè, soms zijn er ook wel eens gewone burgers die hier komen en door al die vorooordelen enzo heen prikken.

Ja er door heen prikken is ook heel erg makkleijk. Maar vergeet niet hoe de voorooordelen zijn ontstaan. Benk ook eens waar dit Forum (voor een gedeelte) zijn bestaansrecht aan te ontlenen heeft.
Offline Worf
Master
do 08 dec 2005, 12:30 Bericht 
Fibi schreef:
Worf schreef:

Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet O:)
Offline ikinks
Master
do 08 dec 2005, 13:28 Bericht 
FiBi schreef:

Leuk dat je dit zegt. In Ootmarsum (die van de Koale Kermis) hebben verschillende omwonenden van de lokale brandweerkazerne geklaagt omdat deze 's nachts met licht- en geluidssignalen wegreden. Volgens de buurtbewoners onnodig omdat er geen dan toch geen kip op straat rijdt, volgens de brandweer wel nodig omdat het in die gevallen om Prio 1 meldingen gaat en er dan conform het protocol gehandeld wordt.

Stel nu: de brandweer past haar protocol aan zodat deze 's nachts bij uitrijden geen andere signaleringen hoeft te voeren. Doordat er nu geen extra lampjes draaien ziet een buurtbewoner die op de terugweg is van een verlaat feestje (alcoholvrij uiteraard) de truck over het hoofd, knalt er vol tegenop en komt daarbij om het leven. Dan krijgt de brandweer wederom de wind vol van voren waarom het geen signalering aan had staan terwijl er wederom via het protocol gewerkt is, dat juist op aandringen van diezelfde omwonenden aangepast is.

Wanneer doet de brandweer het dan wel goed? Blijkbaar nooit dus, maar omdat het de brandweer is tillen we er niet te zwaar aan. Zet dan in bovenstaand verhaal 'politie' in de plaats van 'brandweer' en de reacties zijn niet van de lucht.

My humble opinion: een zwart/wit benadering werkt niet, tenminste niet bij mensen met voldoende relativeringsvermogen.
Offline Fibi
Nieuwkomer
do 08 dec 2005, 14:12 Bericht 

Citaat:
Doordat er nu geen extra lampjes draaien ziet een buurtbewoner die op de terugweg is van een verlaat feestje (alcoholvrij uiteraard) de truck over het hoofd,

In een stille buurt kan ik me dat wel voorstellen die klachten. dan kunnen ze ook alleen lichtsignaal voeren ipv met geluid. Dat valt al genoeg op als het nacht is.
Offline bx gek
Master
do 08 dec 2005, 16:38 Bericht 
Fibi schreef:
Citaat:
Doordat er nu geen extra lampjes draaien ziet een buurtbewoner die op de terugweg is van een verlaat feestje (alcoholvrij uiteraard) de truck over het hoofd,

In een stille buurt kan ik me dat wel voorstellen die klachten. dan kunnen ze ook alleen lichtsignaal voeren ipv met geluid. Dat valt al genoeg op als het nacht is.

En wanneer is volgens de wet een brandweerwagen of een politieauto een voorrangsvoertuig? 8)
Offline Worf
Master
do 08 dec 2005, 17:15 Bericht 
bx gek schreef:
Fibi schreef:
Citaat:

En wanneer is volgens de wet een brandweerwagen of een politieauto een voorrangsvoertuig? 8)

Whahoe, whahoeoeoeoeo :P
Offline bx gek
Master
do 08 dec 2005, 18:07 Bericht 
Worf schreef:

Je vergeet de helft :lol: :lol: :thumb:
Offline Worf
Master
do 08 dec 2005, 18:52 Bericht 
bx gek schreef:
Worf schreef:

Welnee, die herrie werkt alleen maar als de lampjes het ook doen 8)
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 08 dec 2005, 18:57 Bericht 
Worf schreef:
bx gek schreef:
Worf schreef:

Waren de lampjes op :lol: :lol:

Alleen een voorrangsvoertuig als ALLE toeters en bellen aanstaan.
Offline bx gek
Master
do 08 dec 2005, 19:20 Bericht 
Worf schreef:
bx gek schreef:
Worf schreef:

Ok, dat wist ik, serieus, niet :D
Offline Worf
Master
do 08 dec 2005, 19:38 Bericht 
Yep, de OGS kent maar 3 standen. UIT-LAMPEN-LAMPEN/SIRENE
Offline ArieWillem
Weet de weg
do 08 dec 2005, 19:41 Bericht 
Arie schreef:
Fastmatti schreef:
Topcop schreef:

En jou moeten we serieus nemen?

er is maar een klein gedeelte op dit hele forum wat serieus bedoelt is, de rest is het afreageren van frustraties en dergelijke. ik weet ook wel dat die vooroordelen echt niet in elk geval waar zijn, maar ze komen niet uit het niets.
groet je naamgenoot
Offline Brakefire
FS Getrouwd
do 08 dec 2005, 20:08 Bericht 
Ach... weer een felle discussie...

Kijk, aan de éne kant ben ik het met TopCop eens. Als je hard aan het werk bent, je tussendoor snel een croquetje scoort en daarbij (zonder anderen te hinderen) je auto voor de deur van de snackbar op de stoep rost, dan moet dat kunnen. (overigens: Op de politie-opleiding wordt je erop getrained om bij je werk rustig te blijven, en niet te gehaast en gestressed te gaan lopen doen. Dat wekt natuurlijk tijdens het croquetje eten de indruk dat je meteen alle tijd van de wereld hebt.)

Aan de andere kant moet íéderéén in de al dan niet commerciële dienstverlening dan het recht hebben tijdens het eten op de stoep te staan. En dat gaat natuurlijk niet, want dan is de grens weer zoek.

En als nou de TopCoppers af en toe een oogje dicht drukten, als ik op de stoep sta zonder iemand te hinderen, of op een rustige weg (veilig) 160 rijdt, dan zou ik niet zo'n moeite hebben met de overtredingen die ze zelf (met ontheffing) maken. Sterker nog, ik zou aan de kant gaan, ook als de blauwe lampjes niet aan zijn...

Overigens geloof ik niet dat de TopCop die hier komt een moraalridder is die iedereen die met 130 over de snelweg raced van de weg haalt, maar helaas heeft hij collega's en een ***baas die het verpesten...
Offline FlashLight
Pro
za 10 dec 2005, 14:00 Bericht 

Jongens, wat lopen jullie weer lekker te zanikken.

De bedoeling van OGS is om de aankomst van het voertuig aan te kondigen en met de bedoeling dat deze dan ook vrij baan krijgt. Helaas zijn er nog genoeg koeien op de weg die de auto dan zo abrupt van richting veranderen dat ze iemand anders of zichzelf in puin rijden en het gebruik van OGS brengt dan ook nogal wat risico's met zich mee. Mede daarom wordt het echt alleen gebruikt bij levensbedreigende situatie's.
Ondertussen heeft bijvoorbeeld in inbraak of alarm wel hoge prioriteit maar vanwege de veiligheid mag er geen OGS gebruikt worden.
Als ik een agent zou zijn zou ik wel graag snel bij een gemelde inbraak willen zijn, al is het maar omdat je dan nog een kans hebt de daders aan te treffen. Als ik daarvoor harder moet rijden, of een keertje door rood of via de busbaan dan doe ik dat. Want als ik een half uur na de melding kom opdagen omdat ik vast stond voor 3 stoplichten en een kleine file dan is het niet goed, maar als ik mijn best doe op tijd te zijn en de inbrekers probeer te pakken is het ook weer niet goed. Hoe dan ook, je krijgt altijd het :nono: .

Een beetje inlevingsvermogen mag ook wel. Ga bijvoorbeeld eens een keer een nooddienst meedraaien, dan zie je dat de meeste agenten wel iets beters te doen hebben dan kansloos te staan flitsen of snelheidsovertredingen uit te schrijven. Van geluidsoverlast tot het invullen van schadeformulieren bij een ongeval als de mensen er niet uit komen. Ga gewoon eens een avondje opofferen, ik heb het ook gedaan en je krijgt een verdomd goed inzicht in wat de politie nou doet.
Het zijn helaas de programma's zoals Blik op de Weg en Wegmisbruikers die inderdaad de indruk geven dat de politie niets meer doet. En natuurlijk ook de flitsauto's langs de kant van de weg. Zo reden we naar een melding toe 3(!!) flitsauto's voorbij rond een uur of 7 's avonds. Meteen konden weer allemaal formulieren worden ingevult waarom ze iets steviger doorreden dan normaal en ook bij hun gingen de wenkbrauwen weer omhoog waarom de mensen niet hun een beetje konden ontlasten, want het was weer een lekker gestressde avond door onderbezetting.

Politiewerk is gewoon een ondankbaar beroep. Hoe ze het ook doen, het is bij jullie toch nooit goed! Gelukkig zijn er nog mensen die zich haast "opofferen" om dit ondankbare werk te doen in plaats van er op lopen af te geven. Zij doen tenminste nog iets voor dit land... en jullie?
Offline Worf
Master
za 10 dec 2005, 14:10 Bericht 
:thumb: :biertje:
Offline Macabeus
Master
za 10 dec 2005, 17:59 Bericht 

Overigens voor de "gemiddelde" agent: hulde :thumb:

En diegenen die zo zeiken over dat sneller rijden zonder toeters etc etc: jaloezie is zo kinderachtig :nono:
Offline MiZi
Respect
za 10 dec 2005, 20:40 Bericht 
Gaat niet echt om jaloezie..

Als je de vorige dag een boete heb gekregen omdat je ff snel je rijbewijs uit je andere jas moest pakken en daarom 2 sec op de stoep staat, voor je eigen deur. En dan kom je die zelfde agent de volgende dag tegen (op de stoep) met z'n bakkie koffie is het ook snel afgelopen met het respecteren van deze mensen.

En ik weet ook wel dat ze niet allemaal het zelfde zijn en dat je niet mag generaliseren, maar appart nemen mag ook niet want dan discrimineer je ;)
Offline freudeamfahren
Master
za 10 dec 2005, 21:07 Bericht 
De moraal van dit verhaal is dat we het gedrag van agenten wat betreft snelheid acceptabel vinden.
Ik neem ook aan dat menig FS-er ook zelf dergelijke snelheden rijdt.
Het probleem ligt echter in het feit dat de burger hier keihard op wordt afgerekend terwijl de agent vrijuit gaat.
Neem als voorbeeld de korpschef die 150 reed, ik lig er niet wakker van.
Sterker nog onder omstandigheden is dit een zeer veilige en verantwoorde snelheid.
Alleen omdat er in dit land een hetze is tegen de automobilist die het waagt dergelijke kunststukjes na te doen, wordt er over het gedrag van die agent schande gesproken.
Als de gewone automobilist iets meer de ruimte krijgt, heb ik er ook geen enkel bezwaar tegen om een politiewagen zonder zwaailicht en geluidssignalen met 150-160 op de snelweg te zien.
Offline Inkie
Nieuwkomer
zo 11 dec 2005, 0:38 Bericht 
freudeamfahren schreef:
Het wordt tijd voor een remake van Peter R De Vries zijn beste aflevering ooit.
getiteld :Hoe houdt de politie zich aan de snelheid?

Helemaal mee eens! Zie er nu al naar uit :thumb: :thumb:
Offline biebel
Master
ma 12 dec 2005, 22:37 Bericht 
Ik heb geen hekel aan de politie. Ze zijn hard nodig!
Bij ons op school ('k sta voor de klas) worden leerlingen van groep 7 en 8 ook onderwezen door de wijkagent. En als ze dan nog in overtreding gaan, krijgen ze bovenop hun normale straf, ook nog een straf van hem, omdat ze beter horen te weten. Verder geeft hij heel goed les en is hij een graag gezien gezicht in de wijk Hillesluis (ook niet de makkelijkste bevolking, dacht ik zo). Als er problemen zijn, kunnen we hem altijd bellen. :thumb: Bedankt Tom (zo heet-ie).

Waar ik wel een hekel aan heb zijn die lui met die radarpistooltjes en die controleur's. :evil:

En helaas werken programma's als Wegmisbruikers mee aan het negatieve beeld van de gemiddelde verkeersagent. Je zou bijna vergeten dat die mensen ook helpen op kruisingen waar net iets ergs is gebeurd. Jammer dat in die tv-programma's vaak het negatieve benadrukt wordt.

Greetz
Carin
Offline FlashLight
Pro
di 13 dec 2005, 12:14 Bericht 

freudeamfahren schreef:
Als de gewone automobilist iets meer de ruimte krijgt, heb ik er ook geen enkel bezwaar tegen om een politiewagen zonder zwaailicht en geluidssignalen met 150-160 op de snelweg te zien.

Dat zijn inderdaad rare dingen. Snelheid wordt tegenwoordig gepresenteerd door het BVOM als de belangrijkste oorzaak van verkeersongevallen terwijl het maar een factor is. Zelfs BodW geeft dat toe, zal wel omdat zij niet onder controle staan :).
Als je met 80 op iemand inrijdt of met 100 dan maakt dat toch een behoorlijk verschil in de schade, en de verwondingen. Natuurlijk moet er daarom op de snelheid op snelheid gecontroleerd worden maar achter iedere boom een camera zetten :zzz: .

Maar dat zijn dingen waar een gewone agent niets aan kan doen, behalve zich ontzettend ergeren. Maar jullie kijken ze daar ondertussen wel op aan. Zoals ik in mijn eerdere verhaal al zei is het belang om snel ergens te zijn hoog als het een heterdaadje kan opleveren. Dat in Nederland de regels zo krom zijn dat daarbij geen OGS gebruikt mag worden (in tegenstelling tot veel andere landen) is dan weer heel krom maar doet niets af aan het feit dat de agent op dat moment haast heeft. Zie ook mijn vorige post :)
Offline freudeamfahren
Master
di 13 dec 2005, 12:58 Bericht 
Maar, je moet toegeven dat er ook agenten zijn die zonder dringende reden de verkeersregels aan hun laars lappen.
Offline Worf
Master
di 13 dec 2005, 13:06 Bericht 
freudeamfahren schreef:
Maar, je moet toegeven dat er ook agenten zijn die zonder dringende reden de verkeersregels aan hun laars lappen.

Tuurlijk. Hezelfde dat er FS-ers zijn die dat ook doen :x
Offline Martijn
FS Webmaster
di 13 dec 2005, 13:07 Bericht 
Topcop schreef:
Ik moet zeggen dat ik het heel knap vind van jullie om te beoordelen of de politiemensen wel of niet een melding hebben....En wat de reden is van het te hard rijden.

In de politiewet staat omschreven dat wanneer je bezig bent met de rechtmatige uitoefening van je bediening dat je vrijstelling heb van het RVV mits je je niet schuldig maakt aan art. 5 van de WVW.

Neem bijvoorbeeld inhalende surveilance...dat lukt alleen als je harder rijdt dan de rest....En wat dacht je van een niet spoedeisende melding, echter wel directe inzet veriest....dan word er ook harder gereden....

\
Je hebt vrijstelling zodra dit NOODZAKELIJK is voor de dienst. Er moet dus een noodzaak zijn, een dringende reden. Als er geen dringende reden is, dient de agent zich gewoon aan de regels te houden.

Hoe denk je dat die agenten van Haaglanden zijn gepakt? Die zijn geflitst en konden toen bij chef even uitleggen waarom ze het toen nodig achtten om te hard buiten de regio te rijden zonder noodzaak.
Offline Worf
Master
di 13 dec 2005, 13:09 Bericht 
Wat ?! Haaglanden ook al? Is het besmettelijk? Of zou het komen doordat er 2 brigadiers vanuit ZHZ zijn overgegaan naar Haaglanden :x
 [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende