Pagina 1 van 3  [ 121 berichten ]
Offline garco
Master
di 06 dec 2005, 7:12 Bericht 
Zo, ongelukje gebeurd op de A28 richting het zuiden tussen Assen-Zuid en Westerbork.
Natuurlijk moet je als politie daar snel weg weer richting het bureau in Assen voor de koffie met je politie-Zafira. Dus even keren bij afslag Westerbork en weer terug naar de basis!

Even à la Wegmisbruikers:

120 met uitloop
130 met uitloop
140 met uitloop
150 met uitloop
160 met uitloop
170 afstand blijft gelijk, hee, das is een invordering rijbewijsje op basis van pieksnelheid!

Bij Assen-Zuid moest ie eraf en ik ook dus stonden we weer fijn naast elkaar voor het kruispunt.
Offline drealm
Master
di 06 dec 2005, 7:37 Bericht 
was er geen sprake van een noodgeval? bijv de koekjes voor bij de koffie waren bijna op?
Offline lobotm
Master
di 06 dec 2005, 8:13 Bericht 
Op basis van burger arrest arresteren die huurmoordenaars :lol:
Offline A4
Master
di 06 dec 2005, 9:10 Bericht 
garco schreef:
170 afstand blijft gelijk, hee, das is een invordering rijbewijsje op basis van pieksnelheid!

Tsja, zij mogen dat nu eenmaal he. Jij als simpele klote-burger (lees: crimineel / huurmoordenaar) hebt je maar aan de snelheid te houden. En oom-agent die zich god zelf voelt, kan dit maken want hij is pliesi.

Laatst ook voor de grap eens een heel stuk gelijk op gereden met een zuurstokwagen. Ging lekker 75 tot 80 door een 50km/u gebied. Geen zwaailicht of sirene, hij was gewoon aant cruisen. Dus ik volgde gewoon, wat hij mag, mag ik ook toch... Sta ik na een paar kruispunten voor de zoveelste keer achter hem > krijg ik een vingertje, zo van :nono: . Ik maak een handgebaar :roll: alsof ik niet wist waar ie het over had. Toen ging meneer er weer als een speer vandoor. Tsja, je staat boven de gewone mens, of niet natuurlijk.
Offline Agent Smith
Die hard
di 06 dec 2005, 9:24 Bericht 
Wat heb jij toch met te hard over de A28 rijdende politie mensen?? :lol: :D
Offline supermm
Pro
di 06 dec 2005, 9:35 Bericht 

Tja, boven de wet.
Offline garco
Master
di 06 dec 2005, 10:07 Bericht 
Agent Smith schreef:
Wat heb jij toch met te hard over de A28 rijdende politie mensen?? :lol: :D

Het werkt als een magneet....
Offline Macabeus
Master
di 06 dec 2005, 10:24 Bericht 

Jaloers? 8)
Offline ruud king
Master
di 06 dec 2005, 10:41 Bericht 
lobotm schreef:
Op basis van burger arrest arresteren die huurmoordenaars :lol:

Digi filmpje maken en opsturen naar een tv zender of BodW,kijken of die het durven uit te zenden.
Mocht dat gebeuren maak je meteen de "blits", en Ome Koos boos

(dat laatste zal me aan me r..t roesten)
Offline freudeamfahren
Master
di 06 dec 2005, 11:53 Bericht 
Het wordt tijd voor een remake van Peter R De Vries zijn beste aflevering ooit.
getiteld :Hoe houdt de politie zich aan de snelheid?
Offline 2177
Die hard
di 06 dec 2005, 12:36 Bericht 

freudeamfahren schreef:
Het wordt tijd voor een remake van Peter R De Vries zijn beste aflevering ooit.
getiteld :Hoe houdt de politie zich aan de snelheid?

Allemaa sensatie, dat durft een politicus in spe (leuk woord) zich niet te veroorloven. Ook die grootmoel van De Vries niet. Jammer dat ze nooit laten zien hoeveel kleerkasten om hem heen staan als hij een "crimi" aanspreekt....
Hij zal niemand veel te hard afvallen en aanvallen als hij nog in de politiek wil. Zijn verkiezingsprogramma is al net zo but als zijn uitzendingen. Veel bombarie, opblazerij en trompetgeschal over hoe goed hij wel niet is. Hij "vergeet" alleen zoveel feiten te vertellen dat alleen dombo's geloven hoe goed hij wel niet is.
Durf het nog erger te maken: De Vries is bijna net zo irritant als Spee.
Die doet namelijk hetzelfde, verwoord alleen het werk van zijn mensen maar doet in de praktijk zelf helemaal NIETS. Dat doen andere voor hen. Ze hoeven alleen het werk te verwoorden en met de eer te strijken. BAH!!!
Zo, dat wilde IK even kwijt.
Offline 2177
Die hard
di 06 dec 2005, 12:44 Bericht 

garco schreef:
Zo, ongelukje gebeurd op de A28 richting het zuiden tussen Assen-Zuid en Westerbork.
Natuurlijk moet je als politie daar snel weg weer richting het bureau in Assen voor de koffie met je politie-Zafira. Dus even keren bij afslag Westerbork en weer terug naar de basis!

120 met uitloop
130 met uitloop
140 met uitloop
150 met uitloop
160 met uitloop

Bij Assen-Zuid moest ie eraf en ik ook dus stonden we weer fijn naast elkaar voor het kruispunt.

Wel grappig trouwens, zelf 170 gaan rijden en die ander daar op veroordelen. Als je commentaar (wellicht terecht) op andere wilt hebben en je gaat hetzelfde gedrag vertonen ben je geen haar beter, Misschien nog wel minder want het enige wat je doet en prat op gaat is fout gedrag kopieren. Da's niet slim en dan druk ik mij gematigd uit.
Wat kan het jou nou boeien dat een paar dienders te hard rijdt, al dan niet zonder reden (is toch niet te controleren). Lekker belangrijk, pompidom.....
Offline bx gek
Master
di 06 dec 2005, 12:54 Bericht 
2177 schreef:
garco schreef:

120 met uitloop
130 met uitloop
140 met uitloop
150 met uitloop
160 met uitloop

Wel grappig trouwens, zelf 170 gaan rijden en die ander daar op veroordelen. Als je commentaar (wellicht terecht) op andere wilt hebben en je gaat hetzelfde gedrag vertonen ben je geen haar beter, Misschien nog wel minder want het enige wat je doet en prat op gaat is fout gedrag kopieren. Da's niet slim en dan druk ik mij gematigd uit.
Wat kan het jou nou boeien dat een paar dienders te hard rijdt, al dan niet zonder reden (is toch niet te controleren). Lekker belangrijk, pompidom.....

Diezelfde dienders zetten jou op de bon als je hetzelfde doet.
Offline Janinho
Die hard
di 06 dec 2005, 12:58 Bericht 

Ik vind het wel belangrijk. Als wetshandhavers zich al niet aan de wet houden is het einde zoek. Bovendien is van het omgekeerde sprake: de dienders racen er op los en spreken jou aan (bekeuren) als je ook maar iets te snel rijdt. Totaal ongeloofwaardig. Daarnaast hebben ze een voorbeeldfunctie, dus een beetje normaal gedrag zou welkom zijn. Trouwens ook mooi voor de discussie over normen en waarden: als de overheid eens bij zichzelf begint.

Laatst bijgewerkt door Janinho op di 06 dec 2005, 12:59, in totaal 1 keer bewerkt
Offline lobotm
Master
di 06 dec 2005, 12:59 Bericht 
Het enige wat je had kunnen doen was 0900-HORK bellen. Maar ja klikken is :nono: fout :nono:
Offline garco
Master
di 06 dec 2005, 12:59 Bericht 
2177 schreef:
garco schreef:

120 met uitloop
130 met uitloop
140 met uitloop
150 met uitloop
160 met uitloop

Ik mag alles, de politie mag niks.
eeh... of was het nou andersom?

Het was maar goed dat ik hem zag, anders was ik hem met 180 voorbij gereden om maar even in de FS-terminologie te blijven... :zzz:
Oh nee, shit, nu klopt mijn verhaal niet meer, nee hoor, het was een eerlijke meting...

Er staat volgens mij geen ordelen in mijn post, wèl aannames... O:)
Offline Janinho
Die hard
di 06 dec 2005, 13:11 Bericht 

@ Garco

Geef gewoon je mening/oordeel. Persoonlijk zie ik liever dat iemand zijnmening geeft die afwijkt van de rest, dan meelopers (dit is niet bedoeld als aanval op andere personen). Soms is het geven van een afwijkende mening "tegen de wind in pissen", maar ja het is jouw mening en daar mag je gewoon voor uitkomen.
Offline garco
Master
di 06 dec 2005, 13:14 Bericht 
Ja hoor, dat doe ik ook.
Iedereen mag zeggen wat ie vind. :thumb:

Als ik zin heb om dat mannetje te volgen en daar hier over te schrijven, dan doe ik dat gewoon.
Zou ie bij mij ook doen tenslotte...
Offline freudeamfahren
Master
di 06 dec 2005, 14:18 Bericht 
Los van de mening over PRDV als persoon zelf.
In de desbetreffende repo werden flitsauto's gevolgd terwijl zij na hun werk naar het bureau reden.
De gereden snelheden waren in 100% van de gevallen boven de maximumsnelheid.
Sommigen zaten op 50km/u te hard.
Toen Spee deze beelden zag beloofde hij beterschap, maar als nu blijkt dat er niks is veranderd zal er meer onvrede zijn over de wijze van werken door verkeershandhaving.

Ik vind het voor de gewone burger een klap in het gezicht dat de politie onderweg naar de koffie met droge ogen en een veel te hoge snelheid richting koffiebreak kan gaan.
Offline A4
Master
di 06 dec 2005, 14:25 Bericht 
freudeamfahren schreef:
Los van de mening over PRDV als persoon zelf.
In de desbetreffende repo werden flitsauto's gevolgd terwijl zij na hun werk naar het bureau reden.
De gereden snelheden waren in 100% van de gevallen boven de maximumsnelheid.

Is deze repo nog ergens terug te zien eigenlijk? Wil hem nog wel eens een keer bekijken. Op de site van PRDV kan ik er niets meer over vinden iig.
Offline freudeamfahren
Master
di 06 dec 2005, 14:30 Bericht 
www.peterrdevries.nl en dan moet je zoeken naar de aflevering van 13 december 2001
Offline A4
Master
di 06 dec 2005, 14:34 Bericht 
freudeamfahren schreef:
www.peterrdevries.nl en dan moet je zoeken naar de aflevering van 13 december 2001

Thnx, maar helaas geen beeldmateriaal... Of zoek ik niet goed?
Offline freudeamfahren
Master
di 06 dec 2005, 14:37 Bericht 
Nee, helaas is er geen beeldmateriaal.
Het is eigenlijk een bevestiging van wat we allemaal al wisten dat agenten lak aan verkeersregels hebben, Koos moest zich tegen Peter verantwoorden voor het rijgedrag van zijn agenten, en dat was mooi om te zien.
Offline ErikV
Master
di 06 dec 2005, 17:08 Bericht 
In Blik op de Weg was ook een keer een test te zien hoe de alcohol test apparaatjes jammerlijk faalden. Zelfs na 8 bier blies men nog P van Prima.

Die kop van Spee toen!
Offline Roelf
Master
di 06 dec 2005, 18:33 Bericht 

Vandaag op de A28 vanaf groningen richting Hoogeveen achter een politie-astra gezeten (zuurstok). Ging eerst met 140 rijden, toen had ie door dat er een treintje auto's achter hem aanreed met tevens 140. Toen ging ie netjes 120+ rijden......

Sociale controle.....
Offline freudeamfahren
Master
di 06 dec 2005, 19:00 Bericht 
Dat is heel netjes.
Offline supermuis
Master
di 06 dec 2005, 19:18 Bericht 
freudeamfahren schreef:
Dat is heel netjes.

maar wel rete-irritant! :evil:
Offline freudeamfahren
Master
di 06 dec 2005, 19:23 Bericht 
Klopt.
Irritant is het wel, maar ik vind het absoluut een betere vorm van verkeershandhaving dan statieven langs de vangrail.
Offline Bouwe
Master
di 06 dec 2005, 19:51 Bericht 
ErikV schreef:
In Blik op de Weg was ook een keer een test te zien hoe de alcohol test apparaatjes jammerlijk faalden. Zelfs na 8 bier blies men nog P van Prima.

Die kop van Spee toen!

Lag toen echt in een deuk! :D "En weer een P, tjongejonge". Geweldig.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 06 dec 2005, 19:52 Bericht 
Bouwe schreef:
ErikV schreef:

Die kop van Spee toen!

Terwijl de drinker allang gezegd had dat hij niet meer dorst te rijden.
Offline Marten320TD
Master
di 06 dec 2005, 22:27 Bericht 
Spee was idd "not amused", maar stelde daarna doodleuk " dat automobilisten wel hun verantwoordelijkheid moesten nemen". Geen woord over deze meetfout, niks....

Neem ik eens mijn verantwoordelijkheid door rustig 100 te rijden waar dat eerst mocht...(parallelbaan A12 bij Utrecht) dan glimmen alle trajectcontroles: weer een crimineel te pakken!!

komitee koos $pee NEEEE!!
Offline Worf
Master
di 06 dec 2005, 22:57 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Bouwe schreef:
ErikV schreef:

Die kop van Spee toen!

Dus hij nam er nog meer eentje om het af te leren :biertje:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 06 dec 2005, 23:00 Bericht 
Worf schreef:
Maserati Teun schreef:
Bouwe schreef:
ErikV schreef:

Die kop van Spee toen!

Dus hij nam er nog meer eentje om het af te leren :biertje:

Klopt, maar gelukkig was er goede controle met goede apparatuur. :lol:
Offline biebel
Master
di 06 dec 2005, 23:06 Bericht 
Zondagavond 4 december in Blik op de Weg het hoe en waarom politie-motoren en politie-auto's harder mogen dan de gemiddelde weggebruiker: dat is surveillance-snelheid.
Excuus/verklaring: "voor die vermeerdering van snelheid dragen we wel een zware verantwoordelijkheid voor de mensen om ons heen in het verkeer" :huh:

En ik maar denken dat we zelf verantwoordelijk zijn voor wat we doen. Stom van mij he? ;)

Ik vind 't ook flink irritant als ik zo'n kermisbusje zie dat mij snoeihard voorbijgaat zonder sirene of zwaailicht. 'k Dacht altijd dat als er niets aan de hand was, ze net zulke weggebruikers waren als wij. Blijkt dus van niet.... sommige mensen zijn gelijker dan anderen. :evil:

greetz
Carin
Offline vw-driver
Master
di 06 dec 2005, 23:20 Bericht 
garco schreef:

120 met uitloop
130 met uitloop
140 met uitloop
150 met uitloop
160 met uitloop

Die uitlopen ken niet , wel in Hengelo op de Diamantstraat , basis van het VHT Twente , 50 toegestaan , ook met 70 achter een terugkerende radarauto gezeten en een motoragent die mij voorbij hoekt over een verdrijvingsvlak op moment dat ik wil afslaan
Offline A4
Master
di 06 dec 2005, 23:20 Bericht 
biebel schreef:
Zondagavond 4 december in Blik op de Weg het hoe en waarom politie-motoren en politie-auto's harder mogen dan de gemiddelde weggebruiker: dat is surveillance-snelheid.

Dit heb ik ook gezien idd. Meneer vond het nodig om met zijn motor 130km/u te cruisen waar 100km/u was toegestaan(ging overigens ook maar ternauwernood goed, die inhalende tegemoetkomende auto had de snelheid van de motor totaal niet goed ingeschat). Hier was geen enkele reden voor op dat moment, maar dit was 'surveillance-snelheid'. Het zal allemaal wel. Heerlijk moet dat zijn, om iets boven de normale mensch te staan, geeft een gevoel van macht denk ik.
Offline Topcop
Respect
wo 07 dec 2005, 9:20 Bericht 

Ik moet zeggen dat ik het heel knap vind van jullie om te beoordelen of de politiemensen wel of niet een melding hebben....En wat de reden is van het te hard rijden.

In de politiewet staat omschreven dat wanneer je bezig bent met de rechtmatige uitoefening van je bediening dat je vrijstelling heb van het RVV mits je je niet schuldig maakt aan art. 5 van de WVW.

Neem bijvoorbeeld inhalende surveilance...dat lukt alleen als je harder rijdt dan de rest....En wat dacht je van een niet spoedeisende melding, echter wel directe inzet veriest....dan word er ook harder gereden....
Offline supermm
Pro
wo 07 dec 2005, 12:32 Bericht 

Tussen iets harder en harder zit wel een verschil.
Dat bij surveilance enkele (ca. 10km +) harder wordt gereden heb ik niet zoveel moeite mee. Maar met tientallen km'ers vind ik dus niet kunnen.

Als deze surveilance het nodig vind op +150km te gaan rijden als zij op weg zijn naar een melding, dan zijn zij volgens mij verplicht om de licht en geluids-signalen te gebruiken.
Offline Snel weg
Master
wo 07 dec 2005, 12:51 Bericht 

Topcop schreef:
Ik moet zeggen dat ik het heel knap vind van jullie om te beoordelen of de politiemensen wel of niet een melding hebben....En wat de reden is van het te hard rijden.

In de politiewet staat omschreven dat wanneer je bezig bent met de rechtmatige uitoefening van je bediening dat je vrijstelling heb van het RVV mits je je niet schuldig maakt aan art. 5 van de WVW.

Neem bijvoorbeeld inhalende surveilance...dat lukt alleen als je harder rijdt dan de rest....En wat dacht je van een niet spoedeisende melding, echter wel directe inzet veriest....dan word er ook harder gereden....

Dit vind ik echt een beetje struisvogelpolitiek heer Topcop! Je weet zelf heus wel dat de handhaver zelf ook best vaak zonder reden de regels fors overschrijden.

Ik heb ooit eens 150 gereden op een 80 km weg achter 2 pliesie auto's aan, en nog liepen ze uit (was 's nachts, dronten-lelystad). Ik heb vervolgens de politie flevoland gebeld, en gevraagd of ze een melding hadden. De centrale gaf aan van niet, keurde het gedrag van de agenten af en waarschuwde mij voor de toen nog aanwezige flitspalen :thumb: ..
Offline Janinho
Die hard
wo 07 dec 2005, 13:11 Bericht 

Het wordt saai, maar nog maar een keer de reden: koude koffie en wellicht waren de koekjes op.
Offline Arie
Master
wo 07 dec 2005, 13:18 Bericht 
Janinho schreef:
Het wordt saai, maar nog maar een keer de reden: koude koffie en wellicht waren de koekjes op.

Kaninho, probeer nou een sgewoonm op basis van argumenten te discussieren en niet steeds met dit sorot gelul aan te komen. Dat gezeik over koffie en McDonalds bezoek slaat echt helemaal nergens op.

En het jammere is dat je dit doet op een site waar de 'staf' tenminste nog probeert op basis van argumenten hun standpunten tegen het flitsen naar voren te brengen.

Het is gewoon zielig hoe hier wordt gereageerd als het over bevoegdheden van poltiiemensen gaat. Altijd en eeuwig maar de koffiewr erbij halen als er een politiewagen ter sprake komt die wat harder rijdt.

Is dat verhaal van die surveillancesnelheid dan zo onlogisch en in alle gevallen leugenwerk? Ben jij helderziende dan, dat jij exact weet dat iedere agent die te hard rijdt dat zonder reden doet?

Hoe het ook zij: kap gewoon eens met die achterlijke opmerkingen over koffie en McDonalds, want die slaan gewoon helemala nergens op, ook al zullen ze best af en toe wel eens plaatsvinden. Maar maak geen regel van incidenten.
Offline Janinho
Die hard
wo 07 dec 2005, 13:28 Bericht 

Janinho schreef:
Ik vind het wel belangrijk. Als wetshandhavers zich al niet aan de wet houden is het einde zoek. Bovendien is van het omgekeerde sprake: de dienders racen er op los en spreken jou aan (bekeuren) als je ook maar iets te snel rijdt. Totaal ongeloofwaardig. Daarnaast hebben ze een voorbeeldfunctie, dus een beetje normaal gedrag zou welkom zijn. Trouwens ook mooi voor de discussie over normen en waarden: als de overheid eens bij zichzelf begint.

Graag eens een beetje opletten Arie. Overigens zijn de verhalen van de koffie en de chinees wel waar. Ik woon zelf vlakbij een chinees restaurant en het lijkt me sterk dat daar vier keer in de week zo rond 17.30 uur wordt ingebroken.
Online umpire
FS medewerker
wo 07 dec 2005, 13:31 Bericht 
Amen :wink:
Offline Worf
Master
wo 07 dec 2005, 16:48 Bericht 
Janinho schreef:
Janinho schreef:

Graag eens een beetje opletten Arie. Overigens zijn de verhalen van de koffie en de chinees wel waar. Ik woon zelf vlakbij een chinees restaurant en het lijkt me sterk dat daar vier keer in de week zo rond 17.30 uur wordt ingebroken.

Goh, die agenten zijn ook mensen hoor. En wie zegt dat al het voedsel voor hun zelf is. Als ze logees ophet bureau hebben moeten die mensen ook eten hoor 8)
Offline iceman
Die hard
wo 07 dec 2005, 16:57 Bericht 
@ topcop en Arie: Volgens mij is de beschrijving van de situatie door Garco duidelijk genoeg. Laat weinig ruimte over escapes
Offline Gatlin
Master
wo 07 dec 2005, 17:25 Bericht 
Hmmm.... Als ik een politiewagen midden op het trottoir zie staan vlak voor een supermarkt dan denk ik aan een winkeldief of een overval o.i.d.

Als ik dan vervolgens 2 man met een volle zak boodschapjes in zie stappen dan denk ik: "die kloothommels zijn te lui om 10 meter te lopen naar een normaal parkeervak".

En let wel, ik ben niet de enige die het ziet, en zo komen dit soort verhalen de wereld in.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 07 dec 2005, 18:54 Bericht 
Janinho schreef:
Janinho schreef:

Ik woon tegenover een chinees restaurant. Ze komen meestal zonder toeters en bellen aanrijden, maar zetten de auto langs de weg waar een STOP-verbod geldt.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 07 dec 2005, 18:55 Bericht 
Worf schreef:
Janinho schreef:
Janinho schreef:

Goh, die agenten zijn ook mensen hoor. En wie zegt dat al het voedsel voor hun zelf is. Als ze logees ophet bureau hebben moeten die mensen ook eten hoor 8)

Kan je daar dan overnachten? :lol:

Zo ja, wat zijn de tarieven en de extra's. :lol: :lol:
Offline freudeamfahren
Master
wo 07 dec 2005, 19:07 Bericht 
De extra's hebben als bijwerking dat fatsoenlijk op een stoel zitten er voorlopig niet meer gaat lukken :biertje:
Offline ArieWillem
Weet de weg
wo 07 dec 2005, 19:47 Bericht 
325i schreef:
biebel schreef:

Dit heb ik ook gezien idd. Meneer vond het nodig om met zijn motor 130km/u te cruisen waar 100km/u was toegestaan(ging overigens ook maar ternauwernood goed, die inhalende tegemoetkomende auto had de snelheid van de motor totaal niet goed ingeschat). Hier was geen enkele reden voor op dat moment, maar dit was 'surveillance-snelheid'. Het zal allemaal wel. Heerlijk moet dat zijn, om iets boven de normale mensch te staan, geeft een gevoel van macht denk ik.

mijn broer heeft een mail gestuurd naar BODW naar aanleiding van het gedrag van meneer agent die over een dijk heen reed alsof het een circuit was. die uitzending daarop (of een paar uitzendingen later) kwam de welbewuste agent en een of t andere pienjo van de pliesie om te vertellen dat ze anders nooit te hard rijders pakken en dat dat 'surveillance-snelheid' heet. een simpele rekensom verteld mij echter dat iemand die 20 km/h te hard rijdt nooit gepakt gaat worden door meneer agent die ook 20km/h een paar km verderop aan het 'survailleren' is. als meneer agent nou eens zich gewoon aan de snelheid houdt komen de te hard rijders vanzelf achterop en zullen zich vervolgens netjes aan de snelheid houden, wat de hele bedoeling is van de aanwezigheid van meneer agent (iig dat zou zo moeten zijn).
of de te hard rijders komen vanzelf langs meneer agent, maar goed dan let je niet echt op.
en met veiligheid had het ook weinig te maken aangezien hij nog al onbesuisd aan het rijden was en het verkeer zelf (als verkeersveiligheidshandhaver (moeilijk woord)) in gevaar bracht.
mafkezen zijn het
 [ 121 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende