Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
Offline Robin2
Master
di 08 feb 2011, 20:23 Bericht 

Kwam dit in de omgeving van Breda tegen, en vraag me af wat hier de juiste wijze van handelen is.

Situatie:

1 weghelft is afgesloten, doorgang wordt geregeld door 2 verkeerslichten. Echter; halverwege het afgesloten deel komt een zijstraat (soort bospad) uit. Automobilisten kunnen vanaf daar niet zien welk verkeerslicht op groen staat. Hoe dien je in deze situatie te handelen? (Qua verkeersregels, dus niet 'inzichtelijk handelen', want dat snap ik zelf ook wel.)

Afbeelding
Offline Robin2
Master
di 08 feb 2011, 20:29 Bericht 

Oh, en is dit door de wegbeheerder correct opgelost?
Offline feitelijk
Master
di 08 feb 2011, 20:32 Bericht 
Voorrang verlenen aan bestuurders op de verharde weg lijkt me.
Offline Robin2
Master
di 08 feb 2011, 20:34 Bericht 

Met het risico dat het licht voor het tegenovergestelde verkeer op groen staat.
Offline feitelijk
Master
di 08 feb 2011, 20:36 Bericht 
Ja, daar zal je rekening mee moeten houden. Achter de laatste aan rijden?
Offline Robin2
Master
di 08 feb 2011, 20:36 Bericht 

Wel het verstandigst. Is dit correct ingedeeld? Je kunt ook moeilijk een derde licht plaatsen..
Offline HerZon
Die hard
di 08 feb 2011, 20:45 Bericht 
Wees maar zuinig op deze situatie! Dit is één van de weinige momenten dat er nog van een automobilist wordt verwacht dat hij/zij zelf nadenkt. :lol:
Offline Robin2
Master
di 08 feb 2011, 20:46 Bericht 

:roflol:
Offline Guppenklup
Master
di 08 feb 2011, 20:54 Bericht 
HerZon schreef:
Wees maar zuinig op deze situatie! Dit is één van de weinige momenten dat er nog van een automobilist wordt verwacht dat hij/zij zelf nadenkt. :lol:

dat kan dus nóóit goed gaan :fp: iedere vorm van zelfstandig nadenken in het verkeer is er de laatste decennia uitgeramd
Offline 18 Wheels
Master
di 08 feb 2011, 21:14 Bericht 
Hoelang was de file op het Bospad ???? :woop:
Offline Vjenne
Master
di 08 feb 2011, 22:17 Bericht 
18 Wheels schreef:
Hoelang was de file op het Bospad ???? :woop:

2 reeën, 4 zwijnen en een haas :kniktja:
Offline spyrider
Master
di 08 feb 2011, 23:11 Bericht 
Vjenne schreef:

Je hebt die vos nog vergeten, waarom de haas niet op kon wachten zonder na te denken de weg op te gaan en beiden verongelukten door wanprestatie van de wegbeheerder :roll: :lol:
Offline Robin2
Master
di 08 feb 2011, 23:22 Bericht 

:lol:
Offline Masterdam
Master
wo 09 feb 2011, 11:45 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Je kunt ook moeilijk een derde licht plaatsen..

Hoezo?

Edit: waar is het??
Offline HAW2006
Master
wo 09 feb 2011, 11:50 Bericht 
Is toch niet moeilijk. Je weet welke richting je op wilt en dan..
feitelijk schreef:
Achter de laatste aan rijden?
Offline Dennis
FS medewerker
vr 11 feb 2011, 12:56 Bericht 
is het bospad wel toegankelijk voor automobilisten? (dus geen verbodsborden)

en anders is het logisch om achter de laatste aan te rijden die in jouw gewenste ri gaat.
Offline viffer
Master
vr 11 feb 2011, 14:38 Bericht 

spyrider schreef:
Vjenne schreef:

Je hebt die vos nog vergeten, waarom de haas niet op kon wachten zonder na te denken de weg op te gaan en beiden verongelukten door wanprestatie van de wegbeheerder :roll: :lol:

Doet mij aan deze denken:

Citaat:
Heel ver hier vandaan, is er een bos, met veel wilde dieren. Midden in het bos staat een winkeltje, met een hele lange rij. Met beren, konijnen, schildpadden en nog veel meer. Achterin de rij staat een irritante wolf. Die wolf ziet aan zijn rechter zijde een mol voorbij gaan, waaruit volgt dat de wolf hem bij zijn kraag pakt, een tik op zijn hoofd geeft en zegt: "Jij bent achter mij, vriend!" De mol is een beetje versuft, de rij is inmiddels langer geworden. De mol probeert het maar aan de linker kant van de wolf. Heel voorzichtig loopt hij op zijn tenen. Maar nee hoor, de wolf ziet hem in zijn ooghoeken en gaat als een beest tekeer en smijt hem terug aan het einde van de rij. De mol ziet het niet meer zitten, maar wil het nog 1 keer proberen. Nu moest de mol iets anders bedenken. Als hij nou snel over die gasten zou springen, zou het dan lukken? Snel springt de mol over alle dieren heen en komt tot zijn verbazing voorbij de wolf. De mol springt door tot aan de beer voorop, die moet ie wel van opzij passeren want die is gewoon te groot. De hongerige beer, die extra vroeg op is gaan staan voor zijn eerste ontbijt, ziet de mol van links passeren. Zonder te aarzelen geeft de beer een elleboog in de mol zijn gezicht, geeft nog een paar rake klappen, en smijt hem terug naar het einde van de rij. De mol ziet het helemaal niet meer zitten en zegt: "Nou, ik denk dat ik m'n winkeltje vandaag dan maar niet open doe!"
Offline renew40
Die hard
zo 13 feb 2011, 17:05 Bericht 
:lol: hij is leuk
 [ 18 berichten ]