Pagina 2 van 2  [ 89 berichten ]
Offline Marius
Die hard
di 29 nov 2005, 16:07 Bericht 

drealm schreef:
Aangezien de rechterbaan helemaal leeg is rij ik dus de linkerrij voorbij voor ca 1200 meter (heb op teller gelet) Uiteindelijk kom ik het langzaamrijdende object tegen, geef richting aan en ga naar de linkerbaan.
Mijn vraag is nu : ben ik nu correct bezig of noemen ze dit ook rechtsinhalen? Voor m'n gevoel is het helemaal legaal wat ik deed maar je weet het tegenwoordig niet meer zeker met al die regeltjes
Ik heb goed in m'n spiegel gekeken en het viel mij op dat ik bijna alleen rechts reed (heel ver 8ter mij reed nog een auto)
Al die regeltjes......
Er is als automobilist maar slechts één regelement waar je, je aan moet houden: het RVV.
Ik heb het volgende voor je opgezocht:

Art.11 RVV (wanneer mag je in auto, re inhalen)
-Op een rotonde
-Als je in een file rijdt
-Het inhalen van een tram
-Als je aan de rechterzijde van een blokmarkering rijdt
-Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.

In het oude RVV werd precies aangegeven hoe moest worden ingehaald tot het met het geven van een signaal toe. Dat is allemaal geschrapt (behalve art.11) omdat, zo zegt de Minister dit valt onder de rijonderricht, educatie en voorlichting. Wel blijft het algemene gevaarsartikel 5 van de Wegenverkeerswet overeind staan.

Omdat de invoegstrook behoort tot dezelfde weg, is de regel opgenomen dat het is toegestaan om via de invoegstrook of de uitrijstrook het verkeer op de rijbaan in te halen, indien deze links van de blokmarkering zit. Let wel, dit mag dus alleen daar waar blokmarkering is aangebracht, maar dat is vrijwel overal.

Definitie file:
De VerkeersInformatieDienst hanteert de definitie dat file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:
-langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over tenminste 2 kilometer nergens harder rijdt dan 50 km, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/u;
-stilstaand verkeer: verkeer dat over tenminste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/u rijdt;
-langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin ‘klonten’ stilstaand verkeer.
Offline MarkyMark
Master
di 29 nov 2005, 16:15 Bericht 
Begrijp ik je goed dat je vind dat drealm (minimaal) net zo hard had moeten remmen als de linkerbaan? Er stond immers nog geen file?
Offline pASCII
Master
di 29 nov 2005, 16:44 Bericht 
Op de A4 binnen de grenzen van de trajectcontrole doe ik niet anders dan rechts inhalen. Iedereen rijdt daat 100 a 110 op de 2e en 3e baan. Rechter baan is over het algemeen helemaal leeg.
Eegisteren nog een auto voor me gehad op de 2e baan die 80 reed terwijl de complete rechter baan vrij was.....
Zolang ik me aan de Vmax houd en er rechts voorbij kan zonder gas bij te geven of gekke toeren uit te halen dan zal ik dat blijven doen (zoals geleerd door toenmalige collega's uit Driebergen)
Offline Marius
Die hard
di 29 nov 2005, 17:04 Bericht 

MarkyMark schreef:
je vind dat drealm (minimaal) net zo hard had moeten remmen als de linkerbaan?

Ik heb met mijn posting aan willen geven hoe het juridisch in elkaar zit.
Ik weet ook wel, dat men zich veelal niet aan het RVV wenst te houden.
En wat drealm doet (en anderen) moet hij weten, zolang ik er maar geen last van heb.
Offline Marius
Die hard
di 29 nov 2005, 17:13 Bericht 

pASCII schreef:
doe ik niet anders dan rechts inhalen.

Toch krijg je problemen als je een aanrijding krijgt, bovendien kan men niet naar rechts omdat daar ingehaald wordt.
Natuurlijk moet men niet onnodig links rijden. Maar aan de andere kant kan ik mij ook weer voorstellen dat het soms gebeurt, omdat ze je niet de kans geven weer naar links te komen, en men dan maar 'voor alle zekerheid' links blijft rijden.
Offline pASCII
Master
di 29 nov 2005, 17:30 Bericht 
Marius schreef:
Toch krijg je problemen als je een aanrijding krijgt, bovendien kan men niet naar rechts omdat daar ingehaald wordt.
Natuurlijk moet men niet onnodig links rijden. Maar aan de andere kant kan ik mij ook weer voorstellen dat het soms gebeurt, omdat ze je niet de kans geven weer naar links te komen, en men dan maar 'voor alle zekerheid' links blijft rijden.

Je hebt een goed punt, zeker. Echter: bij het wisselen van banen doe je een bijzondere verrichting, waarbij je al het overige verkeer voor dient te laten gaan. Hoe dan ook verlies ik de auto niet uit het oog als ik 'm rechts aan het passeren ben.
Wat het 2e argument betreft: de rechter baan was helemaal leeg, dus geen reden om niet terug naar rechts te gaan en de andere banen waren normaal bezet; genoeg ruimte om in en uit te kunnen voegen. De mensen zaten echt te slapen.
Offline biebel
Master
di 29 nov 2005, 23:13 Bericht 
@ drealm

Dat "keep to your lane" systeem, daar is al eens over nagedacht om dat te introduceren in NL. Helaas leek dat niet rendabel ivm alle in- en uitvoegstroken die we hebben in ons petieterige landje. Het schijnt alleen rendabel te zijn in landen waar je heel lange stukken kunt doorrijden (info afkomstig van rij-instructeur van echtgenoot), tientallen kilometers zonder in- en uitvoegstrook.

Toch denk ik ook dat dat systeem best eens nuttig kan zijn, al dat heen en weer geschuif en dwangmatig rechtsrijden "omdat dat zo moet van de baas" levert meer beweging en dus meer risico op.

See ya!

Carin
Offline drealm
Master
wo 30 nov 2005, 7:50 Bericht 
biebel schreef:
@ drealm

Dat "keep to your lane" systeem, daar is al eens over nagedacht om dat te introduceren in NL. Helaas leek dat niet rendabel ivm alle in- en uitvoegstroken die we hebben in ons petieterige landje. Het schijnt alleen rendabel te zijn in landen waar je heel lange stukken kunt doorrijden (info afkomstig van rij-instructeur van echtgenoot), tientallen kilometers zonder in- en uitvoegstrook.

Toch denk ik ook dat dat systeem best eens nuttig kan zijn, al dat heen en weer geschuif en dwangmatig rechtsrijden "omdat dat zo moet van de baas" levert meer beweging en dus meer risico op.

See ya!

Carin

Yep, volgens mij geeft dat systeem een betere doorstroming want men hoeft niet af te remmen voor een linksplakker. Kom geregeld in Engeland en daar zijn stukken rijksweg waar dit systeem standaard ingevoerd is (tijdens de spitsuren), je rijdt wel niet hard mag toch zit er voldoende beweging in alle rijbanen. Ze hebben dit systeem ook bij wegwerkzaamheden en, o wee, als je van baan wil gaan veranderen :nono: (behalve bij uitvoegstroken natuurlijk) maar het werkt wel, is een rustige beeld dan dat zenuwachtige gezigzag van een heleboel mede automobilisten
Offline SSG
Master
wo 30 nov 2005, 9:51 Bericht 
Marius schreef:
pASCII schreef:

Marius, normaal heb je altijd je mond vol van dat mensen zich aan de regels moeten houden, hoe dan ook.. Nu heb je een keer een reden om je mening uit te dragen, namelijk dat mensen NIET links mogen blijven plakken VOLGENS DE REGELS en nu ga je de boel weer goed te praten.. 1,2 km links rijden is niet bang zijn dat je er niet terug in kan, dat is gewoon huftergedrag! Ben je er alleen maar op uit om hier steeds reacties uit te lokken? Zo ja, get a life! Zo nee, wees consistent!
Offline Ton-up
Die hard
wo 30 nov 2005, 10:05 Bericht 
Rechts inhalen?

Soms wel dus. :thumb:
http://www.infopolitie.nl/verkeer/diverse/filerijden.php
Vooral het laatste stukje.
Offline Smookey
FS medewerker
wo 30 nov 2005, 10:16 Bericht 
SSG schreef:
Marius schreef:
pASCII schreef:

Marius, normaal heb je altijd je mond vol van dat mensen zich aan de regels moeten houden, hoe dan ook.. Nu heb je een keer een reden om je mening uit te dragen, namelijk dat mensen NIET links mogen blijven plakken VOLGENS DE REGELS en nu ga je de boel weer goed te praten.. 1,2 km links rijden is niet bang zijn dat je er niet terug in kan, dat is gewoon huftergedrag! Ben je er alleen maar op uit om hier steeds reacties uit te lokken? Zo ja, get a life! Zo nee, wees consistent!

Selectief regeltjes opzoeken. Is niet moeilijk hoor. En omdat er zoveel zijn is de pakkans hoog in Nederland. Voor alle zekerheid links blijven rijden ... graag, ik rij er rechts wel voorbij en zoek het volgende gaatje wel weer op, stelletje slapers :evil:

@Biebel: keep your lane, met al die doorgetrokken strepen op de gekste plekken probeert de wegbeheerder die dingen wel uit maar ze komen er nu ook al weer achter dat dit starre gebruik niet werkt. Mogelijk dat we de proeven mogen gaan meemaken met dynamische begeleiding op de matrixborden maar voordat dat zo ver is .... er moet namelijk direct ook nagedacht worden over de handhaving. Misschien dat Marius alsvast een voorzetje kan maken?
Offline Marius
Die hard
wo 30 nov 2005, 10:57 Bericht 

SSG schreef:
Natuurlijk moet men niet onnodig links rijden. wees consistent!
Ik praat hiermee toch niet het links rijden goed.
Offline Snel weg
Master
wo 30 nov 2005, 16:02 Bericht 

Wat ik vanochtend toch voor een gebakje tegenkwam... Draaide van de A27 uit de richting Almere de A2 richting Den Bosch op. Carpoolstrook was open. Voor mij reed een bestel/vrachtautootje. Op het moment dat ik hem via de middelste baan wilde inhalen, deed hij zijn richtingaanwijzer naar links. Terwijl de spitsstrook open was, en er helemaal niemand reed. Toen ik eenmaal naast hem reed, wees ik naar de groene pijlen boven de weg, waarop de man mij met zijn toeter liet weten dat hij het toch niet begreep. Toen ik hem voorbij was ging ik uiteraard op de rechterbaan, de spitsstrook rijden, en ging hij alsnog op de middelste baan rijden. :huh: Ik vraag me af wat de mensen dan denken. Op dat stuk ben je sowieso het snelst als je over de lege spitsstrook alle linksplakkers rechts inhaalt. En dan ben ik het asootje natuurlijk... :zzz:
Offline Kiwi45
Master
wo 30 nov 2005, 17:01 Bericht 
Marius: de belangrijkste (juridische) vraag ben je even vergeten: inhalen wil namelijk zeggen dat je actief een passerende beweging om een ander voertuig heen maakt.

Rechts blijven rijden, en daarmee een linksplakker voorbij rijden is dus geen inhalen.

Als je aan komt rijden op de linkerbaan, naar rechts stuurt, auto voorbij rijdt, en weer naar links stuurt, dán heb je rechts ingehaald.
Feitcode is overigens "niet links inhalen". Daar kun je ook nog leuk over discuzeuren.
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 30 nov 2005, 17:55 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Marius: de belangrijkste (juridische) vraag ben je even vergeten: inhalen wil namelijk zeggen dat je actief een passerende beweging om een ander voertuig heen maakt.

Rechts blijven rijden, en daarmee een linksplakker voorbij rijden is dus geen inhalen.

Als je aan komt rijden op de linkerbaan, naar rechts stuurt, auto voorbij rijdt, en weer naar links stuurt, dán heb je rechts ingehaald.
Feitcode is overigens "niet links inhalen". Daar kun je ook nog leuk over discuzeuren.

En als ik nou 200m vantevoren al naar rechts ga om er dan rechts omheen te gaan? of 300? Naja, je snapt het wel, waar ligt de grens?
Offline Marten320TD
Master
wo 30 nov 2005, 19:28 Bericht 
Alstublieft geen "kiep jor leen" !! Rustiger verkeersbeeld? Misschien.... maar dat lijkt voor velen de uitnodiging hun aandacht nog verder te laten verslappen. Rijdend sanatorium enzo :evil:

Zelf rijd ik zoveel mogelijk rechts, en gebruik het moment dat ik van rijstrook wissel om tussen de auto s door te kijken naar wat er in de verte gebeurt. Ik hou voor mijzelf zo meer overzicht dan dat ik op 1 baan blijf hangen. Tevens houd ik mijzelf zo actief en allert.

Ook camoufleer ik mijzelf zo een beetje voor vrossers die een te lange aanwezigheid op de linker (zichtbaarder) baan in combinatie met vaak passeren van anderen wel eens met "te hard rijden" zouden kunnen associeren.
Offline freudeamfahren
Master
wo 30 nov 2005, 19:34 Bericht 
Ik zal eens kijken of hier jurisprudentie over is, het zal me niet verbazen als iemand dit uit principe tot de Hoge Raad heeft laten voorkomen.
Ik laat over een dag of 2 weer van me horen.
Offline Marius
Die hard
do 01 dec 2005, 12:02 Bericht 

Marten525eA schreef:
vrossers die een te lange aanwezigheid op de linker baan "te hard rijden" kunnen associeren.
Bedoel je te zeggen, dat als je met 120Km/h op de re baan zit
het veel moeilijker wordt naar li te gaan, als ze daar veel harder rijden dan 120.
Offline Marius
Die hard
do 01 dec 2005, 13:05 Bericht 

Kiwi45 schreef:
Marius (juridische).
Feitcode is overigens "niet links inhalen".

Dus blijft m.i. dus alleen over: wél links inhalen.
Offline freudeamfahren
Master
do 01 dec 2005, 13:23 Bericht 
Nee Marius, het probleem ligt hem bij de exacte definitie van inhalen

Wanneer kun je nog spreken van inhalen en wanneer niet.
Als je 5 minuten achter elkaar op de rechterbaan rijdt, en daarbij 2 mensen rechts voorbijgaat, en 2 kilometer later naar links gaat?
In dit soort gevallen is de wet niet voldoende duidelijk, en moet je zoeken naar jurisprudentie over de betekenis van inhalen.
Offline Joost81
Pro
do 01 dec 2005, 14:05 Bericht 
Het enige wat momenteel écht verwerpelijk is, is dat Spee in die bewuste Wegmisbruikers-aflevering (waarin de ergernis-top-10 besproken wordt) schaamteloos de strijd ZOEKT met de automobilist die ook wel eens boven de 115 km/h rijdt (de nutteloze en op z'n minst omstreden focus op SNELheid op een SNELweg), en zich irriteert aan onnodig links rijden, inhalende vrachtwagens of andere zondagsrijders en dat soort zaken. Mensen die graag 100 m voor de vrachtwagen die ze willen inhalen naar links gaan, moeten rustig hun gang kunnen gaan (...) Als jij dan rechts rijdend voorbij komt, dan komt dit over als "agressief rijgedrag", de groep struisvogels onder de automobilisten waar Koos Spee het wel ERG partijdig vóór opneemt.

De boete voor rechts inhalen is verhoogd, de boete voor linkshangen is verlaagd. Wanneer komen we in aktie? Ik verzamel de e-mail adressen. Wie doet er mee?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 01 dec 2005, 19:44 Bericht 
freudeamfahren schreef:
Nee Marius, het probleem ligt hem bij de exacte definitie van inhalen

Wanneer kun je nog spreken van inhalen en wanneer niet.
Als je 5 minuten achter elkaar op de rechterbaan rijdt, en daarbij 2 mensen rechts voorbijgaat, en 2 kilometer later naar links gaat?
In dit soort gevallen is de wet niet voldoende duidelijk, en moet je zoeken naar jurisprudentie over de betekenis van inhalen.

Ben ik helemaal met je eens. Vaak is de rechterrijstrook zolang leeg, dat ik me verplicht voel om dat stuk asfalt te gebruiken. En dan ga ik iig sneller dan de linkerbaan. :lol:
Offline Downhill
Pro
do 01 dec 2005, 23:40 Bericht 

Volgens mij is alles toegestaan als het de snelheid maar omlaag brengt. Motto van de overheid: langzamer is altijd beter. Dus vindt Spee het prima dat linksplakken.
Handtekeningenactie? Ben bang dat we niet serieus genomen worden. Wij zijn toch de asocialen op de weg..
Maar ik doe mee als ik zie dat er echt een boel mensen meedoen.
Offline lobotm
Master
vr 02 dec 2005, 1:11 Bericht 
er is toch sprake van file als er 2 auto's een snelheid aanhouden die lager ligt dan de maximum snelheid ter plaatse.

Dus als iemand 118 rijd is best wel geoorloofd om met 123 die file rechts te passeren. of heb ik het nu weer helemaal mis :huh:
Offline Snel weg
Master
vr 02 dec 2005, 9:49 Bericht 

lobotm schreef:
er is toch sprake van file als er 2 auto's een snelheid aanhouden die lager ligt dan de maximum snelheid ter plaatse.

Dus als iemand 118 rijd is best wel geoorloofd om met 123 die file rechts te passeren. of heb ik het nu weer helemaal mis :huh:

Dat ligt volgens mij niet helemaal zo. Het is volgens mij zo dat de definitie van 'file' ook niet heel duidelijk is...
Offline KanarieVW
Master
vr 02 dec 2005, 9:53 Bericht 
Vooral op de A12 van utrecht naar gouda is het echt een verschrikking. gewoon op de derde of tweede baan blijven rijden en echt niet van plan zijn een baantje op te schuiven. Als er een kans is dan ga ik er altijd op de meest rechter baan voorbij en dan de bestuurder aankijken bij het voorbij gaan. werkt in sommige gevallen wel en dan gaan ze naar rechts, maar andere keren blijven ze stug rijden.

ik rij ook regelmatig op de A28 naar utrecht 's ochtends en dan zijn de auto's die ik 'rechts inhaal' niet meer op 10 vingers te tellen hoor. Het is een gewoonte geworden en neem meestal niet eens meer de moeite om af te wachten in de meeste gevallen.

wat ik ook niet begrijp is dat sommige mensen eerst achter een vrachtwagen rijden, vlak voor je neus naar links komen, en dan kilometers lang links blijven rijden met 110km/h. WAAROM????!!!!!!!
Offline Macabeus
Master
vr 02 dec 2005, 15:27 Bericht 

Geld de houderschapsbelasting niet voor sommige delen asfalt dan? rechts, links, helemaal rechts........gaat prima allemaal.
Offline I love 180 km/h
Nieuwkomer
za 03 dec 2005, 22:29 Bericht 
Arno schreef:
Je kunt het altijd gooien op zelfbescherming, de linker baan remt flink af en door naar rechts te gaan voorkom je een noodrem actie van jezelf en eventueel een kopstaart botsing ;)

"Waarom maken al die auto's achter me reclame voor POTS EITILOP ?"

Jij bedoel EITILOP POTS zeker.....of heb ik het vaker gezien dan jou... :biertje:
Offline Marten320TD
Master
za 03 dec 2005, 22:53 Bericht 
Marius schreef:
Marten525eA schreef:
vrossers die een te lange aanwezigheid op de linker baan "te hard rijden" kunnen associeren.
Bedoel je te zeggen, dat als je met 120Km/h op de re baan zit
het veel moeilijker wordt naar li te gaan, als ze daar veel harder rijden dan 120.

Ik bedoel te zeggen dat als ik "te hard" (= 10 - 20+ ) rijd, ik alsnog zoveel mogelijk rechts blijf rijden. Ik zit dus niet voortdurend voor vrossers duidelijk zichtbaar in te halen op de linkerbaan.

Rijden nog meer mensen harder dan is toegestaan, en harder dan ik, dan zal ik proberen de balans te vinden tussen de ander niet te hinderen (dus nog sneller de weg vrij te maken) vs niet zelf op de rechterbaan "klem te komen zitten" en af te moeten remmen.

Dit is ook een kwestie van anticiperen. Zie ik op de baan rechts van mij iemand snel inlopen op zijn/haar voorganger dan zal ik proberen ruimte te maken voor deze persoon zodat hij/zij veilig in kan halen. Lukt dit niet dan heeft deze persoon pech, maar ik ga geen capriolen uithalen om een ander koste wat kost de ruimte te geven.

zo duidelijker? :)
Offline Marius
Die hard
zo 04 dec 2005, 10:02 Bericht 

Marten525eA schreef:
maar ik ga geen capriolen uithalen om een ander koste wat kost de ruimte te geven.
Mee eens.
Doe ik ook niet, zeker niet als ze ook nog te hard rijden.
Offline biebel
Master
di 06 dec 2005, 22:55 Bericht 
[blond] wat is een vrosser? [/blond]

(zorrie, ben niet blond, wel vrouw... ben niet zo bekend met dat jargon)

greetz
Carin
Offline lobotm
Master
wo 07 dec 2005, 0:40 Bericht 
biebel schreef:

greetz
Carin

Dat zijn die aardige mensen in onopvallende voertuigen die niets liever doen dan mensen die zich niet aan de regeltjes houden een prettig gesprek mee te voeren.
Offline BLikent
Master
wo 07 dec 2005, 6:58 Bericht 
Marius schreef:
Omdat de invoegstrook behoort tot dezelfde weg, is de regel opgenomen dat het is toegestaan om via de invoegstrook of de uitrijstrook het verkeer op de rijbaan in te halen, indien deze links van de blokmarkering zit. Let wel, dit mag dus alleen daar waar blokmarkering is aangebracht, maar dat is vrijwel overal.

Nu wil het geval als je vanaf de A27 Houten richting A12 Ring Utrecht Zuid wil, je eerst een lang stuk blokmarkering hebt, die bovendien in het verlengde ligt van de spitsstrook en daarna een dubbele doorgetrokken streep. Deze baan (honderden meters lang) behoort nog steeds tot de A27, die met twee banen aan de andere kant van de streep ligt. Dat zou betekenen dat je vrachtwagens rechts (uitvoegend) mag inhalen tot het moment dat de blokmarkering overgaat in dubbele streep. Vanaf dat punt moet je in de ankers om niet in te halen omdat het niet mag. Dit stuk met doorgetrokken streep is honderden meters lang en je hoeft pas af te remmen tot 60 bij het klaverblad alwaar je een mooie 270° bocht hebt.
En daar mag ik dus niet rechts inhalen ?? ammehoela
Offline drealm
Master
wo 07 dec 2005, 7:56 Bericht 
Zag vanochtend op hetzelfde traject een duidelijk voorbeeld van linksplakken
Ik reed (netjes) rechts en er kwam een auto aan die ca 2 km harder reed dan ik; de baan achter en en flink stuk voor mij was volledig leeg en toch bleef meneer met een slakkesnelheid links rijden zelfs toen hij mij eindelijk (na enkele kms) ingehaald had.

Was dat soms 1 van jullie :wink: O:)
Offline ruud king
Master
wo 07 dec 2005, 8:33 Bericht 
lobotm schreef:
biebel schreef:

greetz
Carin

Dat zijn die aardige mensen in onopvallende voertuigen die niets liever doen dan mensen die zich niet aan de regeltjes houden een prettig gesprek mee te voeren.

En er net zo lang achter blijven rijden totdat ze je rijbewijs kunnen invorderen (zie WmB (insert kostsmiley))

Ik zou graag onze Marius de titel van

MORAALRIDDER van FS wilen benoemen,hoor ik daar een YES!
Offline biebel
Master
wo 07 dec 2005, 22:21 Bericht 
YES!

neem er een zwaard bij en sla 'm tot ridder (niet te hard, want dat doet pijn).

greetz
Carin
Offline Marcel
FS medewerker
wo 07 dec 2005, 23:18 Bericht 
Ik heb inmiddels een zak vol groetjes van jou hoor. :wink:
Offline freudeamfahren
Master
zo 11 dec 2005, 13:03 Bericht 
Sorry voor het omhoogschoppen van een oud topic.
Maar ik heb wat rechtspraak hierover gevonden waaruit blijkt dat ik gelijk had wat betreft niet links inhalen :)
Een langzaam rijdende rij auto's op de linkerbaan kan als file worden aangemerkt.

Bron
Offline drealm
Master
zo 11 dec 2005, 13:39 Bericht 
freudeamfahren schreef:
Sorry voor het omhoogschoppen van een oud topic.
Maar ik heb wat rechtspraak hierover gevonden waaruit blijkt dat ik gelijk had wat betreft niet links inhalen :)
Een langzaam rijdende rij auto's op de linkerbaan kan als file worden aangemerkt.

Bron

Dank je :thumb: , stond dus volledig in mijn recht. Het is natuurlijk ook van de zotte dat wanneer je in zo'n situatie terecht komt als ik je eigenlijk in de ankers zou moeten omdat het op de linkerbaan afremt en je niet er rechts voorbij mag
 [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2