Pagina 1 van 1  [ 36 berichten ]
Offline rodanos
Eendagsvlieg
zo 11 sep 2011, 23:35 Bericht 

Hallo,
Sinds enige tijd,door bezoek aan het ziekenhuis,kan ik door financièle redenen niet parkeren in de parkeergarage nabij het ziekenhuis.
Nu ligt er nabij het ziekenhuis een bedrijventerrein waar Gele borden staan,ongeveer 90 bij 60 cmmet daarop de tekst:
Parkeren uitsluitend voor bedrijven en bezoekers van bedrijven,met daaronder de tekst wegsleepregeling.
Mijn vraag is dan ook mag ik daar mijn auto parkeren want je kunt aan mijn auto toch niet zien of ik niet bij een of ander bedrijf op bezoek ben.
Er zijn geen parkeervergunningen aldaar nodig.
Ik betaal toch ook wegenbelasting aan rijk/provincie.
Hopende dat èèn van U mij daar iets over kan vertellen.
Met vriendelijke groet,
rodanos.
Offline Rover
Master
zo 11 sep 2011, 23:57 Bericht 
Volgens mij heb je het over het Maasstad ziekenhuis Rotterdam. Naar mijn idee hebben die borden geen wettelijke betekenis, verder is het onmogelijk te zien of jij bij de bedrijven actief bent of niet. Ik parkeer daar ook gewoon op het bedrijventerrein. Ik werk niet mee aan het belachelijke parkeertarief van het Maasstad ziekenhuis.
Offline geelhoed
Master
ma 12 sep 2011, 5:59 Bericht 
Rover schreef:
Naar mijn idee hebben die borden geen wettelijke betekenis,

Ligt eraan of er een Afbeelding achtig bord in de buurt is.

Citaat:
Artikel 24

1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:

d. op een parkeergelegenheid:

2. op een andere wijze of met een ander doel dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;
Offline Warmaster
Master
ma 12 sep 2011, 6:31 Bericht 
rodanos schreef:
je kunt aan mijn auto toch niet zien of ik niet bij een of ander bedrijf op bezoek ben.

Zolang er niet door een bedrijf zelf gebeld word is er niks aan de hand. Toen ik vroeger wel eens naar Landgraaf (Pinkpopterrein) ging parkeerde ik altijd op het bedrijventerrein tegenover de ingang, nooit problemen mee gehad.
Offline Martijn
FS Webmaster
ma 12 sep 2011, 8:12 Bericht 
Als het een openbaar terrein is zonder slagbomen, lijkt mij, dat je er mag parkeren. Zelfde is hier: http://maps.google.nl/?ll=52.115835,5.0 ... 33,,0,6.68 Je mag hier gewoon parkeren. Dat Jongeneel je probeert af te bluffen met dit soort borden, tsja
Offline Warmaster
Master
ma 12 sep 2011, 8:28 Bericht 
Dus ook al is het terrein van Jongeneel dan nog mag je er zo parkeren omdat het niet afgesloten is?
Offline Walker
Master
ma 12 sep 2011, 8:40 Bericht 
Die parkeren liggen aan de openbare weg, en horen volgens mij niet bij het pand van Jongeneel. Er staan 9 bordjes op rij, en daarna houden ze ineens op...
Offline geelhoed
Master
ma 12 sep 2011, 8:41 Bericht 
Martijn schreef:
Als het een openbaar terrein is zonder slagbomen, lijkt mij, dat je er mag parkeren.

Is dat omdat het bordje "P" te klein is of omdat het minder dan 2,20m hoog staat?
Offline GerbiE
Nieuwkomer
ma 12 sep 2011, 8:42 Bericht 
Bij slagbomen lijkt het me duidelijk, die zullen zonder pasje ook wel niet open willen.

Als het bedrijf een systeem heeft met parkeerkaarten voor op het dashboard die worden uitgegeven via de beveiliging (meegemaakt bij het GVB in A'dam) val je als 'bezoeker' natuurlijk wél op. En dan sta je in principe op privé-terrein, waarvan de eigenaar beslist wat hij/zij met fout geparkeerde voertuigen doet...........
Offline viffer
Master
ma 12 sep 2011, 8:48 Bericht 

dit is ook een leuke

http://maps.google.nl/maps?ll=52.045101,4.345608&spn=0.012907,0.042272&t=m&z=15&vpsrc=6&layer=c&cbll=52.045157,4.34573&panoid=auXTj43JzuuPAtDNc_pa3w&cbp=12,337.28,,1,9.64
Offline A4
Master
ma 12 sep 2011, 8:58 Bericht 
Vind dat hier altijd nogal makkelijk over gedaan wordt. Als het gewoon aan de openbare weg is; oké. Maar je gaat toch niet op het eigen terrein van een bedrijf staan?
Hoe zou je het vinden wanneer iemand zijn/haar auto bij jou op de oprit zet?
Offline geelhoed
Master
ma 12 sep 2011, 9:07 Bericht 
A4 schreef:
Als het gewoon aan de openbare weg is; oké

Oh ja?
De parkeerplaatsen zijn gewoon deel van de voor openbaar verkeer openstaande weg. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet van het bedrijf zijn.
Offline A4
Master
ma 12 sep 2011, 9:09 Bericht 
Daar heb je gelijk in. :koffie:
Offline viffer
Master
ma 12 sep 2011, 9:10 Bericht 

Het is ook nog eens een leegstaand kantoorpand
Offline A4
Master
ma 12 sep 2011, 9:13 Bericht 
Daar gaat het niet om, het is niet van jou.
Offline geelhoed
Master
ma 12 sep 2011, 9:16 Bericht 
GertJan schreef:
Het is ook nog eens een leegstaand kantoorpand

Links langharig werkschuw krakerstuig dat je er bent! :lol:
Offline Scaniafan
Master
ma 12 sep 2011, 9:17 Bericht 
A4 schreef:

Die hebben wij een tijdje terug hier bij het appartementengebouw gehad. 3 parkeerplaatsen voor de deur, duidelijk in de tuin van het gebouw. Bordje "eigen terrein" en alles, alleen geen slagboom. Parkeerplaatsen zijn voorzien van kentekens, in mijn geval 3 onder elkaar :colaatje:

Kom een keer terug van werk, staat er een (voor mij) vreemde auto op mijn parkeerplaats. :[

Bij de twee buren aangebeld... Nee, die wisten niet van wie de auto was.

Mijn auto er maar tactisch achter geparkeerd... Na een uurtje of 2 gaat de deurbel. Mevrouw aan de deur. Of die zwarte Golf van mij was. Wat ik wel niet dacht om hem zo achter haar auto te zetten, wat als er iets was waardoor zij snel weg moest. :fp:

Op de vraag waarom ze hem daar in eerste instantie had neergezet kreeg ik het antwoord dat ze bij het zwembad moest zijn omdat haar twee kinderen daar na elkaar les hadden. Omdat eerder die dag de zijruit van haar auto was ingeslagen, leek het haar verstandiger om bij ons te parkeren. Ze ging er vanuit dat wij wel een ander plekje zouden zoeken :fp: :roflol:
Offline Walker
Master
ma 12 sep 2011, 9:24 Bericht 
Je hebt haar toch nog wel 2 uur extra laten wachten? :[
Offline geelhoed
Master
ma 12 sep 2011, 9:24 Bericht 
Je hebt de auto de volgende dag toch wel weggehaald hè?
Offline viffer
Master
ma 12 sep 2011, 9:30 Bericht 

A4 schreef:

Prima hoor, alleen niet gaan lopen janken als ik mijn auto er achter zet zodat je niet meer weg kunt. (meerdere malen meegemaakt inmiddels).
Offline viffer
Master
ma 12 sep 2011, 9:31 Bericht 

geelhoed schreef:
Links langharig werkschuw krakerstuig dat je er bent! :lol:

Je kent me (f)

Overigens heb ik daar zelf nooit zonder toestemming geparkeerd :[
Offline Scaniafan
Master
ma 12 sep 2011, 9:53 Bericht 
Walker schreef:
Je hebt haar toch nog wel 2 uur extra laten wachten?

geelhoed schreef:
Je hebt de auto de volgende dag toch wel weggehaald hè?

GertJan schreef:
Prima hoor, alleen niet gaan lopen janken als ik mijn auto er achter zet zodat je niet meer weg kunt. (meerdere malen meegemaakt inmiddels).

Ik heb haar laten staan tot ik zelf weer weg moest. Was een uurtje of 3 later toen ik naar familie ging. Eigenlijk had ik toen ook gewoon de andere auto kunnen pakken. Ze wilde de politie erbij halen, maar heeft het toch maar niet gedaan omdat ze volgens mij wel wist dat ze fout zat.

Ze kon er in ieder geval niet mee lachen.

Gelukkig dat we hier op die drie parkeerplaatsen nog ruimte hebben om een 2e auto er achter te zetten zonder de buren te blokkeren :lol: Toen een van de buren weg was probeerde ze nog even al stekend weg te komen, maar als je een auto op 2 cm van je bumper hebt staan en niet goed durft :roflol: :roflol: Ben er toen wel bij gaan kijken of ze niet toevallig tegen mijn auto aan zou parkeren
Offline geelhoed
Master
ma 12 sep 2011, 9:57 Bericht 
Scaniafan schreef:
Ze wilde de politie erbij halen, maar heeft het toch maar niet gedaan omdat ze volgens mij wel wist dat ze fout zat.

Jij zat ook fout, kosten voor beiden: 70 euro.
Offline Scaniafan
Master
ma 12 sep 2011, 10:19 Bericht 
geelhoed schreef:
Jij zat ook fout, kosten voor beiden: 70 euro.

Want?

- Welke regel verbied mij om op een aangeduid eigen terrein (niet aangeduid als parkeerterrein) te parkeren buiten de vakken?

- Welke regel verbied mij om een auto te blokkeren?

Wel de Belgische regels a.u.b., Nederlandse regels gelden hier niet :wink:
Offline geelhoed
Master
ma 12 sep 2011, 10:24 Bericht 
Ah, in Nederland is artikel 24 lid 3:
Citaat:
De bestuurder mag zijn voertuig niet dubbel parkeren

In de Wegcode staat vast een gelijksoortig verbod, de kosten zijn wellicht iets anders.
Offline viffer
Master
ma 12 sep 2011, 10:26 Bericht 

Hoe zit dat dan in een rijtje van 3 waarbij de middelste klem gezet wordt? Dan is niet aan te tonen wie er te dicht bij wie heeft geparkeerd.
Offline geelhoed
Master
ma 12 sep 2011, 10:29 Bericht 
Citaat:
http://www.wegcode.be/wetteksten/select ... /190-art25
Artikel 25. Parkeerverbod

25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :

1° op minder dan 1 meter zowel voor als achter een ander stilstaand of geparkeerd voertuig en op elke plaats waar het voertuig het instappen in of het wegrijden van een ander voertuig zou verhinderen;

5° op elke plaats waar het voertuig de toegang tot buiten de rijbaan aangelegde parkeerplaatsen zou verhinderen;

Die 2 cm was dus al fout, en daarbij is het vijfde lid dus het dubbelparkeren.
Offline Scaniafan
Master
ma 12 sep 2011, 10:37 Bericht 
geelhoed schreef:
In de Wegcode staat vast een gelijksoortig verbod, de kosten zijn wellicht iets anders.

Jups, staat:

Citaat:
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :

1° op minder dan 1 meter zowel voor als achter een ander stilstaand of geparkeerd voertuig en op elke plaats waar het voertuig het instappen in of het wegrijden van een ander voertuig zou verhinderen;

Staat echter ook in:

Citaat:
Artikel 1. Toepassingsgebied

Dit reglement geldt voor het verkeer op de openbare weg en het gebruik ervan, door voetgangers, voertuigen, trek-, last- of rijdieren en vee.

Spoorvoertuigen die van de openbare weg gebruik maken, vallen niet onder de toepassing van dit reglement.

En dan kan de discussie beginnen wanneer het openbare weg is :roflol: En zo is het weer on-topic :P
Offline geelhoed
Master
ma 12 sep 2011, 10:41 Bericht 
En die discussie is in België weer anders dan hier. :lol:
Offline geelhoed
Master
ma 12 sep 2011, 11:09 Bericht 
Ja, de bedrijven daar zullen vast een flink deel van de winst van Q-Park krijgen om hun eigen parkeerplekken voor hun bezoekers vrij te houden.

Kom eens af met een streetview linkje?

Trouwens, als 1,50 in het uur er niet af kan voor ziekenhuisbezoek hoe rijd je dan eigenlijk auto?
Offline rodanos
Eendagsvlieg
ma 12 sep 2011, 11:26 Bericht 

Hoi,
Het gaat inderdaad om het bedrijventerrein nabij het Maasstadziekenhuis.
Aangezien mijn dochter in het Maasstadziekenhuis ligt en er waarschijnlijk nog misschien maanden kan liggen,gaat dat in de papieren lopen.
Ze plempen die borden daar maar neer om je te verplichten om te parkeren in de parkeergarage.
Het ging er mij om of die borden een wettelijke basis hebben,want er is daar nog genoeg parkeerplek over en je staat er niemand in de weg.
Bedankt voor je reactie Rover en anderen.
Groet rodanos.
Offline geelhoed
Master
ma 12 sep 2011, 12:13 Bericht 
De parkeerposten zijn mits je boven de drempel uitkomt aftrekbaar.

rodanos schreef:

Ze plempen die borden daar maar neer om je te verplichten om te parkeren in de parkeergarage.

Ja vast.
Offline kippenborst
Master
ma 12 sep 2011, 12:39 Bericht 
rodanos schreef:
Parkeren uitsluitend voor bedrijven en bezoekers van bedrijven,met daaronder de tekst wegsleepregeling.

je parkeert daar toch om een bedrijf te bezoeken? (een ziekenhuis is toch ook een bedrijf)
Of is het niet zo simpel?
Offline Rover
Master
ma 12 sep 2011, 20:58 Bericht 
Voordat de reacties hier wat uit de hand lopen. De parkeerplaatsen op het bedrijventerrein zijn gewoon vakken langs de weg. Deze behoren dus niet bij bepaalde bedrijven. (er zijn ook heel wat bedrijven met nog prive parkeerplaatsen).

Bij de ingang staat een groot geel bord met daarop de tekst dat het parkeren op het bedrijventerrein alleen voor bezoekers of medewerkers van die bedrijven is.
Offline Rover
Master
ma 12 sep 2011, 21:15 Bericht 
geelhoed schreef:
Kom eens af met een streetview linkje?

Is lastig, is namelijk allemaal net opgeleverd.
linkje
Dit is de oude situatie, maar het idee rondom de parkeerplaatsen is hetzelfde. De parkeerplaatsen liggen nu echter ook veel aan de linkerzijde van de weg.
Offline djee
Master
ma 19 sep 2011, 13:21 Bericht 
Semi topickaap: Voor het bedrijf waar ik werk. Is een laad en losruimte voor opslagboxen, hierstaan vaak auto's van buurtbewoners geparkeerd, mogen/kunnen deze afgesleept worden of moet er dan een bord hangen. Zo ja moet je deze zelf ophangen of moet/doet de gemeente dat. Voor de rest is het hier betaald parkeren.

Vraag 2: Bij het bedrijf ook terrein van het bedrijf (duidelijk) ,maar wel toegankelijk van de openbare weg staan ook vaak brommer onder een luifel, kunnen deze onder een zelfde soort regeling gegesleept worden? Dit is nog belangrijker omdat er in het verleden al brommers in de fik gestoken zijn met alle gevolgen van dien.
 [ 36 berichten ]