Pagina 1 van 1  [ 10 berichten ]
Offline rob3141592
Nieuwkomer
wo 28 sep 2011, 13:12 Bericht 

Mijn rijbewijs is een half jaar ongeldig verklaard door het CBR. Mijn auto staat dus een half jaar ongebruikt op m'n eigen terrein. Logischerwijs wil ik m'n auto tijdelijk schorsen zodat ik geen belasting betaal voor een auto die ik niet gebruik.

Tot m'n stomme verbazing kan dit alleen met een geldig rijbewijs!? Dus ik moet van het CBR m'n auto een half jaar stallen, maar ik moet wel belasting blijven betalen .... Dit is de wereld op z'n kop..

Iemand een suggestie? Ik wil de auto op naam van m'n vrouw zetten zodat zij de auto kan schorsen. Zou dat een oplossing kunnen zijn?
Offline Tita_NL
Weet de weg
wo 28 sep 2011, 13:16 Bericht 

Overschrijven en daarna schorsen moet wel lukken maar is weer extra geld.

Ik heb pas online geschorst via de site van de RDW en daar hoefde ik geen rijbewijs voor het beeldscherm te houden dus misschien dat dat wel werkt.

Eigen terrein? Een oprit mag schijnbaar niet, ik weet alleen niet precies waar dit staat dus wel een garage of afgesloten terrein.
Offline Ch1nnY
Master
wo 28 sep 2011, 13:19 Bericht 
rob3141592 schreef:
Tot m'n stomme verbazing kan dit alleen met een geldig rijbewijs!

Niet waar!

Citaat:
Schorsing aanvragen
Een schorsing kunt u online via deze website aanvragen of via het postkantoor/PostNLkantoor of een aantal RDW-balies. De schorsing via het postkantoor/PostNL-kantoor of RDW-balie kunt u ook door iemand anders (een gemachtigde) laten doen. Bij online schorsen is dat niet mogelijk. Dat moet u dus zelf regelen.

Een ID kaart, paspoort is ook voldoende.
Offline rob3141592
Nieuwkomer
wo 28 sep 2011, 14:55 Bericht 

Een paspoort is onmogelijk, het is mij duidelijk verteld. Het kan alleen met een geldig rijbewijs volgens het postkantoor.

@Ch1nnY: heb je misschien een link waarin staat dat een paspoort of ID ook kan?
Offline rob3141592
Nieuwkomer
wo 28 sep 2011, 14:57 Bericht 

@ Tita, ik ga wel proberen om de auto online via RDW te schorsen. Als daar geen rijbewijs voor nodig is...
Offline Ch1nnY
Master
wo 28 sep 2011, 15:01 Bericht 
rob3141592 schreef:
heb je misschien

Nee zeker!
Citaat:
kunt een schorsing van uw voertuig aanvragen, opheffen of verlengen op een van de grotere postkantoren/PostNL-kantoren of bij de RDW-balie in Veendam (Skager Rak 10), Zoetermeer (Europaweg 205) of Den Bosch (Hedikhuizerweg 19).

U moet de volgende documenten meenemen:

?het Tenaamstellingsbewijs (deel 1B) en het Overschrijvingsbewijs (deel II) van het kentekenbewijs
?een geldig persoonlijk legitimatiebewijs (Nederlands rijbewijs, paspoort of daaraan gelijkgesteld document)
?rechtspersonen moeten ook een uittreksel Kamer van Koophandel (KvK) meenemen. Dit uittreksel mag niet ouder zijn dan 1 jaar
?gemachtigden of PURKen adviseren wij voor de juiste legitimatie contact op te nemen met de RDW Klantenservice

http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/s ... effen.aspx

Had je zelf ook op de RDW site kunnen vinden? (!) :nah:
Offline rob3141592
Nieuwkomer
wo 28 sep 2011, 15:08 Bericht 

Top, bedankt voor de info. Ik print de RDW pagina uit, stap nu in de auto en rij direct weer naar het postkantoor !

;-)
Offline VTEC_Driver
Master
wo 28 sep 2011, 15:49 Bericht 
rob3141592 schreef:
stap nu in de auto en rij direct weer naar het postkantoor

rob3141592 schreef:
Mijn rijbewijs is een half jaar ongeldig verklaard door het CBR.

Goed bezig! :fp:
Offline kippenborst
Master
wo 28 sep 2011, 15:55 Bericht 
rob3141592 schreef:
Top, bedankt voor de info. Ik print de RDW pagina uit, stap nu in de auto en rij direct weer naar het postkantoor !

geen rijbewijs toch?

en hoe wil je terug? in je geschorste auto?

of heb ik ergens de ironische modus aan gemist?
Offline Ch1nnY
Master
wo 28 sep 2011, 15:56 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
Goed bezig!

Vandaar ook de :wink:

:lol:
 [ 10 berichten ]