Postingstijd interval gedetecteerd van 2408.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
Offline Starbucks
Weet de weg
vr 18 feb 2005, 14:51 Bericht 
Hallo,

Ten eerste ik ben nieuw hier. De naam is Ruud, ben 18 jaar en woon in Scherpenzeel. Mijn vader is Inspecteur bij de TR in Utrecht.

Een van mijn websites (de auto-gerelateerde) is http://www.wegenbelastingen.nl

Nou ben ik ongeveer een jaar geleden aangehouden voor zonder rijbewijs rijden. Ik reed een stukje in een vriend zijn auto, in de verte zagen wij een politieauto rijden en stopten en ruilden van plaats. Hij reed verder en toen draaide er een Opel Corsa om, een reed ons tegemoet, op onze weghelft.

Dus ik dacht wat gaan die halve zolen nou doen, zie ik in een keer dat het twee politieagenten zijn, een mannetje en vrouwke, niet veel ouder dan ik. Dus ik uitstappen, hun op een gegeven moment uitstappen en vragen waarom wisselden jullie om. Ik zeg, wij omwisselen? Ja, zegt dat vrouwke, geen spelletjes spelen, jullie wisselden van plek. Mag ik van allebei jullie gegevens zien. Hij geeft zijn rijbewijs en ik zeg dat ik geen rijbewijs heb (was 17). Zij zegt, dat is mooi, mag ik je ID krijg je een boete voor zonder rijbewijs rijden.

Dus ik zeg, zonder rijbewijs rijden, ik reed helemaal niet.. Jawel zegt hij, we hebben spiegels zoals je vast wel weet. Ik zeg ja dat weet ik, dat heeft iedere auto, maar ik reed niet. Bewijs maar dat ik reed, ja, je reed, einde discussie zegt ze.

Dus nog even verder, zegt ze, wil je nog verklaring afleggen. Ik zeg, ja schrijf maar in blokletters IK REED NIET.

Mooi na vier weken al de bekeuring binnen. €160. Nou vraag ik me af, had ik daar bezwaar op kunnen maken. Mijn moeder heeft hem netjes voor mij betaald maar ik heb mij altijd afgevraagd of dit kon?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 18 feb 2005, 20:18 Bericht 
Ik neem aan dat je vader je wel verteld zal hebben welke risico's je genomen hebt.

Bezwaar maken kan altijd.
Offline Starbucks
Weet de weg
vr 18 feb 2005, 20:31 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ik neem aan dat je vader je wel verteld zal hebben welke risico's je genomen hebt.

Bezwaar maken kan altijd.

Alleen dat het dom was.. Ouders gescheiden, slecht contact met vader betreffende veel onderwerpen....
Offline WhiteAnimal155
Die hard
vr 18 feb 2005, 20:34 Bericht 
Aardig dat je moeder betaald heeft voor je :thumb: Heb je toch wel minstens een bosje bloemen gekocht he voor haar ???
Offline Starbucks
Weet de weg
vr 18 feb 2005, 20:37 Bericht 
WhiteAnimal155 schreef:
Aardig dat je moeder betaald heeft voor je :thumb: Heb je toch wel minstens een bosje bloemen gekocht he voor haar ???

Mijn moeder is Amerikaans, ik heb daar ook een deel van mijn leven gewoont. Zij gelooft niet zo in de NL manier van rijbewijs halen :D :D
Offline basgitaar
Master
za 19 feb 2005, 11:17 Bericht 
Starbucks schreef:
Mijn moeder is Amerikaans, ik heb daar ook een deel van mijn leven gewoont. Zij gelooft niet zo in de NL manier van rijbewijs halen :D :D

Hoe doen ze dat dan in Amerika?
Offline Arno
FS Meldingen
za 19 feb 2005, 11:34 Bericht 
Lessen bij je ouders vanaf je 16e ;)
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
za 19 feb 2005, 11:35 Bericht 
Ik begrijp dus dat je wél gereden hebt, maar daar bezwaar tegen wil maken. Mmmmmmhhhhhhhh...................

Ik ga maar niet tegen je aanzeiken wat er had kunnen gebeuren, dat wéét je zelf ook wel, hoop ik. Ik probeer ook altijd onder een boete uit te komen als het om snelheid gaat. Tenzij ik wéét dat ik écht over de schreef ben gegeaan. Maar goed. Je had altijd in beroep kunnen gaan. Bezwaar maken gaat hier niet op omdat rijden zonder rijbewijs volgens mij onder het dtrafrecht valt. Volgens mij heb je dus een transactie voorstel gehad. Die heeft je moeder betaald.

Beter........ Zo'n moeder heb ik niet. Wees dus maar lief voor haar!!

Maar even terug op je vraag. Je had dus in beroep kunnen gaan. Ik geef je niet zo heel veel kans. De agent(en) waren er dus zeker van dat ze jou hebben zien rijden, dat zullen ze dus ook in het PV zetten. Daarmee is eigenlijk de bewijslast al rond. Op hun gezworen eed kun jij niet zoveel tegen in brengen. Ik denk dat je dit verloren zou hebben. En eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Je had ook gereden. Het was opzich slim te vragen in je verklaring duidelijk neer te zetten dat je NIET GEREDEN HEBT..... Maar ik denk dat een rechter niet zal meegaan in dit verhaal. kernpunt is wanneer je als bestuurder kunt worden aangemerkt. Dat ze jullie hebben zien stoppen werkt dan zeker tegen je. Waarom zou je ook stoppen als er politie aankomt rijden?! (was lekker doorgereden, dan was er niets gebeurt denk ik............. OP DE RISICO"S VAN RIJDEN ZONDER GELDIG RIJBEWIJS NA!!!!!!!!!!!) Je had toen met een verdomd goede verklaring moeten komen wil je daar mee weg zijn gekomen. kansloos denk ik.................
Offline basgitaar
Master
za 19 feb 2005, 11:35 Bericht 
zou dat veiliger zijn?
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
za 19 feb 2005, 11:56 Bericht 
basgitaar schreef:
zou dat veiliger zijn?

Nee......... Ik geef slechts antwoord op zijn vraag. Ik vind het zéker niet slim om zonder rijbewijs rond te rijden, alhoewel dat ook weer geen garantie is dat je dan wél brokken maakt. Alleen de gevolgen daarvan zijn gewoon idioot, voor alle betrokkenen.......................
Offline basgitaar
Master
za 19 feb 2005, 11:59 Bericht 
Tukker_Pat schreef:
basgitaar schreef:
zou dat veiliger zijn?

Nee......... Ik geef slechts antwoord op zijn vraag. Ik vind het zéker niet slim om zonder rijbewijs rond te rijden, alhoewel dat ook weer geen garantie is dat je dan wél brokken maakt. Alleen de gevolgen daarvan zijn gewoon idioot, voor alle betrokkenen.......................

Sorry, mijn
basgitaar schreef:
zou dat veiliger zijn?
was een reaktie op
Arno schreef:
Lessen bij je ouders vanaf je 16e
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
za 19 feb 2005, 12:06 Bericht 
basgitaar schreef:
Tukker_Pat schreef:
basgitaar schreef:
zou dat veiliger zijn?

Sorry, mijn
basgitaar schreef:
zou dat veiliger zijn?
was een reaktie op
Arno schreef:
Lessen bij je ouders vanaf je 16e

OK!!! :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Offline Martijn
FS Webmaster
za 19 feb 2005, 12:07 Bericht 
Scherpenzeel, boerendorp zeg! Maar ik denk dat je er weinig tegenin kan brengen. In hun pv zal staan dat zij gezien hebben dat je van plaats bent gewisseld. Als je gewoon was blijven zitten was er misschien niets gebeurd.

Weet wel de ellende die je op je hals haalt als er wat gebeurd.

En Amerikaanse, overblijfsel van Soesterberg? Amerikaans autolessen sucks big time. Nederlandse verkeer is toch iets complexer dan hillbilly country. Ben vaak zat in Amerika geweest en vooral na een lange periode valt je pas op hoe hectisch het verkeer hier is.
Offline *flits*
Pro
za 19 feb 2005, 13:36 Bericht 

Ben ik met je eens Martijn... stay in your lane en vooral geen schakelbak kunnen rijden. Heb ze ook liever niet hier rijden :wink:

@starbucks: Ik geef je weinig tot geen kans. 2 Agenten hebben je zien wisselen (wat inderdaad een niet al te slimme acties was). Jouw verklaring heeft voor een rechter zeer weinig te betekenen wanneer 2 agenten dit tegenspreken... hoe hard je ook roept. Je hebt juist gehandeld door in je verklaring een ontkenning te laten opnemen.

En by the way, 160 eu is niet eens zoveel trouwens... is net zoveel als 40 km te hard rijden MET een rijbewijs, wat in mijn ogen (op sommige plaatsen) veel minder gevaarlijk is dan rijden zonder rijbewijs.
Offline Remke
Die hard
za 19 feb 2005, 15:45 Bericht 

TS kan geen bezwaar meer maken, want het transactievoorstel is reeds betaald.

Als je niet had betaald had je het kunnen laten voorkomen en zeg je dan je maat je rijles gaf, dan is hij namelijk schuldig en krijg jij vrijspraak.

En dan is het vrijwel zeker dat je maat pas na 2 jaar hoeft voor te komen en dan is het vrijspraak wegens verjaringstermijn.
Offline Starbucks
Weet de weg
zo 20 feb 2005, 23:12 Bericht 
Martijn schreef:
Scherpenzeel, boerendorp zeg! Maar ik denk dat je er weinig tegenin kan brengen. In hun pv zal staan dat zij gezien hebben dat je van plaats bent gewisseld. Als je gewoon was blijven zitten was er misschien niets gebeurd.

Weet wel de ellende die je op je hals haalt als er wat gebeurd.

En Amerikaanse, overblijfsel van Soesterberg? Amerikaans autolessen sucks big time. Nederlandse verkeer is toch iets complexer dan hillbilly country. Ben vaak zat in Amerika geweest en vooral na een lange periode valt je pas op hoe hectisch het verkeer hier is.

Dat zeiden zij ook, als ik we gewoon waren doorgereden was er niks aan de hand geweest idd :-?

Jaja, ik weet het. Niet echt bij stilgestaan gewoon, aangezien ik al sinds 16 rij in Amerika..

Nee, mijn vader heeft twee jaar in Amerika gewerkt en zo mijn moeder leren kennen. Ouders gingen scheiden, wij naar Amerika. Als ik klaar ben met mijn studie zullen we ook weer terug daarheen gaan...

Tsssja, inparkeren is in ieder geval geen probleem in Amerika 8) 8) :D
Offline Starbucks
Weet de weg
zo 20 feb 2005, 23:14 Bericht 
*flits* schreef:
Ben ik met je eens Martijn... stay in your lane en vooral geen schakelbak kunnen rijden. Heb ze ook liever niet hier rijden :wink:

@starbucks: Ik geef je weinig tot geen kans. 2 Agenten hebben je zien wisselen (wat inderdaad een niet al te slimme acties was). Jouw verklaring heeft voor een rechter zeer weinig te betekenen wanneer 2 agenten dit tegenspreken... hoe hard je ook roept. Je hebt juist gehandeld door in je verklaring een ontkenning te laten opnemen.

En by the way, 160 eu is niet eens zoveel trouwens... is net zoveel als 40 km te hard rijden MET een rijbewijs, wat in mijn ogen (op sommige plaatsen) veel minder gevaarlijk is dan rijden zonder rijbewijs.

Ik kan wel een handgeschakelde auto rijden 8) Kan ook automaat rijden :o :P :P LOL

Inderdaad, vond het ook meevallen het bedrag. Was alleen jammer...
Offline Alfa33QO
Master
ma 21 feb 2005, 8:18 Bericht 
Je had het er ook op kunnen gooien dat je iets van de achterbank pakte ofzo. Of dat je juist van de achterbank kwam en ze het verkeerd zagen.

Mja, nu een beetje laat voor.
Offline Mike
FS Kentekens
ma 21 feb 2005, 9:58 Bericht 
Als de politie jullie heeft zien rijden en van plek wisselen, zie geen mogelijkheid voor een succesvol bezwaarschrift.

"Mijn moeder is Amerikaanse en gelooft niet zo in de NL-manier van rijbewijs halen." Als een voertuig bestuurd wordt door iemand zonder de betreffende rijbevoegdheid, is er ook geen geldige verzekering (WAM art. 2). Dat is een misdrijf wat zo ongewenst geacht wordt dat er zeer hoge boete-transacties voor opgelegd worden. Bij schade of letsel (een logisch gevolg van het ontbreken van dubbele bediening) zal het Waarborgfonds het bedrag bij de meerderjarige of z'n ouders terug vorderen. Levenslang loonbeslag om een kwart miljoen af te betalen vw. ontstane invaliditeit bv., is geen pretje. Het illegaal lesgeven is tevens strafbaar (WRM) en is opvallend genoeg om al snel mee betrapt te worden.
Offline meryem67
Nieuwkomer
ma 26 sep 2011, 19:41 Bericht 

Beste Tukker,

Ik ben even benieuwd wat er gebeurd als iemand in jou auto 62km te hard heeft gereden en jij de naam van die persoon wilt opgegeven. Ik geloof dat jij verstand van zaken hebt op dit gebied. Heb ondertussen zo'n briefje thuis liggen waar ik iets op moet invullen en wil het eigenlijk niet op mijn eigen naam laten aankomen, ik heb immers ook niet gereden en heb weinig trek in een rijontzegging of EMG.
Offline viffer
Master
ma 26 sep 2011, 21:55 Bericht 
:o :o Meer-dan-6-jaar-schop.

Misschien even een eigen topic beginnen?
Offline saabist
Pro
di 27 sep 2011, 11:32 Bericht 
Meryem kan het eigen topic niet meer terugvinden...
post2551952.html#p2551952
 [ 22 berichten ]