Postingstijd interval gedetecteerd van 68.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 42 berichten ]
Offline Buffoon
Eendagsvlieg
wo 20 jul 2011, 2:35 Bericht 

Hallo allemaal,

Nu is al een tijdje het maai seizoen weer bezig. Nu erger ik mij er aan dat ze dan borden neerzetten met een snelheids beperking, 50km/u met een bord maai werkzaamheden er onder, rijdende afzetting of allebei. Nu is eigenlijk mijn vraag, is het dan de bedoeling dat je op de plek van de rijdende afzetting 50km/u rijd of echt die hele weg.
Ik rij dagelijks een lange 80 km weg van 15 km die ze serieus helemaal beborden (dus na elke zijweg opnieuw borden plaatsen en helemaal aan de andere kant aan het maaien zijn met trekkers. Sorry maar daar heb ik op dat moment geen begrip meer voor.
Ik kwam deze week zelfs deze situatie tegen bij een weg van 5 km lang en daar hadden ze borden neer gezet met max. 30km/u i.v.m. maaiwerkzaamheden.
Als ik dan 80 rij ben ik mijn rijbewijs kwijt zelfs met 60 al (toch? ivm dubbele snelheid?).

Weet iemand hier de reden voor?
Of mag dit niet eens.

(heb geen zin om dit op het politie buro na te vragen omdat ze er dan waarschijnlijk meer gaan controleren. wat ze er trouwens al veel doen)
Offline Arno
FS Meldingen
wo 20 jul 2011, 6:00 Bericht 
Als er langs de hele weg borden met vmax 50 staan, dan geldt het helaas dus voor de gehele weg. Is slecht voor de draagkracht van de snelheidsbeperking, maar wel goed voor de overheidsschulden :[
Offline Masterdam
Master
wo 20 jul 2011, 6:59 Bericht 
Buffoon schreef:
Weet iemand hier de reden voor?
Of mag dit niet eens.

Het mag wel. Je probeert het te voorkomen door de borden achter je weg te halen en vòòr je te plaatsen omdat het inderdaad ten koste gaat van de draagkracht/geloofwaardigheid.

Naar de reden moet je gissen. Ik kan me voorstellen dat de aannemer met zekerheid ingedekt wil zijn en dus liever de hele weg beperkt dan dat hij per ongeluk net te laat is om dat ene bordje nog te plaatsen. Bovendien is de 'afzettingenaannemer' vaak met 1 bus, die eerst de borden plaatst en vervolgens de kar met alternerende lichten trekt. Die kan daar dan dus niet weg.
Offline red devil1
Master
wo 20 jul 2011, 7:14 Bericht 
een hele weg tijdelijk degraderen is inderdaad irritant. Soms wordt het gedaan omdat de maaiploeg niet de hele berm in 1 maal meeneemt. Doordat ze ander blijven verplaatsen doen ze de hele weg beperken.

Als je 80@50 rijdt krijg je alleen een prent. Er staat geen wegwerkzaamheden bord bij toch??
Offline Masterdam
Master
wo 20 jul 2011, 7:52 Bericht 
Jawel. Tenminste, ik heb het daar niet gezien maar het zou wel moeten conform richtlijnen.
Offline Marten320TD
Master
wo 20 jul 2011, 10:02 Bericht 
Ik vraag mij altijd af wat de redenatie van onze roverheid is betreffende snelheidsverlagingen bij wegwerkzaamheden. Waarom wordt je geacht een verkeersbord van 0.7m doorsnede (dus met een oppervlak van 0.4 vierkante meter) WEL te zien, maar zijn ze bang dat je een trekker van 2.5m breed en 3 meter hoog of een wegwerker (1,8m lang, 0.5 m breed in fel oranje) over het hoofd ziet??
Offline Masterdam
Master
wo 20 jul 2011, 10:11 Bericht 
Dat verkeersbord is er niet ter bescherming van wegwerkers.

Een zwartgeverfde tandenstoker wordt je ook geacht in de nacht te zien, maar het gevolg is voor jezelf als je die niet ziet. En dat geldt niet bij werklui die in het verkeer staan.

En het bord is 80cm. (f)
Offline Buffoon
Eendagsvlieg
wo 20 jul 2011, 10:21 Bericht 

Bedankt allemaal,

Ik begrijp hieruit dat ik mij dus gewoon aan de borden moet houden.
Het is toegestaan dat ze dus de hele weg afzetten. Ik kan dus jammergenoeg niet de politie opbellen zodat de wegwerkers een boete krijgen.

PS er staat idd geen wegwerkers bord bij.
Offline Masterdam
Master
wo 20 jul 2011, 10:40 Bericht 
Buffoon schreef:
Ik kan dus jammergenoeg niet de politie opbellen zodat de wegwerkers een boete krijgen.

Dat wordt sowieso erg lastig (zolang ze geen levensgevaarlijk situaties creëren). Het zijn richtlijnen, geen wetten.
Offline WimLex
Master
wo 20 jul 2011, 10:43 Bericht 
Irritant zijn idd dit soort constructies, wegen van ettelijke km's lang die gedegradeerd worden ivm maaien op een paar m² :thumb_d:

Het allerbelachelijkst is het als je daar langs rijd en je er achter komt dat ze aan het schaften zijn en ALLE maaiverkeer van de weg af is :boos: :boos: :boos:
Offline Guppenklup
Master
wo 20 jul 2011, 10:46 Bericht 
Het valt me de laatste tijd wel vaker op dat er te pas en te onpas borden worden neergepleurd voor activiteiten die niet eens op de weg zelf plaatsvinden, maar bijvoorbeeld op de parallelweg. Dit komt de geloofwaardigheid van bebording absoluut niet ten goede en zorgt daardoor voor veel meer onveiligheid voor wegwerkers als ze wel een keertje op of vlak naast de weg aan het werk zijn. Mijn advies: gebruik die borden alleen als het strikt noodzakelijk is en houd het zo kort en gericht mogelijk. Dat komt de geloofwaardigheid en veiligheid alleen maar ten goede.
Offline Buffoon
Eendagsvlieg
wo 20 jul 2011, 11:09 Bericht 

Guppenklup schreef:
Het valt me de laatste tijd wel vaker op dat er te pas en te onpas borden worden neergepleurd voor activiteiten die niet eens op de weg zelf plaatsvinden, maar bijvoorbeeld op de parallelweg. Dit komt de geloofwaardigheid van bebording absoluut niet ten goede en zorgt daardoor voor veel meer onveiligheid voor wegwerkers als ze wel een keertje op of vlak naast de weg aan het werk zijn. Mijn advies: gebruik die borden alleen als het strikt noodzakelijk is en houd het zo kort en gericht mogelijk. Dat komt de geloofwaardigheid en veiligheid alleen maar ten goede.

Ben het er helemaal mee eens. Kwam laatst een snelheidsbeperking tegen ivm het schoffelen de rotonde, Je mocht er niet harder dan 30 km/u. Dit was een kleine rotonde en met 35km/u rij je hieral bijna met piepende banden dus tja lijkt me logies. ook hadden ze de halve rotonde/rijbaan afgezet met pionnen zodat vrachtwagens hier heel moeilijk langs konden.

Ze slaan idd soms erg door
Offline Masterdam
Master
wo 20 jul 2011, 12:11 Bericht 
^^ Die snelheidsbeperking is er dan puur voor de attentiewaarde. Ook in 30km-zones worden A01-30's geplaatst, puur voor de attientiewaarde. Ook dat is geheel volgens de richtlijnen.

Voor wat betreft de afzettingen waar niet eens gewerkt wordt: klopt, ook volgens richtlijnen. Soms wordt er simpelweg een schaduwafzetting geplaatst omdat het zou kunnen gebeuren dat er een stuk materiaal, een wegwerker of materieel in of nabij het andere verkeer komt. Dus ook al LIJKT het onzin, het is toch lastig als je met je knijper een motorrijder van zijn fiets veegt omdat er geen afzetting staat 'omdat er toch niet gewerkt wordt'.

Voordat het volgende punt aan de orde komt: soms wordt er 4km afgezet terwijl men met 1 voertuig aan het werken is en je dus 3995m leeg werkvak tegenkomt. Afhangende van de werkzaamheden zou deze wegwerker wel eens de volle 4km gedurende die nacht kunnen aanpakken. Het op- en afbouwen kost nogal wat tijd waardoor men er dus misschien wel een tweede nacht aan vast moet plakken. Dus ook al lijkt het dan een onnodige afzetting, dit is dan dus puur om de TOTALE overlast te minimaliseren.
Offline geelhoed
Master
wo 20 jul 2011, 12:13 Bericht 
Masterdam schreef:
Ook in 30km-zones worden A01-30's geplaatst, puur voor de attientiewaarde

Sterker nog:
Afbeelding
Offline Guppenklup
Master
wo 20 jul 2011, 12:18 Bericht 
Masterdam schreef:
Ook dat is geheel volgens de richtlijnen.

Kijk, en daar gaat het nou fout. Die "richtlijnen" maken het voor het verkeer en de wegwerkers veel onveiliger. Het is volledig doorgeslagen waardoor de geloofwaardigheid en draagvlak volkomen verdwenen zijn. Door je achter "richtlijnen" te verstoppen stel je de veiligheid van anderen in de waagschaal :thumb_d:
Offline WimLex
Master
wo 20 jul 2011, 12:20 Bericht 
Masterdam schreef:
Ook in 30km-zones worden A01-30's geplaatst, puur voor de attientiewaarde. Ook dat is geheel volgens de richtlijnen.

maar wel geheel overbodig.

En dan moeten ze het wel goed doen, hier in de straat hebben ze glasvezel aangelegd, er staat een bord einde 30-zone en wat doen die knurften ?
die zetten 2 meter voor het einde 30-zone bord een a01-30 (terwijl de straat nog ettelijke honderden meters lang is) :fp:
Online basgitaar
Master
wo 20 jul 2011, 13:02 Bericht 
Masterdam schreef:
soms wordt er 4km afgezet terwijl men met 1 voertuig aan het werken is en je dus 3995m leeg werkvak tegenkomt. (...) Het op- en afbouwen kost nogal wat tijd

Waarom laten ze dan niet een mannetje meelopen die de onnodige bordjes van de weg af draait? Zou een boel ergernis en onbegrip schelen.
Offline Masterdam
Master
wo 20 jul 2011, 13:13 Bericht 
^^ Daar heb je twee man + bus voor nodig. Kost geld èn het betekent dat je 2 afzettingen direct achter elkaar hebt. Namelijk de rijdende afzetting maar daarvòòr nog het busje dat de borden afdraait.

Ik praat het niet goed, maar het is de praktijk.
Online basgitaar
Master
wo 20 jul 2011, 13:19 Bericht 
Waarom moet dat dan met een bus? Het maaien gaat echt niet sneller dan loopsnelheid, de bordendraaier kan rustig meewandelen over de versgemaaide berm.

Zouden ze met een bus gaan, dan konden ze beter de borden die niet meer nodig zijn meteen in het busje gooien.
Offline wellproc
Master
wo 20 jul 2011, 13:30 Bericht 
Ach, wij werden pas ook verzocht door een wegbeheerder om 'vanwege de veiligheid' een snelheidsbeperking te plaatsen. Maar het plaatsen van dat bord op zich duurde langer en was onveiliger dan de werkzaamheden die we daar gingen doen... :x
We hebben vriendelijk aangegeven dat we daar niet aan gaan beginnen. :wink:

Het is grotendeels een verantwoordelijkheidsverhaal. Er worden steeds meer claims ingediend en als je je dan niet volledig indekt conform alle normen en regeltjes, dan wordt je (deels) aansprakelijk gesteld. Niemand die dat wil, zeker geen overheden, dus de regels worden strakker gesteld, meer gehandhaafd, te pas en vooral te onpas van toepassing verklaard...

Hetzelfde geldt deels voor alle 90km/h bordjes die als onkruid opschieten langs de snelwegen. Door die bordjes te plaatsen verschuift de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder (vaak RWS) naar de weggebruiker als die ze niet opvolgt. En de struikrovers maken er dankbaar misbruik van. :duh:
Offline Masterdam
Master
wo 20 jul 2011, 13:42 Bericht 
basgitaar schreef:
Waarom moet dat dan met een bus? Het maaien gaat echt niet sneller dan loopsnelheid, de bordendraaier kan rustig meewandelen over de versgemaaide berm.

Je kan niet meelopen. Je kan er hooguit (minstens 750m) achteraan lopen. Immers, het verkeer moet nog wel een snelheidsbeperking zien voordat ze de afzetting tegenkomen. De maximale onderlinge afstand tussen snelheidsbeperkingen is 750m dus kan de bordjesdraaier pas de snelheidsbeperking ervòòr afdraaien. Echterrrrr, zomaar in de berm wandelen mag niet, dus met bus.

Met een beetje pech moet er zelfs nog een botsabsorber achter. Dus dat is een busje, een vrachtwagen en 3 personeelsleden die je dan EXTRA inzet. :wink:
Offline WimLex
Master
wo 20 jul 2011, 13:49 Bericht 
Masterdam schreef:
Echterrrrr, zomaar in de berm wandelen mag niet, dus met bus.

Het is ook niet zomaar, er word namelijk gewerkt.

(ik word zo schijtberoerd van al die regelnichterij in dit land)
:x :x :fp: :fp: :duh: :duh:
Offline fl
Master
wo 20 jul 2011, 13:50 Bericht 

Masterdam schreef:
Ik kan me voorstellen dat de aannemer met zekerheid ingedekt wil zijn en dus liever de hele weg beperkt dan dat hij per ongeluk net te laat is om dat ene bordje nog te plaatsen

Want dan krijgt hij heel FS op z'n kop. Dan weet bijna iedereen te bleren wat er wel niet mis was met de bebording.
Offline Masterdam
Master
wo 20 jul 2011, 14:00 Bericht 
WimLex schreef:
Het is ook niet zomaar, er word namelijk gewerkt.

En ik word schijtberoerd van het feit dat je niet even verder denkt dan je neus lang is. Zodra hij dat bordje afdraait wordt er volgens de bebording toch niet meer gewerkt?! En dan moet hij dus 750m naar het volgende bord wandelen ZONDER snelheidsbeperking of bord dat aangeeft dat er gewerkt wordt.
Offline WimLex
Master
wo 20 jul 2011, 14:05 Bericht 
Masterdam schreef:
En ik word schijtberoerd van het feit dat je niet even verder denkt dan je neus lang is.

als je iets verder had gelezen had je mijn tekst tussen haakjes ook gelezen en begrepen dat ik donders goed begrijp wat jij bedoelde (f)
Online basgitaar
Master
wo 20 jul 2011, 15:13 Bericht 
Masterdam schreef:
Zodra hij dat bordje afdraait wordt er volgens de bebording toch niet meer gewerkt?! En dan moet hij dus 750m naar het volgende bord wandelen ZONDER snelheidsbeperking of bord dat aangeeft dat er gewerkt wordt.

Ooh wat denk jij stroperig, je lijkt mij wel als ik net wakker ben.

Hij hoeft toch het werkzaamhedenbordje niet af te draaien! Alleen even de overdreven snelheidsbeperking. En die 750m, da's het maximum, de borden staan na elke zijweg.

Masterdam schreef:
zomaar in de berm wandelen mag niet

Dat geldt alleen voor autowegen en autosnelwegen. Dit topic is over 80km wegen, dus het gewone buiten-de-kom gebeuren.
Offline vw-driver
Master
wo 20 jul 2011, 16:08 Bericht 
Guppenklup schreef:
Het valt me de laatste tijd wel vaker op dat er te pas en te onpas borden worden neergepleurd voor activiteiten die niet eens op de weg zelf plaatsvinden, maar bijvoorbeeld op de parallelweg

Voorschriften rijkswaterstaat, provincie en gemeenten :kniktja:
Offline Fopspee(n)
Master
wo 20 jul 2011, 16:24 Bericht 
Waar ik me nog veel meer aan erger is dat men vaak vergeet een bord einde snelheidsbeperking neer te zetten. Vervolgens zit je jezelf af te vragen hoe lang de beperking nog duurt terwijl je al in geen velden of wegen meer enige werkzaamheden ziet.

Dat geeft veel onnodige stress en leidt af omdat mensen paranoide op hun snelheidsmeter zitten te kijken (en in de berm loeren)of ze niet te hard rijden en werkt onveilige situaties in de hand omdat mensen die het wel door hebben dat de werkzaamheden zijn afgelopen, gefrustreerd gaan inhalen.

Laat ze die aannemers ook maar een bekeuren zodat ze wat zorgvuldiger worden.
Offline HerZon
Die hard
wo 20 jul 2011, 17:38 Bericht 
basgitaar schreef:
Ooh wat denk jij stroperig, je lijkt mij wel als ik net wakker ben.

Hij hoeft toch het werkzaamhedenbordje niet af te draaien! Alleen even de overdreven snelheidsbeperking. En die 750m, da's het maximum, de borden staan na elke zijweg.

Dan nodig ik je uit om een maai ronde mee te gaan. Je krijgt dan een sleuteltje 13 en goede werkschoenen. En vervolgens loop je van bord naar bord om telkens de snelheidsbeperking los te maken en om te draaien. Vervolgens ga je later een nieuw rondje met sleutel 13 om de snelheidsbeperking er weer op te zetten, als je de borden weer op een nieuwe locatie hebt gezet. O ja, en zorg dan ook even dat het werkvak met de voertuigen mee blijft lopen, op een provinciale weg is dat dan soms 2 of 3 keer heen en weer.

@Fopspeen:
De beperking vervalt na een nieuwe beslismoment, bv een kruising.
Offline Masterdam
Master
wo 20 jul 2011, 19:11 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Laat ze die aannemers ook maar een bekeuren zodat ze wat zorgvuldiger worden.

Gebeurt al.
Online basgitaar
Master
wo 20 jul 2011, 19:12 Bericht 
HerZon schreef:
een sleuteltje 13

daar zijn heel handige accurateltjes voor. Omklapbordjes zijn nog makkelijker. Of een zwart kruis erop maken met tape. Mogelijkheden zat.
HerZon schreef:
goede werkschoenen

daar loop ik toch al de hele dag op.
HerZon schreef:
O ja, en zorg dan ook even dat het werkvak met de voertuigen mee blijft lopen, op een provinciale weg is dat dan soms 2 of 3 keer heen en weer.

lol :D zo overdreven hoeft het nu ook weer niet, ik bedoelde als het werk op die plek echt klaar is, of als de werkdag(/nacht) voorbij is voor de eigenlijke werkers. Maar ik snap wat je bedoelt, het is minder praktisch dan ik eerst dacht, maar toch zou het veel veiliger zijn omdat verkeer zich er eerder aan houdt als borden geloofwaardig zijn.
Offline Masterdam
Master
wo 20 jul 2011, 19:15 Bericht 
^^ Ook als er niet gewerkt wordt is dat lastig. Immers, als de bermen zacht zijn, loop je kans op een claim als er een dwaas in de berm raakt en er diep in wegzakt.

Dus er gebeurt niks, geen wegwerker te zien, de verharding is niet smaller en tòch staat er (enigzins terecht) een beperking. Tja, better safe than sorry zal iedere wegbeheerder denken.
Offline red devil1
Master
wo 20 jul 2011, 20:23 Bericht 
provinciale weg: gewoon een paar borden her en der neer plempen, rijdende afzetting achter de maaier en een paar flitslampjes er op. Gaat best. snelwegen en autosnelwegen is iets lastiger, maar met een extra actiewagen in de berm of over de vluchtstrook moet het ook kunnen. auto vs trekker is de eerste toch de verliezer :x Regelgeving is voor wat betreft werkzaamheden iets doorgeschoten soms. voorbeeld, om een bord in de middenberm te plaatsen moet er een rijstrook worden afgezet, dus met barriër op de rijbaan etc. Doe het s'avonds met een attentie auto op de vluchtstrook, poppetje oversteken met bord. bord plaatsen, en weer terug.
Offline Masterdam
Master
wo 20 jul 2011, 20:30 Bericht 
^^ Je hebt werkelijk geen flauw benul waar je het over hebt.
Offline vw-driver
Master
wo 20 jul 2011, 20:30 Bericht 
red devil1 schreef:
. snelwegen en autosnelwegen is iets lastiger

Rijdende afzetting om de middenbermen te maaien , actiewagen die aangeeft dat er een rijstrookversmalling is en een botsabsorber die achter de maaizuigcombinatie rijdt en klaren die handel :thumb:

Afbeelding

2 of 3 van deze acher elkaar en kort is de berm :thumb:
Offline Raaf
Master
wo 20 jul 2011, 21:09 Bericht 
vw-driver schreef:
Rijdende afzetting om de middenbermen te maaien , actiewagen die aangeeft dat er een rijstrookversmalling is en een botsabsorber die achter de maaizuigcombinatie rijdt en klaren die handel :thumb:

Werkt prima bij de Belgen.
Tenzij de linker en rechterbermploegen elkaar te dicht naderen :lol:
Offline Buffoon
Eendagsvlieg
do 21 jul 2011, 0:32 Bericht 

vw-driver schreef:
Rijdende afzetting om de middenbermen te maaien , actiewagen die aangeeft dat er een rijstrookversmalling is en een botsabsorber die achter de maaizuigcombinatie rijdt en klaren die handel

2 of 3 van deze acher elkaar en kort is de berm

Dit is wat ik ongeveer zoek. Zelf had ik het wat makkelijker nog verwacht. Zet wel alle borden neer maar dan alleen "attentie maaiwerkzaamheden, plaatselijke snelheidsbeperking". Dus achter op de maaimachine een bord waar een snelheids beperking staat met van mij part 30 km/u. Dit is rieel en als je hier dan een boete krijgt wegens te snel rijden vind ik dat acceptabel. (liever niet natuurlijk)
Dan kunnen ze dus wel al hun borden zetten en iedereen is er allert op dat er gewerkt word maar kunnen alle km gewoon doorrijden behalve op de werkplek zelf.
Geen extra mensen nodig en voorkomt véél irritaties.

Zoals op de foto staat is wel haalbaar op snelwegen lijkt mij, maar wel weer in combinatie maar attentie borden dat er maaiwerkzaamheden zijn.
Offline Dennis
FS medewerker
do 28 jul 2011, 18:38 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Waar ik me nog veel meer aan erger is dat men vaak vergeet een bord einde snelheidsbeperking neer te zetten. Vervolgens zit je jezelf af te vragen hoe lang de beperking nog duurt terwijl je al in geen velden of wegen meer enige werkzaamheden ziet.

Daar erger ik mij ook aan.... De automobilisten die niet weten dat er na een beslismoment (kruising bijvoorbeeld) er een einde is van de snelheidsbeperking e.d. (tenzij het tegen de "standaard regels" is gaat op dat type weg geldt)
Offline DWwolf
Pro
do 28 jul 2011, 19:05 Bericht 

Het knapste vind ik altijd een snelheids beperking bord 1meter voor een kruising terwijl ze na de kruising aan het werk zijn.....
Offline Furr
Master
vr 29 jul 2011, 11:16 Bericht 
Hier in Almelo gaan ze lijjen schilderen, N weg wordt 50... en borden staan er nog steeds. Voor Polman Stadion staat zelfs een bord 30 (N weg) rechterbaan..... die staat er al 4 maand. Als het niet langer is.
Offline Dennis
FS medewerker
ma 01 aug 2011, 18:59 Bericht 
Furr schreef:
Voor Polman Stadion staat zelfs een bord 30 (N weg) rechterbaan..... die staat er al 4 maand. Als het niet langer is.

deze staat op de uitvoeger en is dan ook voor de uitvoeger bedoeldt aldaar omdat daar de situatie gewijzigd is
Offline plop
Master
zo 09 okt 2011, 16:36 Bericht 
oud topic maar ff verversen. :D
ik ben diezelfde afzetting per toeval tegengekomen, en ook ik vroeg me af wat het nut was om zo'n lang stuk af te zetten.
ik zag ze die morgen toen wij begonnen al rijden, en toen we klaar waren nogmaals (heb die dag a.o. de N655 en N653 gemaait).
maar als ik het goed zag en het me goed herinner zijn het de bijmaaiers die de borden plaatsen, en die kunnen dus niet weg tijdens het maaien.
een manier van werken die alleen via boekhoudkundige weg logisch is.
en het wekt idd onbegrip op en daarmee gevaarlijke situaties (maar dan dus niet voor de verantwoordelijkheid van de aannemer of beheerder).
maar ik vind het ook vreemd van de wegbeheerder, aangezien onze afzetter (1 jongen met een bus) 2x is gewaarschuwd dat hij borden open had laten staan terwijl wij aan ons avond eten zaten.
in mijn ogen hadden ze in dit geval 1 van de bijmaaiers de taak moeten geven van het open en dicht draaien van de borden.
kan me ook niet voorstellen dat ze niet gecontroleerd zijn, bij ons kwamen ze die dag op zeker 3x langs.
laatste keer heb ik met hem gesproken, had 10 min daarvoor bijna een trekker in mijn bots zitten en wou ff weten hoe vaak het daar eigenlijk echt mis gaat.

wij zelf hadden maar borden voor maximaal 6km weg, en die werden dicht neer gezet.
pas op het moment dat wij dat wegdeel op gingen werden ze open gedraaid, en daarna gelijk achter ons weg gehaald om weer dicht voor ons neer te zetten.
effectief stond er dus gemiddeld 3km aan afzetting wat we binnen 1 uur schoon konden maaien.
en dan nog zie je elk uur wel een paar bijna frontale klappers door mensen die zonder nadenken beginnen aan een inhaal poging.
net zoals de boven genoemde trekker die bij zijn rem actie zorgde dat zijn zoontje van zijn stoel schoof, en nog stak meneer zijn duim op dat alles goed ging. :nono:

wel humor om een foto te plaatsen van de jong/zuurmond, dat is het bedrijf dat er de meeste kantjes vanaf loopt.
heb ooit bij hun een steekproef meegemaakt van rws, en er waren slechts 12 fouten in de mobiele afzetting (mijn machine was de enige die klopte).

het idee om de snelheid beperking alleen achterop het achterste voertuig te plaatsen is heel dom.
stel jij houd je aan de beperking en zoekt een kans om in te halen en vervolgens knalt er 1 met 80 bij jou achterop.
en probeer dit maar eens als de tegenliggers gewoon 80 rijden.
nee het verkeer moet ruim van te voren worden gewaarschuwd, vandaar die 750 meter.

mocht je interesse hebben om een keer mee te rijden laat het dan ff weten via een pm (liefst camera mee).
 [ 42 berichten ]