Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
Offline Jack Bauer
Master
ma 27 jun 2011, 21:14 Bericht 

Deze nooit aangelegde rijksweg heeft nog wel sporen achter gelaten. Pas geleden werd het idee voor deze snelweg door de PVV weer uit de kast gehaald.

Ik weet dat deze bij Amsterdam- Buitenveldert een knooppunt met de A10 had moeten krijgen en bij Oudekerk a/d Amstel de A9 zou kruisen. Dit is nog aardig zichtbaar op google maps.
Knooppunt Gouwe A12-A20 was oorspronkelijk ook bedoeld als knooppunt met de A3. En een deel van het tracé waar nu de A20 op ligt zou voor de A3 bestemd zijn.

Maar wat is nu het exacte tracé geweest van de rest van de A3?

Vanaf Amsterdam:
Knp Buitenveldert
Knp Oudekerk a/d Amstel
Ten noord-oosten van Uithoorn de Amstel kruisen met brug of tunnel
Tussen Uithoorn en Mijdrecht aansluiting N201
vervolgens tussen Alphen a/d Rijn en Nieuwkoop door
aansluiting N231
Knp Alphen a/d Rijn met de N11 (A11)
Tussen Boskoop en Bodegraven door en dan aansluiting op Knp Gouwe.
Een klein stukje via het tracé wat nu A20 is en dan tussen Moordrecht en Zuidplas door
aansluiting met de N210.
brug over of tunnel onder de Lek
Knp Papendrecht met de A15. Waar nu de aansluiting met de N3 zit.

knp namen ter plekke verzonnen O:)

zoiets?

Op de plekken bij Amsterdam en de aangelegde N3 na is er niets te zien wat duidt op een A3.
Ook geen rare dingen met de A20. Enige aparte is dat vlakbij Knp Gouwe de ene rijbaan van de A20 een boogbruggetje heeft en de andere rijbaan niet maar dat zal hier verder weinig mee te maken hebben.
En bij de aansluiting van de N3 met de A15 is eigenlijk niets te zien in het landschap wat zou wijzen op een knooppunt.
Waren ver voordat er voorbereidende werkzaamheden zouden beginnen de plannen al afgeketst?
Offline WimLex
Master
ma 27 jun 2011, 21:18 Bericht 
erm .....

voor kennisgeving aangenomen :thumb:

Of heb ik je punt gemist ? :huh:
Offline Jack Bauer
Master
ma 27 jun 2011, 21:21 Bericht 

WimLex schreef:
Of heb ik je punt gemist ? :huh:

Dat je het tracé goedkeurt vind ik prima. :P
Maar ik was meer benieuwd hoe het er uit had gezien als het ding destijds wel was aangelegd. :wink:

Kan niet geloven dat met het lulieu gejammer en al dat soort shit die weg er nu nog zou kunnen komen volgens de oorspronkelijke plannen. Daargelaten dat er op diverse plekken van het oorspronkelijke tracé inmiddels al gebouwd is.
Offline Signum
Master
ma 27 jun 2011, 21:26 Bericht 
Afbeelding

Zo zijn er nog wel meer goede ideeën die ze mogen aanleggen wat mij betreft :lol: A3 is in elk geval goed zichtbaar op deze kaart. Dit stond allemaal op de planning in 1979.
Offline Koekman
Die hard
ma 27 jun 2011, 21:29 Bericht 

Op het rijkswegenplan 1968 was nog sprake van rijksweg 3;

Plaatje dat ik niet embed krijg

Jack Bauer schreef:
Knooppunt Gouwe A12-A20 was oorspronkelijk ook bedoeld als knooppunt met de A3. En een deel van het tracé waar nu de A20 op ligt zou voor de A3 bestemd zijn.

Vroeger dacht men nog wél na voor men ging aanleggen, een knooppunt voor 3 wegen zou bij een ongeval een teringbende opleveren. Vandaar dat men een een apparte lus wilde aanleggen zodat de A3 een 'eigen' knooppunt kreeg met zowel de A20, N11 en A/N24.

Helaas van de beste ideeën begon de milleumaffia in die tijd op te komen :cry:
Offline Jack Bauer
Master
ma 27 jun 2011, 21:35 Bericht 

Zo is het een en anders mooi duidelijk.

De A7 had ook een eigen knooppunt met de A10 moeten krijgen zie ik hier ipv nu alleen knooppunt Zaandam met de A8. Had een hoop fileleed gescheeld.
Offline Signum
Master
ma 27 jun 2011, 21:41 Bericht 
Op deze Wiki staat nog wel het één en ander:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksweg_3

Hier staat ook uitgelegd dat er wel degelijk restanten te zien zijn, zoals bij Knooppunt Ouderkerk aan de Amstel.
Offline Guppenklup
Master
di 28 jun 2011, 8:43 Bericht 
Jack Bauer schreef:
De A7 had ook een eigen knooppunt met de A10 moeten krijgen zie ik hier ipv nu alleen knooppunt Zaandam met de A8. Had een hoop fileleed gescheeld.

De A7 stond oorspronkelijk gepland aan te sluiten op de A10 bij afrit Volendam en de A6 bij Zeeburg :[ Hoezo fileleed schelen... :fp:
Offline egeltjes
Master
di 28 jun 2011, 13:02 Bericht 
De A3 wordt het volgende stokpaardje, na de A9-A6 (staat nog in mijn planning), de A4-doortrekking en de N9-omleggging (schoorldam en stolpen). :kniktja: :kniktja:
Offline Yvesart
Master
di 28 jun 2011, 16:58 Bericht 
wel grappig dat de N3 en N11 blijkbaar bestemd waren om snelweg te worden.. :koffie: .. overigens ook weer jammer dat ze dat nog steeds niet zijn :duh: :aai:
Online 944 guy
Master
di 28 jun 2011, 17:09 Bericht 
A35 wierden-zwolle mogen ze van mij ook wel neerpleuren :thumb:
Offline basgitaar
Master
di 28 jun 2011, 17:11 Bericht 
Kijk die A15 eens mooi doorlopen naar Enschede...
Offline Ascension
Master
di 28 jun 2011, 17:12 Bericht 
Volgens mij is er nooit een exact trace vastgesteld door het Groene Hart.
Offline salush
Master
di 28 jun 2011, 18:30 Bericht 
De deur wat betreft de A3 staat al de komende jaren dicht (met extra slot);

Melanie Schultz schreef:
De mondelinge toezegging van 1 december 2010 om vóór de zomer van 2011 een analyse van de verkeerskundige waarde van een A3 aan u te doen toekomen, vul ik met de analyse opgenomen in de NMCA in. Ik constateer op basis van deze analyse dat het verkeerskundige effect van de varianten van de A3 beperkt is, afgezet tegen de naar alle waarschijnlijkheid hoge investeringskosten. Ik heb nu conform de toezegging een verkeerskundige analyse gemaakt. Vanuit een bredere benadering lijkt mij deze verbinding, met het oog op de inpassing in het landschap, haast onmogelijk. Verder onderzoek naar deze verbinding zal ik dan ook niet initiëren. In de Amvb is voor deze verbinding geen ruimtelijke reservering opgenomen.

http://www.infrasite.nl/documents/overh ... rvisie.pdf
Offline Guppenklup
Master
di 28 jun 2011, 19:24 Bericht 
egeltjes schreef:
na de A9-A6 (staat nog in mijn planning)

daar mogen ze meteen mee beginnen om aan te leggen :kniktja:
Offline Isard
Pro
di 28 jun 2011, 21:02 Bericht 
Signum schreef:
Zo zijn er nog wel meer goede ideeën die ze mogen aanleggen wat mij betreft

Wordt er haast verdrietig van dat ze zelfs voor mijn geboorte al de plannen hadden om de N57 te upgraden naar een snelweg. ;(

Nu, ruim 32 jaar later, gaan er minstens 10.000 auto's meer per dag over diezelfde autoweg. En staan we nog steeds elke dag in diezelfde files omdat de weg te weinig capaciteit heeft. Triest zooitje... :fp:
Offline egeltjes
Master
wo 29 jun 2011, 1:07 Bericht 
Guppenklup schreef:
daar mogen ze meteen mee beginnen om aan te leggen :kniktja:

Ik stel dan voor om dan eerst die A4 door te trekken (als in: dat de werkzaamheden afgerond zijn).
En de A9-A6 als volgende op het prioriteitenlijstje te zetten.
Offline hneel
Master
do 30 jun 2011, 11:17 Bericht 
Isard schreef:
Wordt er haast verdrietig van dat ze zelfs voor mijn geboorte al de plannen hadden om de N57 te upgraden naar een snelweg. ;(

Ja, en je weet zeker dat als het er ooit van komt het pas na je dood zal gebeuren.
 [ 18 berichten ]