Pagina 2 van 5  [ 217 berichten ]
Offline -Joske-
Master
di 15 feb 2011, 22:23 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Als in: heb je toch niks aan, die politie rij je er finaal uit met zo'n AMG.

Met die AMG wat niet van hem is bedoel je? :wink: Staat die trouwens al op NL kenteken?

Laatst bijgewerkt door -Joske- op di 15 feb 2011, 22:24, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Quaresma7
Die hard
di 15 feb 2011, 22:23 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Huh?

Mr.D schreef:
'Het internationaal rijbewijs heeft binnen de Europese Unie geen betekenis'. De Zweedse 'polis' zal zeker dat roze pasje/papiertje willen zien.

Ik moest in Bulgarije mijn rijbewijs inleveren, omdat ik 40 km/h te hard had gereden. Vervolgens heb ik mijn internationale rijbewijs afgegeven bij die gasten. Mijn roze papier kon ik dus blijven houden :)
Offline Robin2
Master
di 15 feb 2011, 22:26 Bericht 

Denk dat je geluk hebt gehad en dat dat 'm niet gaat worden in DK/SE.
Offline umpire
FS medewerker
di 15 feb 2011, 22:30 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Denk dat je geluk hebt gehad en dat dat 'm niet gaat worden in DK/SE.

Ik weet dat wel zeker :wink:
Offline Robin2
Master
di 15 feb 2011, 22:32 Bericht 

In Bulgarije was je er met een fles vodka ook wel vanaf gekomen. :lol:
Offline Quaresma7
Die hard
di 15 feb 2011, 22:47 Bericht 
Robin_v_G schreef:
n Bulgarije was je er met een fles vodka ook wel vanaf gekomen.

Nee, deze had het echt gemunt op mijn rijbewijs.. Landen als Kroatie, Slovenie, Roemenie, Bulgarije en Servie ben ik wel doorgekomen met mijn internationale rijbewijs.. In die landen wordt je letterlijk om de 10 km staande gehouden.. De int. rijbewijs is ook gewoon geldig in Zweden, dan wel in combinatie met je echte rijbewijs, maar dat weten ze niet allemaal :wink:
Offline umpire
FS medewerker
di 15 feb 2011, 22:54 Bericht 
Dus red je het daar (in Scandinavie) niet met alleen het internationale rijbewijs :wink:

Zeker niet in Zweden en Finland, kan ik je uit zeer bertouwbare bron melden :wink:
Offline Robin2
Master
di 15 feb 2011, 23:10 Bericht 

Honderden kilometers in Slovenië en Kroatië niet staande gehouden gelukkig.
Offline Quaresma7
Die hard
di 15 feb 2011, 23:18 Bericht 
Wel mooie snelwegen daar in Slovenie en Kroatie he :) Constant 200+ km/h gereden daar, maar Hongarije is nummer 1 voor mij.. Kaarsrechte spiegelgladde wegen en geen politie :D
Offline Forza!
Master
wo 16 feb 2011, 0:03 Bericht 
Volgens mij moet je eerst naar luxemburg, goedkoop lekker alcohol kopen en dan dat meesmokkelen, dat is pas lollig.. als je wat te zuipe hebt kun je in de scandi's alles voor mekaar krijgen, maar wel effe door de douane. bruine jeneverfles oid en daar pure ethanol in.. kunnen ze niks zien, ook als ze schudden... ;) (en daarna mixen uiteraard)
Offline umpire
FS medewerker
wo 16 feb 2011, 0:27 Bericht 
:biertje: :biertje: , Forza
Offline dexter79
Master
wo 16 feb 2011, 11:26 Bericht 
bruintje beer schreef:
En bij voorkeur links. Ik ken (gegeneraliseerd) geen suffere snelwegrijders dan Denen.
Je komt niet vaak in de randstad?
Maar inderdaad, veel scheelt het niet.
Offline bruintje beer
Master
wo 16 feb 2011, 11:39 Bericht 
dexter79 schreef:
Je komt niet vaak in de randstad?
Nou val ik als provinciaal door de mand? :lol:
Offline regiorunner
Master
wo 16 feb 2011, 11:44 Bericht 
umpire schreef:
En als je retemazzel hebt, gaan nog voor je goed en wel uit je auto gestapt bent op de boot de deuren dicht en vaart ie weg

Jah met 3 0031 waggies met 90 over de Lane number seven sir de blue lane en dan als Volvorijder een klets van een matroos op de kofferbak krijgen
:o :o

Verder sluit ik me bij Umpire aan. Puttgarden rodbu en Helsingor-Helsingborg. Is minste kilometers en een prima onderbreking. Tanken voor het laatst bij de blauwe Aral. Vooral als je Diesel rijdt. Bedenk trouwens dat Malmo/Helsingborg naar Stockholm een T***ingeind is! :duh:

Oh ja voor de TDI rijders; neem een ouderwetsch kartonneke mee voor voor de grille. Anders wordt ie nooit warm :devil:
Offline Rover
Master
wo 16 feb 2011, 12:05 Bericht 
regiorunner schreef:
Bedenk trouwens dat Malmo/Helsingborg naar Stockholm een T***ingeind is!leuk ritje is

O:)
Offline umpire
FS medewerker
wo 16 feb 2011, 12:38 Bericht 
regiorunner schreef:
Oh ja voor de TDI rijders; neem een ouderwetsch kartonneke mee voor voor de grille. Anders wordt ie nooit warm :devil:

Hij gaat niet naar het Noorden van Lapland, waar het momenteel min 41 is (f)
Offline regiorunner
Master
wo 16 feb 2011, 13:05 Bericht 
umpire schreef:
regiorunner schreef:
Oh ja voor de TDI rijders; neem een ouderwetsch kartonneke mee voor voor de grille. Anders wordt ie nooit warm

Hij gaat niet naar het Noorden van Lapland, waar het momenteel min 41 is

Zelfs voor het hoofdkantoor van de IKEA heb ik geleerd van zo'n eenvoudige tool gebruik te maken omdat de dag ervoor starten erg moeilijk bleek. :duh: Eigenlijk een betere tip dan: "zorg dat de gloeibougies/accu in goede staat zijn, vergeet de action ruitensproeier en controleer de antivries"
Offline umpire
FS medewerker
wo 16 feb 2011, 13:10 Bericht 
regiorunner schreef:
en Helsingor-Helsingborg.

Dat is maar een 15 tot 20 minuten en zet tegenwoordig geen zoden meer aan de dijk.
Lan je heden ten dagen beter de Oresund Kopenhagen-Malmo nemen en bij de Shell in Malmo even 15 minuten pauze nemen :thumb:
Offline Robin2
Master
wo 16 feb 2011, 13:43 Bericht 

Hallo ik ga 1 april hè, niet 1 januari. Die kou zal wel meevallen. :lol:

En ik probeer het in een dag te doen, volgens Google 15 uur. Heb zelf de stille hoop op 12 uur. Is dat te doen? Ik rij alleen (met gezelschap).
Offline Brakefire
FS Getrouwd
wo 16 feb 2011, 14:04 Bericht 
Ik ben eens om 18.00 uur uit Leiden vertrokken. Ik kwam om 6.30 in Stockholm aan. Toen ben ik een tukje gaan doen.
Offline Robin2
Master
wo 16 feb 2011, 14:05 Bericht 

12 uur is dus geen slechte schatting, al reed jij 's nachts.

Ik wil 's ochtends gaan rijden; heb in het dagelijks leven al problemen met m'n ritme, dus kan het zomaar zijn dat ik 4 dagen van de kaart ben als ik 's nachts doorrij. Kom dan wel meer spits tegen, maar met wat kunst- en vliegwerk moet ik daar wel omheen kunnen rijden.
Offline Friso89
Pro
wo 16 feb 2011, 17:13 Bericht 

Ik weet dat een stel vrienden van me, er 16 uur over hebben gereden (Amsterdam -> Stockholm Arlanda) in een Ford Transit. Met een normale personenauto zal je iets sneller zijn, hoop ik :lol:

Wat betreft de pont...
Ben 1x in Zweden geweest met de auto en heb toen de pont van Rostock naar Trelleborg gepakt, maar weet niet hoe graag je via Denemarken wilt gaan?

Friso
Offline Robin2
Master
wo 16 feb 2011, 18:52 Bericht 

Vanaf Duitsland lijkt me tijdrovender.

En 16 uur naar Arlanda? Als je dan toch naar het vliegveld gaat, neem dan het vliegtuig. :lol:
Offline Friso89
Pro
wo 16 feb 2011, 19:00 Bericht 

Robin_v_G schreef:
Vanaf Duitsland lijkt me tijdrovender.

En 16 uur naar Arlanda? Als je dan toch naar het vliegveld gaat, neem dan het vliegtuig.

Je hebt gelijk. Vroegahhh had TT-Line nog snelle ferry's/catamarans tussen Rostock en Trelleborg, maar nu zijn het van die trage dingen. O:)

Die rit naar Arlanda was tijdens de Ijslandse vulkaanuitbarsting en er waren een aantal Finnen/Zweden die erg graag naar huis wilden gaan :wink:
Offline Robin2
Master
wo 16 feb 2011, 19:08 Bericht 

Ah, vandaar. :)
Offline salush
Master
wo 16 feb 2011, 19:08 Bericht 
Heb je al gelet op de baustelle ? Vorige keer naar København veel vertraging gehad tussen Osnabrück en Hamburg.
Steeds maar een paar kilometer smallere rijbanen. Maar na 10 kilometer heb je hetzelfde en na 20 keer heb je dat ook wel gezien.
Op de terugweg nog 10 auto's op elkaar aan het begin van de baustelle :fp: uur vertraging.

Overigens geen last gehad bij de pond. We moesten wel 20 minuten(?) wachten voor de volgende boot, maar dat lijkt me nog acceptabel.
Offline Rover
Master
wo 16 feb 2011, 21:31 Bericht 
Mijn rit van Trollhättan naar Rotterdam heb ik 12 uur over gedaan. helaas wist mijn navigatiesysteem niet overal de beste weg, dus dat moet sneller kunnen. (1465km totaal over gereden). Ik vertrok trouwens rond 12 uur in de middag, file gehad rond kopenhagen en heb in totaal 4 pauzes gehouden. 3 van minder dan 5 minuten 1 van 20.
Offline liquid_force
Master
wo 16 feb 2011, 21:46 Bericht 
je zou ook de nachtveer van Travemunde - Malmö nemen kunnen (http://www.nordoe-link.com) niet erg bekend maar zeer comfortabel en betaalbaar
Offline Robin2
Master
wo 16 feb 2011, 22:09 Bericht 

Thanks.

Ik had je nog een pm gestuurd met de vraag of je kunt reageren op m'n vragen m.b.t. Zweeds op de vorige pagina. O:)

Als je tijd hebt?
Offline renkie
Master
za 19 feb 2011, 23:09 Bericht 

Ik rij regelmatig van Groningen richting Zweden, mijn ervaring is ook dat de boot vanaf Puttgarden -> DK en daarna de brug DK->SE het prettigste rijdt.

Overigens hoef ik met de Diesel pas na Malmö voor het eerst te tanken:)
Offline weetje11
Master
za 19 feb 2011, 23:24 Bericht 
Over het zweeds:

http://www.vertalen.nu/zinnen/#

Tack.

Jag hade skickat ett PM som frågar om du kan svara på mina frågor om svenska till föregående sida.

Om du har tid?
Offline Quaresma7
Die hard
zo 20 feb 2011, 0:57 Bericht 
Tja, ik deed over Rotterdam-Kapikule Turkije (2500 km) 21 uur.. Alleen gestopt om te tanken en voor een wc-pauze 8) Je rijdt wel op die route door landen waarbij de asfalt als een gatenkaas is (bulgarije,servie enz).. Richting Zweden moet het veel sneller kunnen. 10 uur is haalbaar denk ik over 1500 km..
Offline Franz
Pro
zo 20 feb 2011, 1:08 Bericht 

Op de A1 tussen Bremen en Hamburg is nog steeds een flink aantal baustelles. Precies een week geleden viel /lag daar nog een redelijk pak sneeuw.

Als je naar Zweden gaat zou je ook Kiel - Goteborg kunnen overwegen. Je zit wel wat langer op zo'n schuit, maar hebt er wel een fatsoenlijke overnachting bij. Een langere overnachting dan op Travemunde - Trelleborg. Een ander alternatief is Frederikshaven - Goteborg.

Rostock - Trelleborg is trouwens nog een andere optie. Op die route varen oa TT-line en Scandlines.
Offline Rover
Master
zo 20 feb 2011, 2:14 Bericht 
Houdt er trouwens rekening mee dat in maart winterbanden nog steeds verplicht zijn in Zweden!

edit... ik dacht even te herrinneren dat je begin maart vertrok. Vanaf 1 april mag je er op zomerbanden rijden, die ene dag doen ze denk ik niet zo moeilijk over.
Offline umpire
FS medewerker
zo 20 feb 2011, 2:17 Bericht 
Quaresma7 schreef:
Tja, ik deed over Rotterdam-Kapikule Turkije (2500 km) 21 uur.. Alleen gestopt om te tanken en voor een wc-pauze 8) Je rijdt wel op die route door landen waarbij de asfalt als een gatenkaas is (bulgarije,servie enz).. Richting Zweden moet het veel sneller kunnen. 10 uur is haalbaar denk ik over 1500 km..

Houd er rekening mee dat het daar nu winter is, met temperaturen onder 0, en sneeuw onderweg.
In 10 uur van NL naar Stockholm gaat je niet lukken. 1500km in 10 uur is permanent een gemiddelde rijden van 150. Daarnaast is niet hele hele stuk tussen Malmo en Stockholm 4-baans. Ook kom je een paar stevige klimmetjes tegen in de buurt van Jonkopping. En zoals iemand anders al aanhaalde, baustellen in de omgeving van Hamburg.
Ik zeg, als je in 1x doorrijd van NL naar Stockholm mag je blij zijn als je dat in 20 uur lukt :wink:

Owja, en mochten VROSsers van de Zweedse Politie je niet bij kunnen houden met hun dikke BMW's en Audi's, dan zetten ze een heli in. zo'n grapje als mijnheer Ghostrider laten ze zich geen tweede keer voorvallen 8)
Offline Quaresma7
Die hard
zo 20 feb 2011, 2:48 Bericht 
umpire schreef:
Houd er rekening mee dat het daar nu winter is, met temperaturen onder 0, en sneeuw onderweg.

Robin_v_G schreef:
Hallo ik ga 1 april hè, niet 1 januari. Die kou zal wel meevallen.

Enuh voor 150 km/h gaan ze toch geen heli inzetten :lol:
Offline umpire
FS medewerker
zo 20 feb 2011, 10:17 Bericht 
Je vergeet dat je allerlei stops hebt, waardoor je die 1500 km nooit aan één stuk door 150 kunt rijden ;-) Komt al neer op dat wanneer je rijdt, dat je dan al 200/u aan moet houden

En voor iemand die vanaf Malmo al min of meer constant 200 rijd, zetten ze echt overdag de heli wel in 8)

Brakefire heeft het midden in de nacht, en dus met weinig verkeer op de weg, eens in 12eneenhalf uur gedaan, ikzelf in 15 uur. Dus als jij het overdag met de auto in 10 uur denkt af te leggen, dan zeg ik: "In your dreams" :lol:
Offline Laguna
Master
zo 20 feb 2011, 11:39 Bericht 

In zweden wordt de heli ook in minder bevolkte gebieden gebruikt om snelheid te controleren....

NB ik vind Amsterdam Kopenhagen 8 tot 9 a 10 uur overdag al heel aardig, en ik heb serieus zware voeten.
Offline Robin2
Master
zo 20 feb 2011, 12:28 Bericht 

Hm..moet m'n verwachtingen dan misschien bijstellen. Kan ook altijd nog overnachten in DK.
Offline Mikkie
Master
zo 20 feb 2011, 13:03 Bericht 
umpire schreef:
Brakefire heeft het midden in de nacht, en dus met weinig verkeer op de weg, eens in 12eneenhalf uur gedaan, ikzelf in 15 uur. Dus als jij het overdag met de auto in 10 uur denkt af te leggen, dan zeg ik: "In your dreams" :lol:

Juist. En je moet ook nog eens bereid zijn de lokale VROS zoek te rijden en alle controles en bijkomende boetes voor lief te nemen. Hmmm. Kan een duur ritje worden.
Offline Quaresma7
Die hard
zo 20 feb 2011, 16:53 Bericht 
umpire schreef:
Brakefire heeft het midden in de nacht, en dus met weinig verkeer op de weg, eens in 12eneenhalf uur gedaan, ikzelf in 15 uur. Dus als jij het overdag met de auto in 10 uur denkt af te leggen, dan zeg ik: "In your dreams"

Ik probeer ook altijd s'nachts te reizen.. Als ik bv naar Munchen rijdt waar mijn broer woont, reis ik ook s'nacht.. Rotterdam-Munchen heb ik ook ooit afgelegd in 5uur en 20 minuten..
Offline Laguna
Master
zo 20 feb 2011, 17:02 Bericht 

wie bied meer....München-E'hoven in 4 uur, overdag (waar in Munchen maakt wel veel uit, vertrekpunt was aan de rand).

maar E'hoven Malmö duurde dan weer 12 uur...
Offline Quaresma7
Die hard
zo 20 feb 2011, 17:07 Bericht 
Laguna schreef:
München-E'hoven in 4 uur, overdag (waar in Munchen maakt wel veel uit, vertrekpunt was aan de rand).
Met je Renault Laguna zeker.. :zzz: Als jij 5 minuten 200+ rijdt ( haalt die dat uberhaubt wel) vliegt je zuiger uit de motorkap :lol: :roflol: (f)
Offline Mikkie
Master
zo 20 feb 2011, 17:12 Bericht 
Laguna schreef:
wie bied meer....München-E'hoven in 4 uur, overdag (waar in Munchen maakt wel veel uit, vertrekpunt was aan de rand).

Da's gemiddeld 180, da's echt bizar en niet te doen overdag. Of je moet als een idioot gereden hebben.
Offline umpire
FS medewerker
zo 20 feb 2011, 17:14 Bericht 
*Zet de chips en cola alvast klaar* :honger:
Offline Laguna
Master
zo 20 feb 2011, 17:22 Bericht 

Quaresma7 schreef:
Met je Renault Laguna zeker.. :zzz: Als jij 5 minuten 200+ rijdt ( haalt die dat uberhaubt wel) vliegt je zuiger uit de motorkap :lol: :roflol: (f)

Nee dat was een dieselinjektor die eraf knalde..... :boos:
En idd bij 200 km/h gebeurde dat....

Maar deze rit ging het goed(was ook niet met een laguna), en idd >180 km/h, gewoon overdag een keer mazzel hebben met het weer en verkeer.

Die keer met panne bij 200 km/h (IIEEEEK, plots niks deed het meer) heb ik er iets langer over gedaan.
Offline -Joske-
Master
zo 20 feb 2011, 17:30 Bericht 
Quaresma7 schreef:

Met 620 pk is 5 uur en 20 min ook wel erg langzaam hoor. :roflol: :roflol:
Offline Quaresma7
Die hard
zo 20 feb 2011, 17:35 Bericht 
-Joske- schreef:
Met 620 pk is 5 uur en 20 min ook wel erg langzaam hoor.
Het was met een CLS 350 :wink:
Hoe lang zal jij er over doen met je Skoda? :lol:
Offline -Joske-
Master
zo 20 feb 2011, 17:36 Bericht 
Quaresma7 schreef:
Het was met een CLS 350 :wink:
Hoe lang zal jij er over doen met je Skoda? :lol:

Ik heb geen Skoda!! Daarbij krijg ik van jou nog een AMG, dus dan wil ik die 5 uur en 20 min wel verbeteren. (f)
Offline tjappie (Guus)
Master
zo 20 feb 2011, 17:50 Bericht 
Mr.D schreef:
'Het internationaal rijbewijs heeft binnen de Europese Unie geen betekenis'. De Zweedse 'polis' zal zeker dat roze pasje/papiertje willen zien.

en het normale rijbewijs mogen hin niet invorderen en wel om de volgende redenen:

1: Het rijbewijs is eigendom van het Koninkrijk der Nederlanden.
2: Ze hebben geen verdrag met Nederland.
 [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende