Pagina 1 van 1  [ 48 berichten ]
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 04 aug 2011, 20:15 Bericht 
Delen van de Coevorderweg (voormalige N34) tussen Ommen en de Veldsteeg (ter hoogte van De Bootsman) worden 30 km-zone.
De plannen hiervoor liggen vanaf vandaag bij de gemeente Ommen ter inzage.

Bij de aansluitingen van respectievelijk de Koelandweg, Arriërflierweg, Ridderinkweg en Hardenbergerweg bestaat nu nog een snelheidslimiet van 60 km p/u. De gemeente is momenteel aan het werk om de weg tussen de Hessel Mulertbrug in het centrum van Ommen en de Slagenweg aan te passen naar het nieuwe, langzame snelheidsregime. Na de bouwvakvakantie moet de rest van de weg vanaf de Slagenweg tot aan de Bootsman nog onder handen genomen worden. Bij Arriën wordt een Brink gebouwd. Ook moet de parallelweg aangepast worden, komen er extra inritten voor aanwonenden en zijn er nog afrondende klussen.

De voorrangssituatie bij de kruispunten wordt ook aangepast. Zo krijgt het verkeer op de Slagenweg en de Coevorderweg vanaf Ommen voorrang op het verkeer dat vanaf de heringerichte weg (uit de richting Arriën) komt. De stukken die de verkeersbesluiten regelen, liggen tot en met 14 september ter inzage op het gemeentehuis.

BRON http://www.destentor.nl/regio/vechtdal/ ... op-N34.ece

Er wordt een N-weg omgevormd naar een 30 KM/u zone. Volgende stap is een zandpad. :fp: :fp:
Offline ruudt
Master
do 04 aug 2011, 20:19 Bericht 
30..... :o

http://maps.google.nl/maps?q=veldsteeg, ... 1,,0,10.42

Ik kan het niets anders zien dan dat ze automobilistje aan het pesten zijn :nothanks:
Offline bert65
Die hard
do 04 aug 2011, 20:21 Bericht 

Welke ambtenaar heeft er nu weer een klap van molen gehad? :thumb_d:
Op deze weg 60 km geeft bij mij al wat ??? maar terug naar 30 km is helemaal zot.
Offline Glorfindel
Pro
do 04 aug 2011, 20:31 Bericht 

Ik begrijp de redenering wel, ze willen het verkeer tussen Zwolle en Hardenberg leiden over de N36 ten noorden van Ommen. De oude N34 (door Ommen) is namelijk nog steeds de snelste route, maar dat kruispunt bij de brug over de Vecht begint steeds drukker te worden.
Offline ruudt
Master
do 04 aug 2011, 20:37 Bericht 
Dan moeten ze juist dat punt aanpassen voor de hoeveelheid verkeer. Je gaat toch niet een weg capaciteit verminderen als er meer vraag komt? Ach, het zal wel weer de redenering zijn van een ambtenaar :kniktja:
Offline Marten320TD
Master
do 04 aug 2011, 20:46 Bericht 
Waar moet het heen als je niet meer de volledige weg kan gebruiken op de elektrofiets of in de Scenic als je je concentreert op het landschappelijk fraais? Dan moet je toch niet afgeleid worden door zoiets banaals / asociaals als overig (auto) verkeer?
Offline WimLex
Master
do 04 aug 2011, 20:51 Bericht 
bert65 schreef:
Welke ambtenaar heeft er nu weer een klap van molen gehad? :thumb_d:
Op deze weg 60 km geeft bij mij al wat ??? maar terug naar 30 km is helemaal zot.

Kan me niet anders herinneren dan dat het een autoweg betrof daar :x :x :x

Edit:
Citaat:
N34

De N34 was een ruim 11 kilometer lange rijksweg tussen de aansluiting met de N48 (viaduct Varsen nabij Ommen) en de kruising met de N36 (Witte Paal). De weg is in 2011 heringericht tot een rustige weg voor het lokale verkeer, een erftoegangsweg.

Het deel tussen de Veldsteeg en Driehoekweg is inmiddels ingericht als erftoegangsweg. Het deel tussen de Slangwenweg en de Veldsteeg zal eind 2011 ook als erftoegangsweg zijn ingericht.

De N34 vormde in het verleden een belangrijke verbinding tussen Hardenberg en Zwolle enerzijds en Almelo-Hoogeveen anderzijds. In 2009 en 2010 heeft Rijkswaterstaat de verlengde N36 aangelegd, die de functie van de N34 heeft overgenomen. In 2010 en 2011 is de N34 heringericht tot een erftoegangsweg. Het beheer van de N34 wordt overgedragen aan de gemeente Ommen, de gemeente Hardenberg en de provincie Overijssel.

RWS
Offline HAW2006
Master
do 04 aug 2011, 21:15 Bericht 
WimLex schreef:
Kan me niet anders herinneren dan dat het een autoweg betrof daar

Is toch nooit een autoweg (100kmh) geweest?
Offline bert65
Die hard
do 04 aug 2011, 21:27 Bericht 

Een 30 km-zone is iig een enorm stuk langzamer....
Offline WimLex
Master
do 04 aug 2011, 21:39 Bericht 
HAW2006 schreef:
Is toch nooit een autoweg (100kmh) geweest?

Kijk even in de kolom aan de rechterkant

edit:
Citaat:
De N34 is vanaf 1 januari 2007 overgedragen van het rijk naar de provincies Drenthe en Overijssel. Vanaf dat moment was de N34 geen rijksweg meer.

bron
Zal toen wel 80 zijn geworden.
(als je google-maps bekijkt staan er bordjes 70 bij ommen, dus 60 is het nooit geweest)
Offline Guppenklup
Master
do 04 aug 2011, 22:08 Bericht 
RWS schreef:
In 2010 en 2011 is de N34 heringericht tot een erftoegangsweg.

Daar is het dus fout gegaan :fp: Erftoegansgswegen bestaan er nauwelijks in Nederland, dit is echt je reinste verzinsel van een stel subsidiegeile k*tambtenaren :thumb_d:
Offline umpire
FS medewerker
do 04 aug 2011, 22:11 Bericht 
Hebben ze er ook alvast een paar betonplaten in de berm gelegd :[

Geheid dat er in die 30 zone ontzettend veel "berovingen" zullen gaan plaatsvinden :x :x
Offline Boralis
Master
do 04 aug 2011, 22:26 Bericht 

WimLex schreef:
Zal toen wel 80 zijn geworden.
(als je google-maps bekijkt staan er bordjes 70 bij ommen, dus 60 is het nooit geweest)

Nee, is voorzover ik weet nooit 100 geweest. Tussen Emmen en Hardenberg was het wel 100. Daarna 80 tot aan Zwolle, m.u.v. een klein stukje 70 en een stukje bebouwde kom (gewoon 50) bij Ommen.

Glorfindel schreef:
De oude N34 (door Ommen) is namelijk nog steeds de snelste route, maar dat kruispunt bij de brug over de Vecht begint steeds drukker te worden.

Niet correct. Dacht ik in eerste instantie ook, maar afstand is nagenoeg hetzelfde.

Voor de rest: helemaal mee eens dat dit stupide is. Die parallelweg kan ik me nog wel voorstellen (60 dan - geen 30), maar dit is gewoon overduidelijk een 80 weg. Nog zo'n stupiditeit(ook gemeente Ommen). Van Vroomshoop tot Ommen zijn er gescheiden fietspaden. Allemaal 60 buiten de bebouwde kom. Hier gaan de fietsers de rijbaan op, ga je de gemeente Hardenberg in en wordt het (zo lang dat nog mag gaan duren) wel 80 ...
Offline enerby
Master
do 04 aug 2011, 22:39 Bericht 
De N34 tussen de wittepaal en Ommen is een drama geworden.
Slingers heuvels en in de 30km/h zone bij het junner koeland drempels (betonblokken) van 30cm hoog.
Over deze drempers kan je onmogelijk 30km/h, stapvoets is de maximale snelheid.
Iedereen croste er ook via de berm om heen (staan nu hekken in de berm)

Via de N36 is het voor mij 7km omrijden om in Hardenberg te komen (normaal 15 Km)
Ik ga nu via Ariën (rood witte hek is weg) met nog een hindernis te gaan. :boos:
Offline ruudt
Master
do 04 aug 2011, 22:48 Bericht 
Als ik het zo hoor is het echt zo'n gevalletje van:
Wij moeten die overzichtelijke rechte weg veiliger maken. Laten we de weg vol zetten met obstakels.
:fp: :fp:
Offline Bussloo
Master
do 04 aug 2011, 23:52 Bericht 
Tja, de gebruikers van navigatiesystemen zullen nog steeds de oude route volgen. Zo snel gaan de updates niet. Wellicht zijn er een paar vrijwilligers die via Mapshare hun medeweggebruikers een onzinboete willen besparen?
Offline Kenji
Master
vr 05 aug 2011, 10:06 Bericht 
30 km/u op een N-weg.... :fp: :nothanks:
Offline bernardo A.
Master
vr 05 aug 2011, 10:29 Bericht 

Ik ken die weg aardig. Ooit zijn mijn schoonouders in een vlaag van verstandsverbijstering naar Hardenberg verhuisd en dat gat ligt verkeerstechnisch aan het eind van de wereld.
Die N34 is altijd al een projectweg geweest met machtsmisbruik zoals inhaalverboden etc.

Maar dit wat hier in Ommen gebeurt is werkelijk te idioot voor woorden. Hier zijn een paar debiele ambtenaren compleet doorgeslagen in hun anti-autodrift. Dit heeft in de verste verte geen zak te maken met verkeersveiligheid.

En over een paar jaar zijn alle Ommenaren het zat en kan de boel weer worden teruggebouwd. Zo weet de gemeente de belastingbetaler wel bezig te houden.

Dit werkt ook heel goed voor de ontsluiting van de regio, want alle verkeer dat van de N3r geweerd wordt draagt bij aan de verkeersdruk op de andere wegen.
Offline Guppenklup
Master
vr 05 aug 2011, 10:42 Bericht 
bernardo A. schreef:
Hier zijn een paar debiele ambtenaren compleet doorgeslagen in hun anti-autodrift. Dit heeft in de verste verte geen zak te maken met verkeersveiligheid.

Zoals in zoveel gemeentes in Nederland. Volstrekt incompetente ambtenaren die in hun zelote autohaat de hele infrastructuur naar de knoppen helpen. Daarom moet je verkeersbeleid ook niet lokaal neerleggen.
Offline 357kurt
Die hard
vr 05 aug 2011, 13:38 Bericht 
Achterlijk, een ander woord kan ik er niet voor verzinnen, een electrofiets gaat harder..
Offline Jack Bauer
Master
za 06 aug 2011, 12:07 Bericht 

Ik kan me vergissen maar dat stukje waar het hier om gaat heeft geen N-status meer.
De N36 verlenging naar de N48 boven Ommen is daarvoor in de plaats gekomen. Het stukje N34 tussen de rotonde bij de Witte Paal en Ommen is dus nu afgewaardeerd tot gemeentelijke weg. De N34 begint dus nu bij de rotonde en gaat dan richting Emmen.

Neemt niet weg dat het belachelijk is om zo'n weg 30 km te maken. De weg ligt door de weilanden ver van de bebouwing.
Offline flitspaal
Master
za 06 aug 2011, 13:16 Bericht 

Zonde van het belastinggeld, zeg maar gerust pure kapitaalvernietiging.
Offline enerby
Master
za 06 aug 2011, 17:14 Bericht 
Jack Bauer schreef:
Neemt niet weg dat het belachelijk is om zo'n weg 30 km te maken. De weg ligt door de weilanden ver van de bebouwing.

Het is een 60km/h zone, het stuk thv junner koeland is 30Km/h
+/- 2km met 5 hoge drempels.
Offline Guppenklup
Master
za 06 aug 2011, 17:17 Bericht 
flitspaal schreef:
Zonde van het belastinggeld, zeg maar gerust pure kapitaalvernietiging.

Eigenlijk is het dubbele kapitaalvernietiging. Er is bij de aanleg belastinggeld besteed, en nu wordt er NOG eens geld verspild om de infrastructuur te vernielen!
Offline Martijn
FS Webmaster
zo 07 aug 2011, 11:59 Bericht 
Ik zou zeggen: Mail het eens naar Charlie Aptroot(VVD) of Leon de Jong(PVV) of de lokale politiek...
Offline red devil1
Master
zo 07 aug 2011, 12:17 Bericht 
Martijn schreef:
lokale politiek.

dat helpt niet. Heb ik mijn "frustraties" over locale verkeersbeleid ook wel eens neergelegd. Heb ook zelf eens een bezwaar gemaakt tegen verkeersbesluit, maar je wordt gewoon aan de kant geveegd door de gemeente, geen belanghebbende.... Zone was geen verblijfsgebied, volgens hun wel (ging om landbouwwegen). volgens de regels mocht het dus geen 60 zone worden.

Martijn schreef:
Charlie Aptroot(VVD) of Leon de Jong(PVV)
Zou het helpen als de landelijke politiek er wat over vind?
Offline Mazda323
Die hard
zo 07 aug 2011, 13:25 Bericht 

ruudt schreef:

Net op Google Maps bekeken, maar wat ligt er aan de rechterkant van deze weg? Is dat een fietspad waar je straks dus sneller mag rijden dan op de weg bedoeld voor auto's?
Offline enerby
Master
zo 07 aug 2011, 13:35 Bericht 
Dat was een parallelweg en is nu fietspad geworden met een fietsdoorgang zodat je er niet met de auto over kunt.
Offline Boralis
Master
zo 07 aug 2011, 20:31 Bericht 

red devil1 schreef:
geen belanghebbende

Hoezo? Als je gebruik van die weg maakt, ben je toch ook belanghebbende ...

Dan nu even de tip tegen gemeentebesluiten, analoog naar hoe milieuterroristen het ook doen. Je moet het bij gemeente besluiten altijd gooien op onvoldoende onderzoek, in dit geval bijvoorbeeld via de WOB vragen of er kenteken scans zijn gedaan en of deze geanonimiseerd in kaart zijn gebracht, in ieder geval naar woonplaats. Heb je meteen info om aan te tonen dat het geen verblijfsgebied is. Onderzoek niet gedaan: naar de rechter, want de gemeente heeft onvoldoende onderzoek gedaan om te staven dat het inderdaad om een verblijfsgebied gaat, meteen met wat argumenten waarom je denkt dat de weg veel door andere kernen gebruikt wordt. Een van de punten waarop je bij de bestuursrechter goed je gelijk kunt halen.
Offline Guppenklup
Master
ma 08 aug 2011, 9:33 Bericht 
Boralis schreef:
Dan nu even de tip tegen gemeentebesluiten, analoog naar hoe milieuterroristen het ook doen. Je moet het bij gemeente besluiten altijd gooien op onvoldoende onderzoek, in dit geval bijvoorbeeld via de WOB vragen of er kenteken scans zijn gedaan en of deze geanonimiseerd in kaart zijn gebracht, in ieder geval naar woonplaats. Heb je meteen info om aan te tonen dat het geen verblijfsgebied is. Onderzoek niet gedaan: naar de rechter, want de gemeente heeft onvoldoende onderzoek gedaan om te staven dat het inderdaad om een verblijfsgebied gaat, meteen met wat argumenten waarom je denkt dat de weg veel door andere kernen gebruikt wordt. Een van de punten waarop je bij de bestuursrechter goed je gelijk kunt halen.

Klinkt als een 100% winkans :thumb:
Offline enerby
Master
wo 10 aug 2011, 20:47 Bericht 

Link
Offline Aanhanger
Master
wo 10 aug 2011, 20:52 Bericht 
Sluit die weg dan gewoon af :(
Offline Furr
Master
wo 10 aug 2011, 20:52 Bericht 
Anders doe je je ruitenwissers uit als het niet regent.... :fp:

Maar die weg: weer zo'n voorbeeld van belasting geld VERSPILLING! :thumb_d:
Offline enerby
Master
wo 10 aug 2011, 21:04 Bericht 
Met de ruitenwissers uit had je gezien dat het regende (f)

Link
Offline geelhoed
Master
wo 10 aug 2011, 21:07 Bericht 
Geen einde zone 30 maar een zone 60 en 50 meter verderop een bord 50? :roll:
Offline Jack Bauer
Master
wo 10 aug 2011, 21:38 Bericht 

:x

De ambtenaar die dit verzonnen heeft moeten ze toch ook.......wat een mongol. :[ :[ :[
Een weg midden in de bossen verkrachten tot zoiets.

En die witte plateaus hoef je ook niet te proberen met de wielen er langs te gaan dan ligt je uitlaat eraf.

En een patiënt achterin een ambulance is ook voorgoed genezen van z'n kwaal. :dood:
Offline Mdw
Master
wo 10 aug 2011, 21:46 Bericht 
Ach dat stukje ,.. :fp:

Echt dat was vroeger een goeie weg en nu ,...... :duh:

Leuk als je daar langs rijdt , de vrachtwagens kom je tegemoet :x (mag dus niet)

Jack Bauer schreef:
De ambtenaar die dit verzonnen heeft moeten ze toch ook.......wat een mongol. :[ :[ :[

+1 , ontslaan die mongool :dag:
Offline Tento
Master
do 11 aug 2011, 19:33 Bericht 
WTF is daar gebeurd pfffff :o :o :o
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 11 aug 2011, 19:34 Bericht 
Tento schreef:
WTF is daar gebeurd pfffff :o :o :o

Een ambtenaar heeft daar een weg verkracht. :thumb_d: :thumb_d:
Offline geelhoed
Master
vr 12 aug 2011, 6:42 Bericht 
http://www.destentor.nl/regio/hardenber ... enomen.ece
Bericht van 14 juni 2011
Citaat:
Klachten over lanceerdrempels in Coevorderweg serieus genomen
OMMEN/HARDENBERG - Het heringerichte tracé van de Coevorderweg, de oude N34, is nog niet definitief klaar als het aan wethouder Ilona Lagas ligt.
Er zijn veel klachten van passanten, voornamelijk over de bijzonder hoge witte drempels waarvan er een stuk of vier, vijf in de weg zijn aangebracht. Er zijn al een aantal auto's met lekke banden vanaf gekomen. Belangrijke overige klacht is dat het landbouwverkeer moeite heeft met de vreemde hoge bobbels in de weg.

De klachten van de agrariërs zijn ook bij Rijkswaterstaat binnengekomen, bevestigt een woordvoerder. De nieuw ingerichte weg is door Rijkswaterstaat samen met medewerkers van de gemeente Ommen geïnspecteerd. Daarbij zijn de bekende knelpunten besproken. "In overleg met de gemeente bekijken we wat we er aan gaan doen. Pas als dat allemaal afgehandeld is, zal het eigendom van de weg overgedragen worden aan de gemeente."

Ook in de gemeenteraad van Ommen hebben partijen zich geroerd over de situatie op de weg waar voor een deel een 30 km-regime telt. Er werd gesproken over 'lanceringen als in een computergame'. "Landbouwmachines lopen stuk, automobilisten rijden lek. Wie is hiervoor verantwoordelijk?", vroeg het CDA-raadslid Annelies Bakelaar zich af.

Bij de gemeente zijn klachten en schadeclaims binnengekomen, liet de wethouder weten. "Maar die Maldense drempels, zoals die dingen heten, voldoen wél aan de geldende veiligheidseisen. Het heeft ook te maken met de snelheidshandhaving", aldus Lagas tegen de raadsleden. "De drempels zijn gewoon te steil en te hoog. Wij gaan bemiddelen voor mensen die bij Rijkswaterstaat vastlopen met hun klachten."
Offline Wimpster
Die hard
vr 12 aug 2011, 7:10 Bericht 

Op zich zitten er leuke bochtjes in, jammer van de drempels :) Maar ff serieus, dit lijkt me nu juist een dodenweg geworden met al die rare bochten en drempels. Er hoeft maar een overmoedig petje lekker door te rijden en hij (+ passagiers) zitten tegen een boom na uit de bocht gevlogen of gelanceerd door een drempel te zijn.

En ja, dat is dan ook z'n eigen domme schuld, maar niet enkel zijn schuld.
Offline Groningen
Die hard
vr 12 aug 2011, 7:17 Bericht 

Kan geen (duidelijk) kaartje geplaatst worden waar de 30 km per uur geldt?
Offline Bussloo
Master
ma 15 aug 2011, 12:10 Bericht 
Op dat nieuwe weggedeelte gaat het ook regelmatig mis door kerende automobilisten op de autoweg: http://www.kilroynews.net/latestnews.htm Zoek naar 11 augustus.

En dan het alternatief afwaarderen? Slecht idee!
Offline Boralis
Master
di 16 aug 2011, 12:35 Bericht 

Bussloo schreef:
Op dat nieuwe weggedeelte gaat het ook regelmatig mis door kerende automobilisten op de autoweg

Niet gewoon een gevalletje "Indien mogelijk keer om" door verouderde Tom Tom?
Offline The Driver
Master
di 16 aug 2011, 12:51 Bericht 

Een weg inrichten naar een maximumsnelheid van 30 km. p/u ? Dat ze maar eens op een kartbaan gaan kijken dan. Eénrichtingsverkeer van maken, vangrail met rubberbanden en gaan met die banaan.
Offline Bussloo
Master
di 16 aug 2011, 14:24 Bericht 
Boralis schreef:
Niet gewoon een gevalletje "Indien mogelijk keer om" door verouderde Tom Tom?

Dan zouden ze eigenlijk net als bij Den Bosch bordjes neer moeten zetten met "zet uw navigatie uit".

Trouwens 20 kilometer autoweg met doorgetrokken streep... je zou maar achter een tellerstarende 80 km/u figuur zitten die niet doorheeft dat je 100 mag.
Offline geelhoed
Master
di 16 aug 2011, 14:27 Bericht 
Bussloo schreef:

Dan zouden ze eigenlijk net als bij Eindhoven bordjes neer moeten zetten met "zet uw navigatie uit".

Stumpers! :boos:
Afbeelding
Afbeelding
Offline Dennis
FS medewerker
di 16 aug 2011, 18:00 Bericht 
Bussloo schreef:
Tja, de gebruikers van navigatiesystemen zullen nog steeds de oude route volgen. Zo snel gaan de updates niet. Wellicht zijn er een paar vrijwilligers die via Mapshare hun medeweggebruikers een onzinboete willen besparen?

De verlengde N36 stond bij mij op al te TT toen deze nog in aanleg was (weliswaar als afgesloten aangegeven)
Later is deze bij een kleine update "opengesteld" en kiest hij deze weg automatisch als ik naar Zwolle toe ga,
wat voorheen voor mij door ommen heen was.
 [ 48 berichten ]