Pagina 1 van 1  [ 26 berichten ]
Offline frans1960
Nieuwkomer
za 29 okt 2011, 19:00 Bericht 
Vandeweek was ik bij Maastricht, en zag rechts van me iets voorbij komen. Het was een gozer op een snorfiets, die met dik 75 km per uur over het fietspad scheurde, zonder helm. Da's volgens mij toch egwel 50 km te hard.
Met de auto kun je dan je rijbewijs inleveren. Ook beetje onverantwoord om zo hard met zo'n ding te rijden he.

http://www.youtube.com/watch?v=D-TgOso3BwM
Offline NooitTeSnel
Master
za 29 okt 2011, 19:11 Bericht 
Er rijden volgens mij vrij veel bromfietsen met een snorfiets-plaatje rond. Dat zal dit ook wel geweest zijn?
Offline frans1960
Nieuwkomer
za 29 okt 2011, 19:34 Bericht 
Geen idee. Ik ben wat dat betreft een beetje een ouwe lul. Vroeger reden we op een Zundapje of een Kreidler, en vonden het toen al heel wat met een 70cc blokje om er 75 mee te rijden. Wel met helm op. Die Zundapp's waren overigens vrij stevige dingen. Maar hier zo'n lullig snorfietsje... Dat reed echt hard he. Ge-eikte kilometers. Wat als zo'n ding een noodstop moet maken. Die remmen zijn niet berekend op zo'n snelheid. Zo'n gozer verteld het niet meer na.
Offline Aanhanger
Master
za 29 okt 2011, 19:47 Bericht 
Als je je onboard filmpjes wilt plaatsen; daar hebben we hier een speciaal topic voor:
on-board-video/
Offline PTPT
Die hard
za 29 okt 2011, 20:04 Bericht 
Die scooters van nu zijn dacht ik op 70 gebouwd, dus kan die 5km er nog wel bij denk ik...
Ik vind het overigens prima als ze maar niemand in gevaar brengen (echter is het gros een gevaar op de weg).
Offline Elwood
Master
za 29 okt 2011, 21:13 Bericht 
frans1960 schreef:
Geen idee. Ik ben wat dat betreft een beetje een ouwe lul. Vroeger reden we op een Zundapje of een Kreidler, en vonden het toen al heel wat met een 70cc blokje om er 75 mee te rijden. Wel met helm op. Die Zundapp's waren overigens vrij stevige dingen. Maar hier zo'n lullig snorfietsje... Dat reed echt hard he. Ge-eikte kilometers. Wat als zo'n ding een noodstop moet maken. Die remmen zijn niet berekend op zo'n snelheid. Zo'n gozer verteld het niet meer na.

Die remmen (netals het gehele apparaat) is meer dan berekend op die snelheid......verschil snorfiets/scooter is alleen een cdi kastje en verder (vrijwel) niks.

Nederland is zo ongeveer het enige land waar ze zo langzaam mogen rijden....constructiesnelheid heet dat dan mooi......grote onzin.
Offline plop
Master
za 29 okt 2011, 21:36 Bericht 
PTPT schreef:
Die scooters van nu zijn dacht ik op 70 gebouwd, dus kan die 5km er nog wel bij denk ik...
Ik vind het overigens prima als ze maar niemand in gevaar brengen (echter is het gros een gevaar op de weg).

verschilt per model, heb zelf op 1 gereden die was AF-gevoerd tot 90km/h (zwarte import uit duitsland).
Offline Windkracht13
Weet de weg
za 29 okt 2011, 21:51 Bericht 

Heb ook een snor, Aprillia Factory.
Trek alle begrenzers eruit, en hij rijd 120 :o

Niet dat ik dat rij zonder helm, maar ze worden er wel zo voor gemaakt (Frame, remmen)
Offline 357kurt
Die hard
za 29 okt 2011, 23:01 Bericht 
Tja.. helm op en het maakt mij niet uit, wat ik wel irritant vind is dat ze slalommen om scholieren heen die en-masse in de ochtend en middag op de fietspaden naar de buitendorpen rijden, snelheidsverschil is dan ca. 50 km/h en dat is erg veel.
Online Close Encounter
Pro
zo 30 okt 2011, 12:55 Bericht 
Wat voor onboard cam is dat?
Offline viffer
Master
zo 30 okt 2011, 13:10 Bericht 

Elwood schreef:
Nederland is zo ongeveer het enige land waar ze zo langzaam mogen rijden

Dat mag volgens mij in alle landen wel hoor :kniktja:
Offline viffer
Master
zo 30 okt 2011, 13:12 Bericht 

frans1960 schreef:
Da's volgens mij toch egwel 50 km te hard.
Met de auto kun je dan je rijbewijs inleveren.

Met de snorfiets ook hoor. Maar net als met de auto, je moet wel gepakt worden.

frans1960 schreef:
Dat reed echt hard he. Ge-eikte kilometers.

Waar heb je je VD(?) laten eiken?
Offline JBHC
Die hard
zo 30 okt 2011, 13:14 Bericht 

Mijn mb met 50 snel(extra spoelpoorten) reed ook gewoon 100 O:)
Offline Rover
Master
zo 30 okt 2011, 13:32 Bericht 
Mijn Yamaha RD50 rijdt ook 90, is nog helemaal origineel.
Zit wel te kijken hoe ik hem kan terugvoeren, ik hoef die snelheid niet gewoon zonde bij een controle. Is helaas bij zo'n schakelbakkie best kut, want hij moet wel normaal blijven rijden tot de 55-65.
Offline JBHC
Die hard
zo 30 okt 2011, 14:03 Bericht 

Je kunt een ring in de uitlaat lassen :kniktja:
Offline Guppenklup
Master
zo 30 okt 2011, 14:10 Bericht 
frans1960 schreef:
Zo'n gozer verteld het niet meer na.

:woop:
Darwin!
Offline Rover
Master
zo 30 okt 2011, 14:34 Bericht 
JBHC schreef:
Je kunt een ring in de uitlaat lassen

Zit ik aan te denken ja. Van de winter ga ik eerst het blok wat reviseren (lees pakkingen vervangen), ding lekt als een gek (is ook nog maar zo'n 40 jaartjes jong :[ )
Daarna eens kijken wat hij doet en waar ik het beste een ring kan plaatsen.

Heb ik eigenlijk nog wel een vraag over, kan ik ergens die brommer laten testen op constructiesnelheid zonder dat mij dat direct een bon oplevert?
Offline Masterdam
Master
zo 30 okt 2011, 15:23 Bericht 
Ik denk dat als jij een afspraak maakt met Oom Agent en te voet met je brompert aan de hand naar het bureau komt, ze best bereid zijn je te helpen.
Offline NooitTeSnel
Master
zo 30 okt 2011, 15:31 Bericht 
Guppenklup schreef:
Darwin!

Ik had me nog zo ingehouden om dat niet in de eerste post al op te merken... doe jij het alsnog :roflol:
Offline gabberhead
Master
zo 30 okt 2011, 17:37 Bericht 

Visiondrive
Offline frans1960
Nieuwkomer
ma 31 okt 2011, 20:38 Bericht 

De Visiondrive 3000K, van Bommelding. Heel goed apparaat, ben er heel tevreden mee.
Offline egeltjes
Master
di 01 nov 2011, 18:09 Bericht 
Heb je hem nou al terugingehaald ???
Offline MoNo_eGo
Master
di 01 nov 2011, 21:36 Bericht 
hhmm doet me denken aan de goeie ouwe tijd ....

cita gilera die dik 105 liep (duurde ff voor ie er was)
en een geweldige honda mb8 met een 200CC watergekoelde 6 bak ....
Heerlijk waren die tijden :-)
Offline Sjonnie
Die hard
di 01 nov 2011, 22:41 Bericht 
Elwood schreef:
Nederland is zo ongeveer het enige land waar ze zo langzaam mogen rijden....constructiesnelheid heet dat dan mooi......grote onzin.

Ja is dat zo die constructie snelheid? Wat wordt verstaan onder constructie snelheid? Ik met m'n boerenverstand denk dan dat de constructiesnelheid de snelheid die hij kan behalen af-fabriek, wettelijk is het hier weer anders. Is er ook ergens in de wet of waar dan ook een definitie opgegeven wat wordt verstaan onder constructie snelheid?
Offline Entropie
Die hard
vr 04 nov 2011, 15:47 Bericht 
Sjonnie schreef:
Ja is dat zo die constructie snelheid? Wat wordt verstaan onder constructie snelheid? Ik met m'n boerenverstand denk dan dat de constructiesnelheid de snelheid die hij kan behalen af-fabriek, wettelijk is het hier weer anders. Is er ook ergens in de wet of waar dan ook een definitie opgegeven wat wordt verstaan onder constructie snelheid?

"Constructiesnelheid" is hier in NL bedacht en is gewoon de begrensde snelheid van 25 km/u voor snorfietsers en 45 km/u voor bromfietsers met een marge van 5 km/u.
De constructiesnelheid in de letterlijke zin van het woord (dus de max. snelheid die er fabrieksaf in zit) ligt uiteraard veel hoger.
Is ook te zien aan het voor 45 km/u wel erg grote remvermogen tegenwoordig op scooters.

Een beetje onbegrensde (dus niet opgevoerde) 2-takt bromscooter haalt 65-75 km/u GPS;afhankelijk van het merk/type.
Die verhalen over megasnelheden met originele onbegrensde 50 cc scooters kun je trouwens met een flinke korrel zout nemen;daarvoor heb ik teveel praktijkvoorbeelden ontkracht of ontkracht zien worden. Vaak bleken het tellersnelheden en ook vaak met een flink overdreven teller (wat veel scooters sowieso vaak hebben) of flink voor de wind.
Offline Leo Bokkum
Nieuwkomer
za 05 nov 2011, 3:05 Bericht 
Klopt wel jah.
Laatst zo'n Chinees scootergeval gekocht. Eerste ritje bracht een amazing 60km/u op de teller.
Gps op het ruitje geplakt: Het klokje bleek flink sambal in z'n kont te hebben, want de echte snelheid was amper 42 km/u.. :zzz:

Het remvermogen is fabelachtig goed voor een brommertje.
Is ook wel logisch, daar men ditzelfde met plastic omhulde roestige buizenstelsel op wieltjes ook voor de 150cc motorscooter gebruikt.
 [ 26 berichten ]