Pagina 2 van 2  [ 76 berichten ]
Offline I love 180 km/h
Nieuwkomer
za 03 dec 2005, 22:09 Bericht 
Hallo,

Ik heb een zekere meneer van Spee....waarom ie nog leeft is mij een vraag.... een uitspraak horen doen van "je mag even knipperen met GROOT licht bij iemand die onnodig links rijdt..." :lol: Dit is overigens ook het enige wat meneer van Spee heeft gezegd waarbij ik dacht...HA daar kan ik wat mee..... En als ie dan eindelijk naar links is opgetieft dan lekker met 180 eromheen... HAHAHA dat heeft meneer van Spee niet gezegd maar zit JIJ in ieder geval niet te lang links....

Hummer----> BULLBAR---> Opzij duwen.... :thumb:
Offline victor65
Die hard
za 03 dec 2005, 22:31 Bericht 

I love 180 km/h schreef:

Nee, daar zitten we op te wachten... :nono:
Offline Janinho
Die hard
zo 04 dec 2005, 0:28 Bericht 

Vanavond bij wegmisbruikers kreeg er zowaar iemand een bekeuring voor onnodig linksrijden, hulde :thumb:
Offline ruud king
Master
zo 04 dec 2005, 12:17 Bericht 
Van de week A13-A4 mercedes busje constant 100 op de linkerbaan,achter m een passat die er gewoon niet voorbij gelaten werd,ik als 2e erachter.
Toen er een hele vrije re baan was busje nog niet opzij,ik dus passat en busje ingehaald.
vervolgens gas losgelaten en passat knalde er vrolijk rechts voorbij.
:thumb: van de passat rijder gnagnagna.
Zo kan het dus ook,even een blokje zetten,zal ze leren die klote linksplakkers.

Afgelopen zaterdag,ri Den Haag waar A4 overgaat in 2 rijbanen,rij gewoon lekker 120 weer zo'n linksplakker,dus ik ff groot licht en er rustig langs,linksplakker schrok wakker en ging naar rechts,daarna meteen weer naar links (zucht......) en mij groot licht geven,sommige mensen snappen er ook niets van.
Zal wat worden als ik weer van de zomer ga knalle met de Turbo.......
Offline Neighbrs
Nieuwkomer
zo 04 dec 2005, 12:59 Bericht 
Wat ik me nou afvraag...
Hoe komt het toch dat er zoveel mensen als een zombie in de auto zitten?
Is iedereen lamgeslagen door alle flitspalen/radarcontroles/traject controles en propaganda om toch vooral maar niet te hard te rijden?

Ik rij nu al 11 jaar lang ongeveer 110/120000 km per jaar en heb het idee dat de mensen elkaar niet meer wíllen begrijpen.
Vroeger (toen alles nog mooi en goed was..) leken automobilisten elkaar wat beter te begrijpen.
Een klein voorbeeldje van afgelopen vrijdag:
Ik rijd een normale snelheid van 120/125 (wat al bijna uitzonderlijk is op een 120 km weg) het is redelijk druk, maar niet zo druk dat je niet meer normaal naar rechts zou kunnen. In de verte zie ik een motorrijder aankomen die sneller rijd dan het overige verkeer, maar op een 'verantwoorde'manier (niet rechts inhalen oid) na heel wat moeite zat hij dan eindelijk achter me. Ik was op dat moment bezig een vrachtwagen in te halen en zag dat ik best even naar rechts kon om de motorrijder te laten passeren. Toen ik halverwege de vrachtauto was gaf ik alvast richting naar rechts aan om aan te geven dat hij er langs mocht. In één vloeiende beweging ging ik naar rechts, de motorrijder trok even aan z'n gashendel en was er binnen een seconde langs. Zonder dat ik daadwerkelijk op de rechterbaan was geweest kon ik de volgende vrachtauto weer inhalen.
Schitterend vind ik dat!

Een paar jaar terug kwamen zulke acties wat vaker voor dan tegenwoordig, ook met snellere auto's. Tegenwoordig blijft men nog op de linkerbaan hangen als er een kilometer verder een vrachtauto rijdt. Onbegrijpelijk ! Ik betrap mezelf er ook op dat rechts inhalen voor mij allang geen uitzondering meer is. Als ik dan naar links kijk zie ik de chauffeur vaak maar een beetje voor zich uit zien staren. Spiegels ? Wat zijn dat? Richtingaanwijzer? Teveel moeite ofzo.

Dat kan toch niet alleen komen omdat het zoveel drukker is geworden. Het gebeurt ook op de rustige momenten.
Offline freudeamfahren
Master
zo 04 dec 2005, 13:03 Bericht 
Tja daar gaan we weer, waarom kunnen de Duitsers dit over het algemeen wel? :x
Kan iemand me dit uitleggen?
Offline Neighbrs
Nieuwkomer
zo 04 dec 2005, 13:09 Bericht 
Ik heb een tijdje gedacht dat het misschien met de rijopleiding te maken had, maar dat is ook onzin. Het zijn regelmatig mensen van mijn eigen leeftijd die ik zo voort zie sukkelen, dus dat kan het niet zijn. 8)
Misschien toch het idiote verkeersbeleid wat hier gevoerd wordt?
Offline regiorunner
Master
zo 04 dec 2005, 13:33 Bericht 
freudeamfahren schreef:
Tja daar gaan we weer, waarom kunnen de Duitsers dit over het algemeen wel? :x
Kan iemand me dit uitleggen?

DUITSERS KUNNEN HET WEL, MAAR DOEN HET NIET!

:x :x :x
Offline Janinho
Die hard
zo 04 dec 2005, 15:14 Bericht 

Er wordt doorgaans wel voor rechts inhalen bekeurd, maar zelden voor onnodig linksrijden. Degene die rechts inhaalt is de aso ipv de linksplakker, dat is volgens mij de oorzaak.
Offline radarlove
Master
zo 04 dec 2005, 15:31 Bericht 

Die boete voor linksplakken is niet voor niets als enige omlaag gegaan :nono:

Punt is natuurlijk: linksplakken is niet echt gevaarlijk: tis vooral strontvervelend en slecht voor de doorstroming, maar iedereen ziet een linksplakker zo rijden.
Rechts inhalen is wel gevaarlijk. De actie op zich natuurlijk niet, alleen omdat we hebben afgesproken dat we links inhalen verwacht je het niet. (Komt nog eens bij dat de modale linksplakker nou eenmaal niet uitblinkt in spiegelcapaciteiten.)

Vergelijk het maar met 200 rijden op de snelweg: op zich is dat in rustige omstandigheden niet echt gevaarlijk (zie DLD), maar omdat mensen (vanwege de regels) niet verwachten dat achteropkomend verkeer 200 rijdt, krijg je ongelukken.
Offline Brakefire
FS Getrouwd
zo 04 dec 2005, 17:57 Bericht 
radarlove schreef:

Punt is natuurlijk: linksplakken is niet echt gevaarlijk: tis vooral strontvervelend en slecht voor de doorstroming, maar iedereen ziet een linksplakker zo rijden.
Rechts inhalen is wel gevaarlijk. De actie op zich natuurlijk niet, alleen omdat we hebben afgesproken dat we links inhalen verwacht je het niet. (Komt nog eens bij dat de modale linksplakker nou eenmaal niet uitblinkt in spiegelcapaciteiten.)

Vergelijk het maar met 200 rijden op de snelweg: op zich is dat in rustige omstandigheden niet echt gevaarlijk (zie DLD), maar omdat mensen (vanwege de regels) niet verwachten dat achteropkomend verkeer 200 rijdt, krijg je ongelukken.

Rechts inhalen, 200 rijden, door rood en noem maar op: Het kan allemaal best. Als je maar je verstand gebruikt. Met 110 op de linkerbaan naar huis sukkelen kan iedereen, daar hoef je niet bij na te denken.

Probleem in NL is: de wegen zijn te vol.
Offline freudeamfahren
Master
zo 04 dec 2005, 18:23 Bericht 
Ik denk ook dat de Nederlander een soort van illusie heeft dat hij niks fout kan doen als hij zich maar aan de maximumsnelheid houdt.
Een stukje egoisme speelt ook een rol.
De meeste Nederlanders hebben een instelling dat de achterligger maar geduld moet hebben.
En veel Nederlanders zijn niet actief bezig met autorijden.
Zij houden hun auto op de weg en dat is het dan.
Ik heb gisteren ook weer in Duitsland gemerkt dat mensen hun kop erbij hebben, en naar links gaan wanneer jij eraankomt.
En aan de andere kant wordt je ook niet direct op de bumper gezeten als je met 150 je inhaalmanoeuvre af wilt maken.
Ik denk dat de Nederlander bewuster met het verkeer bezig moet zijn.

(ps de meeste Duitsers rijden waardeloos in Nederland)

Offline Liar
FS Getrouwd
zo 04 dec 2005, 20:09 Bericht 
freudeamfahren schreef:

Zij passen zich goed aan ;)
Offline Matthijs
Master
zo 04 dec 2005, 20:14 Bericht 

freudeamfahren schreef:

Ze zullen wel flink van slag zijn. Zelf mogen ze op de meest slechte wegen zo hard als ze willen, mogen ze hier op "biljartlakens" in het gunstige geval 120 sukkelen.
Offline dubieus
Pro
zo 04 dec 2005, 22:02 Bericht 
Black98 schreef:
Vannacht zo rond 3.15 op de A16, vlak na de Moerdijkbrug rijdt er een corsa op de middelste van de 3 banen terwijl er in de verre omtrek geen auto te zien is. Ik kom, netjes op de rechterbaan, aan met 180 oid en brul er gewoon vol rechts voorbij.

Ga als ik er voorbij ben met men knipper aan slalommen van de rechter naar linkerbaan en weer terug, maar totaal geen reactie.

Zit je dan te slapen of niet :huh:

Even voor de goeie orde...
daar kom ik nie :nono: , dus da was ik nie :thumb:
Offline I love 180 km/h
Nieuwkomer
zo 04 dec 2005, 22:29 Bericht 
victor65 schreef:
I love 180 km/h schreef:

Nee, daar zitten we op te wachten... :nono:

Neej je zit er inderdaad niet op te wachten als je die linksrijder bent maar wel als je erachter zit........ :D

Een auto met veel chroom in de binnenspiegel maakt meer indruk dan bijv. een blauwe picasso... :wink:
Offline Cent
Pro
zo 04 dec 2005, 23:20 Bericht 
Alfa33QO schreef:
Gast 100 schreef:
Sinterklaas schreef:
En wat als je in een Peugeot 106 rijdt en je niet serieus wordt genomen door degene voor je? :P
Als ik in de 206SW van mijn vader rijd gaan mensen veel sneller aan de kant. Het scheelt echt wat voor auto je rijdt.

Ik neem 206jes ook niet serieus... :wink: Verschil tussen de neus van een 106 en een 206 is qua grote minimaal... Beide zien er angst aanjagend uit! :zzz:

Een mooie Audi, een BMW 5 serie of een flitsende Italiaan, daarvoor wil ik wel aan de kant gaan...

...verder doe ik veel moeite om de reputatie van 't VW Polo-volk hoog te houden 8)

Nog wat pleonasmes...

Maar ik merk dat het inderdaad wel uitmaakt of je in een zwarte A4 achterop komt rijden of in een zilvergrijze 307, in het eerste geval gaan de voorliggers net wat eerder naar rechts. En al helemaal als het golfjes zijn, dan werkt die VAG-pikorde toch wel.
Offline #André M#
FS Juridisch
zo 04 dec 2005, 23:58 Bericht 
radarlove schreef:

ik heb eigenlijk nog nooit bewijs gezien dat rechts inhalen gevaarlijk is.
Offline firefly
Nieuwkomer
ma 05 dec 2005, 2:02 Bericht 

#André M# schreef:

Zolang het maar bekend is dat rechts inhalen mag, is het ook niet echt gevaarlijk. Van mij mogen we op de autosnelwegen per direct het keep your lane principe invoeren. De linksplakkers blijven rustig op hun baan doorsukkelen en ik slalom er wel netjes omheen.
Offline radarlove
Master
ma 05 dec 2005, 10:43 Bericht 

Eh ja, dat zegt ik, gamma.
Offline Snel weg
Master
ma 05 dec 2005, 12:04 Bericht 

freudeamfahren schreef:
Ik denk ook dat de Nederlander een soort van illusie heeft dat hij niks fout kan doen als hij zich maar aan de maximumsnelheid houdt.
Een stukje egoisme speelt ook een rol.
De meeste Nederlanders hebben een instelling dat de achterligger maar geduld moet hebben.
En veel Nederlanders zijn niet actief bezig met autorijden.
Zij houden hun auto op de weg en dat is het dan.
Ik heb gisteren ook weer in Duitsland gemerkt dat mensen hun kop erbij hebben, en naar links gaan wanneer jij eraankomt.
En aan de andere kant wordt je ook niet direct op de bumper gezeten als je met 150 je inhaalmanoeuvre af wilt maken.
Ik denk dat de Nederlander bewuster met het verkeer bezig moet zijn.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Offline dexter79
Master
ma 05 dec 2005, 13:37 Bericht 
Cent schreef:
Maar ik merk dat het inderdaad wel uitmaakt of je in een zwarte A4 achterop komt rijden of in een zilvergrijze 307, in het eerste geval gaan de voorliggers net wat eerder naar rechts. En al helemaal als het golfjes zijn, dan werkt die VAG-pikorde toch wel.

Absoluut dat het soort auto uitmaakt. Ik maak er geen misbruik van O:) , maar ik merk gewoon dat als ik met m'n Lincoln in de file wil invoegen, er direct overal gaten vallen. Krijg ik dan een keer een leen-escrot mee van de garage, dan moet ik echt vechten om er tussen te mogen. En dat is natuurlijk met aan de kant gaan net zo.

Enige uitzondering zijn Volvorijders; op de 1 of andere manier zijn dat de enige soort automobilisten die blijkbaar juist een schurfthekel hebben aan Amerikanenrijders.

Gisteren ook weer zo'n momentje; ik was aan het uitvoegen (rechts van een blokmarkering), zo'n V50 dacht nog wel even van de linker strook tussen 2 vrachtwagens door diezelfde uitvoegstrook op te schieten, (1) heeft wel een gigantische dode hoek of (2) neemt domweg niet de moeite om te spiegelen of (3) denkt: die Amerikaan remt wel voor me (en met mijn ervaring gok ik dat optie 3 van toepassing is), maar dat deed die Amerikaan dus niet. Zaten we echt centimeters naast elkaar, toen ik toch maar even besloot om te claxonneren. Hij rukt zijn stuur naar links en moet vol in de ankers (want ja, die trucks reden maar 80 en hij 120, dus die truck voor hem kwam ineens wel érg snel dichterbij), en achter mij alsnog naar rechts gegaan. Ik gekeken, en tot mijn verbazing géén vrouw. Ook geen handgebaren trouwens, dat viel me dan weer mee.
Offline garco
Master
ma 05 dec 2005, 13:45 Bericht 
firefly schreef:
#André M# schreef:

Zolang het maar bekend is dat rechts inhalen mag, is het ook niet echt gevaarlijk. Van mij mogen we op de autosnelwegen per direct het keep your lane principe invoeren. De linksplakkers blijven rustig op hun baan doorsukkelen en ik slalom er wel netjes omheen.

Niet echt keep your lane dus...
Offline Sinterklaas
Master
ma 05 dec 2005, 18:18 Bericht 
dexter79 schreef:
Cent schreef:
...

Absoluut dat het soort auto uitmaakt. Ik maak er geen misbruik van O:) , maar ik merk gewoon dat als ik met m'n Lincoln in de file wil invoegen, er direct overal gaten vallen. Krijg ik dan een keer een leen-escrot mee van de garage, dan moet ik echt vechten om er tussen te mogen. En dat is natuurlijk met aan de kant gaan net zo.

Enige uitzondering zijn Volvorijders; op de 1 of andere manier zijn dat de enige soort automobilisten die blijkbaar juist een schurfthekel hebben aan Amerikanenrijders.

Gisteren ook weer zo'n momentje; ik was aan het uitvoegen (rechts van een blokmarkering), zo'n V50 dacht nog wel even van de linker strook tussen 2 vrachtwagens door diezelfde uitvoegstrook op te schieten, (1) heeft wel een gigantische dode hoek of (2) neemt domweg niet de moeite om te spiegelen of (3) denkt: die Amerikaan remt wel voor me (en met mijn ervaring gok ik dat optie 3 van toepassing is), maar dat deed die Amerikaan dus niet. Zaten we echt centimeters naast elkaar, toen ik toch maar even besloot om te claxonneren. Hij rukt zijn stuur naar links en moet vol in de ankers (want ja, die trucks reden maar 80 en hij 120, dus die truck voor hem kwam ineens wel érg snel dichterbij), en achter mij alsnog naar rechts gegaan. Ik gekeken, en tot mijn verbazing géén vrouw. Ook geen handgebaren trouwens, dat viel me dan weer mee.

Nee, wat heeft gebaren voor zin. Die gast snapt niet dat je met een spiegel achter je kan kijken, hij dacht dat jij niet naar achteren kon kijken ;)
Maar Volvorijders denken dat ze een superveilige auto hebben en daardoor zelf onveilig kunnen doen zodat het elkaar weer opheft heb ik het idee vaak.
Offline Gast 100
Master
ma 05 dec 2005, 18:26 Bericht 

Cent schreef:

Klasse toch! :D
Offline garco
Master
di 06 dec 2005, 7:17 Bericht 
Cent schreef:
Alfa33QO schreef:
Gast 100 schreef:
Sinterklaas schreef:
En wat als je in een Peugeot 106 rijdt en je niet serieus wordt genomen door degene voor je? :P
Als ik in de 206SW van mijn vader rijd gaan mensen veel sneller aan de kant. Het scheelt echt wat voor auto je rijdt.

Ik neem 206jes ook niet serieus... :wink: Verschil tussen de neus van een 106 en een 206 is qua grote minimaal... Beide zien er angst aanjagend uit! :zzz:

Een mooie Audi, een BMW 5 serie of een flitsende Italiaan, daarvoor wil ik wel aan de kant gaan...

...verder doe ik veel moeite om de reputatie van 't VW Polo-volk hoog te houden 8)

Nog wat pleonasmes...

:zzz: :zzz: :zzz:
 [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2