Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
Offline mauriz
Respect
za 10 dec 2011, 20:58 Bericht 
Dat wij nederlanders niet altijd weten hoe en wanneer we de spitsstrook moeten gebruiken blijkt wel een beetje uit het volgende filmpje:

Link

Maar in België snappen ze er helemaal niets van? Of heb ik het verkeerd begrepen en is dit géén spitsstrook?

Link

Iemand enig idee? Dit is de A13(b) vlak voor afrit naar Breda
Offline shootme
Master
za 10 dec 2011, 21:44 Bericht 
op het eind werd de vluchtstrook busstrook, daar ging je wel overheen, volgens mij mag dat niet.
Maar op het stuk daarvoor mag het volgens mij wel gewoon? waarom anders matrixborden daarboven hangen?
Offline mauriz
Respect
za 10 dec 2011, 21:50 Bericht 
Het woord BUS had ik ook gezien. Maar nergens aan de kant van de weg dat het bij file busstrook is, of waar deze dan begint.

In ieder geval reed er niemand, en eerlijk gezegd durfde ik ook niet goed te gaan. Pas toen er een andere auto langsreed ben ik erachteraan gereden.
Offline r00t3d
Pro
za 10 dec 2011, 22:29 Bericht 

Wees blij dat ze het nog niet doorhebben!

Maar A13(b)? Je bedoelt E313/E34?
Offline mauriz
Respect
za 10 dec 2011, 22:36 Bericht 
Ja die ja, Google Maps vind het ook de A13 :kniktja:
Offline viffer
Master
za 10 dec 2011, 22:37 Bericht 

A13 is de weg tussen Antwerpen en Luik. Ook in België. hebben de wegen een A nummer, hoewel vaak de E nummers gebruikt worden
Offline Guppenklup
Master
za 10 dec 2011, 22:56 Bericht 
mauriz schreef:
Dat wij nederlanders niet altijd weten hoe en wanneer we de spitsstrook moeten gebruiken blijkt wel een beetje uit het volgende filmpje:

Ho ho! :nono: Die strook wordt keurig vrijgehouden voor wanneer het Guppenklup behaagt er overheen te rijden. Ik moet zeggen, bijna iedereen houdt zich daar aan. :x
Offline viffer
Master
za 10 dec 2011, 22:59 Bericht 

Guppenklup schreef:
bijna iedereen houdt zich daar aan.

Ja sorry, ik zal er niet meer gaan rijden :oops:
Offline mauriz
Respect
za 10 dec 2011, 23:00 Bericht 
Guppenklup schreef:
Ho ho! :nono: Die strook wordt keurig vrijgehouden voor wanneer het Guppenklup behaagt er overheen te rijden. Ik moet zeggen, bijna iedereen houdt zich daar aan. :x

Haha +1, jammer dat de contributie zo hoog is voor het gebruik volgens het filmpje :lol:
Offline EK055
Master
zo 11 dec 2011, 1:19 Bericht 
mauriz schreef:
Maar in België snappen ze er helemaal niets van? Of heb ik het verkeerd begrepen en is dit géén spitsstrook?
E313 en E34/E313 richting Antwerpen? Alleen bus + taxi, indien opengesteld. Staat ook duidelijk aangegeven met borden (steeds na toeritten/knooppunten, o.a. t.h.v. Ranst en Massenhoven) en door markering op de vluchtstrook.

De andere kant op, E34/E313 v/a Antwerpen-oost tot Ranst is sinds kort dacht ik wel een spitsstrook, de enige in België vooralsnog.
Offline salush
Master
zo 11 dec 2011, 12:24 Bericht 
http://g.co/maps/2gwx2
Lijkt mij niet onduidelijk ;)
Offline TuxX
Master
di 13 dec 2011, 0:01 Bericht 
EK055 schreef:

De andere kant op, E34/E313 v/a Antwerpen-oost tot Ranst is sinds kort dacht ik wel een spitsstrook, de enige in België vooralsnog.

Klopt, en ik moet nog maar eens zien dat ie openstaat :boos:

Belgie kent het fenomeen spits/plusstroken niet.
Offline NooitTeSnel
Master
di 13 dec 2011, 1:07 Bericht 
Guppenklup schreef:
Die strook wordt keurig vrijgehouden voor wanneer het Guppenklup behaagt er overheen te rijden. Ik moet zeggen, bijna iedereen houdt zich daar aan.

Ah, sorry! Ik gebruik die stroken ook graag, maar meestal op dusdanige snelheid dat ik je niet echt in de weg zal rijden :wink:
 [ 13 berichten ]