Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
Offline flitspaal
Master
ma 21 nov 2005, 18:48 Bericht 

In België is de flitsdrempel ook 128 km/h, maar er wordt sneller gereden dan in Nederland.

Een citaat uit een forum van vtm.be:

Ik heb gisteravond omstreeks 21 uur nog de E403 Brugge-Kortrijk afgereden aan 135 km/h, en ik heb welgeteld drie auto's en één vrachtwagen voorbijgestoken, maar ik ben zeker een keer of tien voorbijgestoken geweest!
En gisteravond was er wel wat meer mist dan vandaag... Ik was de afrit Torhout al gepasseerd en ik kon de brug nog niet zien!

Mijn stelling: het is gunstig als veel mensen hard rijden. Dat verkleint de pakkans dat je door een VROS of andere onopvallende politieauto wordt staande gehouden voor te snel rijden.

Wat denken jullie ervan?
Offline ikinks
Master
ma 21 nov 2005, 18:51 Bericht 
Misschien minder kans dat je gepakt wordt door VROS, maar een mobiele flitscontrole houdt je voor zover ik weet niet staande. Zulke uitspraken zijn alleen maar koren op de molen voor KS, hoe belachelijk ik het ook vind.
Offline Brakefire
FS Getrouwd
ma 21 nov 2005, 19:03 Bericht 
Op zich... zou het wel kunnen werken. In een land als Denemarken, bijvoorbeeld. Allemaal gewoon te hard rijden, en niemand betaalt de boete. Dan kan het CJIB het niet meer aan, en verzint de politiek heus wel iets tegen dit massaal protest.

Maar in Nederland kun je het gerust vergeten het volk zover te krijgen.
Offline Dave
FS Webmaster
ma 21 nov 2005, 19:06 Bericht 
Allemaal te snel is ook niet goed, verschil en keuze is gewoon goed.. Allemaal 80 bijvoorbeeld daar kan ik ook niet tegen daar word ik gewoon agressief van, steeds dezelfde loosers om me heen.
Offline supermuis
Master
ma 21 nov 2005, 19:18 Bericht 
Dave schreef:
Allemaal te snel is ook niet goed, verschil en keuze is gewoon goed.. Allemaal 80 bijvoorbeeld daar kan ik ook niet tegen daar word ik gewoon agressief van, steeds dezelfde loosers om me heen.

Helemaal mee eens :thumb: . Vanochtend weer zo'n staaltje meegemaakt: reed ik op de A28 net voorbij Fluitenberg, zie ik een busje van de politie voor me rijden en ja hoor, iedereen er braaf achterblijven, het busje reed 110 dus de rest 100 waar 120 is toegestaan ....aaagggghhhhh, als je me agressief wilt krijgen, moet je zo doen. Ik heb't busje ingehaald en achter mij bleef het stil. 'k Moet er toch niet aan denken dat dat busje heel de weg naar Assen voor mij had gereden met 120?????
Offline Varkentjes
FS medewerker
ma 21 nov 2005, 19:45 Bericht 
Hetzelfde heb ik vorige week ook meegemaakt op de A37. Daar komt iedereen je altijd met 140-150 voorbij zetten. Ineens was de snelheid eruit en moest ik iedereen weer voorbij met 126 op de cruise, inclusief de zuurstokbus die vooraan reed. Wat denk je wat er toen gebeurde? De bus moest mij zonodig weer voorbij en laat vervolgens zijn snelheid weer zakken. Dus ik er weer voorbij (nog steeds met 126) en dat herhaalde zich zo'n keer of 4. Ik heb uiteindelijk het jonge agentje nog eens lelijk aangekeken en ben toen maar 10 km sneller gaan rijden om er van verlost te zijn. Is dit uitlokking om te kunnen bekeuren, of wilde hij een beetje de stoere jongen uithangen? :nono: Ik vond het hoogst irritant en asociaal.
Offline Marius
Die hard
di 22 nov 2005, 13:26 Bericht 

@varkentjes
Daar komt iedereen je altijd met 140-150 voorbij zetten. Echt iedereen!?
Dan zal er wel gouw een flitser op de A37 geïnstalleerd worden.
Ik weet niet waarom je, je laat ‘uitdagen’ door iets of iemand.
Ik sta daar boven. Ik blijf rustig mijzelf.
Je zet de cc op 126 je rijdt dan mooi 120Km/h effectief
en verder rijdt je relaxed, al naar de radio luisterend over rijk’s wegen.
Ik zou gewoon lak hebben of een politieauto (of andere auto) mij inhaalt ja of nee, met een oude of jonge diender aan het stuur.
Offline supermuis
Master
di 22 nov 2005, 16:48 Bericht 
Marius schreef:
@varkentjes
Daar komt iedereen je altijd met 140-150 voorbij zetten. Echt iedereen!?
Dan zal er wel gouw een flitser op de A37 geïnstalleerd worden.
Ik weet niet waarom je, je laat ‘uitdagen’ door iets of iemand.
Ik sta daar boven. Ik blijf rustig mijzelf.
Je zet de cc op 126 je rijdt dan mooi 120Km/h effectief
en verder rijdt je relaxed, al naar de radio luisterend over rijk’s wegen.
Ik zou gewoon lak hebben of een politieauto (of andere auto) mij inhaalt ja of nee, met een oude of jonge diender aan het stuur.

die flitsers staan er al regelmatig hoor, daarom zet ik m'n cc op 125, daar waar ik ze vermoed dan wel zeker weet te staan. vervolgens cc uit en knallen maar weer
Offline tha steef
Master
di 22 nov 2005, 17:57 Bericht 
ik rij een politie auto altijd zonder blikken en blozen straal voorbij..

dan niet met 150, maar met die 125 a 128 km/h
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 22 nov 2005, 19:25 Bericht 
Paar maanden geleden reed ik 160 opde A28 Hoogeveen-Zwolle en een VROS kwam mij voorbij zonder enig probleem.

Als iedereen 120 moet gaan rijden zoals Marius denkt dat het goed is, verzuipen we in dit land van de files. Hoe sneller hoe beter, ook voor het milieu. Benzine verbrandt beter, minder uitstoot en kortere tijd onderweg.
Offline supermuis
Master
di 22 nov 2005, 19:26 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Paar maanden geleden reed ik 160 opde A28 Hoogeveen-Zwolle en een VROS kwam mij voorbij zonder enig probleem.

Als iedereen 120 moet gaan rijden zoals Marius denkt dat het goed is, verzuipen we in dit land van de files. Hoe sneller hoe beter, ook voor het milieu. Benzine verbrandt beter, minder uitstoot en kortere tijd onderweg.

en dan niet ff bij mij op visite? O:)
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 22 nov 2005, 19:34 Bericht 
supermuis schreef:
Maserati Teun schreef:

en dan niet ff bij mij op visite? O:)

Wij kwamen midden in de nacht bij mijn dochter vandaan. Dan wil ik je niet storen. :lol:
Offline supermuis
Master
di 22 nov 2005, 19:39 Bericht 
voor een ritje in jouw auto mag je me uit m'n rem-slaap halen, k woon vlak bij de Duitse grens, waar je heeeeeeeeeeeeeel hard mag rijen! O:) O:) O:)
Offline tha steef
Master
wo 23 nov 2005, 0:26 Bericht 
supermuis schreef:
voor een ritje in jouw auto mag je me uit m'n rem-slaap halen, k woon vlak bij de Duitse grens, waar je heeeeeeeeeeeeeel hard mag rijen! O:) O:) O:)

ik wou zeggen, voor een ritje in een masserati mag je me altijd wakker maken hoor :wink:
Offline bx gek
Master
wo 23 nov 2005, 20:29 Bericht 
tha steef schreef:
supermuis schreef:

ik wou zeggen, voor een ritje in een masserati mag je me altijd wakker maken hoor :wink:

Waarom heb ik het gevoel dat dit voor 99% van de fs bezoekers geldt :D
Offline Joost81
Pro
do 24 nov 2005, 13:41 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Dat zijn de huurmoordenaars die in dienst zijn van Koos Spee. Eerst moeten namelijk alle georganiseerde hardrijders-criminelen dood (rijbewijsloos), want het is het belang van ons allemaal dat iedereen stipt 120 rijdt, omdat dat in 1986 uitgevonden is dat dat een veilig maximum is!
Onder aanvoering van facisten á la Koos Spee gaat dit "kaf van het koren scheiden" rustig verder.....
Offline toledo
Die hard
do 24 nov 2005, 14:06 Bericht 
bx gek schreef:
tha steef schreef:
supermuis schreef:

je wacht maar tot de volgende ochtend tot ik wakker ben, dan gaan wel wel ff een stukkie rijden :lol:
Offline bx gek
Master
do 24 nov 2005, 16:43 Bericht 
toledo schreef:
bx gek schreef:
tha steef schreef:
supermuis schreef:

je wacht maar tot de volgende ochtend tot ik wakker ben, dan gaan wel wel ff een stukkie rijden :lol:

Dus jij bent die 1 procent :D
 [ 18 berichten ]