Pagina 1 van 1  [ 25 berichten ]
Offline vw-driver
Master
vr 23 sep 2011, 11:08 Bericht 
Stuurmanskunst in Slangenbeek
donderdag 22 september 2011

HENGELO - Brandweer en politie hebben donderdagavond actie gevoerd in de wijk Slangenbeek. Enkele straten in de vinexwijk zijn onbereikbaar geworden door verkeerd geparkeerde auto's. Brandweerwagens kunnen op sommige plekken met geen mogelijkheid bij woningen komen.

Aan de Waregemstraat, Leuvenstraat en Graafbei liet de brandweer zien hoe moeilijk het is om woningen te kunnen bereiken. In de Waregemstraat was het voor de ladderwagen onmogelijk om de straat in te rijden. Deze wagen wordt ingezet om bijvoorbeeld mensen uit brandende huizen te redden.

Het ging om een gezamenlijke actie van de brandweer Hengelo en de politie Twente. Agenten spraken bewoners aan en wezen op het gevaar van verkeerd geparkeerde auto's. Deze foutparkeerders kregen een flyer achter de ruitenwisser. Daarin het advies om de auto ergens anders te parkeren. De meeste bewoners toonden begrip. Anderen gaven aan dat de wijk veel te weinig parkeerruimte heeft. Volgens een bewoonster hebben de meeste mensen twee en soms wel drie auto's. Het liefst geparkeerd voor de voordeur.

Afbeelding
Foto Christian van der Meij

http://www.tctubantia.nl/regio/middentw ... enbeek.ece

Goede actie om de mensen de situatie te laten zien, weten ze de volgende keer dat de bon terecht is :thumb:
Offline umpire
FS medewerker
vr 23 sep 2011, 11:13 Bericht 
Edit: MODified :wink:
Offline Digital
Die hard
vr 23 sep 2011, 11:16 Bericht 
Typisch.

Hier willen mensen ook altijd de auto recht voor de deur hebben.
1 knakker zet standaard zn auto op het gras voor zn deur, terwijl 2 meter eerder parkeerplekken zijn... :fp:
Offline umpire
FS medewerker
vr 23 sep 2011, 11:41 Bericht 
Digital schreef:
1 knakker zet standaard zn auto op het gras voor zn deur, terwijl 2 meter eerder parkeerplekken zijn... :fp:

Afhankelijk van waar je woont. kan er in de lokale APV iets staan over het parkeren in een groenstrook. Maar waarschijnlijk rijden de cops of lokale handhavers van gemeente-wege nooit door die straat :wink:
Offline Digital
Die hard
vr 23 sep 2011, 11:46 Bericht 
Nee klopt, doen ze niet...
Heb ze een tijdje terug gebeld omdat ze met auto's over het fietspad aan het racen waren, kwamen ze niet voor, moest ze eerst zelf maar netjes vragen...
Offline djroadstar
Master
vr 23 sep 2011, 11:49 Bericht 
ik ken ook zo'n plek waar je zelfs met een nissan patrol de bocht nog geen eens om kon door de geparkeerde auto's
Offline The Driver
Master
vr 23 sep 2011, 12:26 Bericht 

Ik zou een slechte brandweerwagenchauffeur zijn. Bij een noodoproep zou ik hem er in zo'n straat gewoon doorheen rammen.
Offline DidbeZ
Master
vr 23 sep 2011, 12:33 Bericht 
djroadstar schreef:
ik ken ook zo'n plek waar je zelfs met een nissan patrol de bocht nog geen eens om kon door de geparkeerde auto's

Sevilla?
Offline uniclio
Die hard
vr 23 sep 2011, 12:48 Bericht 

DIe vinexwijken zijn vaak ook opgezet door autohaters. Tegenwoordig is twee auto's per gezin toch wel een noodzakelijk minimum vanwege duo-banen, vooral als je daar een huis wilt betalen. Dus niemand kan zijn auto fatsoenlijk kwijt. Bij Krommenie zit ook een dergelijke wijk waar ik een kennis heb. De auto moet dan minstens 5 minuten lopen verderop staan, voor een keer op visite niet erg en goed voor mijn gezondheid. Maar dat dagelijks als bewoner moeten doen... dat is toch wel erg vervelend.

Je betaalt vermogens aan belastingen en accijnzen voor een auto en gemeentelijke lasten voor het huis, laat ze dan ook fatsoenlijk parkeerruimte bieden.
Offline Elwood
Master
vr 23 sep 2011, 12:55 Bericht 
The Driver schreef:
Ik zou een slechte brandweerwagenchauffeur zijn. Bij een noodoproep zou ik hem er in zo'n straat gewoon doorheen rammen.

Correctie: je zou helemaal geen brandweerwagenchauffeur kunnen zijn omdat je de psygologische test niet haalt met zulke babbels.
Mocht je erdoorheen glippen dan is je carriere snel afgelopen. :roflol:
Offline NooitTeSnel
Master
vr 23 sep 2011, 13:18 Bericht 
Elwood schreef:
Mocht je erdoorheen glippen dan is je carriere snel afgelopen

Volgens mij rijdt de brandweer in de binnenstad van Amsterdam geregeld geparkeerde auto's aan hoor. Natuurlijk wel alleen als ze op weg zijn naar een levensbedreigendesituatie. ik zou balen, maar er wel begrip voor hebben als het niet anders kan en ze tegen mijn auto aan rijden om iemand te redden. De rest mag de verzekering van de bandweer regelen met de mijne...
Offline The Driver
Master
vr 23 sep 2011, 14:37 Bericht 

@ Elwood

Jij zou misschien zakken op het vak nederlandse taal

Psygologische = Psychologische
Offline Elwood
Master
vr 23 sep 2011, 20:45 Bericht 
@ The Driver

Gelukkig ben ik zelfstandig ondernemer/eigen baas? en heb ik voor heel belangrijke brieven aan mensen die mij veel geld betalen voor geleverde diensten, personeel om die heel mooi en zonder fouten te typen. (krijg je er gratis een duur vel papier met mooie opdruk bij en zelfs een watermerk erin)

Met mijn inburgeringscursus (moedertaal is Zuid Afrikaans) heb ik overigens wel geleerd dat Nederlandse taal met een hoofdletter is. :wink:
Offline snovvdog
Master
vr 23 sep 2011, 21:28 Bericht 
Schandalig dat ze zo weinig parkeerplaatsen bouwen.

Het is toch logisch dat in een nieuwe wijk meestal mensen met geld komen wonen, en die komen meestal met 2 auto's, vind wijken met weinig auto's juist pauper...

5 plaatsen per 4 woningen is achtergesteld en niet normaal.
Als ze nou eens beginnen met 8 plaatsen per 4 woningen, en opbouwen naar laten we zeggen, 10 per 4 woningen in nieuwe wijken.

Tuurlijk willen mensen de auto voor de deur hebben, dan kan men zijn auto's ten minste in de gaten houden, anders kan er een debiel komen die er met de sleutel langs loopt of andere dingen met je wagen gaat doen.

In mijn straat tegenwoordig ook, staan elke dag wel 4 auto's illegaal, elke keer weer een andere. Dit is puur de schuld van de gemeente, er kunnen genoeg parkeervakken bijgedaan worden maar ze hadden 10 jaar terug paaltjes geplaatst zodat op bepaalde plekken geen auto meer kon staan. De helft ervan is inmiddels door bewoners zelf er uit gesloopt en gelukkig is er niemand zo asociaal om te gaan zeiken daarover bij de gemeente. Ook veel zinloze bosjes die verder geen functie hebben die prima een stuk of 10 auto's extra zouden kunnen bevatten.

Sommige buren hebben zelfs een oprit gebouwd om de parkeernood. Helaas kan ik dat niet doen want er staan van die stootblokjes voor en dan zou er ook 1 plaats moeten verdwijnen.

Auto's hoor je juist aan te trekken, het brengt VEEEEEEL geld in het laatje (misschien als een euro of 10 per auto van de provinciale opcenten (idioten die geld op de rekening zetten ipv. meer N wegen van bouwen) naar de gemeente ging, waren ze meer geneigd wijken autovriendelijk te maken.).

Bestaan er uberhaupt autovriendelijke wijken in Nederland? Het enige wat ik hoor is autoluw dit fietsbevorderend dat, overal betaald parkeren, wildgroei van straatmeubilar ( troep, kutpaaltjes, betondingen), etc...

Ik zou er zo gaan wonen, als een stad een wijk bouwde die speciaal autovriendelijk is ( gewoon geen straatmeubilair, geen drempels, extra veel parkeerplek, goed bereikbaar door dichtstbijzijnde rijksweg, etc...), denk dat veel auto fanaten daar zouden willen wonen.
Offline bruintje beer
Master
vr 23 sep 2011, 21:32 Bericht 
Elwood schreef:
Met mijn inburgeringscursus (moedertaal is Zuid Afrikaans) heb ik overigens wel geleerd dat Nederlandse taal met een hoofdletter is.
Kudo's voor het pareren :thumb:
Offline bruintje beer
Master
vr 23 sep 2011, 21:33 Bericht 
snovvdog schreef:
Tuurlijk willen mensen de auto voor de deur hebben
In de betere wijk kunnen alle 4 de auto's gewoon op de oprit staan, hoor.
Offline snovvdog
Master
vr 23 sep 2011, 21:36 Bericht 
bruintje beer schreef:
In de betere wijk kunnen alle 4 de auto's gewoon op de oprit staan, hoor.

Ja en hoe wil Jan Mondaal dat betalen, geld groeit niet aan bomen...

Geloof me, als ik het kon ( of als ze bv. de parkeervakken voor onze tuin zouden weghalen) zou dat zo een oprit worden, passen wel 2 auto's op...

En in betere wijken staat nog steeds belachelijk veel troep op of naast de weg ( paaltjes, betonblokken, drempels, vluchtheuvels, en allemaal andere teringzooi).

De overheid verdient zo veel aan automobilisten, en automobilisten krijgen er weinig voor terug, als dank zorgt een pennenlikker dat er een drempel (berg) in de weg waar je niet zonder schade (op lange termijn) op de vmax overheen kunt komt die je brandstof, remblokjes, tijd en onderdelen kost omdat 1 of andere oude zeur of miljeuhippie ze te hard vind rijden of gaat zeiken om de veiligheid.
Offline EddyHH
Master
vr 23 sep 2011, 21:36 Bericht 
snovvdog schreef:
Sommige buren hebben zelfs een oprit gebouwd om de parkeernood. Helaas kan ik dat niet doen want er staan van die stootblokjes voor en dan zou er ook 1 plaats moeten verdwijnen.

Waar ik vroeger woonde kozen mensen er juist voor om lekker de oprit die er van origine zat bij de tuin te betrekken en de auto('s) op de openbare plekken neer te zetten. En dan gaan zeuren dat er huizen met 3 auto's zijn. :dag:

The Driver schreef:
Jij zou misschien zakken op het vak nederlandse taal

Spelvauten alleen in juridisch graag (f)
Offline sensation
Die hard
vr 23 sep 2011, 21:41 Bericht 
Klikkerdeklik Google Maps

Een buurt die het parkeerprobleem oplost door de auto's schuin te parkeren. Staat 's nachts helemaal vol.
Offline snovvdog
Master
vr 23 sep 2011, 21:42 Bericht 
EddyHH schreef:
Waar ik vroeger woonde kozen mensen er juist voor om lekker de oprit die er van origine zat bij de tuin te betrekken en de auto('s) op de openbare plekken neer te zetten. En dan gaan zeuren dat er huizen met 3 auto's zijn.

Mja hier in mijn buurt heb je meestal een fatsoenlijke achtertuin, zie niet wat het nut is van de voortuin om eerlijk te zijn...

3 auto's per huishouden lijkt mij gewoon normaal, in onze straat zijn er naast ons zijn er nog 3 andere gezinnen met 3 auto's en veel met 2, maar het word gecompenseerd doordat sommige huishoudens geen auto hebben...
Offline bruintje beer
Master
vr 23 sep 2011, 21:46 Bericht 
snovvdog schreef:
3 auto's per huishouden lijkt mij gewoon normaal
Tuurlijk. Ik zie het helemaal voor me: een voor mij, een voor m'n vrouw en een voor m'n 6-jarige zoon :fp:
De pauperwijk die jij beschrijft zal toch niet volzitten met ambitieuze tweeverdieners? Ik denk dat een reëel gemiddelde op 1,4 ofzo auto's per huishouden ligt.
Je pretmobiel zet je in de regel toch al niet aan de straat maar ergens in een stalling.
Offline EddyHH
Master
vr 23 sep 2011, 21:46 Bericht 
snovvdog schreef:
Mja hier in mijn buurt heb je meestal een fatsoenlijke achtertuin

Ik had het over de achtertuin. Soort binnen/speelplaatsje voor omringende huizen met de schuur aan de achterkant van de tuin en daarnaast plek voor de auto('s)
Offline snovvdog
Master
vr 23 sep 2011, 21:50 Bericht 
bruintje beer schreef:
Tuurlijk. Ik zie het helemaal voor me: een voor mij, een voor m'n vrouw en een voor m'n 6-jarige zoon

bv.
Hobbyauto ( cabrioachtig iets of oldtimer of sportwagen).
Steesjun voor jouw.
Vrouwenauto voor je vrouw.

Wat is daar nou vreemd aan ?

1 van mijn vrienden woont in een huishouden van met 5 auto's:
Pappa -1
Broer1 - 2 ( 1 diesel leasebak, 1 sportauto)
Broer2 - 2 ( 1 diesel leasebak, 1 sportauto)
Vriend - 1

Is het vreemd dat er nog mensen zijn die van auto's houden ?

Bij een ééngezinswoning met kinderen moet je verwachten dat er meer als 2 auto's komen want pappa en mama moeten hard werken om kinderen te onderhouden en rond hun 18e willen ze natuurlijk allemaal zelf ook een auto.
Offline Guppenklup
Master
za 24 sep 2011, 8:29 Bericht 
Komkom, in 1972 was het héél normaal dat er 1.2 auto's per woning waren :nono:
Offline egeltjes
Master
za 24 sep 2011, 11:47 Bericht 
Elwood schreef:
en heb ik voor heel belangrijke brieven ... ... ... personeel om die heel mooi en zonder fouten te typen. (krijg je er gratis een duur vel papier met mooie opdruk bij en zelfs een watermerk erin)

:lol: :lol: :thumb: :thumb:
:colaatje:

Heel mooi omschreven. :kniktja: :kniktja:
 [ 25 berichten ]