Pagina 2 van 2  [ 72 berichten ]
Offline Jeroen87
Die hard
za 06 maart 2010, 15:46 Bericht 

Christafari schreef:
Bij de oprit Berkel en Rodenrijs staat tegenwoordig ook zo'n treiterlicht. Toevallig ligt er een vluchtstrook naast waar mijn auto prima langs kan als de schaapjes netjes staan te wachten. Flauwekul :boos:

Klinkt stoer hoor om alle mensen die wel netjes wachten uit te maken voor schaapjes. :zzz:
Nou alleen even wachten tot al die verfoeide schaapjes hetzelfde asociale gedrag gaan vertonen als jij zelf. Dan is het binnenkort helemaal een grote chaos en kom je er over de vluchtstrook ook niet meer langs.
Leuk ook voor mensen die er wel langs moeten. :dag:
Offline Christafari
Master
za 06 maart 2010, 17:00 Bericht 
Jeroen87 schreef:
Klinkt stoer hoor om alle mensen die wel netjes wachten uit te maken voor schaapjes. :zzz:

Ach knulletje, voel je je aangesproken?

Jeroen87 schreef:
Nou alleen even wachten tot al die verfoeide schaapjes hetzelfde asociale gedrag gaan vertonen als jij zelf. Dan is het binnenkort helemaal een grote chaos en kom je er over de vluchtstrook ook niet meer langs.

Als het zover komt, zullen de doseerlichten denk ik wel opgeheven worden, denk je niet?
Doseerlichten zijn gewoon kansloos en als ik de kans heb, ga ik er op een andere manier langs. Blijf jij toch lekker wachten. :zzz:
Offline egeltjes
Master
za 06 maart 2010, 18:04 Bericht 
Jeroen87 schreef:

Jij kan er toch ook langs (over de vluchtstrook), toch?
Wat is het probleem dan.
Offline dexter79
Master
ma 08 maart 2010, 13:46 Bericht 
feitelijk schreef:
Hoezo mag je doorrijden? Een driekleurig verkeerslicht is gewoon geldig hoor.
Exact. En daarom moet dat driekleurige verkeerslicht ook gewoon aan het BABW en NEN 3384 voldoen. Oftewel: zolang het groen is, mag je gaan. Niet 1 auto, niet 2 auto's, maar gewoon alles wat er binnen de groenfase door kan. Daarna dient het licht 4 seconden op oranje (of eigenlijk geel) te staan. Gedurende die 4 seconden mag je ook gewoon doorrijden, als stoppen redelijkerwijs niet meer mogelijk is. Redelijkerwijs is bijvoorbeeld ook: als de auto achter jou zoveel gas geeft (misschien wel omdat die niet verwacht dat jij gaat stoppen), dat jij inschat met die persoon in aanrijding te komen wanneer jij stopt.
Offline GertJan
Master
ma 08 maart 2010, 16:31 Bericht 
dexter79 schreef:
Als we dan toch de winkelwagentjesvergelijking maken, dan kun je beter deze pakken: kassa 1 t/m 4 zijn open. Toch neemt iedereen kassa 1 t/m 3, en staat er voor kassa 4 (bijna) geen rij. Is degene die dan wel kassa 4 neemt, asociaal, of is de rest gewoon niet zo snugger?

Kassa 4 is toch de mandjeskassa (bestaan die dingen eigenlijk nog?) of de zelfscan kassa? Die zijn vrijwel altijd sneller dan de overige kassa's en bedoeld voor een beperkte doelgroep.

Zo ook het passeren van voertuigen die stil staan met de motor, gewoon een beperkte doelgroep die dat toevallig mag en kan, inhalen op dezelfde rijstrook.
Offline feitelijk
Master
ma 08 maart 2010, 18:53 Bericht 
GertJan schreef:
Kassa 4 is toch de mandjeskassa (bestaan die dingen eigenlijk nog?) of de zelfscan kassa? Die zijn vrijwel altijd sneller dan de overige kassa's en bedoeld voor een beperkte doelgroep.

Het is een misverstand dat motoren minder plaats op de weg in nemen, moet je ze eens horen als je hen niet evenveel ruimte geeft als een auto....
Het gaat namelijk niet om het ritsmoment maar om de totale reisduur, zie hier wat het voor automobilist s doet.

Afbeelding
Offline Dave-R
Die hard
do 11 maart 2010, 22:02 Bericht 
gaap gaat die weer! dit zegt niks wat je laat zien. als de motor met de auto was had er dus een extra auto in jouw plaatje moeten zijn.Aangezien die eerder op bestemming is moet die ook eerder weg als die met de auto wil en dus voor je uit zal rijden. daarnaast heb laat je nu 1 motor ertussen. over het algemeen zijn dit er vaak meerdere bij elkaar. Er passen meerdere motoren op een plek van een auto.
Offline feitelijk
Master
vr 12 maart 2010, 6:00 Bericht 
Dave-R schreef:
als de motor met de auto was had er dus een extra auto in jouw plaatje moeten zijn

Jup, en als die naar voren wil rijden vinden we het allemaal asociaal.
Dave-R schreef:
Er passen meerdere motoren op een plek van een auto.

Op een parkeerplaats misschien.
Offline rve123
Master
vr 12 maart 2010, 10:37 Bericht 
feitelijk schreef:
Jup, en als die naar voren wil rijden vinden we het allemaal asociaal.

Als ik met de auto zou zijn geweest had ik ook voor "automobilist s" gezeten omdat ik dan dus eerder had moeten vertrekken..
Buiten dat kan het mij extreem weinig interesseren of "automobilist s" nou iets vertraging heeft door mijn toedoen of niet :roll:
Als hij motor had gereden had dan had die er ook tussendoor gekund. Hij kiest voor een auto ik voor de motor. Beide voertuigen hebben hun voor en nadelen. Voordelen maar je gebruik van, nadelen probeer je te beperken.
"Atuomobilist s" heeft blijkbaar gekozen om een auto te nemen. Nouja dat heeft die daar ook de voor en nadelen bij geaccepteerd.. En anders kan die altijd nog op een Piaggio MP3 LT stappen (B-rijbewijs) :x

Bedankt voor de verheldering wat betreft de toeritdosering en de geldigheid ervan :thumb:
Offline feitelijk
Master
vr 12 maart 2010, 10:40 Bericht 
rve123 schreef:
Als ik met de auto zou zijn geweest had ik ook voor "automobilist s" gezeten omdat ik dan dus eerder had moeten vertrekken..

Jij vertrekt eerder van je werk als je met de auto bent dan op de motor?
Offline rve123
Master
vr 12 maart 2010, 10:44 Bericht 
feitelijk schreef:

Waar valt te lezen dat ik na mijn bezoek in A'dam-Noord naar huis ging?? :huh:

EDIT: Meest is het trouwens wel zo dat ik met de auto sneller weg ben. Instappen gaat tenslotte wat sneller als kleding aantrekken en opstappen :wink:
Offline Dave-R
Die hard
za 13 maart 2010, 15:04 Bericht 
feitelijk schreef:

Ik wel ja, met auto doe ik er in de spits ongeveer een uur over. met de motor 35 minuten!

feitelijk schreef:
Dave-R schreef:
Er passen meerdere motoren op een plek van een auto.

Op een parkeerplaats misschien.

Kijk dit eerste deel film even! probeer jij maar met zo veel net zo veel auto's als motoren, kijken of dat past! :x
http://www.youtube.com/watch?v=PJSMabTOmdI
Offline GertJan
Master
di 23 maart 2010, 15:34 Bericht 
feitelijk schreef:

Absoluut. Als ik met de auto ben probeer ik zoveel mogelijk de ochtend en avondspits te mijden. Dus dan maar flink eerder op staan, vroeger aan het werk en vroeger naar huis.
Offline feitelijk
Master
di 23 maart 2010, 15:40 Bericht 
Dan sta je sowieso niet in de file. (f)
Offline GertJan
Master
di 23 maart 2010, 16:02 Bericht 
Klopt, maar als ik met de motor ben kan ik wat later opstaan (f)
Offline Jack Bauer
Master
do 08 apr 2010, 12:53 Bericht 

Op de A10 is het irritant die doseer dingen bij files . Je kan namelijk, omdat veel op en afritten een weefvakconstructie hebben, zo mooi er op en er weer af, beneden bij de kruising linksaf om de middengeleider draaien en de oprit weer op over het weefvak doorrijden en de volgende er meteen weer af.Vervolgens herhaal je het truukje nog een keer. Alleen die lichtjes houden dat zo tegen O:)
Offline dexter79
Master
do 08 apr 2010, 13:23 Bericht 
's Middags heb ik die lichten rond de A10 al heel lang niet meer in werking gezien. :thumb: Sowieso heb ik ze alles bij elkaar misschien een keer of 10 in werking gezien, gedurende de 1,5 jaar dat ze er nu staan, en tot mijn verbazing snappen de meeste mensen hoe je die lichten het best kunt interpreteren (lees: ze worden massaal genegeerd).

's Ochtends werken ze volgens mij vaker, maar dan kom ik er via de A1 op dus dat weet ik niet zeker.
Offline FocusWagon
Die hard
do 08 apr 2010, 14:31 Bericht 
dexter79 schreef:
's Middags heb ik die lichten rond de A10 al heel lang niet meer in werking gezien.

Volgens mij vorige week nog... IJ-tunnel stad uit (N247 - Nieuwe Leeuwarderweg), en dan richting Zaanstad. (afslag S116)
Helaas zijn de meeste niet zo goed in de interpretatie: Maximaal 2 auto's is regelmatig slechts 1 auto...
Offline Jack Bauer
Master
vr 09 apr 2010, 8:23 Bericht 

Ik zie ze enkele keer wel in werking. Maar ze zijn volgens mij alleen actief tijdens filevorming op de A10. Die keer dat ik ze in werking zag was ook bij file.
Heb er zelf nog nooit voor hoeven staan op de oprit bij IJburg waar ik elke dag kom.
Offline InsecureThreat
Master
zo 11 apr 2010, 7:09 Bericht 
dexter79 schreef:
's Middags heb ik die lichten rond de A10 al heel lang niet meer in werking gezien. :thumb: Sowieso heb ik ze alles bij elkaar misschien een keer of 10 in werking gezien, gedurende de 1,5 jaar dat ze er nu staan, en tot mijn verbazing snappen de meeste mensen hoe je die lichten het best kunt interpreteren (lees: ze worden massaal genegeerd).

Die vanaf de nieuwe hemweg de coentunnel in doet het anders irritant vaak... Misschien 1x in de maand staat hij weer eens uit... Als dat ding uit staat ben ik meestal 15 minuten eerder thuis :x
Offline egeltjes
Master
zo 11 apr 2010, 9:47 Bericht 
En de dexter methode? werkt die daar niet? :D
Offline InsecureThreat
Master
zo 11 apr 2010, 10:29 Bericht 
egeltjes schreef:
En de dexter methode? werkt die daar niet? :D

Het eerste (en langste deel) niet... Als je eenmaal op de oprit zelf bent gaat het wel vrij vlot, alleen daar komen...
 [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2