Pagina 1 van 2  [ 72 berichten ]
Offline rve123
Master
do 04 maart 2010, 19:43 Bericht 
Ik was vandaag even op bezoek in Amsterdam-Noord met de motor en ging op een gegeven moment de A10 weer op. Voordat ik de A10 opdraaide stond er een doseer-installatie. Nu kom ik die dingen wel vaker tegen, maar meest ben ik met de auto of staan ze uit.

Vandaag echter met de motor en tja dan staat er toch echt van "bij groen 2 auto's". Vandaag gedacht van "ik ben geen auto dus rij gewoon door O:)", maar ik kan me zo voorstellen dat dit niet helemaal juist is..

Hoe zit het precies voor motorrijders met deze doseer-installaties waar specifiek bij is aangegeven "bij groen 1 / 2 auto's?
Offline Walker
Master
do 04 maart 2010, 19:47 Bericht 
Leuk onderbord. Ik rij altijd door (Utrecht Noord A27)
Offline Dennis
FS medewerker
do 04 maart 2010, 19:48 Bericht 
rve123 schreef:
Hoe zit het precies voor motorrijders met deze doseer-installaties waar specifiek bij is aangegeven "bij groen 1 / 2 auto's?

ik denk dat het de bedoeling is dat je voor auto doorgaat, anders zouden lkw's ook door mogen rijden die staan er ook niet op vermeld ;)
Als er een flitspaal bijstaat tricker je die wel als het licht op rood staat.
Anderzijds zie ik het probleem niet als een motor hier gewoon langsheen rijdt.
Offline InsecureThreat
Master
do 04 maart 2010, 19:54 Bericht 
Dennis schreef:
ik denk dat het de bedoeling is dat je voor auto doorgaat, anders zouden lkw's ook door mogen rijden die staan er ook niet op vermeld ;)

Heb je wel een goed punt trouwens. We hebben altijd ons eigen symbooltje, dus waarom zijn we nu niet ook apart vermeld als LKW. Ben alleen bang dat oom agent dat niet goed vind :lol:
Offline Christafari
Master
do 04 maart 2010, 19:55 Bericht 
Walker schreef:
Leuk onderbord. Ik rij altijd door (Utrecht Noord A27)

Bij de oprit Berkel en Rodenrijs staat tegenwoordig ook zo'n treiterlicht. Toevallig ligt er een vluchtstrook naast waar mijn auto prima langs kan als de schaapjes netjes staan te wachten. Flauwekul :boos:
Offline Dave-R
Die hard
do 04 maart 2010, 19:56 Bericht 
motor mag er door bij groen! dus twee auto's en een motor kunnen ze weinig tegen doen. wel als je door rood rijd natuurlijk. Mijn zwager heeft hem tijdje terug er een gehad bij muiden. aangevochten en gewonnen. Zal hem eens vragen of hij er nog correspentie van heeft.

Defentie auto: Een personenauto is een voertuig op 3 of meer wielen waarvan de toegestane maximummassa minder bedraagt dan 3500 kg

dus zolang je geen zijspan :lol: hebt mag je door!
Offline feitelijk
Master
do 04 maart 2010, 19:56 Bericht 
Je bedoelt dat je door de rijen heen naar voren gereden bent en dus de helft van de gepasseerde auto's een rondje extra hebt laten wachten? :schudnee:
Offline Dave-R
Die hard
do 04 maart 2010, 20:02 Bericht 
feitelijk schreef:
Je bedoelt dat je door de rijen heen naar voren gereden bent en dus de helft van de gepasseerde auto's een rondje extra hebt laten wachten?

Is niet verboden! Daarnaast als die met de auto was geweest had die eerder weg gemoeten en had die voor ze gereden/gestaan en hadden ze ook moeten wachten. zelfs langer omdat die dan wel had moeten stoppen voor het licht. Nu niet. :wink:
Het is zelfs zo dat er nikls verandert of die wel of niet naar voren rijd. hij rijd mee met twee auto's. dus in verhouding kwa rij van auto verandert er niks.
Offline feitelijk
Master
do 04 maart 2010, 20:17 Bericht 
Dave-R schreef:
Is niet verboden!

Dat is voordringen bij de kassa in de supermarkt ook niet.
Offline Dave-R
Die hard
do 04 maart 2010, 20:37 Bericht 
feitelijk schreef:
Dat is voordringen bij de kassa in de supermarkt ook niet.

Uhm dus jij gaat in de rijstaan wachten als je niks wil kopen. :roflol:
Offline Christafari
Master
do 04 maart 2010, 20:38 Bericht 
Oh god, krijgen we die discussie weer :roll: Gewoon erlangs rijden over de vluchtstrook, is feitelijk ook weer blij :-?
Offline rve123
Master
do 04 maart 2010, 20:41 Bericht 
feitelijk schreef:
Je bedoelt dat je door de rijen heen naar voren gereden bent en dus de helft van de gepasseerde auto's een rondje extra hebt laten wachten? :schudnee:

Ik heb niemand laten wachten aangezien ik door rood reed..

Ik begrijp dat het voor automobilisten irritant kan zijn dat motoren tussen de wachtrij doorkunnen, maar dat is nou eenmaal een voordeel van motorrijden..

Het idee van "alles gaat voor auto door" kan ik wel begrijpen maar waarom wordt er dan niet het woord voertuig/motorvoertuig gebruikt??
Mijn eerste simpele gedachte zegt nu van "ik val niet in de categorie auto's" dus niks mee te maken.

Volgende punt wat dan wel weer interessant is: Valt "bij groen 1/2 auto's" onder de categorie onderborden??
Offline boersma
Master
do 04 maart 2010, 20:44 Bericht 
Onderbord is beperking en dat mag niet, enkel een verruiming is toegestaan.
Bord is dus niet geldig en dus geldt alleen rood of groen, maar als het te kort op oranje staan is dat ook weer ongeldig... oftewel: palen eruit slopen!
Offline dexter79
Master
do 04 maart 2010, 22:25 Bericht 
Wat boersma zegt.
Of je nu op een motor of in de auto zit; zolang het groen is mag je gaan. Of er nu 2, 5, of 10 auto's/motoren/wat-voor-voertuigen-dan-ook doorheen rijden. Onderborden bij verkeerslichten betekenen per definitie al niets, omdat die in feite niet geplaatst mogen worden (zie BABW), maar als we het verkeerslicht even interpreteren als verkeersbord (wat het niet is, maar we doen toch even alsof), dan mogen onderborden geen beperkingen opleggen, alleen verruimingen. Dit heeft er weer mee te maken dat het niet verboden is om analfabeet te zijn, of de Nederlandse taal niet te spreken. Wanneer iemand het onderbord niet begrijpt, dient hij genoeg informatie uit het verkeersteken erboven te kunnen halen om niet de overtreding in gedwongen te worden.

Ook als je door rood rijdt, heb je denk ik een leuke case (maar heb dit nog altijd niet kunnen uitproberen). Verkeerslichten moeten voldoen aan de geeltijdnorm beschreven in NEN 3384 (vzviw 4 seconden geeltijd bubeko). Dus zodra het licht op geel springt, heb je in feite nog 4 seconden de tijd om door te rijden, als je redelijkerwijs binnen die tijd niet meer kon stoppen. Die laatste is nog even de enige lastige, maar met een beetje goed verhaal wordt dat het probleem ook niet, lijkt me.
Offline Walker
Master
do 04 maart 2010, 22:39 Bericht 
dexter79 schreef:
als je redelijkerwijs binnen die tijd niet meer kon stoppen

Gaat niet op als er een file voor de doseerlichten staat. Maar verder geen probleem.
Offline Schep
Master
do 04 maart 2010, 23:45 Bericht 
dexter79 schreef:
Ook als je door rood rijdt, heb je denk ik een leuke case (maar heb dit nog altijd niet kunnen uitproberen).

Als ze die flitskast bij de toeritdosering bij oprit de Uithof op de A28 nou eens aanknallen... Kunnen we deze uitproberen op mijn kenteken. Vanmiddag weer door rood gegaan. Maar dat ding flitst maar niet :cry:
Offline FocusWagon
Die hard
vr 05 maart 2010, 8:34 Bericht 
Walker schreef:
Gaat niet op als er een file voor de doseerlichten staat. Maar verder geen probleem.

Na een tijd wachten gaat ie eindelijk op groen, 2 auto's voor me, ik geef ook gas, gaat ie op oranje als ik over de streep rij... Dan kan ik niet meer stoppen toch?? O:)

(doe het regelmatig als ik de A10 op wil, lukt alleen als de eerste 2 ook snel optrekken...)
Offline 944 guy
Master
vr 05 maart 2010, 9:41 Bericht 
Schep schreef:
Als ze die flitskast bij de toeritdosering bij oprit de Uithof op de A28 nou eens aanknallen... Kunnen we deze uitproberen op mijn kenteken. Vanmiddag weer door rood gegaan. Maar dat ding flitst maar niet

En als je op de motor zit gewoon 1 hand op je kenteken :thumb:
Offline Mikkie
Master
vr 05 maart 2010, 9:50 Bericht 
944 guy schreef:
En als je op de motor zit gewoon 1 hand op je kenteken :thumb:

Of gewoon langs de lus rijden ;)
Offline Smookey
FS medewerker
vr 05 maart 2010, 9:56 Bericht 
En ik altijd maar denken dat alleen auto's daar maar langs mochten, motoren, vrachtwagens en bussen dienen een andere route te kiezen :lol:

Dave-R schreef:
Zal hem eens vragen of hij er nog correspentie van heeft.

Dat soort gewonnen dingen moet eigenlijk verplicht gescant en gepost worden!

dexter79 schreef:
Wanneer iemand het onderbord niet begrijpt, dient hij genoeg informatie uit het verkeersteken erboven te kunnen halen om niet de overtreding in gedwongen te worden.

Voldoende dunkt me

feitelijk schreef:
Je bedoelt dat je door de rijen heen naar voren gereden bent en dus de helft van de gepasseerde auto's een rondje extra hebt laten wachten?

Als jij nou gaat fietsen

hebben we daar (ook) geen last meer van je.
Offline Christafari
Master
vr 05 maart 2010, 16:30 Bericht 
Christafari schreef:
Bij de oprit Berkel en Rodenrijs staat tegenwoordig ook zo'n treiterlicht. Toevallig ligt er een vluchtstrook naast waar mijn auto prima langs kan als de schaapjes netjes staan te wachten. Flauwekul :boos:

Volgens mij leest de politie hier echt mee, want reed zojuist in tegenovergestelde richting hierlangs en ze waren net een flitspaal aan het installeren om ons nog meer centjes uit de zak te schudden :boos:
Wilde bijna nog keren om op ze in te rijden en te kijken of ook zij op het laatste moment weg konden springen. Maar gezien de berichtgeving over zulke zaken ben ik er maar vanuit gegaan dat dat ook bij deze agenten wel snor zit.
Offline feitelijk
Master
vr 05 maart 2010, 16:34 Bericht 
Ik proef enige animositeit jegens die toeritdoseerlichten, niemand hier die inziet waarom ze er staan?
Offline Christafari
Master
vr 05 maart 2010, 16:36 Bericht 
Yup, om de filestatistieken er wat positiever uit te laten zien.
Offline feitelijk
Master
vr 05 maart 2010, 16:43 Bericht 
Oh het werkt echt hoor. Ja kut dat je op de oprit moet wachten in plaats van aan het eind van de invoegstrook, maar in totaal ben je sneller bij de volgende afrit.
Offline Christafari
Master
vr 05 maart 2010, 16:45 Bericht 
Oh, absoluut, het werkt. Heel Zoetermeer staat vast richting de snelweg door de toeritdosering maar op de snelweg is het dan inderdaad rustiger. Daarom zeg ik, goed voor de filestatistieken.
Weet je wat werkt? Meer asfalt en beter Openbaar Vervoer.
Offline Smookey
FS medewerker
vr 05 maart 2010, 16:46 Bericht 
feitelijk schreef:
niemand hier die inziet waarom ze er staan?

Stomstom weet gelukkig de wachtrij ook, ik laat die beslissen of ik wel/niet een af/op-rit neem, gaat meestal goed.
Offline dexter79
Master
vr 05 maart 2010, 19:37 Bericht 
Christafari schreef:
feitelijk schreef:
Ik proef enige animositeit jegens die toeritdoseerlichten, niemand hier die inziet waarom ze er staan?
Yup, om de filestatistieken er wat positiever uit te laten zien.
Dit dus. Verplaats de file van een plek waar die wél gemeten wordt, naar een plek waar die níet gemeten wordt, en volgens de statistieken is de maatregel effectief.

En wanneer je je rijgedrag hierop aanpast, is het inderdaad effectief: stond ik normaal altijd 's ochtends op de A1 stil en 's middags op de A10; nu staat de wachtende burger 's ochtends vóór de A1 stil en 's middags vóór de A10. Voor dexter79 istie nog veel effectiever, omdat die er met een brede grijns op zijn gezicht langsrijdt, om precies na de treiterlichten keurig in te voegen, zonder ook maar iemand tot last te zijn (want er vallen altijd ruim voldoende gaten op de snelweg om hem keurig in te voegen zonder dat iemand ook maar op de rem hoeft te staan).
Offline Christafari
Master
vr 05 maart 2010, 19:42 Bericht 
dexter79 schreef:
omdat die er met een brede grijns op zijn gezicht langsrijdt, om precies na de treiterlichten keurig in te voegen,

Langs de kunstmatige file over de vluchtstrook of over een tankstation ofzo die er parallel loopt? Vraag me nl. af of er op die vluchtstrook ook een sensor zit voor door rood rijden. Zo niet, dan ga ik die in de toekomst gebruiken.
Offline Dave
FS Webmaster
vr 05 maart 2010, 19:47 Bericht 
Ik heb nog nooit, in al die jaren flitskast staren.. Bij een doseerlicht installatie... Een gevulde/geladen flitskast gezien.

Dus die lussen zijn niet zo belangrijk.
Offline feitelijk
Master
vr 05 maart 2010, 19:52 Bericht 
dexter79 schreef:
(want er vallen altijd ruim voldoende gaten op de snelweg om hem keurig in te voegen zonder dat iemand ook maar op de rem hoeft te staan).

Als ik niet met het winkelwagentje tegen de hielen van mijn voorligger aan sta is er ook voldoende ruimte om in te voegen maar dat wil niet zeggen dat dat mij geen extra tijd kost.
Offline zadkine
Master
vr 05 maart 2010, 19:55 Bericht 
feitelijk schreef:
Oh het werkt echt hoor. Ja kut dat je op de oprit moet wachten in plaats van aan het eind van de invoegstrook, maar in totaal ben je sneller bij de volgende afrit.

Die lichten zijn onzinnig en file creërend.
Want als de snelweg 80 rijdt en een vrachtauto van 0 moet gaan optrekken haalt die ONMOGELIJK de 80 voor het einde van de invoegstrook. (een 2CV waarschijnlijk ook niet trouwens)

Dus met te lage snelheid invoegen dus remreacties op de snleweg en zie...de remfile is geboren.

Als er al WEL een file staat...wel dan springen die lichten meestal vaak genoeg op groen zodat de auto's toch gewoon op dezelfde plaats invoegen als wanneer er geen licht stond.

Die doseer installatie moet dus VEEL vroeger geplaats zodat ook zwaar verkeer nog voldoende weglengte heeft om op snelheid te komen
Offline dexter79
Master
vr 05 maart 2010, 20:11 Bericht 
Christafari schreef:
Langs de kunstmatige file over de vluchtstrook of over een tankstation ofzo die er parallel loopt? Vraag me nl. af of er op die vluchtstrook ook een sensor zit voor door rood rijden. Zo niet, dan ga ik die in de toekomst gebruiken.
's Ochtends, A1: bij oprit 4 kun je via het tankstation, en dan op het eind heel even 20 meter busbaan pakken (wanneer een bus zonder doseerlichten invoegt, creëert dat blijkbaar géén extra file, maar bij een personenauto ineens wel --> deze logica volg ik niet maar wellicht kan feitelijk mijn geest verhelderen). Neem je oprit 3, dan volstaat het om een paar meter vluchtstrook te nemen.
's Middags, A10-zuid en A10-oost (alle opritten): het helpt om links voor te sorteren, aangezien mensen meestal veel te vroeg naar rechts gaan en je dus die laatste paar meter nog even snel al die schaapjes die niet snappen dat dat asfalt er niet (alleen) ligt om MilieuDefensie te pesten, voorbij kunt. Werkt dat niet, dan kun je redelijk vroeg de vluchtstrook pakken, maar die zijn over het algemeen wel erg smal dus ik durf die niet echt aan; er hoeft maar 1 schoolmeester tussen te zitten.
feitelijk schreef:
Als ik niet met het winkelwagentje tegen de hielen van mijn voorligger aan sta is er ook voldoende ruimte om in te voegen maar dat wil niet zeggen dat dat mij geen extra tijd kost.
Exact. En daarom gaat deze vergelijking ook niet op.

Als we dan toch de winkelwagentjesvergelijking maken, dan kun je beter deze pakken: kassa 1 t/m 4 zijn open. Toch neemt iedereen kassa 1 t/m 3, en staat er voor kassa 4 (bijna) geen rij. Is degene die dan wel kassa 4 neemt, asociaal, of is de rest gewoon niet zo snugger?
Offline egeltjes
Master
vr 05 maart 2010, 20:12 Bericht 
feitelijk schreef:
niemand hier die inziet waarom ze er staan?

Zie jij nu ook in waarom veel "sluip"routes afgesloten moeten worden om de verkeersdeelnemers een file in te moeten dwingen ???
Offline Christafari
Master
vr 05 maart 2010, 20:15 Bericht 
Volgens feitelijk zijn niet alle 4 de kassa's open :wink:

Dave schreef:
Ik heb nog nooit, in al die jaren flitskast staren.. Bij een doseerlicht installatie... Een gevulde/geladen flitskast gezien.

Dus die lussen zijn niet zo belangrijk.

Heb je een punt. Nu maar even wachten omdat die paal er vanmiddag neergezet is en er dan misschien wel een rolletje in zit.
Offline feitelijk
Master
vr 05 maart 2010, 20:30 Bericht 
dexter79 schreef:
Als we dan toch de winkelwagentjesvergelijking maken, dan kun je beter deze pakken: kassa 1 t/m 4 zijn open. Toch neemt iedereen kassa 1 t/m 3, en staat er voor kassa 4 (bijna) geen rij. Is degene die dan wel kassa 4 neemt, asociaal, of is de rest gewoon niet zo snugger?

Asociaal want degenen die kassa 4 nemen lopen door zonder te betalen.
Daarbij, na de kass moeten ze allemaal weer door dezelfde deur naar buiten.

dexter79 schreef:
creëert dat blijkbaar géén extra file, maar bij een personenauto ineens wel --> deze logica volg ik niet maar wellicht kan feitelijk mijn geest verhelderen

1 bus niet, 1 auto ook niet, maar 200 auto's wel.
Offline dexter79
Master
vr 05 maart 2010, 20:38 Bericht 
feitelijk schreef:
Asociaal want degenen die kassa 4 nemen lopen door zonder te balen.
Dus als je niet baalt, ben je asociaal... Bijzondere logica. Als ik de 'Goedemorgen'-reclame mag geloven, zijn er ook mensen die de file juist leuk vinden. Wat een aso's zijn dat. :boos:
feitelijk schreef:
1 bus niet, 1 auto ook niet, maar 200 auto's wel.
Oef, gelukkig maar, en goed om te weten. Ik bestuur namelijk maar 1 auto. :biertje:
Offline Vroeg op
Master
vr 05 maart 2010, 20:39 Bericht 
feitelijk schreef:

Tuurlijk werkt het maar het is zijn doe voorbij geschoten. Tja de files zijn korter geworden. De autos die er vrooeger stonden staan nu tussen de weilanden en in de steden in de file voor de snelweg. Of ze nemen sluiproutes. Die hele godvergeten van Almere naar Utrecht staat gewoon vast vanwege het vele sluipverkeer dat bij Bildhoven de snelweg op komt.

Ik zie leiver nog veel meer motoren in de file dat scheelt weer auto's he. En het intresseerd me geen ene ruk of er een motor door of langs de doseerlichten mag als zijnde geen auto. Motoren hinderen niet in de file.
Offline egeltjes
Master
vr 05 maart 2010, 20:40 Bericht 
dexter79 schreef:
Ik bestuur namelijk maar 1 auto. :biertje:

:lol: :lol: :roflol: :roflol:
Offline feitelijk
Master
vr 05 maart 2010, 20:42 Bericht 
dexter79 schreef:
Dus als je niet baalt, ben je asociaal...

Tikfoutje, zie de verbetering.

dexter79 schreef:
Ik bestuur namelijk maar 1 auto.

Kan je op wachten natuurlijk.
Offline feitelijk
Master
vr 05 maart 2010, 20:43 Bericht 
Vroeg op schreef:
De autos die er vrooeger stonden staan nu tussen de weilanden en in de steden in de file voor de snelweg.

Je vergeet voor het gemak de tijdswinst voor de auto's die al op de snelweg reden?

Vroeg op schreef:
Ik zie leiver nog veel meer motoren in de file dat scheelt weer auto's he. En het intresseerd me geen ene ruk of er een motor door of langs de doseerlichten mag als zijnde geen auto. Motoren hinderen niet in de file.

Klopt maar erna wel, dat willen ze ineens wel weer 2 seconden ruimte hebben.
De motor zorgt voor elke auto die ze voorbij rijdt voor 2 seconden vertraging. (bij 1 rijstrook)
Offline Dennis
FS medewerker
vr 05 maart 2010, 20:43 Bericht 
dexter79 schreef:
Onderborden bij verkeerslichten betekenen per definitie al niets

het is geen verkeerslicht maar een doseerlicht... dus net ff iets anders (ondanks het ook een 3-kleurige installatie is)
Offline dexter79
Master
vr 05 maart 2010, 20:53 Bericht 
feitelijk schreef:
Tikfoutje, zie de verbetering.
Ah ok, in dat geval snap ik hem beter, en heb ik er ook meer vrede mee. Als de supermarkt het namelijk goed vindt dat ik doorloop zonder te betalen, dan doe ik dat met alle liefde.

Dennis schreef:
het is geen verkeerslicht maar een doseerlicht... dus net ff iets anders (ondanks het ook een 3-kleurige installatie is)
Een doseerlicht heeft uberhaupt geen juridische betekenis. Althans, als ik het WVW, RVV of BABW doorlees, kom ik die definitie nergens tegen, dus tenzij die definitie ergens anders te vinden is, bestaat het doseerlicht niet. Visueel zie ik het verschil niet tussen een doseerlicht en een verkeerslicht (of eigenlijk: verkeersregelinstallatie), dus zie ik niet in waarom ik dit als weggebruiker wel anders zou moeten interpreteren.
Offline Vroeg op
Master
vr 05 maart 2010, 21:00 Bericht 
feitelijk schreef:
Je vergeet voor het gemak de tijdswinst voor de auto's die al op de snelweg reden?

Dat valt dus weer reuze mee. Veel van de filerijders hebben al in de file gestaan voordat ze de file in konden. Waak is de tijdsduur veel langer.
feitelijk schreef:
Klopt maar erna wel, dat willen ze ineens wel weer 2 seconden ruimte hebben.
De motor zorgt voor elke auto die ze voorbij rijdt voor 2 seconden vertraging. (bij 1 rijstrook)

Mwoah de meeste motoren rijden wel door en heb je er weinig last van.
Offline feitelijk
Master
vr 05 maart 2010, 21:01 Bericht 
dexter79 schreef:
Als de supermarkt het namelijk goed vindt dat ik doorloop zonder te betalen, dan doe ik dat met alle liefde.

Ik weet niet of alle klanten en de supermarktbeheerder zo blij zijn als jij vlucht- of busstrookjes pakt. Ma jah, wah ken jaw da bommuh!
Offline dexter79
Master
vr 05 maart 2010, 21:32 Bericht 
Tja, wat die andere klanten ervan vinden, daar heb ik uiteraard niets mee te maken. Het staat iedereen vrij om hetzelfde te doen, en dat die andere klanten het niet doen, dat is hun vrije keuze. Kan ik me wel gaan storen aan hun schapengedrag maar ik sta erboven en haal mijn schouders op. Ik verwacht van die klanten dan ook dat ze hetzelfde op mij reageren, en zo niet, dan is dat niet mijn probleem.

Waar ik wél wat mee te maken heb, is wat de supermarktbeheerder ervan vindt. Als die het niet goed zou vinden, zou hij die kassa wel opheffen, dus blijkbaar heeft die er geen moeite mee.
Offline InsecureThreat
Master
vr 05 maart 2010, 21:42 Bericht 
zadkine schreef:
Want als de snelweg 80 rijdt en een vrachtauto van 0 moet gaan optrekken haalt die ONMOGELIJK de 80 voor het einde van de invoegstrook.

als ik 's morgens vanaf de nieuwe hemweg de coentunnel in ga, kom ik met 50 langs het doseerlicht (dat dan gelukkig uit staat) en kan ik met 80 invoegen. Staat het filelicht aan haal ik de 60 misschien net voor het einde van de invoegstrook.
Offline feitelijk
Master
vr 05 maart 2010, 21:56 Bericht 
dexter79 schreef:
ik sta erboven

Over de positie bestaan verschillende meningen

Citaat:
Waar ik wél wat mee te maken heb, is wat de supermarktbeheerder ervan vindt. Als die het niet goed zou vinden, zou hij die kassa wel opheffen, dus blijkbaar heeft die er geen moeite mee.

Ja laten we de vluchtstroken opheffen! :thumb:

:roll:
Offline dexter79
Master
vr 05 maart 2010, 22:40 Bericht 
Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt.
Ik gebruik de vluchtstrook alleen om die mensen in te halen, die stoppen terwijl ze juridisch gewoon mogen doorrijden. Wanneer er geen andere wachtenden voor mij zijn, blijf ik gewoon keurig op de rijstrook en maak ik geen gebruik van de vluchtstrook.

En los van de juridische waarde van het verkeerslicht, is er ook nog zoiets als: begrijpen waar het voor bedoeld is. Een verkeerslicht is bedoeld om de voorrang te regelen. Rood is bedoeld als: een andere verkeersstroom heeft voorrang. Prima, kan ik mee leven; ik zorg ervoor dat die andere verkeersstroom ongehinderd zijn weg kan vervolgen en heb daarmee voldaan aan mijn verplichting om voorrang te verlenen.
Dat mensen dit te ingewikkeld vonden, en het daarom tegenwoordig anders in de wet geformuleerd staat, doet niets af aan waar het verkeerslicht voor bedoeld is.
Offline regiorunner
Master
vr 05 maart 2010, 23:10 Bericht 
dexter79 schreef:
Neem je oprit 3, dan volstaat het om een paar meter vluchtstrook te nemen.

En die is me te duur eigenlijk (€ 240 ex schoolboekentax) in tegenstelling tot oprit 4 (€ 96, busbaan). Er is een nog mooiere route, maar die had ik je aleens uitgelegd O:)
Offline feitelijk
Master
za 06 maart 2010, 13:05 Bericht 
dexter79 schreef:
Ik gebruik de vluchtstrook alleen om die mensen in te halen, die stoppen terwijl ze juridisch gewoon mogen doorrijden.

Oh en dan mag het?
Hoezo mag je doorrijden? Een driekleurig verkeerslicht is gewoon geldig hoor.
 [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende