Pagina 1 van 1  [ 11 berichten ]
Offline drnomad
Master
wo 14 dec 2005, 21:56 Bericht 
PZC

TERNEUZEN - Vanmiddag om kwart voor vier is het zover. Dan worden de camera’s in werking gesteld waarmee de snelheid van auto’s in de Westerscheldetunnel constant wordt gecontroleerd, 24 uur per dag.

De landelijk bekende officier van justitie K. Spee, fervent bestrijder van hardrijders, onthult vanmiddag een van de waarschuwingsborden langs de route naar de Westerscheldetunnel. In totaal komen er drie van deze waarschuwingsborden.

Bij de trajectcontrole wordt de snelheid van passerende auto’s op twee plekken gemeten, waarna een computer precies kan uitrekenen hoe hoog de gemiddelde snelheid van de auto is geweest. Wie harder rijdt dan de toegestane maximum snelheid van 100 km/u is dus voortaan onherroepelijk de klos.

Op de Zeelandbrug is begin dit jaar al ervaring opgedaan met trajectcontrole. Dat zorgde voor een daling van het aantal snelheidsovertredingen. De trajectcontrole is echter al maanden buiten gebruik nadat een auto een van de cameraopstellingen aan flarden reed.

-------------------------------------------------------------------

We hadden er al over gehoord, nu is ie er echt...
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 14 dec 2005, 22:06 Bericht 
Bedankt DrNomad, maar ik had het liever niet gehad.
Offline lobotm
Master
do 15 dec 2005, 0:58 Bericht 
drnomad schreef:
PZC

[Knip]De trajectcontrole is echter al maanden buiten gebruik nadat een auto een van de cameraopstellingen aan flarden reed.

Hulde voor deze vrijheidsstrijder. :thumb:
Offline greenymeany
Pro
do 15 dec 2005, 8:55 Bericht 
lobotm schreef:
Hulde voor deze vrijheidsstrijder. :thumb:

Was een vrouw :x
Offline S60
Master
do 15 dec 2005, 9:32 Bericht 
drnomad schreef:
PZC

TERNEUZEN - Vanmiddag om kwart voor vier is het zover. Dan worden de camera’s in werking gesteld waarmee de snelheid van auto’s in de Westerscheldetunnel constant wordt gecontroleerd, 24 uur per dag.

De landelijk bekende officier van justitie K. Spee, fervent bestrijder van hardrijders, onthult vanmiddag een van de waarschuwingsborden langs de route naar de Westerscheldetunnel. In totaal komen er drie van deze waarschuwingsborden.

Hij is toch iets van Verkeers officier?? :o
En er gebeurt toch meer in het verkeer dan hardrijden?? :x
Of hebben ze dat in Zeeland ook al in de gaten?? :lol:

Fred :biertje:
Offline Derek
Master
do 15 dec 2005, 9:52 Bericht 
De tunnels richting Schiphol vanaf Amersfoort gezien, zijn er volgens mij 2. Zitten daar controles in? Mijn oma is gisteren voor een paar weken naar SanFrancisco vertrokken en had iets vergeten. Half elf belt ze, of ik het even langs wou brengen, dus is niet helemaal volgens de regels gegaan. Het is gelukkig niet mijn eigen auto, maar toch lullig als er boetes binnenkomen.
Offline greenymeany
Pro
do 15 dec 2005, 12:41 Bericht 
De schipholunnel niet in ieder geval.
Anders had ik allang mijn rijbewijs kwijt moeten zijn daar O:)
Zeker met de motor ivm lekker geluid
Offline lobotm
Master
vr 16 dec 2005, 2:14 Bericht 
Derek schreef:
De tunnels richting Schiphol vanaf Amersfoort gezien, zijn er volgens mij 2. Zitten daar controles in? Mijn oma is gisteren voor een paar weken naar SanFrancisco vertrokken en had iets vergeten. Half elf belt ze, of ik het even langs wou brengen, dus is niet helemaal volgens de regels gegaan. Het is gelukkig niet mijn eigen auto, maar toch lullig als er boetes binnenkomen.

Route die ik verwacht is het volgende ... A1-A10-A4
    A1 is vrij rijden behalve rond laren daar staan ze wel eens tussen de struiken maar buiten de geeikte uurtjes valt het wel mee
    A10 2 flitspalen 1 daarvan is meestal wel actief.. heb zelf geen rd dus ik kan het controleren en ach 25 m je eigen aan de snelheid moeten houden is nog net te overleven.
    A4 Flitspaal vrij tenzij dat je ver doorrijdt :D

Alternatief

A1-A9-A4
    A9 bergen aan flitspalen
    A10 zie verhaal boven

Imho kom je slechts 1 tunnel tegen en dat is de schipholtunnel en die is voorzover ik weet flits & trajectcontrole vrij
Offline Macabeus
Master
vr 16 dec 2005, 6:14 Bericht 

Ach controle is zinloos als je je kentekenplaat er eventjes afklikt :thumb:
Later wel weer netjes terugzetten natuurlijk voor de verkeersveilighied uiteraard O:)
Offline gatso24
Die hard
vr 16 dec 2005, 12:13 Bericht 
Hmm raar, ben er dinsdag nog doorheen gereden en heb niks gezien wat op een trajectcontrole lijkt. (niet zoals op de a13 of bijv de Zeelandbrug)

Wie maakt de eerste topic?
Offline lobotm
Master
vr 16 dec 2005, 15:08 Bericht 
gatso24 schreef:
Hmm raar, ben er dinsdag nog doorheen gereden en heb niks gezien wat op een trajectcontrole lijkt. (niet zoals op de a13 of bijv de Zeelandbrug)

Wie maakt de eerste topic?

Op de a12 heeft de ene helft ze wel gezien en de andere helft ook niet
 [ 11 berichten ]