Pagina 1 van 1  [ 46 berichten ]
Offline Robin2
Master
wo 05 okt 2011, 15:32 Bericht 

Via Geenstijl:

Geenstijl schreef:
Meelezen! Politiebriefing grote verkeerscontrole

Na twee topics over pislinke en religieus-agressieve dienders nu even een positief bericht over de politie, inclusief een beetje goed nieuws voor de burger. De platte petten mogen dan wel eens wat dubieus in het nieuws komen, achter de schermen blijken de kwaliteitsbewakers van de maatschappij echt enorm goed in planning, voorbereiding, taakomschrijving, taakverdeling, locatieverkenning en -fotografie, agendaplanning, indexering, afkadering, voorwaardenbepaling, plan van aanpak, sanitaire voorzieningen en algemene opmaak in Word. Eigenlijk schort er maar één dingetje: de beroerde archiefbewaking alsmede de informatieverspreiding binnen die nog altijd lastige gedigitaliseerde omgeving. Wat ons op het goede nieuws voor de burger brengt: dankzij een uitermate lollige combinatie van professionele voorbereiding en amateuristisch computergebruik, kan heel Nederland zich nu inlezen in het tot in de puntjes verzorgde plan van aanpak voor een grootscheepse verkeerscontrole op vrijdagavond 21 oktober aan de populaire controleroute N201 van de A4 richting Hoofddorp. Omdat-ie per ongeluk verkeerd gemaild is.doc. (link) Zonde wel, al die voorbereiding voor een totaal zinloos geworden controle. Want wie zich op 21 oktober nog laat pakken met drank op, wapens & drugs op zak, in een rammelende turkenbak zonder apk, of met openstaande boetes danwel een belastingschuld, is nog te lomp om als IT'er bij de politie aan de slag te gaan.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... uleer.html

Hier het document:
http://www.geenstijl.nl/archives/images ... orgaan.doc
Offline Robin2
Master
wo 05 okt 2011, 15:33 Bericht 

Eerste grappige detail:

De controle wordt gehouden op vrijdag 21 oktober 2011, van 18.00 uur tot zaterdag
22 oktober 2011, 02.00 uur.

->

Evaluatie: zaterdag 22 oktober 2011, omstreeks 01.30 uur.

:fp:
Offline Robin2
Master
wo 05 okt 2011, 15:40 Bericht 

Je kunt overigens het topic 'Nederlandse spelling' volmapsen met dit document. :lol:
Offline Robin2
Master
wo 05 okt 2011, 15:41 Bericht 

"? let op taalgebruik, de burger luister mee. "

:D

"Er worden retro reflecterende verkeersborden geplaatst"

Vet retro. :lol:

"Houd het schoon en ruim uw gebruikte spullen netjes op. We zijn te gast."

Maar op het bureau mag je alles laten slingeren. :lol:

Ik hou van interne communicatie. :lief:
Offline viffer
Master
wo 05 okt 2011, 15:46 Bericht 

En Robin: 4 op een rij!! :lol:
Offline red devil1
Master
wo 05 okt 2011, 15:46 Bericht 
Robin_v_G schreef:
2 oktober 2011, 02.00 uur.

->

om 2u moet de koffiebus wel weer ingepakt zijn :[
Offline viffer
Master
wo 05 okt 2011, 15:47 Bericht 

Maar ook de starttijd 18:00, verzamelen op buro Hoofddorp om 18:15 :huh:
Offline Scaniafan
Master
wo 05 okt 2011, 15:59 Bericht 
Citaat:
:nah: Er zal gecontroleerd worden op verkeersgedragingen uit het RVV90. Mochten door de motorrijders duidelijke grashelm overtredingen worden geconstateerd, zoals geen autogordel dragen en mobiel bellen, dan verbaliserend optreden. Het is dan ook noodzakelijk dat de motorrijders bij het aanleveren van deze voertuigen op de controle locatie, aan de laancoördinator doorgeven welke gedraging, tijdstip en locatie door hen werd waargenomen

Grashelm?

Dacht dat het helmgras was? - HELMen, Gordels, Rood licht, Alcohol en Snelheid

Maar blijkbaar is de snelheid gepromoveerd :huh:

Citaat:
door de rechter rijstrook uit te kegelen

Citaat:
Vanaf de Rijnlanderweg tot aan de Van Heuven Goedhartlaan zullen de 2e en 3e rijstrook worden uitgekegeld

Strike!

Citaat:
Wij gaan niet doorzoeken in het voertuig maar alleen wat men op het eerste oog ziet liggen.

Gaan ze het voertuig niet doorzoeken, of gaan ze na een vondst op het eerste oog niet door zoeken?

Citaat:
Tijdens de controle van voertuigen wordt de bestuurder verzocht de motor van het voertuig uit te zetten en deze niet eerder te starten dan na het einde van de controle.

Ook lullig... Rij je om 19:00 de controle in, mag je niet weg voor 01:00

Robin_v_G schreef:
Maar op het bureau mag je alles laten slingeren.

En de sanitaire voorzieningen maakt ook niets uit :roflol:

Citaat:
Na de controle wordt geen evaluatie gehouden, daar de meeste collega?s nog een eindje moeten rijden

Robin_v_G schreef:

:huh:
Offline Robin2
Master
wo 05 okt 2011, 16:00 Bericht 

Moeilijk man, quoten! :lol:
Offline Scaniafan
Master
wo 05 okt 2011, 16:01 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Moeilijk man, quoten!

Neh, moeilijk man, die preview knop terugzetten :[
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 05 okt 2011, 16:03 Bericht 
Wat een geklungel met de ICT bij de politie.

Heel erg dat er 20 pagina's nodig zijn om uit te leggen wie wat en waarom moet gaan doen.

Als ik goed geteld heb, doen er 70 mensen mee. Die hebben allemaal de handleiding geprint. In totaal minimaal 1400 vellen nodeloos geprint papier.

Het zou mij niet verbazen als deze controle afgeblazen gaat worden.
Offline Robin2
Master
wo 05 okt 2011, 16:04 Bericht 

Maserati Teun schreef:
Heel erg dat er 20 pagina's nodig zijn om uit te leggen wie wat en waarom moet gaan doen.

Hm, ik vind het qua inhoud wel een redelijk document hoor. Even los van opmaak en spelling staat er wel duidelijk in hoe alles in z'n werk gaat. Je kunt ook klagen om het klagen..
Offline timleeuw
Die hard
wo 05 okt 2011, 16:06 Bericht 

Jup, het is wel duidelijk wat iedereen moet doen zo.
Offline Sjaaky
Master
wo 05 okt 2011, 16:11 Bericht 
:honger: Ben er bij, maar dan uitsluitend voor de laan van koppeltje 1

Afbeelding

Niet verkeerd voor een agente toch?
Offline Pen
Pro
wo 05 okt 2011, 16:12 Bericht 
Plastic kop.
Offline Skeb
Pro
wo 05 okt 2011, 16:33 Bericht 
Pen schreef:
Plastic kop.

Je hebt thuis iets beters zitten?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 05 okt 2011, 16:36 Bericht 
Staat inmiddels ook op de FP.
Offline snovvdog
Master
wo 05 okt 2011, 16:49 Bericht 
Citaat:
De technische staat van het voertuig controleren op:
? Defecte verlichting (o.a. richtingaanwijzer, dimlicht, rem- en achterlicht).
? Banden (profiel en algemene staat).
? Ruitenwisser en ruitensproeierinstallatie.
? Claxon.
? Spiegels.
? Algemene staat van het voertuig.

Wordt dit gecontroleerd bij dit soort controles :huh: ? Ik heb een halfjaar lang zonder ruitenwissersproeistof gereden, om eerlijk te zijn niet echt gemist...

Wat moet ik verstaan over algemene staat ?
Offline Robin2
Master
wo 05 okt 2011, 16:50 Bericht 

Of ie niet van ellende uit elkaar pleurt denk ik.
Offline classpool
Master
wo 05 okt 2011, 16:52 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Staat inmiddels ook op de FP.

die plastic kop ?
Offline bruintje beer
Master
wo 05 okt 2011, 16:52 Bericht 
Het begint al bij de inhoudsopgave. Is het nou zo moeilijk die paginanummers even goed uit te lijnen? :fp:
Citaat:
Alle bestuurders dienen te blazen op het selectieapparaat op alcoholgebruik. Mocht de uitslag negatief uitvallen, dan wordt de verdachte ter plaatse voorgeleid en onderworpen aan een blaastest op het ademanalyseapparaat.
:huh: uitslag alcoholtest negatief -> voorgeleiden.
Wat dan te doen met mensen die wél te veel gedronken hebben?
Offline viffer
Master
wo 05 okt 2011, 16:53 Bericht 

snovvdog schreef:
Wordt dit gecontroleerd bij dit soort controles :huh: ? Ik heb een halfjaar lang zonder ruitenwissersproeistof gereden, om eerlijk te zijn niet echt gemist...

Zal hier wel onder vallen:

m N 430 d het voertuig niet is voorzien van een goed werkende ruitensproeierinstallatie voor de voorruit die de bestuurder voldoende uitzicht geeft (cat 2 in gebruik na 30-09-1971; cat 3 na 31-12-1997; cat 3a na 30-06-1985; cat 5 na 31-12-1994; cat 6 na 31-12-2006)
Offline snovvdog
Master
wo 05 okt 2011, 16:55 Bericht 
Zucht!

Is water ook goed (heb op dit moment nog sproeivloeistof maar goed, dat raakt weleens op, ik heb geen lampje die dat aangeeft het houdt er gewoon een keer mee op...) ? Daar heb ik altijd 5 liter van in een jerrycan bij mijn reservewiel...

Verder heeft de sjonnie die mijn auto hiervoor had, blauwe ledjes in de sproeiers gebouwd, die kan ik met een knoppie op het dashboard aanzetten, ik mag die toch gewoon op mijn auto hebben zolang ik ze maar niet aan heb op de openbare weg ?
Offline bruintje beer
Master
wo 05 okt 2011, 17:03 Bericht 
snovvdog schreef:
Is water ook goed
Je bent toch niet van plan op 21 oktober over de N201 te gaan rijden?
snovvdog schreef:
Verder heeft de sjonnie die mijn auto hiervoor had, blauwe ledjes in de sproeiers gebouwd, die kan ik met een knoppie op het dashboard aanzetten, ik mag die toch gewoon op mijn auto hebben zolang ik ze maar niet aan heb op de openbare weg ?
Je mag ze d'r ook af halen :[
Offline snovvdog
Master
wo 05 okt 2011, 17:04 Bericht 
bruintje beer schreef:
Je bent toch niet van plan op 21 oktober over de N201 te gaan rijden?

Nee maar mocht ik ooit in zo'n controle komen.

Als ik er natuurlijk vanaf weet dan mijd ik zulke controles als de pest.
Heb verder niks bijzonders op kenteken staan dus voor ANPR heb ik niks te vrezen: APK, Belasting en Verzek is in orde, grootste overtreding ooit was een VA006, enige wat misschien in hun systeem staat is dat ik een keer ben gewaarschuwd voor slippend de bocht om komen rijden ( woorden van agent waren ''je rijdt wel als een mongool'' :lol: maar ze lieten me na het blazen met een waarschuwing gaan ).

Maar als ze iedereen van de weg halen dan kunnen ze om van alles zeiken, mijn achterbanden hebben net 1.6-2mm profiel denk ik, auto is verlaagd, mijn ruitenwisser sproei dinges kan elk moment op raken (sinds ik geen waarschuwings lampje heb en het is ene paar maandjes alweer), etc...
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 05 okt 2011, 17:35 Bericht 
Verkeerscontrole geschrapt na lekken draaiboek

Een grote verkeerscontrole die 21 oktober zou plaatsvinden in Hoofddorp is geschrapt, omdat een intern draaiboek is gepubliceerd op internet. Het draaiboek is volgens de politie in verkeerde handen gekomen. Hoe dit kon gebeuren, is nog onbekend.

Aan de verkeerscontrole zouden behalve de politie nog andere partijen deelnemen. De politie stelt te betreuren dat de informatie openbaar is gemaakt en heeft een onderzoek ingesteld.

Bron http://www.nieuws.nl/663144

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
Offline Sjaaky
Master
wo 05 okt 2011, 17:42 Bericht 
En nu wel gewoon doen, dat zal de hardwerkende burger leren.

Maare nu weet ik niet waar en waarneer ik Nochtli Peralta Alvares kan vinden, moet ik mij toch maar eens vaker misdragen in en rond Hoofddorp.
Offline petertjuh
Master
wo 05 okt 2011, 17:50 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Verkeerscontrole geschrapt na lekken draaiboek

Lees: de controle wordt verplaatst of gaat "stiekem" toch door zoals gepland.
Offline BLikent
Master
wo 05 okt 2011, 17:55 Bericht 
jammer, zo'n gratis wintercheck-aanbieding kan je toch eigenlijk niet laten lopen
Offline egeltjes
Master
wo 05 okt 2011, 18:40 Bericht 
Maserati Teun schreef:
In totaal minimaal 1400 vellen nodeloos geprint papier.

Bij mij past het op 10 blaadjes ... voor- en achterzijde geprinteld. :woop: :woop:

En ik had het voor nope geprinteld, blijkt weer. :fp: :fp:

Btw foto's van vorig jaar (op dezelfde lokatie(s)) staan HIERO.
Offline Guppenklup
Master
wo 05 okt 2011, 18:45 Bericht 
Ik mis de voorbereidingen voor een snelheidscontrole

Oh nee, dat is natuurlijk de Belastingdienst :fp:
Offline vent
Respect
wo 05 okt 2011, 22:03 Bericht 

"Bij aantreffen van wapens die buiten de Wet Wapens en Munitie vallen wordt afstand van gedaan. Bezitter laten ondertekenen voor afstand en de checklist samen met het aangetroffen wapen in een plasticzak deponeren in de container inbeslag genomen goederen."

Wat voor wapens zijn dat ? Blijkbaar wordt je er niet op aangehouden, worden de wapens niet in beslag genomen, maar 'moet' je er afstand van doen ?
Online EotS
Master
wo 05 okt 2011, 22:14 Bericht 
dan moet je denken aan honkbalknuppels en dergelijke die gezien de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen kunnen worden aangewens als slagwapen ipv sportattribuut. Knuppel onder je stoel bv binnen handbereik ....
Offline umpire
FS medewerker
wo 05 okt 2011, 22:55 Bericht 
De KLPD :cry:

En voor de rest:
Beste Ed Schouten, gebruik de spellingscontrole van Word eens, voor je een document de deur uit doet :x :x
Offline vent
Respect
wo 05 okt 2011, 22:58 Bericht 

@Eots, maar dat valt dan toch ook gewoon onder cat. IV wapen ? Vandaar dat ik het niet snapte.
Offline Sjaaky
Master
do 06 okt 2011, 0:13 Bericht 
Lijkt me trouwens sterk dat mijn laserguided AA missle launcher in zo'n plastic zakje past voor de container.
Online EotS
Master
do 06 okt 2011, 4:57 Bericht 
vent schreef:
@Eots, maar dat valt dan toch ook gewoon onder cat. IV wapen ? Vandaar dat ik het niet snapte.

Cat. 4 heeft het over wapens. Een honkbalknuppel is geen wapen an sich. Een wapenstok (zegt het al) is dat wel. Het gaat om attributen die geen wapen zijn maar onder bepaalde omstandigheden wel als zodanig kunnen worden aangemerkt. Hockeystick is ook zo'n voorbeeld... Ook worden hiermee die wapens bedoeld die niet in cat. I, II of III vallen ...
Offline bruintje beer
Master
do 06 okt 2011, 6:55 Bericht 
EotS schreef:
Hockeystick is ook zo'n voorbeeld...
Dus ik heb een potentieel probleem wanneer ik de jongens naar hockey breng en ze de sticks zelf bij zich houden?
Als ze thuis weer uitstappen vergeten ze die sticks natuurlijk, daarom rij ik er 's avonds mee rond.
Offline viffer
Master
do 06 okt 2011, 7:34 Bericht 

Maar heb je die dan onder handbereik of achter in de kofferbak?
Offline Archiebald
Master
do 06 okt 2011, 7:42 Bericht 
EotS schreef:
Het gaat om attributen die geen wapen zijn maar onder bepaalde omstandigheden wel als zodanig kunnen worden aangemerkt.

Alles met een bepaalde dikte/lengte/stevigheid dus..... :nothanks:

Een Maglite, Honkbalknuppel, Electrische vliegenmepper, oud stokbrood

Nu het hier toch over gaat, er gaat "op verjaardagen" al een tijdje de roddel dat als je bv een houten stok, van laten we zeggen 5x25cm, in de auto hebt met een metalen oogje eraan en daar wat sleutels aan. Je dit als sleutelhanger kunt aangeven bij een controle en dat het dus niet ingenomen mag worden als "wapen"... :fp:
Offline snovvdog
Master
do 06 okt 2011, 15:16 Bericht 
Archiebald schreef:
Alles met een bepaalde dikte/lengte/stevigheid dus.....

Pffff,

Ik heb een hele collectie van schroevendraaiers ed. in mijn deuren liggen.
Ook een life hammer, vinden ze dat ook aan wapen ? Kan er vast wel iemand mee verwonden!
Offline DidbeZ
Master
do 06 okt 2011, 15:30 Bericht 
Archiebald schreef:
Alles met een bepaalde dikte/lengte/stevigheid dus.....

Dan heb ik met enige regelmaat dus een wapen binnen handbereik.......

Daarom zit ik mijn vrouw ook zo vaak achterna, het is tenslotte levensgevaarlijk om met een doorgeladen wapen over straat te lopen.
Offline vent
Respect
do 06 okt 2011, 19:07 Bericht 

bruintje beer schreef:
Dus ik heb een potentieel probleem wanneer ik de jongens naar hockey breng en ze de sticks zelf bij zich houden?

Wet wapen en munitie heeft het over "Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen."

Het document zo lezend wordt dit ruim geïnterpreteerd, om onder dreiging van aanhouding de mensen 'vrijwillig' afstand te laten doen.
Online EotS
Master
do 06 okt 2011, 22:20 Bericht 
Vrijwillig afstand doen -> weinig papierwerk, geen vragen achteraf, geen problemen voor betrokkene en politie
Geen afstand doen -> in beslag name, veel papierwerk, overleg met (H)OvJ, hoop gezeik ...
Aanhouding ?? niet nodig, tenzij je ernaar solliciteert door (combi van) gedrag / houding / uitlatingen .............

Er wordt nooit gedreigd met aanhouding, zijn beloftes, is heel wat anders .. O:) kwestie van interpretatie ..... :wink:

bruintje beer schreef:
Als ze thuis weer uitstappen vergeten ze die sticks natuurlijk, daarom rij ik er 's avonds mee rond.
.. netjes in foedraal achterin of los binnen handbereik ..??

snovvdog schreef:
Ik heb een hele collectie van schroevendraaiers ed. in mijn deuren liggen.
.. zou discutabel kunnen zijn als je de verkeerde agent tegenkomt met een algemene controle ...
Offline Fopspee(n)
Master
do 06 okt 2011, 22:32 Bericht 
EotS schreef:
Er wordt nooit gedreigd met aanhouding, zijn beloftes, is heel wat anders .. kwestie van interpretatie .....

Ik neem aan dat die benadering wederzijds is?
Offline NooitTeSnel
Master
do 06 okt 2011, 23:03 Bericht 
EotS schreef:
.. netjes in foedraal achterin of los binnen handbereik ..??

Op de achterbank... maar in mijn geval gelukkig wel altijd in combinatie met sportkleding, dus dat valt wel uit te leggen.
 [ 46 berichten ]