Postingstijd interval gedetecteerd van 35.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 38 berichten ]
Offline atg92
Nieuwkomer
do 08 dec 2011, 23:15 Bericht 

moet ik hier voorang verlenen Of is dit een uitrit van wege dat het uit een industrie terrein komt ?
2 punten > http://maps.google.nl/maps?q=woudenberg ... 4,,0,19.06

en deze

http://maps.google.nl/maps?q=woudenberg ... 2,,0,27.88
Offline atg92
Nieuwkomer
do 08 dec 2011, 23:17 Bericht 

Ik ben onervaren , en heb me rijbewijs nog niet ;) van daar dit soort vragen
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 08 dec 2011, 23:18 Bericht 
ADit draadje is volgens mij hetzelfde als verkeersbeleid/weg-rijden-bij-een-tankstation-t70893.html
Offline atg92
Nieuwkomer
do 08 dec 2011, 23:20 Bericht 

waar heb je het over ?
Offline Aanhanger
Master
do 08 dec 2011, 23:24 Bericht 
In beide situaties dien je in principe alle bestuurders komend van rechts voor te laten gaan.
(tenzij ze wegrijden of een ander soort bijzondere manoeuvre uitvoeren)
Offline mwj
Master
do 08 dec 2011, 23:30 Bericht 
wat is dit weer een uitrit topic !!!

Beide gelijkwaardig kruispunt, dus rechts heeft voorrang.
Offline Dennis
FS medewerker
vr 13 jan 2012, 15:33 Bericht 
atg92 schreef:
moet ik hier voorang verlenen Of is dit een uitrit van wege dat het uit een industrie terrein komt ?
2 punten > http://maps.google.nl/maps?q=woudenberg ... 4,,0,19.06

en deze

http://maps.google.nl/maps?q=woudenberg ... 2,,0,27.88

ik zeg uitritconstructie... de goot loopt immers niet mee met de bocht maar gewoon rechtuit (dwars over de kruising zeg maar)
en dat is in beide gevallen zo.
Offline shootme
Master
vr 13 jan 2012, 16:35 Bericht 
Mijn vuistregel is: Loopt de stoep door: uitrit. gaat de stoep de bocht om: kruispunt
Offline Gianluca
Master
vr 13 jan 2012, 16:37 Bericht 

Dennis schreef:
ik zeg uitritconstructie

Ik zeg, geen uitritconstructie. Verkeer van rechts heeft voorrang...
Offline WimLex
Master
vr 13 jan 2012, 16:49 Bericht 
Dennis schreef:
ik zeg uitritconstructie... de goot loopt immers niet mee met de bocht maar gewoon rechtuit (dwars over de kruising zeg maar)
en dat is in beide gevallen zo.

Ik ga met Dennis mee, met als aanvulling dat er geen bord staat dat je een voorrrangs- of gevaarlijke kruising nadert :kniktja:
Offline shootme
Master
vr 13 jan 2012, 16:53 Bericht 
Gelijkwaardig kruispunt: 1.
uitritconstructie: 2

Kan nog alle kanten op... komt u maar!
Offline uniclio
Die hard
vr 13 jan 2012, 17:34 Bericht 

In die ene situatie begint vlak na die 'kruising' een stopverbod. Dat is toch op z'n minst een opvallend punt. Als je dat onderbord niet goed ziet dan zou het suggereren dat het een soort herhalingsbord is, dus dan zou het een kruispunt moeten zijn.

Gezien de onduidelijk situatie zou ik in elk geval geen vol gas er langs gaan...
Offline BLikent
Master
vr 13 jan 2012, 17:47 Bericht 
Lijkt het meest op een uitritconstructie.
Er zijn ook geen straatnaamborden die duiden op een zijstraat. Als ik mij goed herinner dan is die tweede een uitrit vanaf een parkeerplaats van een supermarkt.
Offline Dennis
FS medewerker
vr 13 jan 2012, 17:50 Bericht 
BLikent schreef:
Er zijn ook geen straatnaamborden die duiden op een zijstraat.

zijstraten kunnen wel een uitritconstructie hebben en ook zijstraten waar geen naambordjes te vinden zijn, dus daar kun je niet op blindstaren.
vooral het eerstgenoemde wil nog voor veel verwarring zorgen bij veel automobilisten
Offline Johnt64
Nieuwkomer
do 26 jan 2012, 10:44 Bericht 

Blijft altijd trickie zulke kruisingen. Menig uitrit van een Parkeerplaats bij een flat wordt ook beschouwd als weg van rechts.
In eerste reactie zou ik het er niet op aan laten komen en defensief reageren door het verkeer van rechts voor te laten gaan. 8)
Offline Dennis
FS medewerker
wo 15 feb 2012, 20:20 Bericht 
als ik voorrang zou hebben zou ik de auto laten doorrollen om aan te geven dat ik voorrang dien te krijgen.
maar wel zo dat ik ten allertijde kan stoppen indien nodig
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 15 feb 2012, 20:26 Bericht 
eigen terrein, geen openbare weg, dus moet je, als je van dat terrein af wilt, voorrang geven aan iedereen.
Offline geelhoed
Master
do 16 feb 2012, 6:52 Bericht 
Ik vroeg het hier al, maar misschien is dit wel een betere plek ja.

Is dit nou een uitrit door bestemming? (Als je komt van waar de aanhanger geparkeerd staat)

Klik: http://g.co/maps/5ar2e

Is MofkaP op vakantie trouwens?
Offline Ownedbylag
Die hard
do 16 feb 2012, 7:45 Bericht 
die is een leuke, Geelhoed. :[

bestemming? ik zie geen bord voor bestemmingsverkeer, het is gewoon een openbare weg. Ik zie geen haaientanden of andere bebording voor voorrang reglementen, dus gaat de algemene regel in met dat mooie deuntje van de 3VO:

Geef het door
Rechts gaat voor

:fp:
Offline geelhoed
Master
do 16 feb 2012, 7:46 Bericht 
Mja, ik zie ook geen E4 of L8.
Ownedbylag schreef:
ik zie geen bord voor bestemmingsverkeer

:lol:
Offline Smookey
FS medewerker
do 16 feb 2012, 8:20 Bericht 
En deze dan? Een prima plekje om van je auto af te komen trouwens.
Offline Dennis
FS medewerker
do 16 feb 2012, 15:32 Bericht 
@geelhoed...

parkeerplaatsen zitten in principe aan een doodlopend straatje dus rechts heeft voorrang

@smookey...

bord geeft aan doodlopende weg dus rechts voorrang
Offline Uwe Alzaligheid
Master
do 16 feb 2012, 16:26 Bericht 
Weliswaar vertraagd, maar dan toch:

@topic-starter: op beide kruisingen herken ik geen uitritconstructie. Ik zou ze dus als gelijkwaardige kruisingen opvatten. Rechts gaat voor.

@geelhoed: ik zie bij het verlaten van de parkeerplaats rechte (haakse) hoeken en geen afgeronde hoeken, zoals die bij een kruising worden aangelegd. Ik schat dus dat de uitrit vanaf het parkeerterrein op de Van der Palmstraat (in de 30 km-zone) als uitrit gekwalificeerd moet worden. De fietser, die in het filmpje voorrang nam/kreeg, nam/kreeg dit daarom -in mijn 'lezing'- terecht.
De uitrit over het fietspad op de Rembrandtlaan is duidelijk als uitritconstructie vormgegeven, dus daar moet voorrang verleend worden.

Maar ik geef het toe, als Hare Máxima der Nederlanden op de hoek parkeerterrein/Van der Palmstraat een deukje rijdt zal een gisse advocaat goed geld kunnen verdienen aan het ter discussie stellen van de status van die uitrit/kruising. O:)
Offline geelhoed
Master
vr 17 feb 2012, 6:32 Bericht 

@geelhoed: ik zie bij het verlaten van de parkeerplaats rechte (haakse) hoeken en geen afgeronde hoeken, zoals die bij een kruising worden aangelegd.

Nee, de stoepbanden zijn afgerond. Maar dat is alleen van belang bij ruitritten die door de constructie zijn bepaald, niet bij inritten door bestemming. Toch?
Offline egeltjes
Master
vr 17 feb 2012, 19:30 Bericht 
geelhoed schreef:
Maar dat is alleen van belang bij ruitritten die ... ...

Wat zijn ruitritten?
Ritten die je maakt, met je ruit als een soort slee of zo ???
Offline Elwood
Master
vr 17 feb 2012, 19:47 Bericht 
Gelijkwaardig.
Offline boersma
Master
vr 17 feb 2012, 21:43 Bericht 
Zo zijn er vele waarvan mensen denken dat het een uitrit is maar het volgens mij niet is.
Zoals deze:
http://maps.google.nl/maps?q=De+Helling ... 1,,0,14.84
Wordt ook straf genegeerd als je daar uit die zijstraat komt. Ik rij gewoon op en krijg dan vaak boze blikken.

Mijn idee ook: de zijweg heeft gewoon een eigen naam dus is het ook een weg.
Offline DWwolf
Pro
vr 17 feb 2012, 22:40 Bericht 

Tsja, grote drempel met doorlopend trottoir, ik neig toch meer naar uitritconstructie.
Offline red devil1
Master
vr 17 feb 2012, 23:02 Bericht 
atg92 schreef:

Dit is een uitrit volgens mij

atg92 schreef:

En dit een zijweg, alhoewel het volgens googlemaps geen weg is
Offline viffer
Master
vr 17 feb 2012, 23:03 Bericht 

Lijken mij beide geen uitrit.
Offline Aanhanger
Master
vr 17 feb 2012, 23:05 Bericht 
Zullen we er een polletje van maken.
Offline viffer
Master
vr 17 feb 2012, 23:10 Bericht 

Een polletje over wat het mij lijkt? Beetje overdreven, dat weet ik zelf al wel.
Offline Dennis
FS medewerker
za 18 feb 2012, 11:34 Bericht 
boersma schreef:
Zo zijn er vele waarvan mensen denken dat het een uitrit is maar het volgens mij niet is.
Zoals deze:
http://maps.google.nl/maps?q=De+Helling ... 1,,0,14.84
Wordt ook straf genegeerd als je daar uit die zijstraat komt. Ik rij gewoon op en krijg dan vaak boze blikken.

dit is gewoon een straat van rechts. (door het plateau ervoor zorgt misschien voor verwarring maar deze is heel duidelijk)

Citaat:
Mijn idee ook: de zijweg heeft gewoon een eigen naam dus is het ook een weg

straatnaam of niet. dat maakt voor een uitritconstructie helemaal niets uit.
Offline geelhoed
Master
ma 20 feb 2012, 7:22 Bericht 
GertJan schreef:
Een polletje over wat het mij lijkt? Beetje overdreven

Nou, volgens de jurisprudentie is het een uitrit als het op een uitrit lijkt. Dus....

Maar goed een inrit door bestemming dus, als je een parkeerterrein opdraait was dat volgens MofkaP ook een inrit. Ik vind het maar lastig.
Dit zou dan ook een inrit zijn:
http://maps.google.nl/maps?q=Buitenveldertselaan,+ZuiderAmstel,+Amsterdam&hl=nl&ll=52.33047,4.879279&spn=0.001011,0.002393&sll=51.833706,4.683008&sspn=0.001182,0.00327&oq=amsterdam+buiten&hnear=Buitenveldertselaan,+ZuiderAmstel,+Amsterdam,+Noord-Holland&t=m&layer=c&cbll=52.330474,4.87932&panoid=iIbB7KgY9nahWDGhSriDSg&cbp=12,305.04,,0,11.07&z=19
Offline viffer
Master
ma 20 feb 2012, 7:31 Bericht 

geelhoed schreef:
Nou, volgens de jurisprudentie is het een uitrit als het op een uitrit lijkt. Dus....

Wellicht is is mijn zienswijze onjuist, maar een pol over wat het mij lijkt vind ik nog steeds overdreven. Wellicht een pol over wat het de overige FS-ers lijkt...
Offline geelhoed
Master
ma 20 feb 2012, 7:32 Bericht 
:lol:
Offline Greyhound
Eendagsvlieg
di 21 feb 2012, 21:39 Bericht 

Een uitritconstructie is bepaald via het CROW-UITRITCONTRUCTIE. Het trottoir moet doorlopen voor de voetgangers en er moet een verhoging ten opzichte van de doorgaande rijbaan aanwezig zijn. Voorkeur heeft ook nog de blokmarkering bij de aflopende schuinte. In de foto is beide niet aanwezig en wordt het een gewone weg van rechts en dien je voorrang te verlenen. #
Offline geelhoed
Master
wo 22 feb 2012, 6:29 Bericht 
Ja, maar het ging dus niet over een uitrit door constructie maar door bestemming.

PS Blokmarkering lijkt me niet de juiste term :wink:
 [ 38 berichten ]