Pagina 1 van 1  [ 25 berichten ]
Offline Ivo
FS Getrouwd²
vr 27 mei 2011, 11:24 Bericht 
Citaat:
Vanaf vrijdag 27 mei 12.00 uur is de N48 tussen Hoogeveen en Ommen weer open voor het verkeer in beide rijrichtingen. De inrichting van de weg tussen Hoogeveen en Ommen leverde gevaarlijke verkeerssituaties op. In samenwerking met de gemeente De Wolden en de provincie Drenthe heeft Rijkswaterstaat daarom in mei de N48 verbreed en heringericht.

De N48 is overal 8.90 meter breed en heeft een groene streep in het midden. Verder heeft Rijkswaterstaat een ongelijkvloerse aansluiting op de N48 -ter plaatse van het bestaande viaduct Oosterweg- en nieuwe invalswegen naar Zuidwolde aangelegd. Twee onveilige gelijkvloerse aansluitingen bij Zuidwolde zijn opgeheven.

Vervolg werkzaamheden
In de komende periode vinden er nog werkzaamheden plaats aan de rangeerbaan bij knooppunt Hoogeveen en de ecoducten bij Zuidwolde. Meer informatie hierover volgt.

Bron

Eindelijk. Binnendoor rijden is soms wel leuk, alleen niet als het verplicht wordt. :thumb:

Oja, nu nog 100km/h tussen Ommen en Raalte...
Offline WimLex
Master
vr 27 mei 2011, 11:28 Bericht 
Ivo schreef:
Binnendoor rijden is soms wel leuk, alleen niet als het verplicht wordt. :thumb:

Wat noem jij "binnendoor" ?
Offline Ivo
FS Getrouwd²
vr 27 mei 2011, 11:37 Bericht 
Sightseeïng drenthe/overijssel... Echt helemaal binnendoor om aan de andere kant van de N48 te komen. In Drenthe is binnendoor nog echt binnendoor. Smalle asfaltweggetjes, klinkerweggetjes, zandpaden etc :wink:
Offline bruintje beer
Master
vr 27 mei 2011, 11:38 Bericht 
Ivo schreef:
binnendoor
:[ Ben ik nog geflitst met 79@60. Leuk hoor, binnendoor.
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 27 mei 2011, 11:40 Bericht 
N wegen zijn toch altijd al binnendoor? O:)
Offline MRE
FS Weldoener!
vr 27 mei 2011, 11:41 Bericht 
Ivo schreef:
De N48 is overal 8.90 meter breed en heeft een groene streep in het midden

Dus 100km/u maar niet mogen inhalen..Lekker als je achter een LKW zit te sukkelen....
Offline WimLex
Master
vr 27 mei 2011, 11:43 Bericht 
Ivo schreef:
In Drenthe is binnendoor nog echt binnendoor. Smalle asfaltweggetjes, klinkerweggetjes, zandpaden etc :wink:

Ik weet niet of je hiermee de N343 en N852 (Oldenzaal-Hoogeveen) bedoelt, maar die is leuk rijden :kniktja:

STUKKEN korter dan via de N48 naar het noorden en qua tijd net zo snel (f)
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 27 mei 2011, 11:45 Bericht 
MRE schreef:
Dus 100km/u maar niet mogen inhalen..

Een groene streep betekent niet dat je niet mag inhalen hoor (f)
Offline WimLex
Master
vr 27 mei 2011, 11:45 Bericht 
MRE schreef:
maar niet mogen inhalen

:huh: :huh: :huh:
Groene streep zegt (niks over wel of niet mogen inhalen.) helemaal niks.
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 27 mei 2011, 11:46 Bericht 
:lol: te laat :devil:
Offline MRE
FS Weldoener!
vr 27 mei 2011, 11:51 Bericht 
Oh sorry mijn fout. Ik bedoel dat het gros denkt dat je niet mag inhalen om dat die groene streep doorgetrokken is, ongeacht of er nou niet doorgetrokken strepen liggen of niet.
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 27 mei 2011, 12:00 Bericht 
Matige redding, maar je krijgt het voordeel van de twijfel :devil: :aai:
Offline WimLex
Master
vr 27 mei 2011, 12:09 Bericht 
MRE schreef:
Ik bedoel dat het gros denkt dat je niet mag inhalen om dat die groene streep doorgetrokken is, ongeacht of er nou niet doorgetrokken strepen liggen of niet.

niet het nieuwste stukje tekst, maar geeft wel een duidelijk beeld over hoe er over gedacht word (leg die "nieuwe" wegbelijning maar eens uit aan buitenlanders) :fp:
Citaat:
Wegmarkering leidt tot verwarring
Wegmarkering leidt tot verwarring De nieuwe belijning op provinciale wegen leidt tot veel verwarring onder automobilisten. De ANWB slaat alarm en wil betere voorlichting over de lijnen. De drie soorten lijnen op de weg staan elk voor een bepaalde maximumsnelheid. Zo betekent een dubbele lijn met een groene streep ertussen 100 km per uur; zonder groene streep 80. Automobilisten weten dat vaak niet, zegt de ANWB. De maximumsnelheid staat tegenwoordig vaak niet meer op verkeersborden. In Zuid-Holland, waar de nieuwe lijnen binnenkort worden ingevoerd, worden op sommige hectometerpaaltjes stickers met de maximumsnelheid aangebracht.

Voer die zooi dan niet in !!!! :fp: :fp: :fp:
Offline Tento
Master
vr 27 mei 2011, 13:12 Bericht 
bruintje beer schreef:
Ben ik nog geflitst met 79@60. Leuk hoor, binnendoor.

Wat staat er op de beschikking?! Lubbingeweg toevallig?! Dit klopt nl. niet.
Offline Dikke Dakduif
Master
vr 27 mei 2011, 13:54 Bericht 
Ivo schreef:
Oja, nu nog 100km/h tussen Ommen en Raalte...

Net als vroeger ;(

Schandalig zoals die weg verneukt is :boos:
Offline Jack Bauer
Master
za 28 mei 2011, 14:49 Bericht 

Had die weg dan meteen 2x2 gemaakt, die hoek van ons land heeft amper degelijke ontsluitingswegen.
Offline Guppenklup
Master
za 28 mei 2011, 14:57 Bericht 
ANWB schreef:
Wegmarkering leidt tot verwarring
Wegmarkering leidt tot verwarring De nieuwe belijning op provinciale wegen leidt tot veel verwarring onder automobilisten. De ANWB slaat alarm en wil betere voorlichting over de lijnen. De drie soorten lijnen op de weg staan elk voor een bepaalde maximumsnelheid. Zo betekent een dubbele lijn met een groene streep ertussen 100 km per uur; zonder groene streep 80. Automobilisten weten dat vaak niet, zegt de ANWB. De maximumsnelheid staat tegenwoordig vaak niet meer op verkeersborden. In Zuid-Holland, waar de nieuwe lijnen binnenkort worden ingevoerd, worden op sommige hectometerpaaltjes stickers met de maximumsnelheid aangebracht.

Precies, optiefen met al die lijnenzooi en onduidelijke markeringen. Gewoon net als de rest van Europa buiten de bebouwde kom 90 en op autowegen 110. Heel simpel, heel duidelijk, en veel veiliger
Offline Tento
Master
za 28 mei 2011, 20:42 Bericht 
Nou kwam er afgelopen nacht over heen, gaaf weggetje geworden maar........ is nu 80 vanaf Raalte tot de rotonde na Ommen met de (verlengde) N36. Stonden nog steeds (niet gezien) borden met 70 ivm werkzaamheden.
Heb tot de rotonde er niet echt op gelet maar viel me na de rotonde op dat vanaf daar een inhaalverbod is ( doorgetrokken streep naast die grasstreep in het midden) tot een stukje in Drenthe.
Dit gaat om ca. 10 km. Juist op de plek waar het vaak mis ging is de streep onderbroken (ca. hmp 109.2; rechte open vlakte, terecht, dat dan wel weer).
Offline Dennis
FS medewerker
ma 30 mei 2011, 19:46 Bericht 
De bebording op de N48 vanaf rotonde N36 richting Raalte klopt niet...
NA de opritten volgt geen herhaling van de borden 80 (zoals die wel direct na de rotonde staan) hierdoor wordt het automatisch =Autoweg = Vmax 100
Dus je kunt na een kort stukje 80 gewoon doorknallen :thumb:
Vanaf oprit Ommen richting Noorden zelfde verhaal... oprit = 80 daarna geen herhaling van snelheidsbeperking dus 100
Offline Furr
Master
di 31 mei 2011, 11:05 Bericht 
WimLex schreef:
worden op sommige hectometerpaaltjes stickers met de maximumsnelheid aangebracht.

Wat niet rechtsgeldig is.
Offline Ivo
FS Getrouwd²
wo 01 jun 2011, 12:00 Bericht 
Tento schreef:
Wat staat er op de beschikking?! Lubbingeweg toevallig?! Dit klopt nl. niet.

Wat klopt daar niet aan dan? M'n pa heeft d'r ook één op die weg (nouja, thv kruising met lubbingeweg)

Ik vind die N48 op sommige plaatsen wel ernstig bij elkaar gelapt. Ik had er stilletjes op gehoopt dat ze de n48 tussen Hoogeveen en Ommen opnieuw zouden asfalteren.
Offline Tento
Master
wo 01 jun 2011, 22:02 Bericht 
Persbericht gaf Lubbingeweg als plaats delict op, maar dat is een klinkerpad verboden voor motorvoertuigen :lol: .

Was daarom even benieuwd wat er op stond. Moet nl. Spiekampenweg op staan.
Offline Guus
Master
wo 01 jun 2011, 22:38 Bericht 
Valt mij wel op dat ze heel veel stukken ook een inhaalverbod hebben toegevoegd. Er is nu nog 1 recht stuk waar je mag inhalen maar verder zijn ze weg. Dus die 100 is leuk maar de keren dat ik daar heb gereden zonder vrachtwagens (dus 90) zijn op 1 hand te tellen :boos:
Offline Tento
Master
do 02 jun 2011, 1:50 Bericht 
Klopt, zie eerdere post, was mij ook al opgevallen. Dat kaarsrechte stuk over de vlakte met 2 km zicht ( t.h.v. 100.4) met een inhaalverbod, bizar :boos: .
Offline Ivo
FS Getrouwd²
do 02 jun 2011, 15:37 Bericht 
Let maar op, straks hangt die #*@&@! heli van IJsselland daar weer in de lucht en kan de politie weer mensen bij bosjes van de weg plukken...
 [ 25 berichten ]