Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
Offline brulmuis
Respect
za 25 jun 2011, 9:14 Bericht 
Als motorrijder wil ik in tunnels wel eens gas geven. Met de afwezigheid van zijwind en turbulentie naar beneden rijden is soms erg leuk. En als ik naar boven ga, gaat het gas er weer af.

Ik vraag me echter af of er in tunnels gehandhaafd wordt. Ik dacht te weten van niet omdat flitsen schrikreacties kan geven die je echt niet in tunnels wilt hebben.

Is dat ook zo of moet ik toch oppassen???
Offline Freddy
Master
za 25 jun 2011, 9:39 Bericht 
Zover ik weet is er 1 tunnel met trajectcontrole, verder ken ik geen tunnels met flitspalen.
Offline Aanhanger
Master
za 25 jun 2011, 9:43 Bericht 
Westerscheldetunnel=trajectcontrole, maastunnel R'dam flitspalen direct bij de tunneluitgang, Piet Heintunnel A'dam staan ze regelmatig te laseren de tunnel in.
Offline Mikkie
Master
za 25 jun 2011, 9:44 Bericht 
Ik ken geen tunnels met flitsers inderdaad, zie er ook nooit mobiele controles (simpelweg geen plek). Gevaarscriterium enzo.
Offline Laguna
Master
za 25 jun 2011, 9:55 Bericht 

In Oostenrijk zijn er iig best veel tunnels met flitskasten uitgerust....
Offline Dave
FS Webmaster
za 25 jun 2011, 10:29 Bericht 
Zwitserland ook en zelfs Belgiƫ (bij Luik) ...

Maar in Nederland zijn ze niet zo gek. Al willen ze bij de uitgang wel eens staan zoals bijv. op de A9 of A15. Echter nimmer IN de tunnel. (zie ook niet hoe ze dat voor elkaar zouden kunnen krijgen eigenlijk).
Offline Tweebel
Master
za 25 jun 2011, 10:51 Bericht 
Inderdaad vooral opletten in diverse buitenlanden (daar zie je die dingen ook niet zitten, in Zwitserland is het ineens *flits* uit het dak vd tunnel - recht in je gezicht).
Offline Vroeg op
Master
za 25 jun 2011, 10:56 Bericht 
Tweebel schreef:
Inderdaad vooral opletten in diverse buitenlanden (daar zie je die dingen ook niet zitten, in Zwitserland is het ineens *flits* uit het dak vd tunnel - recht in je gezicht).

Nog niet tegengekomen. Waar zitten die dan? Wel regelmatig een camera voor of na de tunnel in een portaal. (bern -Geneve)
 [ 8 berichten ]