Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
Offline Stefan-
Master
di 10 mei 2011, 14:29 Bericht 
Wat gebeurt er? Ik zag vanochtend alle borden afgeplakt? (Borden die er normaal niet stonden, ik gok dat er vmax 100 op staat? Of wordt dat stuk 130???)

En vanmiddag waren ze allerlij borden aan het ophangen dat de A2 een weg met variabele snelheden wordt.

En wat worden die snelheden? Vmax 100, 90, 80, 70?
Offline Schep
Master
di 10 mei 2011, 14:31 Bericht 
Citaat:
ARNHEM - Ondanks kritiek van de provincie wordt op de A2 tussen Deil en Everdingen bij wijze van proef de maximumsnelheid verhoogd. Vanaf mei mag daar 15 km lang buiten de spits 130 km/uur worden gereden.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... j-Deil.htm

Echt, hit 1 op google a2 130 :P
Offline Vroeg op
Master
di 10 mei 2011, 14:32 Bericht 
130
Offline Stefan-
Master
di 10 mei 2011, 14:35 Bericht 
Schep schreef:
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... j-Deil.htm

Echt, hit 1 op google a2 130 :P

Oeps. Ik was al aan het zoeken naar 'A2 variabele snelheid' maar kon er niet echt wijzer van worden.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 10 mei 2011, 14:35 Bericht 
Stefan- schreef:
En vanmiddag waren ze allerlij borden aan het ophangen dat de A2 een weg met variabele snelheden wordt.

Leuk, dan gaat iemand met knopjes spelen en je kan niet sneller dan 90 km/u :thumb_d: :thumb_d:
Offline Schep
Master
di 10 mei 2011, 14:40 Bericht 
Maserati Teun schreef:
euk, dan gaat iemand met knopjes spelen en je kan niet sneller dan 90 km/u

Ja, want daar hebben we bij Woerden ook dagelijks last van :duh:
Valt allemaal wel weer mee, hoor...
Stefan- schreef:
Oeps. Ik was al aan het zoeken naar 'A2 variabele snelheid' maar kon er niet echt wijzer van worden.

:lol:
Ik had de berichtgeving rondom die 130 al in de gaten gehouden, en ik kom daar vaak, vandaar dat ik het wist :wink:
Offline salush
Master
di 10 mei 2011, 14:41 Bericht 
Schep schreef:
Echt, hit 1 op google a2 130

Oude informatie joh ;)

Citaat:
Binnenkort 130 km/u op de A2, A6 en A16
03-05-2011

Binnenkort mag behalve op de A7 (Wognum Afsluitdijk) ook op de A2 (Everdingen-Deil), de A6 (Almere Buiten Oost-Joure) en de A16 (Moerdijk-Breda) 130 km per uur worden gereden. Op de A6 mag dit naar verwachting vanaf half mei, op de A2 en de A16 vanaf eind mei. In juli volgen de A17/A58, A32, A37 en A58. De exacte data worden op de website van Rijkswaterstaat en met persberichten bekendgemaakt.

Op dit moment vinden voorbereidende werkzaamheden plaats.

De proeven met 130 km/u
Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu wil onderzoeken hoe en waar een verhoging van de maximumsnelheid mogelijk is. Daarvoor heeft ze een experiment met snelheden tot 130 km/u op acht trajecten in Nederland aangekondigd.
Drie methoden testen
Er worden drie verschillende methoden van snelheidsverhoging getest: 24 uur per dag een snelheidsverhoging, verkeersafhankelijk en met tijdvensters. Op de A7, en later dit jaar op de A17/A58, A32, A37 en A58 geldt 24 uur per dag een snelheidsverhoging.

Op de A2 (Everdingen-Deil) en de A16 (Moerdijk-Breda) geldt een maximum van 130 km/u met uitzondering van de drukke uren (spits). Dan gaat de maximumsnelheid afhankelijk van het verkeersaanbod omlaag. De geldende maximumsnelheid wordt met matrixborden aangegeven en wisselt automatisch.

Op de A6 mag in de avond en nacht (van 19.00 – 06.00 uur) 130 km/u worden gereden. Dit tijdvenster wordt met een onderbord onder het verkeersbord met 130 aangegeven.

1 maart gestart
Op 1 maart startte Rijkswaterstaat met een snelheidsverhoging naar 130 km/u op de A7 (Wognum-Afsluitdijk). Rijkswaterstaat bekijkt wat de effecten zijn op de doorstroming, de omgeving en verkeersveiligheid. Ook wordt onderzoek gedaan naar gedragsaspecten van weggebruikers. Een aantal geschikte trajecten wordt onderzocht.

De proeven met 100 km/u
Naast proeven met een snelheidsverhoging naar 130 km per uur, heeft Rijkswaterstaat recentelijk proeven uitgevoerd op de A1 (Bussum-Muiderberg) en de A12 (Voorburg), en start binnenkort een proef op de A20 (Rotterdam) met een snelheidsverhoging naar 100 km per uur. Op basis van de verschillende proeven zal de minister van Infrastructuur en Milieu in het najaar een beslissing nemen over een snelheidsverhoging in Nederland.

Snap het nut van die borden niet echt. Als op de Matrixborden gewoon 130 staat is het toch prima?

Maserati Teun schreef:
Leuk, dan gaat iemand met knopjes spelen en je kan niet sneller dan 90 km/u

Het gaat automatisch, oftewel voorgeprogrammerd en dus geen rekening houden met de echte situatie. Zoals je ook met snelheidsdekens hebt.
 [ 7 berichten ]