Pagina 1 van 2  [ 90 berichten ]
Offline Martijn
FS Webmaster
vr 30 dec 2005, 11:23 Bericht 
mms://stream.onet.pl/media.wsx?/info/20 ... b19d52.wmv

In Polen ;-)
Offline Hans01
Pro
vr 30 dec 2005, 12:03 Bericht 

Ze zijn hier niets gewend. Vond het trouwens wel schilderachtige plaatjes
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 12:19 Bericht 
Wel gaaf. Maar goed, als je een maandje onder deze omstandigheden rijdt ben je er natuurlijk ook wel aan gewend (ik rij nu toch ook weer anders dan vlak na de eerste sneeuw).
Feit blijft dat we hier watjes zijn :D
Offline King-Leo
Master
vr 30 dec 2005, 12:35 Bericht 
van die bus waait alleen wat stuifsneeuw, hier heb ik wel eens ooit platen ijs (c.a. 1 Mtr3) van zo,n vrachtwagen zien waaien, dat komt toch aan als je er net achter rijdt.
Offline meranto
Master
vr 30 dec 2005, 12:41 Bericht 
Vanmorgen zag het er hier nog mooi uit :D :

Afbeelding
Offline Shooting Star
Master
vr 30 dec 2005, 14:24 Bericht 
King-Leo schreef:
van die bus waait alleen wat stuifsneeuw, hier heb ik wel eens ooit platen ijs (c.a. 1 Mtr3) van zo,n vrachtwagen zien waaien, dat komt toch aan als je er net achter rijdt.

Zo'n plaat kreeg ik laatst op m'n dak, van een tegemoetkomende vrachtwagen. Was ca. 40x60 cm, gelukkig geen schade kunnen ontdekken! Je schrikt je wel rot als dat op je af komt vliegen en op je dak uit elkaar spat!!
Offline Tom
Master
vr 30 dec 2005, 14:52 Bericht 
Kwestie van wennen en aanpassen.
Offline RAH
Master
vr 30 dec 2005, 14:55 Bericht 
Ik neem aan dat er 1 mtr2 bedoeld wordt ipv 1 mtr3. Het verschil tussen respectievelijk 1 vierkante meter en 1 kubieke meter. Als er 1 kubieke meter ijs (vierkant van 1 meter breed, 1 meter hoog en 1 meter diep) op je auto valt blijft er maar weinig van je auto over.

Je hoort er overigens voor te zorgen dat je hele auto sneeuw en ijs vrij is zodat er niets op een andere auto kan vallen.
Offline Iguana
Master
vr 30 dec 2005, 14:58 Bericht 
RAH schreef:
Ik neem aan dat er 1 mtr2 bedoeld wordt ipv 1 mtr3. Het verschil tussen respectievelijk 1 vierkante meter en 1 kubieke meter. Als er 1 kubieke meter ijs (vierkant van 1 meter breed, 1 meter hoog en 1 meter diep) op je auto valt blijft er maar weinig van je auto over.

Je hoort er overigens voor te zorgen dat je hele auto sneeuw en ijs vrij is zodat er niets op een andere auto kan vallen.

Wil je dat even tegen de 85%+ van de mensen vertellen die de weg op ga na 10 cm voorruit schoon te hebben gemaakt en verder niets :evil:

Overigens is het erg lastig voor vrachtwagen chauffeurs om hun aanhanger ijsvrij te maken...dat snap ik wel..

Maar je schrikt je inderdaad rot als er een bonk ijs of sneeuw van zo'n vrachtwagen af komt zeilen jouw kant op :x
Offline Dolfijne5
Die hard
vr 30 dec 2005, 15:06 Bericht 
Iguana schreef:
Wil je dat even tegen de 85%+ van de mensen vertellen die de weg op ga na 10 cm voorruit schoon te hebben gemaakt en verder niets :evil:

Schuldig :nono: :oops:
Offline Marcel
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 15:07 Bericht 
Waarschuwing of niet.
Ik mag naar huis. :slotje:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 15:51 Bericht 
Marcel schreef:
Waarschuwing of niet.
Ik mag naar huis. :slotje:

Suc6. Ik ben inmiddels al thuis. 14:30 kantoor dichtgegooid.
Offline Varkentjes
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 15:56 Bericht 
Sneeuwt het al ergens? Ik heb barstende koppijn, dus het kan niet zo lang meer duren....
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 16:07 Bericht 
Varkentjes schreef:
Sneeuwt het al ergens? Ik heb barstende koppijn, dus het kan niet zo lang meer duren....

Hier is het nog droog.
Offline Marcel
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 16:14 Bericht 
Varkentjes schreef:

:D Krijg je daar hoofdpijn van?
Offline Matthijs
Master
vr 30 dec 2005, 16:16 Bericht 

Varkentjes schreef:

Hier (Rotterdam) is het een half uurtje geleden begonnen. Stelt nog niet zoveel voor.
Offline Varkentjes
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 16:19 Bericht 
Marcel schreef:
Varkentjes schreef:

:D Krijg je daar hoofdpijn van?

Ja, zo'n sneeuwbui voel ik altijd aan komen. :wink:

Ik ga zo maar eens aan de pillen, al zal het niet veel helpen. Ik hoor net van m'n broer in Den haag (die z'n auto in aanvaring heeft gehad met de vangrail) dat het hevige sneeuwstorm is daar.
Offline Marcel
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 16:20 Bericht 
Afbeelding
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 16:27 Bericht 
Fastmatti schreef:
Varkentjes schreef:

Hier (Rotterdam) is het een half uurtje geleden begonnen. Stelt nog niet zoveel voor.

Hier is het net begonnen (in Worden) met sneeuwen.
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 16:32 Bericht 
Prachtig weer (nog) hier :colaatje:
Offline boersma
Master
vr 30 dec 2005, 16:33 Bericht 
RAH schreef:

Ja een kuub ijs (1000 kg) wil ik liever ook niet op mijn dak hebben.
Maar een vierkante meter ijs van zeg maar 1 cm dik weegt ook al gauw:

100 x 100 x 1 = 10000 cm2 = 10 kg en dat kan ook aardig hard aankomen denk ik.
Offline boersma
Master
vr 30 dec 2005, 16:34 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Fastmatti schreef:
Varkentjes schreef:

Hier is het net begonnen (in Worden) met sneeuwen.

[bijdehandje aan]
Ehm... lokatienet.nl.... Worden..... nee kan niet vinden... suggestie: Woerden....
[bijdehandje uit]

By the way: in Dr'n nog alles helder duzzz Martijn je kunt nog rustig thuiskomen.
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 16:36 Bericht 
boersma schreef:
Ja een kuub ijs (1000 kg)

[ikkeookbijdehand]Een kuub ijs weegt geen 1000 kg. Een kuub water (ja, ja, op precies de goede temperatuur) wel O:) [/ikkeookbijdehand]
Offline Marcel
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 16:40 Bericht 
Wat is zwaarder, een kilo lood of een kilo veren.. :slotje:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 16:43 Bericht 
Marcel schreef:
Wat is zwaarder, een kilo lood of een kilo veren.. :slotje:

Jij.
Offline Plan 9
Die hard
vr 30 dec 2005, 16:44 Bericht 
Hier begint het ook al te spoken (Alphen aan den Rijn)

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Plan 9 op vr 30 dec 2005, 16:45, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 16:44 Bericht 
ANWB verwacht weinig problemen door ijzel

DEN HAAG - De ANWB verwacht weinig problemen voor het verkeer door de ijzel die vanaf vrijdagavond over delen van Nederland trekt. De organisatie verwacht dat veel mensen tussen kerst en oud en nieuw vrij zijn en de weg niet op hoeven.

De ANWB houdt voor de zekerheid wel extra wegenwachters achter de hand.

Vrijdagavond trekt ijzel vanuit het zuidwesten over delen van het land. Het KNMI in de Bilt verwacht dat de grens rond middernacht op de lijn Den Helder-Nijmegen ligt.

BRON: http://www.rtvutrecht.nl/rss/nieuws/101909

Slimme opmerking van de ANWB.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 16:45 Bericht 
Plan 9 schreef:
Hier begint het ook al te spoken Alphen aan den Rijn)

Afbeelding

Ik zie geen spoken. :lol: :lol:
Offline meisie85
Master
vr 30 dec 2005, 16:51 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Plan 9 schreef:

Afbeelding

Hier ook ong zo(weinig)veel sneeuw :P en het waait. Dus hetgaat alle kanten op.....
Offline Varkentjes
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 16:52 Bericht 
Hier staan een verzameling webcams:

http://www.dofferhoff.com/

Mooie beelden op dit moment.

Laatst bijgewerkt door Varkentjes op vr 30 dec 2005, 16:53, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 16:53 Bericht 
Hmmm hier is het toch wel wat witter hoor... Maar dat is het al dagen. Je kan hier niet eens fatsoenlijk door het dorp lopen vanwege de permanente ijsbaan. (Leuk voor de bejaarden enzo...)

Strooien? Wat is dat? :x
Offline JH
Master
vr 30 dec 2005, 18:42 Bericht 
King-Leo schreef:

Als voorbeeld een ongeval in Groningen deze ochtend:

Citaat:
Bedum: brok ijs veroorzaakt oogletsel

Een 32-jarige vrouw uit Appingedam raakte vrijdagochtend gewond aan haar oog. De vrouw reed als bestuurster van een auto over de Provincialeweg N46 richting Bedum. Toen zij een vrachtauto met oplegger passeerde kwam vanaf deze vrachtauto een stuk ijs af. Deze doorboorde de voorruit van de personenauto waarbij de bestuurster glas van de voorruit in haar oog kreeg. Ook haar 12-jarige zoon liep een klein scheurtje in zijn hoofd op. Beiden moesten in het ziekenhuis worden behandeld. De personenauto moest worden weggesleept. De bestuurder van de vrachtauto was in geen velde4n of wegen meer te achterhalen.

www.politie.nl

Offline Sandeman
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 19:08 Bericht 
woohooo, d'r komt hier nu ook eindelijk weer wat witte rommel uit de lucht vallen...
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 19:13 Bericht 
104 Teletekst vr 30 dec
Sneeuw over groot deel Nederland

DE BILT Het sneeuwt in een groot deel
van Nederland.De sneeuw trekt van het
zuidwesten naar het noordoosten,en gaat
gepaard met een harde wind.

In Den Haag rijden geen trams.In de
Randstad en Zeeland heeft Connexxion
bussen van de weg gehaald.Op Schiphol
is maar één baan beschikbaar.Doordat er
weinig verkeer was,bleven files uit in
de avondspits.

Vanavond kan overal ijzel ontstaan.Het
KNMI heeft een weeralarm afgegeven en
Rijkswaterstaat adviseert niet de weg
op te gaan.Bij zonsopkomst zal het
vooral in het noordoosten nog glad
zijn.In het westen dooit het dan al.
volgende nieuws financieel sport

BRON Teletekst.

In Zeeland schijnt het al te ijzelen (pag 730 tt)
Offline marve
Pro
vr 30 dec 2005, 19:20 Bericht 

Ik zag op de weg naar huis anders al heel wat auto's in de vangrail liggen, en vaak snelle bakken, BMW's enzo.
Onvoorstelbaar dat de files zijn uitgebleven trouwens.
Offline Dave
FS Webmaster
vr 30 dec 2005, 19:20 Bericht 
Begin van het jaar 25 cm sneeuw en hoor je niemand en nu valt er anderhalve vlok en hebben we het ineens over extreme omstandigheden :zzz:

Dat filmpje van Polen stelt natuurlijk ook niets voor heh.
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 19:22 Bericht 
Dave schreef:
Begin van het jaar 25 cm sneeuw en hoor je niemand en nu valt er anderhalve vlok en hebben we het ineens over extreme omstandigheden :zzz:

Dat filmpje van Polen stelt natuurlijk ook niets voor heh.

Nou, ter herinnering dan maar (40 cm trouwens bij ons :D ):
Offline Matthijs
Master
vr 30 dec 2005, 19:37 Bericht 

Pff, gewoon genoeg sneeuw op een hoop scheppen en het lijkt meteen wat.

Je ziet het verschil, sneeuw in het oosten veroorzaakt een verkeerschaos, sneeuw in het Westen maakt helemaal niets uit. In het Westen is alles beter.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 19:39 Bericht 
Fastmatti schreef:

Je ziet het verschil, sneeuw in het oosten veroorzaakt een verkeerschaos, sneeuw in het Westen maakt helemaal niets uit. In het Westen is alles beter.

:thumb: :thumb: :thumb: Laat ze maar komen de oosterlingen.
Offline Shooting Star
Master
vr 30 dec 2005, 19:41 Bericht 
Nog meer nostalgie van begin maart.

Zo hoog lag het in Emmen:

Afbeelding

En zo koud was het toen:

Afbeelding

Deze is ook wel mooi:

Afbeelding

Zo, dat is pas winter!!!
Offline Martijn
FS Webmaster
vr 30 dec 2005, 19:42 Bericht 
Hier in Dronten is het nu ook bezig, maar extreem? Valt wel mee, tot nu toe?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 19:44 Bericht 
Martijn schreef:
Hier in Dronten is het nu ook bezig, maar extreem? Valt wel mee, tot nu toe?

Dat dacht ik ook, maar het is heel fine sneeuw (soort fijnstof) en er ligt inmiddels 10 - 15 cm. Nu de ijzel nog even afwachten.
Offline Varkentjes
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 19:46 Bericht 
Fastmatti schreef:

:nono: Pfff, ben je ditalweer vergeten Fastmatti? Toen hoorde je het westen steen en been klagen over 5cm sneeuw. 2 maart met 35cm sneeuw in het noord-oosten draaide de economie hier gewoon door.
Offline garage
Master
vr 30 dec 2005, 19:47 Bericht 
Ik ben ff weg, waarschijnlijk een sneeuwballengevecht en een sneeuwpop maken. Hier ligt een cm of 10. Rijden is onverantwoord, ik moest eigenlijk weg, maar dat heb ik afgezegd.

Als ik een pop bouw, dan volgen er foto's 8)
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 19:50 Bericht 
garage schreef:
Ik ben ff weg, waarschijnlijk een sneeuwballengevecht en een sneeuwpop maken. Hier ligt een cm of 10. Rijden is onverantwoord, ik moest eigenlijk weg, maar dat heb ik afgezegd.

Als ik een pop bouw, dan volgen er foto's 8)

Ik hoop dat een pop gaat lukken. Hier is de sneeuw veel te dun/fijn. Kan niet eens een bal maken.

Keep us posted.
Offline Matthijs
Master
vr 30 dec 2005, 19:50 Bericht 

garage schreef:
Ik ben ff weg, waarschijnlijk een sneeuwballengevecht en een sneeuwpop maken. Hier ligt een cm of 10. Rijden is onverantwoord, ik moest eigenlijk weg, maar dat heb ik afgezegd

10cm sneeuw en rijden is onverantwoord :lol:
Offline egeltjes
Master
vr 30 dec 2005, 19:51 Bericht 
Citaat:
'Eerste sneeuw vanaf een uurtje of twee, drie'

Van onze verslaggever
alkmaar-IJzel, sneeuw en harde wind, luidt het weeralarm van het KNMI. Het Noordhollands Dagblad houdt u via de site vandaag op de hoogte van de ontwikkelingen. Rijkswaterstaat adviseert mensen om vandaag niet meer met de auto de weg op te gaan.

,,Er is duidelijk te zien dat er een sterke weersverslechtering zit aan te komen'', zegt Noord-Hollands Dagblad weerman Jan Visser tegen een uurtje of drie. ,,De lucht zit dicht en in het zuid-westen van Nederland sneeuwt het al flink.''

Zijn voorspelling dat het tussen twee en drie in Noord-Holland gaat sneeuwen, komt zo goed als uit. ,,Het sneeuwt nu al licht in Bloemendaal'', zegt hij. Het KNMI waarschuwt voor sneeuwjacht. ,,Dat is als sneeuw gaat stuiven. Het levert spectaculaire taferelen op, maar belemmert het zicht enorm.''

Het grote gevaar is dat het vanavond ook gaat ijzelen. Vanuit de auto is dat nauwelijks te zien. Visser: ,,Vroeger hebben we deze situaties ook wel gehad alleen is het autoverkeer zo toegenomen dat de gevolgen groter zijn. Dit weeralarm is wel terecht vind ik.''

De NS raadt mensen af vrijdag na 16.00 uur met de trein te reizen. Ook Connexxion rekent op het uitvallen van bussen.

Update 18:15
Hoewel het flink is gaan sneeuwen, is het op de Noord-Hollandse wegen de situatie rustig zonder ernstige problemen. Dit meldt een woordvoerder van Rijkswaterstaat Noord-Holland rond zes uur. Tussen 20 en 22 uur vanavond houdt Rijkswaterstaat rekening met ijzel op de weg. Via de sigaleringsborden boven en naast de weg, worden automobilisten daarvoor gewaarschuwd. Op de borden is te lezen wat de adviesnelheid plaatselijk is.

Via de website van het KNMI (Link: http://www.knmi.nl/ ) is goed te zien hoe de sneeuw de provincie in trekt. Weerman Jan Visser: ,,Sneeuw is soms op de radar bijna niet te zien, dus als je het op de radar ziet, dan is er al sprake van matige sneeuw.'' De rode stipjes die soms opflikkeren zijn plaatsen waar hevige neerslag valt. Normaal gesproken zijn de radarbeelden niet openbaar. Visser: ,,Maar als er een weeralarm is, dan stelt het KNMI die beelden open voor iedereen.''

De sneeuw heeft rond 18 uur de lijn Texel-Venlo bereikt, zegt het KNMI. Bij zonsopkomst zal het vooral in het noordoosten nog glad zijn, in het westen heeft de dooi dan al ingezet.

18:50
Schiphol beschikt door de sneeuwval nog maar over één baan. Vliegtuigen gebruiken deze voor zowel starten als landen. Met de vertragingen valt het nog mee, doordat het verkeersaanbod beperkt is. In de loop van de avond komen er meer vluchten binnen. Behalve van sneeuw ondervindt Schiphol ook last van harde wind.
19.30
Lekker thuis voor het raam naar de sneeuw kijken en een pizaatje bestellen. Dat ging mooi niet door voor veel mensen. Veel bezorgdiensten sloten de zaak en namen hun verlies. Zoals New York Pizza in Beverwijk. ,,Het is niet te doen'', zegt eigenaar Ruud de Vries van New York Pizza in Beverwijk rond half acht. Buiten hoopt de sneeuw zich op. ,,Het is te gevaarlijk voor de koeriers. Een glijier is zo gemaakt. Eén klant begreep het niet, die vond dat we maar moesten komen. Die was waarschijnlijk nog niet buiten geweest.''

vrijdag 30 december 2005

Bron: http://www.nhd.nl/Pagina/0,7106,15-1-1- ... 5-,00.html
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 30 dec 2005, 19:52 Bericht 
Fastmatti schreef:
garage schreef:
Ik ben ff weg, waarschijnlijk een sneeuwballengevecht en een sneeuwpop maken. Hier ligt een cm of 10. Rijden is onverantwoord, ik moest eigenlijk weg, maar dat heb ik afgezegd

10cm sneeuw en rijden is onverantwoord :lol:

Op zomerbandjes wel, maar op de winterboys nergens last van.
Offline Fr@
Respect
vr 30 dec 2005, 19:53 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Plan 9 schreef:

Afbeelding

Ik zie vogels :roll: :wink:

Avifauna als ik het goed zie??
Offline bx gek
Master
vr 30 dec 2005, 20:52 Bericht 
Zo is het nu hier :colaatje:

Afbeelding
 [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende