Pagina 2 van 2  [ 81 berichten ]

Aangifte doen?
Ja 87%  87%  [ 46 ]
Nee 13%  13%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 53
Offline Macabeus
Master
vr 23 dec 2005, 9:57 Bericht 

Dat denkt iedereen maar is compleet onzin.

Je moet jezelf dus eerst laten slaan/schoppen oid voor je iets terug mag doen? (heb al eens iemand gesproken die dacht dat je pas terug mocht slaan nadat je 3 keer geslagen/geschopt was)

Overigens heb je het over iemand aanvallen maar zelfverdedeging is wettelijk iets HEEL anders.

De bedreiging was zo levensecht en joeg me zoveel (doods)angst aan dat ik aan de bedreiging een einde heb gemaakt (overigens wist ik niet meer wat ik deed uiteraaard) en daarbij (excessief) geweld heb toegepast.

Hooguit noodweer excess.......leg een zakmes bij het slachtoffer neer en je zit helemaal goed :nono:
Offline Dolfijne5
Die hard
vr 23 dec 2005, 10:31 Bericht 
Sh*t verkeerde gestemd.

Aangifte moet je dan doen.

Las net dat iemand een vrachtwagen zonder remlichten erop had gewezen, ik rijd regelmatig ook achter iemand die geen remlichten had... Zeer vervelend, maar als ik ze allemaal moet aanspreken ben ik A) meer kilometers, ze gaan altijd de andere kant op B) kans op een knal in je muil omdat die mensen het niet geloven
Heb wel 1x iemand erop gewezen, die was heel blij dat ik het tegen hem zei en reed gelijk naar de garage
Offline Bussloo
Master
vr 23 dec 2005, 10:53 Bericht 
Bij je aangifte niet vertellen dat je 125 reedt. Dat kan later tegen je gebruikt worden als de tegenpartij zegt dat je hem voorbij scheurde. Dus of helemaal geen snelheden noemen of max 120 (als je daar 120 mag). Het rechts inhalen mag gewoon bij een blokmarkering dus de 4x4 bestuurder zat dan helemaal fout en had een artikel 5 aan zijn broek kunnen krijgen.
Offline Macabeus
Master
vr 23 dec 2005, 11:09 Bericht 

Overigens is aangifte doen wel zonde van je tijd want er (kan) niks mee gedaan worden.
Offline Dolfijne5
Die hard
vr 23 dec 2005, 11:26 Bericht 
Macabeus schreef:
Overigens is aangifte doen wel zonde van je tijd want er (kan) niks mee gedaan worden.

Naar de politie gaan is altijd zonde van je tijd. Die hebben het te druk met lasergamen :lol: op jouw kenteken
Offline ErikV
Master
vr 23 dec 2005, 11:28 Bericht 
Ik zit zelf met de afweging of het me die paar uur op het buro zitten wel waard is.

Ik hoop van harte dat ik deze meneer nooit meer op de weg tegen kom, malloot is het!

Ik heb ondertussen al zijn persoonlijke gegevens bij de hand (moet je die maar niet online zetten!), dus de volgende keer weet ik wie ik mag bellen.
Offline Derek
Master
ma 26 dec 2005, 10:42 Bericht 
Gewoon pepperspray kopen, dat bij diegene in zijn ogen spuiten, en dan de politie bellen. Ik heb t bij mezelf geprobeerd...ik kon 2 uur niet meer rijden. En het spul koop je overal, zelfs langs de weg..
Offline Arno
FS Meldingen
ma 26 dec 2005, 10:48 Bericht 
Het is alleen niet toegestaan om het bij je te hebben ;)
Offline regiorunner
Master
ma 26 dec 2005, 11:19 Bericht 
Arno schreef:
Het is alleen niet toegestaan om het bij je te hebben ;)

Pepper is ook een afweging van regio geweest, om mee tenemen, in de wagen en de HC tas.... Is alleen een beetje lastig uit te leggen als controleur.... kan ik gelijk de rijtuigsleutel aan de wilgen hangen.... :roll:
Offline Mr. Anderson
Die hard
ma 26 dec 2005, 12:54 Bericht 

Raymond schreef:
Ik wilde hier aangifte van doen maar dat wilden ze niet opnemen in Enschede. Pluim voor de politie daar. De volgende keer ros ik er gewoon op los.

Je moet niet denken dat deze krankzinnigheid zich alleen beperkt tot Enschede. Ik kan je vertellen uit ervaring dat dit iig ook voor politiekorps Zuid Kennemerland geldt, en waarschijnlijk voor nog veel meer klorpsen.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 26 dec 2005, 13:08 Bericht 
:evil: Net op de A28 bij 125 HMP rechts ingehaald door Renault Escape, die me vervolgens afsneed en van de weg probeerde te drukken. Jammer dat ik door het slechte weer het kenteken niet kon opschrijven.

Wat zitten er een hufters op de weg. :evil:
Offline Macabeus
Master
ma 26 dec 2005, 13:58 Bericht 

Och als je de pepperspray moet gebruiken en justitie komt eraan te pas.........was niet van mij......heb het hem afgepakt.....bewijs is alles. O:)
Offline Guppenklup
Master
ma 26 dec 2005, 14:26 Bericht 
@Teun

Citaat:
Net op de A28 bij 125 HMP rechts ingehaald door Renault Escape, die me vervolgens afsneed en van de weg probeerde te drukken. Jammer dat ik door het slechte weer het kenteken niet kon opschrijven.

Wat zitten er een hufters op de weg.

Ach, je moet het zo zien: jaloezie is verkapte bewondering.
Offline Mr. Anderson
Die hard
ma 26 dec 2005, 15:43 Bericht 

Macabeus schreef:
Och als je de pepperspray moet gebruiken en justitie komt eraan te pas.........was niet van mij......heb het hem afgepakt.....bewijs is alles. O:)

Zou dit werken?
Offline tha steef
Master
di 27 dec 2005, 4:43 Bericht 
Garfield schreef:
Had ik al eens gezegd dat ik het dit keer niet was? :x

Gewoon aangifte doen. Als hij je bij blokstrepen van de weg douwt en je gaat staan bedreigen (waarom gebeurt mij dat nooit O:) ) dan had ik sowieso aangifte gedaan als ik jou was.

Wat een debiel

doen ze bij mij ook niet zo snel....

mijn corolla ziet er laktechnisch zo uit alsof ik er toch niet koud of warm van een deuk meer of minder word... :D
Offline Morbid Angel
Master
di 27 dec 2005, 8:28 Bericht 
Guppenklup schreef:
@Teun

Citaat:
Net op de A28 bij 125 HMP rechts ingehaald door Renault Escape, die me vervolgens afsneed en van de weg probeerde te drukken. Jammer dat ik door het slechte weer het kenteken niet kon opschrijven.

Wat zitten er een hufters op de weg.

Ach, je moet het zo zien: jaloezie is verkapte bewondering.

Ik zie het eerder als verkapte poging tot doodslag.
Offline pASCII
Master
di 27 dec 2005, 11:33 Bericht 
Maserati Teun schreef:
:evil: Net op de A28 bij 125 HMP rechts ingehaald door Renault Escape, die me vervolgens afsneed en van de weg probeerde te drukken. Jammer dat ik door het slechte weer het kenteken niet kon opschrijven.

Hoe heeft dat nou kunnen gebeuren?
Offline Roelf
Master
di 27 dec 2005, 11:43 Bericht 

Derek schreef:
Gewoon pepperspray kopen, dat bij diegene in zijn ogen spuiten, en dan de politie bellen. Ik heb t bij mezelf geprobeerd...ik kon 2 uur niet meer rijden. En het spul koop je overal, zelfs langs de weg..

Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 27 dec 2005, 18:58 Bericht 
pASCII schreef:
Maserati Teun schreef:

Als iedereen links blijft rijden, is er altijd wel een idioot die rechts gaat inhalen. Ik kon dus mijn voorganger niet voorbij en de halve zool dacht rechts inhalen en druk hem maar de kant in.
Offline lobotm
Master
di 27 dec 2005, 19:06 Bericht 
Maserati Teun schreef:
pASCII schreef:
Maserati Teun schreef:

Als iedereen links blijft rijden, is er altijd wel een idioot die rechts gaat inhalen. Ik kon dus mijn voorganger niet voorbij en de halve zool dacht rechts inhalen en druk hem maar de kant in.

Als je de wettelijke afstand tot de voorganger houdt dan heeft diegene achter je het gevoel dat je hem loopt te sarren en dan kunnen er dat soort acties onststaan. Persoonlijk zal ik dat nooit bij luxe auto's doen maar ja linksplakkerts :nono: :nono: Ben blij dat die afsnijactie zonder problemen is verlopen want de wegomstandigheden zijn volgens mij niet echt ideaal.
Offline Jurjen
FS medewerker
di 27 dec 2005, 20:42 Bericht 
Roelf schreef:
Derek schreef:

Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?

Dacht ik ook al eens.

Heb ut ooit meegemaakt, voorin de auto gespoten, maatje in de kattenbak kreeg last van zen ogen :x :lol:
Offline pASCII
Master
wo 28 dec 2005, 12:23 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Gaan ze voor jou dan niet aan de kant?
2 ronde koplampjes doen wonderen :wink:
Offline Dolfijne5
Die hard
wo 28 dec 2005, 14:06 Bericht 
Maserati Teun schreef:
pASCII schreef:
Maserati Teun schreef:

Vind het eigenlijk wel goed wat die Espace gedaan heeft. Ik ga ook regelmatig rechts er voor bij... omdat er een paar simpele zielen onnodig links blijven rijden

Wat NIET goed is, is dat hij jouw van de weg afdrukt...
Offline TomVSt
Pro
wo 28 dec 2005, 14:47 Bericht 
Wat Teun bedoelt, is een treintje auto('s) achter een linksplakker (en vooral niet kleven op dat moment). Moeilijke kwestie. Netjes rechts blijven hangen zonder rechts in te halen, helpt ook niks uit, want dan schuift die linksplakker helemaal niet.

Ik hou meestal rechts van het treintje zonder in te halen wanneer er al enkele auto's achter hangen. Zoniet is dat voor mij het moment om me netjes te laten uitbollen tot achter de linksplakker (effe paar seconden kleven dus, met de voet boven de rem om bij te remmen).
Offline freudeamfahren
Master
wo 28 dec 2005, 14:55 Bericht 
Ik ga meestal ook naar rechts en als de sukkelaars klaar zijn met inhalen gaat het gas erop en zie ik ze niet meer terug.
Ik haal dus onder geen beding rechts in
Als je dan rechts rijdt heb je een gelijkmatiger tempo dan het treintje op de linkerbaan.
Offline red devil1
Master
wo 28 dec 2005, 15:06 Bericht 
Ik zou wel melding van maken, ook de gegevens van de auto vermelden, is een gegeven dat het zijn auto geweest is, icm kenteken, dus geen dubbelganger. Verder zijn gedragingen en dreigementen vermelden. Aangifte bij beschadiging of ernstige bedreigingen.
Een bezoekje of telefoontje van één van de mannen, of vrouwen, in het blauw kan wonderen doen en een leven verbeteren.
Offline ErikV
Master
wo 28 dec 2005, 15:36 Bericht 
Mja, dan ken jij dit 'soort' mensen nog niet.

Boers als de neten en een enorm bord voor de kop.

Zag hem vanmorgen weer rijden, heb even vriendelijk gezwaaid. Hij keek nogal kwaad. :thumb:
Offline freudeamfahren
Master
wo 28 dec 2005, 16:02 Bericht 
Lef heb je wel :o :thumb:
Offline ErikV
Master
do 29 dec 2005, 13:24 Bericht 
Ben niet bang voor deze man. Ik was fysiek zijn meerdere en gezien zijn uitspraken en kinderachtige gedrag, geestelijk ook.
Online Marten320TD
Master
do 29 dec 2005, 13:57 Bericht 
Dolfijne5 schreef:
Sh*t verkeerde gestemd.

Las net dat iemand een vrachtwagen zonder remlichten erop had gewezen, ik rijd regelmatig ook achter iemand die geen remlichten had... Zeer vervelend, maar als ik ze allemaal moet aanspreken ben ik A) meer kilometers, ze gaan altijd de andere kant op B) kans op een knal in je muil omdat die mensen het niet geloven
Heb wel 1x iemand erop gewezen, die was heel blij dat ik het tegen hem zei en reed gelijk naar de garage

Gisteravond zat ik achter een Astrale opel waarvan alle 3?!?!? de remlichten het niet deden. Ik ben deze auto dus maar gevolgd (ging gelukkig ook richting mijn woonplaats), en heb de bestuurster op dit gevaarlijke mankament geattendeerd. Gelukkig reageerde ze positief, al was ze wel wat huiverig omdat ze zich achtervolgd wist door een oude BMW, met jonge bestuurder. (ze spiegelde dus ook nog! :wink: )
Om haar niet teveel te verontrusten heb ik nogggg netter gereden dan ik altijd al doe (echte aso s negeren elke regel)

Ze zat met man en kinderen in de auto, ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als iemand er blind achterop knalt.

Persoonlijk heb ik nog geen negatieve reacties gehad als ik mensen op mankamenten van hun auto wees. Ik word zelf ook graag op mankamenten gewezen die ik zelf over het hoofd heb gezien.
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
do 29 dec 2005, 14:45 Bericht 
Raymond schreef:
Je kunt er bij de politie een melding van maken, als ze het tenminste op willen nemen...
Ik wilde dat ooit ook eens doen, toen iemand bij tot 2x toe belette in te halen en mij de berm in dwong. Vervolgens heb ik hem erop aangesproken, vriendelijk en mezelf netjes voorgesteld, absoluut niet dreigend. Toen werd hij zo agressief dat hij een houten balk uit een container haalde en mij ermee bedreigde.
Ik wilde hier aangifte van doen maar dat wilden ze niet opnemen in Enschede. Pluim voor de politie daar. De volgende keer ros ik er gewoon op los.

Ik dacht al! Ik heb jou eerder gezien. Ik ken jou ergens van! :lol: :lol: :lol: :lol:
 [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2