Pagina 1 van 1  [ 37 berichten ]
Offline ebijman
Nieuwkomer
vr 27 jan 2012, 12:43 Bericht 

Vandaag kreeg ik een boete op de deurmat:

Arnhem, Burg. Matsersingel
16 jan 2012
Toegestane snelheid 50
Gemeten 64
Gecorrigeerd 61 km/uur

Boete 88 Euro + 6 Euro admin = 94 Euro

Ik schrok hier heel erg van aangezien ik een boete van 50 Euro had verwacht bij een dergelijk kleine overtreding.
En bovendien rijdt vrijwel iedereen daar rond de 60 km/uur.

Wat vinden jullie hiervan en heeft in beroep gaan zin ?
Offline Sherlock
Master
vr 27 jan 2012, 12:52 Bericht 
Iedereen hier vindt dit teveel geld, maar dat is irrelevant.

Met het argument "iedereen rijdt 60" red je het niet. Je kunt via de WOB (zie overal op het forum) wel alle relevante stukken rond deze overtreding opvragen, om te kijken of er ergens een fout is gemaakt.
Offline Walker
Master
vr 27 jan 2012, 12:56 Bericht 
Sherlock schreef:
Iedereen hier vindt dit teveel geld, maar dat is irrelevant.

Met uitzondering van de overheid, want een betere cashcow is er niet...
Offline sammy14
Respect
vr 27 jan 2012, 13:04 Bericht 

Hallo, beroep kan zin hebben als de politie een fout heeft gemaakt om erachter te komen of dit zo is zou je kunnen "wobben" hoe dit gaat kun je elders op dit forum lezen.
Offline PTPT
Die hard
vr 27 jan 2012, 13:21 Bericht 
Maar je mag altijd laten blijken dat je het niet eens ben met hun absurde beleid.

100,-... het blijft een bizar land.
Offline Guppenklup
Master
vr 27 jan 2012, 13:29 Bericht 
ebijman schreef:
Wat vinden jullie hiervan en heeft in beroep gaan zin ?

Ik vind daar niets van, je bent zelf degene die gekozen heeft om daar boven de fiscale adviessnelheid te rijden. Zo, nu kan de schoolmeestermode weer uit :D

In beroep gaan heeft altijd zin. Bedenk echter wel dat het WOB traject los staat van het beroepstraject bij de OvJ. Je zult een briefje moeten schrijven, (informatie te vinden op paarse belastingaanslag) dat je in bezwaar gaat. Let wel, het eerste bezwaar wordt ongelezen afgewezen, dus een enkel zinnetje volstaat. Je zult ook de bekeuring moeten betalen als zekerheidsstelling. Geen nood, als je wint krijg je je geld weer terug. Daarna moet je een tweede bezwaarschrift indienen. Dit wordt wel in behandeling genomen, dus hier zul je je zaak moeten beargumenteren. Zaken als "iedereen rijdt 60" en andere blabla gaan het niet redden. Je zult dus met gedegen informatie moeten komen. Die informatie kun je via de WOB procedure moeten opvragen. WOB valt onder het bestuursrecht en is aan strikte richtlijnen gebonden. Zie andere topics die daar over gaan. Je vindt daar ook adressen etc. Zodra je de stukken binnen hebt (PV, certificaten, etc.) kun je deze hier laten beoordelen om te zien of er ergens fouten zijn gemaakt. Geloof me, er worden heel veel fouten gemaakt. Als laatste middel kun je nog de zaak voor laten komen bij de rechter.
Offline Dikke Dakduif
Master
vr 27 jan 2012, 13:38 Bericht 
Schandalig bedrag :boos: Het enige dat de roverheid hiermee bereikt, is dat nog veel meer mensen bezwaar maken. Niemand gaat hier langzamer door rijden.

Succes met wobben :thumb:
Online mwj
Master
vr 27 jan 2012, 13:42 Bericht 
Guppenklup schreef:
Ik vind daar niets van, je bent zelf degene die gekozen heeft om daar boven de fiscale adviessnelheid te rijden. Zo, nu kan de schoolmeestermode weer uit

Moet jij niet staken ofsow schoolmeester :honger: :honger:
Offline ebijman
Nieuwkomer
vr 27 jan 2012, 15:27 Bericht 

Dank voor jullie reacties, ik ga kijken wat ik kan doen om eronder uit te komen.

Ik was trouwens niet de bestuurder, maar mijn vriendin... We gaan dit weekend bespreken welke uitjes we gaan schrappen om dit bedrag te kunnen betalen.... Het was al een moeilijk jaar, nu nog veel moeilijker :-( Dit terwijl ik de weg ken, en het eigenlijk gewoon totaal niet onveilig is om daar 60 te rijden omdat er nergens voetgangers daar oversteken of zijn.
Ik heb aangeboden iig 44 Euro mee te betalen, dan mag zij het 2011 tarief van 50 Euro betalen.
Offline Viper®
Pro
vr 27 jan 2012, 16:30 Bericht 

Ah gezellig, een Arnhemmer :D

Op die kruising staan ze vrij vaak volgens mij, ze laseren ook nog wel eens de metamorfosenallee.
Offline dabeetle
Master
vr 27 jan 2012, 19:33 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Schandalig bedrag Het enige dat de roverheid hiermee bereikt, is dat nog veel meer mensen bezwaar maken. Niemand gaat hier langzamer door rijden.

Succes met wobben

Nu wordt oversteken in de bebouwde kom nog gevaarlijker aangezien automobilisten wél langzamer gaan rijden met hun oog voornamelijk op de teller gericht. De kans dat je geschept wordt door een iets langzamer rijdende auto is groter, maar gelukkig rijdt ie maar 45 ipv 55...
Offline TuxX
Master
vr 27 jan 2012, 22:22 Bericht 
ebijman schreef:
Dank voor jullie reacties, ik ga kijken wat ik kan doen om eronder uit te komen.

Ik was trouwens niet de bestuurder, maar mijn vriendin... We gaan dit weekend bespreken welke uitjes we gaan schrappen om dit bedrag te kunnen betalen.... Het was al een moeilijk jaar, nu nog veel moeilijker :-( Dit terwijl ik de weg ken, en het eigenlijk gewoon totaal niet onveilig is om daar 60 te rijden omdat er nergens voetgangers daar oversteken of zijn.
Ik heb aangeboden iig 44 Euro mee te betalen, dan mag zij het 2011 tarief van 50 Euro betalen.

Ga wobben! Met de chaos bij het CVOM atm zou je er ng wel eens war extra uitjes kunnen bijkrijgen op kosten van de overheid :biertje:
Offline 18vti
Master
za 28 jan 2012, 14:30 Bericht 
Bijna 100 euro voor slechts 10 te snel.. :x .na correctie dat wel.
Dan zul je ook wel rond de 70 op de teller hebben, is ook niet netjes (ik ben eerder de duivel dan heilig wat dat betreft) maar dan zo'n achterlijk hoge boete vind ik totaal onterecht.
In Duitsland kost zoiets 15-20 euro, dat wil ik wel betalen en dan denk je nog wel een keer na waarom je daar niet zo hard mag....zover ik meegemaakt heb flitsen ze in Duitsland ALLEEN op gevaarlijke plekken zoals bij scholen en kruispunten met een nare geschiedenis.

Hier wordt je alleen maar kwaad van....ik ben al eens zo pissed geworden na een boete voor "rood verkeerslicht" door de schuld van ander dat ik in de minuten daarna zeker voor 1000 euro aan boetes gereden heb als ze alles op video gezet hadden :oops: ...dus dan heeft zo'n aso hoge boete een averechts effect...dat was nog voor de euro er was ;)

Aan de andere kant rij ik tegenwoordig toch zeker voor "2500" per dag aan boetes als ze elke afzonderlijkele overschrijding zouden kunnen noteren...soms red ik dat al op 20 km snelweg door in weg zittende slakken :roflol:
Offline ebijman
Nieuwkomer
ma 30 jan 2012, 16:50 Bericht 

Het bleek dat mijn vriendin was geflitst door een flitspaal bij een kruispunt en je hebt daar een brede tweebaansweg waarbij het zelfs veilig is als je er 60 of 70 zou rijden.

Had mijn vriendin in duitsland hetzelfde gedaan, dan was ze slechts 25 Euro kwijt , zie ook:

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/divers ... sland.html

Heeft wobben nog zin denken jullie ?
Offline Sixty9
Master
ma 30 jan 2012, 17:06 Bericht 
Wobben heeft altijd zin!
Offline ebijman
Nieuwkomer
di 07 feb 2012, 18:49 Bericht 

Ik heb net via mijn Digid de foto opgevraagd en vraag jullie mening hierover, alvast heel erg bedankt voor reageren:

Afbeelding

kenteken is weggehaald, thanks.
Online mwj
Master
di 07 feb 2012, 18:50 Bericht 
Haal je kenteken even weg (f)

btw. volgens mij staat er rechtsboven rijstrook 1, en daar zie ik volgens mij een BMW rijden......
Offline ebijman
Nieuwkomer
di 07 feb 2012, 18:57 Bericht 

Ik denk dat dat de baan is voor linksaf slaan. Dus van links naar rechts 4 banen: linksaf, rechtdoor, rechtdoor, rechtsaf.
Offline Toolman30
Master
di 07 feb 2012, 19:00 Bericht 
Het betreft hier een digitale lussenpaal zo te zien.
Dit wordt al een stuk moeilijker om te wobben.
Het is de hopen dat je nog iets kunt vinden in het bijbehorende ijkingscertificaat.
Online mwj
Master
di 07 feb 2012, 19:00 Bericht 
ebijman schreef:
Ik denk dat dat de baan is voor linksaf slaan. Dus van links naar rechts 4 banen: linksaf, rechtdoor, rechtdoor, rechtsaf

:oops: :oops:

Sorry verkeerd gezien
Offline ebijman
Nieuwkomer
di 07 feb 2012, 19:02 Bericht 

Voor jullie misschien vanzelfsprekend hoe je moet wobben, maar ik ben een leek op dat vlak. Heeft iemand misschien een goede link waar ik er alles over kan lezen ?
Offline Toolman30
Master
di 07 feb 2012, 19:16 Bericht 
http://www.flitsservice.nl/juridisch/html/wob/wob_mulder_stappenplan.php

De termijnen zijn wel anders geworden dan omschreven in het stappenplan.
Meer info vind je hier.

http://www.flitsservice.nl/phpBB/wob-helpdesk/wob-aanpassingen-wet-dwangsom-in-werking-getreden-t56241.html

http://www.flitsservice.nl/phpBB/wob-helpdesk/wet-dwangsom-in-werking-getreden-topic-2-t70180.html
Offline ebijman
Nieuwkomer
di 07 feb 2012, 19:40 Bericht 

Fantastisch, dank je wel. Ik ga het eens rustig doorlezen.
Offline Toolman30
Master
di 07 feb 2012, 19:43 Bericht 
Is totaal wel flink wat leesvoer, succes.
Offline ebijman
Nieuwkomer
za 18 feb 2012, 17:19 Bericht 

8 februari brief van stap 1 opgestuurd (enveloppe met 1 postzegel). Nog geen reactie gekregen.
Offline Hideyoshi
Master
za 18 feb 2012, 17:22 Bericht 
8 febr. is net een week geleden, wat had je dan verwacht?
Offline viffer
Master
za 18 feb 2012, 17:44 Bericht 

Hideyoshi schreef:
wat had je dan verwacht?

Een antwoord blijkbaar :duh:
Offline ebijman
Nieuwkomer
za 18 feb 2012, 20:33 Bericht 

Dank jullie van jullie antwoord. Ik geloof dat ik langer moet wachten ?
Offline Toolman30
Master
za 18 feb 2012, 20:35 Bericht 
De ambtelijke molen is niet zo snel (f)
Offline Furr
Master
ma 20 feb 2012, 14:04 Bericht 
Kom over 16 weken maar terug xD
Offline ebijman
Nieuwkomer
wo 14 maart 2012, 14:49 Bericht 

Ik heb op 7 maart een ontvangstbevestiging gekregen waarin staat dat CVOM mijn beroep in behandeling heeft genomen. CVOM streeft ernaar een beslissing op het beroepsschrift binnen 16 weken vanaf het verlopen van de beroepstermijn. Daarna de mogelijkheid tot verlenging met 10 weken op basis wet algemeen bestuursrecht.

Op 8 maart 2012 kreeg is de brief met onderwerp "beslissing op uw WOB-verzoek" met:
- het zaakoverzicht

Wat zou ik hieruit moeten halen ?
Offline ebijman
Nieuwkomer
wo 14 maart 2012, 23:13 Bericht 

Eigenlijk kan ik het antwoord nu al bijna zelf invullen: 16 weken wachten...
Offline Furr
Master
do 15 maart 2012, 9:42 Bericht 
Het zaakoverzicht kun je vergelijken met de andere docs of alles wel klopt ;)
Offline Broadie
Die hard
do 15 maart 2012, 18:38 Bericht 
Als ik probeer op de site van mijnpolitie.nl mijn foto te zien, kom ik niet verder.
Ik ben met digid ingelogd, maar vermoedelijk is mijn filmnummer niet toereikend. Het was een mobiele flitser aan de snelweg, het filmnummer begint met "set_" .
Kan ik toch online iets te zien krijgen van mijn Muldertje?
Offline SeatIbizarijder
Master
za 17 maart 2012, 23:52 Bericht 
Waarom niet gewoon wobben?
Offline A.G.
Master
zo 18 maart 2012, 1:13 Bericht 
Guppenklup schreef:
de fiscale adviessnelheid

:roflol:

scherp !!!! :honger:

fiscale adviessnelheid
Zou genomineerd moeten worden voor iets als "Flitsservice's Woord Van Het Jaar" !!!!!!
Offline viffer
Master
zo 18 maart 2012, 1:17 Bericht 

A.G. schreef:
Zou genomineerd moeten worden voor iets als "Flitsservice's Woord Van Het Jaar" !!!!!!

Maar dan wel een jaar of 5 geleden....
 [ 37 berichten ]