Pagina 2 van 2  [ 98 berichten ]
Offline Bounty
Master
do 18 jul 2013, 20:57 Bericht 

@svdongen wat 10 september?

Offline svdongen
Master
do 18 jul 2013, 20:59 Bericht 

Bounty schreef:

@svdongen wat 10 september?

Uiterlijke datum besluit op bezwaar + 1 dag (16 weken?)

Offline Bounty
Master
do 18 jul 2013, 21:06 Bericht 

Ok duidelijk.

Offline JoepM
Nieuwkomer
za 20 jul 2013, 8:35 Bericht 

dagtekening wobbesluiten 7x 11 juni en 1x 28 juni (had ik ook later verstuurd, want kwam later binnen)
dus dat zal 25 september worden voor de eerste 7

Offline Bounty
Master
za 20 jul 2013, 8:52 Bericht 

De wobverzoeken gefaxt? Na 4 weken + 1 dag ingebrekestelling faxen.

Offline JoepM
Nieuwkomer
za 27 jul 2013, 15:59 Bericht 

Als je het over de duivel hebt verschijnt het.
http://s18.postimg.org/qa46uess9/grondvanbezwaar.jpg

De gronden van beroep ontbreken. Over 3 weken maar eens kijken of ik er nog wat mee doe.

Offline svdongen
Master
za 27 jul 2013, 16:04 Bericht 

JoepM schreef:
De gronden van beroep ontbreken. Over 3 weken maar eens kijken of ik er nog wat mee doe.

Hoe staat het met je WOB-verzoek?

Offline JoepM
Nieuwkomer
di 30 jul 2013, 17:26 Bericht 

Ik heb ontvangen:
- wob verzoek ontvangstbevestigingen politie
- wob wpg beschikkingen politie
- wob verzoek ontvangstbevestigingen ovj
- dubbel verzoek brieven
- zaakoverzichten cjib
- zaakoverzichten OM
- doorstuurbrieven OM naar CJIB
- ontbrekende gegevens brieven

Vandaag een ontbrekende gegevens brief gekregen met een andere eis erbij..
Na 7 zaakoverzichten willen ze bij de 8ste een schriftelijke machtiging van degene die de beschikking heeft ontvangen dat ik beroep aan mag tekenen tegen de opgelegde sanctie. Bedoelen ze de leasemaatschappij? En waarom nu wel?

Offline svdongen
Master
wo 31 jul 2013, 10:53 Bericht 

Daar mogen ze om vragen, is hun goed recht. Stuur maar een machtiging, als je dat nog niet had gedaan.

Offline JoepM
Nieuwkomer
vr 02 aug 2013, 15:10 Bericht 

Dan machtig ik mezelf? Ik denk niet dat ik binnen 4 weken een machtiging van de leasemaatschappij ga krijgen. De bekeuringen kreeg ik pas 2 maanden na overtreding.

Offline svdongen
Master
vr 02 aug 2013, 15:12 Bericht 

JoepM schreef:

Je kunt jezelf niet zonder meer machtigen :schudnee:
Echter, stel dat deze machtiging krachtens het leasecontract en de algemene voorwaarden is geschied. Stuur de AV maar mee, lezen ze toch niet ;)

Offline JoepM
Nieuwkomer
wo 07 aug 2013, 6:20 Bericht 

Leasemaatschappij geeft niet thuis voor die machtiging. :thumb_d:

En in ander nieuws:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _op_d.html
Ik denk dat ik volledig voldoe aan dit plaatje.

Offline svdongen
Master
zo 11 aug 2013, 11:47 Bericht 

Nou, 'simpel' dan ;)
Richt anders even een vereniging op en maak daar namens bezwaar.

Offline Aanhanger
Master
zo 11 aug 2013, 12:35 Bericht 

JoepM schreef:
Leasemaatschappij geeft niet thuis voor die machtiging.

Hoezo niet?

Offline JoepM
Nieuwkomer
wo 14 aug 2013, 17:45 Bericht 

Ze reageren in ieder geval niet op email en dat lijkt mij een voorbode voor een stroef telefonisch gesprek.
Wie weet hoe die leaseconstructies zitten met al die maatschappijtjes gelieerd aan een iets grotere die weer aan een iets grotere zit.
Tegen het weekend aan eens proberen te bellen met die patjakkers.

Offline Aanhanger
Master
wo 14 aug 2013, 17:54 Bericht 

Als ze weigeren te machtigen dan moeten ze het bedrag zelf maar ophoesten lijkt me.
Ik zou in ieder geval aankondigen dat bij het niet tijdig verstrekken van een machtiging je ze wegens nalatigheid aansprakelijk stelt.

Offline svdongen
Master
wo 14 aug 2013, 18:13 Bericht 

Aanhanger schreef:
wegens nalatigheid aansprakelijk stelt

:P

Offline JoepM
Nieuwkomer
do 15 aug 2013, 7:41 Bericht 

Aanhanger schreef:
Als ze weigeren te machtigen dan moeten ze het bedrag zelf maar ophoesten lijkt me.
Ik zou in ieder geval aankondigen dat bij het niet tijdig verstrekken van een machtiging je ze wegens nalatigheid aansprakelijk stelt.

Ik denk dat ze hier meelezen.
Machtiging per mail gekregen. Vanavond doorfaxen en dan maar weer even wachten.

Offline JoepM
Nieuwkomer
wo 28 aug 2013, 10:09 Bericht 

JoepM schreef:
Als je het over de duivel hebt verschijnt het.

Maandje later. Wanneer behoor ik reactie te krijgen op mijn aanvullende gronden van bezwaar en machtiging?

Offline JoepM
Nieuwkomer
ma 09 sep 2013, 6:12 Bericht 

JoepM schreef:
Maandje later. Wanneer behoor ik reactie te krijgen op mijn aanvullende gronden van bezwaar en machtiging?

Nog niets. :koffie:

Offline olievetklepkeering
Nieuwkomer
vr 13 sep 2013, 0:42 Bericht 
Ik heb hier ook een beschikking van ontvangen, 05-September-2013 overtredingsdatum 27 augustus 2013 feitcode VM013 De Ronde Venen Vinkeveen Trajectcontrole A2 Rechts 02.40 uur! Toegestane snelheid 100km/h Gemeten 117 km/h Gecorrigeerde snelheid 113 km/h €101,-Te betalen... Kent iemand dit traject (deze plaats) ??? Ik reed hier namelijk exact 100 km/h Omdat twee/bijna 3 jaar geleden mijn rijbewijs is ingenomen deze zaak nog steeds moet voorkomen en ik sindsdien de maximumsnelheid consequent in mijn cruse control invoer.
Sta er dan ook zeer verbaasd van dat ik op een foto met filmnummer sta...Verder ook mijn eerste bekeuring in een trajectcontrôle :boos: Ik vind mijn zaak nogal op die van de bovenbuurman lijken!

Offline Superkoerier!
Master
vr 13 sep 2013, 9:39 Bericht 
*slik*

Offline Superkoerier!
Master
vr 13 sep 2013, 9:41 Bericht 
...

Offline Superkoerier!
Master
vr 13 sep 2013, 9:55 Bericht 
wow, as we speak...

Nummer 1.

Baambrugge, A2 links.
207 EUR.

Offline Superkoerier!
Master
vr 13 sep 2013, 9:58 Bericht 
BTW, een tip: je kunt bij de donorregistratie ook laten vastleggen dat je niet wilt dat een (ex-)ambtenaar je organen krijgt.

Offline JoepM
Nieuwkomer
di 17 sep 2013, 7:40 Bericht 

Superkoerier! schreef:
TW, een tip: je kunt bij de donorregistratie ook laten vastleggen dat je niet wilt dat een (ex-)ambtenaar je organen krijgt

:honger:

ik ga die herinnering schrijven maar eens in de planning zetten

Offline svdongen
Master
di 17 sep 2013, 16:54 Bericht 

JoepM schreef:
TW, een tip: je kunt bij de donorregistratie ook laten vastleggen dat je niet wilt dat een (ex-)ambtenaar je organen krijgt

Ad hominem spelen is onethisch.

Offline JoepM
Nieuwkomer
do 19 sep 2013, 6:43 Bericht 

dat achterlijke faxnummer ligt er uit. :duh:

Offline Femail
Eendagsvlieg
za 21 sep 2013, 14:05 Bericht 

Superkoerier! schreef:

Ook ik een boete 154€! A2 links baambrugge. Ik was in de veronderstelling dat ik daar nog 130 mocht. Ik reed 119. Heeft het nut bezwaar te maken hier tegen?

Offline JoepM
Nieuwkomer
di 01 okt 2013, 10:11 Bericht 

19 september herinnering gefaxt, dus gaat spannend worden of ze wat van zich laten horen.

Offline Sherlock
Master
di 01 okt 2013, 10:20 Bericht 
Femail schreef:
Ik was in de veronderstelling dat ik daar nog 130 mocht. Ik reed 119.

Hehehe, dat zou mij dus nooit overkomen.

Offline JoepM
Nieuwkomer
do 03 okt 2013, 19:50 Bericht 

Afbeelding

WHAT! Maximaal nog 26 weken bovenop dat het sinds april loopt!?
Zijn ze afhankelijk van Chinese grondstoffen met zulke levertijden?

Nou, dus.

:nothanks:

Offline Aanhanger
Master
do 03 okt 2013, 19:54 Bericht 

Tegen de tijd dat je moet betalen is het bedrag gehalveerd door de inflatie.

Offline JoepM
Nieuwkomer
vr 04 okt 2013, 6:32 Bericht 

is ingehouden van loon dus heb al maanden geleden betaald. door inflatie/deflatie krijg ik of meer terug of minder

even uitgaande van een parallel universum waarin je geld terug kan krijgen

Offline ikkeke
Master
vr 04 okt 2013, 7:38 Bericht 
Als ze de 16 weken na uiterste bezwaardatum niet halen, tijdig verdagen en weer 10 weken verder nog steeds geen beslissing hebben genomen, maak je kans dat ze het gewoon intrekken omdat ze te laat zijn :wink:
Dan kun je met een briefje ook nog wettelijke rente eisen ter inflatiecompensatie (f)

Offline Aanhanger
Master
vr 04 okt 2013, 7:54 Bericht 

JoepM schreef:
even uitgaande van een parallel universum waarin je geld terug kan krijgen

Ik kruip af en toe weleens door een wormhole ja. :lol:

Offline JoepM
Nieuwkomer
zo 06 okt 2013, 6:52 Bericht 

Over een volgende is wel besloten.

Afbeelding

Offline JoepM
Nieuwkomer
do 10 okt 2013, 16:27 Bericht 

Ik heb 5x deze:
Afbeelding
Dit is vreemd. Want die gronden heb ik gefaxt en wel samen met de overige beschikkingen waarop ik, zie onderstaand, wél besluit krijg.

En 2x deze:
Afbeelding
Deze slaat op een besluit wat ingaat op mijn gronden van bezwaar (zelfde als alle bezwaren).

En ik heb vooralsnog 1x niets. (de 8e bekeuring)

24 juli krijg ik het verzoek tot aanvullende gegevens
8 augustus fax ik deze toe
19 september fax ik een ingebrekestelling
2 oktober krijg ik de 2 besluiten dat de kous af is.
10 oktober krijg ik de 5 besluiten dat ik in gebreke ben gebleven met het aanvoeren van gronden van bezwaar

Nu de volgende vragen.
Kan ik de 5 van 10 oktober dwangsommen voor de dagen dat ze te laat zijn?

Wat moet ik doen met het feit dat ik gronden van bezwaar heb aangevoerd en deze zogenaamd niet op tijd ontvangen zijn, terwijl dit niet waar is wat ik kan bewijzen met faxbewijzen (xoip). Ga ik voorbij aan het besluit en beroep ik op dwangsommen in combinatie met alle faxbewijzen en de gronden?
Of ga ik het beroep aan bij het kanton?

Als jullie vragen hebben hoor ik het graag.

Offline svdongen
Master
do 10 okt 2013, 20:15 Bericht 

JoepM schreef:
Dit is vreemd. Want die gronden heb ik gefaxt en wel samen met de overige beschikkingen waarop ik, zie onderstaand, wél besluit krijg.

Hieromtrent zou je in het bestuursrecht een 100% gegrond beroep hebben.
Afijn, je moet nu bij het kantongerecht eigenlijk ook in eerste aanleg gaan procederen (inhoudelijk). Daartegen kan je bezwaar maken en vragen of de Officier van Justitie niet eerst nogmaals naar het bezwaar wil kijken.

JoepM schreef:
Deze slaat op een besluit wat ingaat op mijn gronden van bezwaar (zelfde als alle bezwaren).

Wat bedoel je met 'zelfde als op alle bezwaren'?

JoepM schreef:
Kan ik de 5 van 10 oktober dwangsommen voor de dagen dat ze te laat zijn?

Dit kun je even kijken met de dwangsom calculator. Of heb je daar een vraag over? (wat je moet invullen?)

JoepM schreef:
Ga ik voorbij aan het besluit en beroep ik op dwangsommen in combinatie met alle faxbewijzen en de gronden?

Dat voer je ook aan bij de kantonrechter omdat dit dwangsommen zijn in het Muldertraject. Ook voer je het inhoudelijke beroep aan (op formele gronden ook!).

Is dit zo duidelijk?

Offline JoepM
Nieuwkomer
za 12 okt 2013, 8:37 Bericht 

"Wat bedoel je met 'zelfde als op alle bezwaren'?"
Dat ik bij alle beschikkingen dezelfde gronden van bezwaar heb aangevoerd. Maar dat de ene 2 dus wel besloten worden en de andere 5 zijn die gronden zogenaamd niet ontvangen.

"Dit kun je even kijken met de dwangsom calculator. Of heb je daar een vraag over? (wat je moet invullen?)"
Bij de calculator staat "datum in gebreke ontvangen" Die ingebreke loopt dan vanaf dat ik die heb gestuurd en niet vanaf de datum dat ik m eigenlijk had moeten versturen?
Zo te zien kan ik voor 6 stuks dwangsommen, MAAR moet ik dan voorbij gaan aan het besluit van niet ontvankelijk en de dwangsom toesturen?
Of moet ik dit eerst aanvechten en helder maken met bewijzen dat ik wel degelijk de gronden op tijd heb aangevoerd.

Als ik nu kan dwangsommen op 6 van de 8 bekeuringen scheld ik met de verbeuring 6 van de 8 kwijt. Wat ik prima zou vinden. Dat is een stuk schappelijker onder de omstandigheden.
Als ik eerst in moet gaan op dat het niet klopt wat er in het besluit staat dan ben ik nog veel langer er mee bezig met de vraag of het nog meer gaat lonen.

"Dat voer je ook aan bij de kantonrechter omdat dit dwangsommen zijn in het Muldertraject. Ook voer je het inhoudelijke beroep aan (op formele gronden ook!).
Is dit zo duidelijk?"
Sowieso bedankt voor het advies. :) Het is niet geheel duidelijk. Vooral of ik door moet gaan met procederen of nu al kan dwangsommen vraag ik me af. :)

Offline JoepM
Nieuwkomer
di 15 okt 2013, 8:32 Bericht 

Ik ga de dwangsommen versturen en ik ga toch maar beroep aantekenen tegen het besluit van niet ontvankelijk.
Is het voldoende om de dwangsom met de fax te doen? Of MOET dit aangetekend?

Offline graspol
Master
di 15 okt 2013, 9:39 Bericht 
Dwangsommen verstuur je niet, die eis je op.
En via de fax kan dat gewoon

Offline JoepM
Nieuwkomer
di 15 okt 2013, 14:39 Bericht 

Klinkt goed graspol. :) Vanavond meteen doen.

Offline JoepM
Nieuwkomer
ma 21 okt 2013, 8:45 Bericht 

nou dat faxnummer is wel ontiegelijk slecht in het ontvangen van faxen :(
2 van de 8 faxen is doorgekomen :thumb_d:

Offline JoepM
Nieuwkomer
di 29 okt 2013, 7:50 Bericht 

Wellicht ben ik een beetje ongeduldig, maar wanneer kan ik sjoegen verwachten op mijn dwangsommen en ook reactie op het bezwaar naar het kanton toe? Die zijn 22 okt aangetekend per post gegaan omdat de fax belabberd was. Dat heb ik ook meteen in de inleidende brief gemeld bij het hele pakket, inclusief screenshot van xoip resultaten.

En als dat uitblijft moet ik dan weer ingebrekestellen.. en dan een dwangsom op een dwangsom doen? Dwangsomception.. :huh:

Offline JoepM
Nieuwkomer
di 05 nov 2013, 8:58 Bericht 

reactie gekregen dat ze 16 weken hadden om te besluiten en ze daardoor geen dwangsom verplicht zijn

zou toch zweren dat er op hun eigen ingebrekestelling formulier.......

nou goed, ik beschouw dit als verloren. ga er geen tijd meer insteken.

ik ga dit wel aanvechten door op een andere politieke partij te stemmen :lol:

Offline svdongen
Master
di 05 nov 2013, 23:36 Bericht 

Dwangsom op dwangsom is in beginsel onmogelijk.
16 weken besluiten op administratief beroep, dat klopt.

Offline JoepM
Nieuwkomer
wo 06 nov 2013, 12:53 Bericht 

Het was een leerzaam traject. Met als conclusie dat je je aan de regels moet houden en bij twijfel maar even het gas los moet laten. En als je wil overtreden moet je dat doen waar de pakkans klein is en natuurlijk de flitsservice app gebruiken.

Er is geen vangnet om zo'n clusterboete te mitigeren met respect tot hypotheeklasten en dergelijke. Op het moment ga ik lekker met de trein naar het werk. Iedereen wint. Zorgen dat je niet gepakt wordt. :)

Iedereen bedankt voor de input. En iedereen die nog vragen heeft in de toekomst over dit proces schuw niet om even een pm te sturen hoe of wat ik allemaal gedaan heb.

En een tip: als je fulltime werkt en in de avond een hbo studie doet kan je de tijd niet missen om 8 zaken tegelijk te doen. Gaan uren in zitten. :)

[ 98 berichten ]