Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]
Offline las3r
Eendagsvlieg
za 28 jan 2012, 11:14 Bericht 

Hoi allemaal,

Ik kreeg vandaag een beschikking in de bus van 380+6 euries voor het (naar mij lijkt) onverzekerd rijden, of wel

Voor een motorrijtuig niet de vereiste verzekering afsluiten en in stand houden.

First off: Ik heb deze auto inderdaad laten APK-keuren, auto is toen total-loss verklaar, dus keuring is toen verlopen. Vervolgens heb ik de auto gestald bij een maatje van me in de schuur omdat hij de auto wel kon doorverkopen voor onderdelen etc. De auto kon nog rijden, en was dus nog wel geschikt voor verkoop.

Ik heb vervolgens in de week daarop gelijk een andere auto gekocht, overgeschreven, en de verzekering gebeld - deze hebben een nieuwe verzekering afgesloten en de "afgekeurde" auto nog een maand meeverzekerd.

Ik ben vervolgens tot aan zowat januari in duitsland geweest voor werk (zonder terug te keren naar NL), en kwam (naast een hoop incassobrieven van allerlei instanties) ook een schikking tegen van 106 euro voor het "niet geschorst hebben van een voortuig zonder APK". Vandaag (28/1/12) komt dan de beschikking binnen voor de verzekering zeg maar.

Het probleem is dat de auto helemaal niet verkocht is (iets waar ik vanuit zou gaan) en dat ik pas recent hoor dat de auto al die tijd in de schuur heeft gestaan. Toen ik rond 7 januari terug kwam in nederland hebben we de oude auto gelijk naar de ijzerboer gebracht (achter op een ambu). Mijn naiviteit heeft ervoor gezorgd dat ik nu met een 386 euro boete zit voor iets wat eigenlijk toch wel mijn eigen schuld is geweest.

Note: De auto heeft altijd buiten zicht gestaan, in een verwarmde schuur zonder dat er ook maar een meter mee is gereden.

Mijn vragen:

A) (kan het antwoord wel gokken) Heb ik een zaak als ik het verhaal uitleg en vraag om coulance?

B) Als ik al wel bezwaar indien, wordt de periode waarin ik de boete kan betalen ook verruimd ?
U bent niet verplicht het volledige bedrag te betalng zolang uw beroepsschrift in behandeling is
Betekent dit dat ook al keuren ze het beroep af, dat ik nog steeds vóór dezelfde datum moet betalen?

C) In hoeverre kan ik goed gedrag claimen (ik heb enkel < 5km/u boetes), en verwijzen naar de situatie en dan alsnog mijn boete kwijtgescholden krijgen?

Verder moet de betaling vóór 26 maart 2012 overgemaakt zijn , echter betaal ik het bedrag liever in een halfjaar af omdat ik een stuk of wat dingen moet betalen, en ik trek gewoon niet 130 euro per maand extra aan vaste lasten...dus ik hoop dat ik óf gratifcatie kan krijgen (wat vast niet lukt, gezien het feit dat ik gewoon fout zat) óf de betalingstermijn kan verruimen...

Alvast bedankt, lekker wakker worden zo...!

Laatst bijgewerkt door las3r op za 28 jan 2012, 11:22, in totaal 1 keer bewerkt
Offline viffer
Master
za 28 jan 2012, 11:21 Bericht 

las3r schreef:
A) (kan het antwoord wel gokken) Heb ik een zaak als ik het verhaal uitleg en vraag om coulance?

Je kunt het altijd proberen, kans is echter wel erg klein. Heb je wel een rapport van het afkeuren? Dat zou ik zeker meesturen.

las3r schreef:
B) Als ik al wel bezwaar indien, wordt de periode waarin ik de boete kan betalen ook verruimd ?
U bent niet verplicht het volledige bedrag te betalng zolang uw beroepsschrift in behandeling is
Betekent dit dat ook al keuren ze het beroep af, dat ik nog steeds vóór dezelfde datum moet betalen?

Als het beroep wordt afgekeurd is het beroepschrift niet meer in behandeling en wordt de betaaltermijn niet meer verlengd.

las3r schreef:
C) In hoeverre kan ik goed gedrag claimen

Heel kort, niet.
Offline las3r
Eendagsvlieg
za 28 jan 2012, 12:08 Bericht 

Ging ik al vanuit, bedankt! :)
 [ 3 berichten ]