Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
Offline mr.borrie
Nieuwkomer
za 20 maart 2010, 0:49 Bericht 

Vandaag een boete voor verlopen APK ontvangen auto is al tijdje niet meer APK ivm defect auto.
Vandaag dus voor het eerst gesleuteld weer en rondje gaan rijden om alles beetje los te krijgen.
Vervolgens kreeg ik op parkeerplaats een opstandje met een auto toen ik wou uitparkeren ik was al halverwegen met uitdraaien, maar de auto vond dat hij toch voorgang had en ging extra hard rijden en me klem zetten.

Ik kon niet voor nog achteruit dus ik besloot me sleutel om te draaien en te wachten tot ik de ruimte kreeg ik had geen zin in een discussie met die man die al begon te toeteren. Okay niet echt hele toffe actie maar na een hele dag sleutel hadik geen zin om in discussie te gaan met een onredelijke man in mijn ogen

Nog geen 10 seconden word er op me raam getikt door een agente in burger die mij aanspreekt op mijn actie. Ik bood aan de wagens opzij te zetten en het te bespreken maar dit was niet nodig.

5KM voordat ik thuis ben word ik door de agente die me blijkbaar achterna is gereden in ongemarkeerde auto aan de kant gezet om mij erop te wijzen dat mijn APK verlopen is dat ik daar maar iets aan moet doen. De reden om mij aan de kant te zetten en mij na te trekken was de piepende stuurbekrachtiging :duh:
Ik leg uit dat de laatste onderdelen besteld zijn en maandag de wagen voor de keuring kan (is ook zo overigens)

kan ik door het natrekken van de wagen over een paar weken de boete weer verwachten?
Offline Sjaaky
Master
za 20 maart 2010, 0:59 Bericht 

mr.borrie schreef:
Vervolgens kreeg ik op parkeerplaats een opstandje met een auto toen ik wou uitparkeren ik was al halverwegen met uitdraaien, maar de auto vond dat hij toch voorgang had en ging extra hard rijden en me klem zetten.

Ga eens snel je theorie opniew leren.
Offline mr.borrie
Nieuwkomer
za 20 maart 2010, 1:03 Bericht 

theorie en praktijk ... als je toch al dik over de helft uit het vak bent geef je toch mensen de ruimte?
Natuurlijk hij had ook de achterkant van me auto eraf kunnen rijden en was het mijn schuld geweest.. maar bedankt voor de tip hoor :thumb:
Offline marcje
Master
za 20 maart 2010, 9:39 Bericht 
mr.borrie schreef:
kan ik door het natrekken van de wagen over een paar weken de boete weer verwachten?

Je kunt iedere dag, meerdere malen per dag, worden bekeurd. Dit voor een bedrag van 90 euro / keer. Tevens voert het RDW registercontroles uit... O:)
Offline Furr
Master
za 20 maart 2010, 11:15 Bericht 
marcje schreef:
van 90 euro / keer

+ 6 adm kosten / keer O:) en ik kan het weten
Offline marcje
Master
za 20 maart 2010, 14:30 Bericht 
Jij bent ervarings deskundige... :wink:
Offline mr.borrie
Nieuwkomer
za 20 maart 2010, 17:06 Bericht 

Ja dacht ik al, de opvraag van de dame via haar politiecomputertje zal wel weer een lampje bij RDW laten branden om er nog een te sturen dan.
bedankt voor de info jongens!

oh ja en die 6 euro extra er weer bovenop moest ik wel om lachen, wat een circus :lol:
Offline 70JACK00
Nieuwkomer
di 23 maart 2010, 4:18 Bericht 
mr.borrie schreef:
Vandaag een boete voor verlopen APK ontvangen auto is al tijdje niet meer APK ivm defect auto.
Vandaag dus voor het eerst gesleuteld weer en rondje gaan rijden om alles beetje los te krijgen.

Wel eens de kleine lettertjes gelezen van je verzekeringsmaatschappij? Iets van eh... dat je auto voorzien moet zijn van een geldige algemene periodieke keuring?? Omdat ze je anders kunnen uitsluiten van verzekering?

En daar sta je dan, met je "ik neem voorrang als ik een bijzondere verrichting uitvoer.." en vervolgens "Boem". Jij aansprakelijk voor de schade, jij niet verzekerd... en ik ben jouw tegenpartij...

Om dat soort leed te voorkomen is het verboden met verlopen APK te rijden. Geheel terechte bon dus denk ik zo :nothanks:
Offline Furr
Master
di 23 maart 2010, 13:58 Bericht 
Bij geen APK is het niet altijd zo dat je niet verzekerd bent. Het ligt eraan hoe de staat van het voertuig was. Bv bij een na check en het blijkt dat je remmen totaal kapot zijn oid... tjah dan wordt het lastig ;)
Offline mr.borrie
Nieuwkomer
wo 24 maart 2010, 12:31 Bericht 

Klopt, de tegenpartij moet kunnen aantonen dat het defect aan de auto zonder APK ervoor gezorgd heeft dat het ongeval daardoor veroorzaakt is.

Dus als de remweg te lang was en remmen zijn versleten dan ben je de sjaak. heb je alleen een APK afkeur van een gaatje in je achterlicht gaat dat niet op om maar een voorbeeld te geven.
Offline The Driver
Master
wo 24 maart 2010, 12:52 Bericht 

mr. borrie

Voorrang nemen en proberen af te dwingen, terwijl je dat niet hebt, gaat je in de praktijk nog problemen opleveren hoor. :boos: :boos:
Offline mr.borrie
Nieuwkomer
wo 24 maart 2010, 13:17 Bericht 

Ik heb het duidelijk verkeerd beschreven dat iedereen er zo over valt.

Ik reed eruit en de wagen was echt nog 10talle meter weg op een druk parkeerterein van een bouwmarkt. Hij reed ook rustig en voorzichtig.

Normaal gesproken alle tijd om uit de draaien. Ik gok dat hij dan op het gas is gegaan zo snel te zijn, en me klem te rijden om te zieken? spontaan haast? wie zal het zeggen.

Dus nee daarvoor mag je me niet afrekenen vind ik.
Offline The Driver
Master
wo 24 maart 2010, 14:14 Bericht 

@ mr. borrie

Je reed achterruit en was aan het wegrijden vanuit een parkeerplaats, dat zijn al 2 verrichtingen waarom je geen voorrang hebt. Je had gewoon even moeten wachten, tot de ander voorbij was. Dat zag de agente ook duidelijk.
 [ 13 berichten ]