Postingstijd interval gedetecteerd van 154.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 51 berichten ]
Offline JRdeH
Respect
vr 04 jun 2010, 13:06 Bericht 

Het is toch niet te geloven..

Ik koop een auto die geen APK heeft. Zet hem 18 mei j.l op mijn naam. De auto was nog niet klaar om te keuren, dus zijn we er mee bezig geweest om hem APK klaar te krijgen. Eergisteren (2 juni) goedgekeurd.

Nu krijg ik een bekeuring binnen dat op 27 mei om 0:00 gebleken is uit een registercontrole dat de auto geen APK had.. JE MEENT HET!

Dagtekening is 6 juni, datum constatering: 27 mei.

Kan ik hier iets mee? Dit is toch wel zo schandalig zielig. (iets van een respijt periode na aanschaf?)

Nu weet ik dat je 2 maanden de tijd hebt na het verlopen van de APK om het te laten keuren zonder "steekproef" boete. Maar daar zat ie al overheen. (APK was eind 2009 verlopen) Maar hoe zit het nou als je een auto aanschaft zonder APK? Ik heb hem immers nog maar 2.5 week.. Dan zou je toch nooit meer een auto zonder APK kunnen kopen zonder dat ze meteen als krolse katten om geld staan te bedelen? Schorsen had ook geen nut omdat de verwachting was dat de auto binnen 2 weken goedgekeurd zou worden...

Laatst bijgewerkt door JRdeH op vr 04 jun 2010, 13:54, in totaal 2 keer bewerkt
Offline Barbertje
FS Juridisch
vr 04 jun 2010, 13:45 Bericht 
Dit is niet billijk.
Ga tegen de bekeuring in bezwaar en leg de situatie uit.
Offline JRdeH
Respect
vr 04 jun 2010, 14:07 Bericht 

Heb een gevonden brief op flitsserivce wat aangepast. (Bedankt FURR)

Heeft iemand op of aanmerkingen? of kan ik de brief zo de deur uit doen?

Citaat:
De Officier van Justitie
Antwoordnummer 53043
3503 VB Utrecht

Lelystad, 04-6-2010
Betreft: Bezwaarschrift en wob verzoek 6062 ************.

Geachte heer, mevrouw,

Hierdoor maak ik bezwaar tegen beschikking nummer 6062 **************. Volgens de beschikking heb ik volgens het RDW register op 27 mei 2010 om 00.00 uur, mijn auto niet APK gekeurd.

Ik maak bezwaar, omdat ik vind dat de boete niet in proportie staat met de keuringsdatum. Ik heb de auto met kenteken **-**-** op 18-05-2010 aangeschaft met het oog deze te repareren en te keuren. Ik ben op dezelfde dag van aanschaf naar het keuringstation in de buurt geweest (Autobedrijf Frank van der Horst te Lelystad) Om de auto te laten keuren. Hier werd de auto afgekeurd op een aantal relatief kleine gebreken. Ik heb als gevolg van deze uitslag mijn uiterste best gedaan om de auto binnen 2 weken nogmaals aan te kunnen bieden voor de APK, waarbij de auto ditmaal wel werd goedgekeurd.
Ook heb ik van tevoren alles netjes aangemeld, verzekering, belasting etcetera.
Nu krijg ik op 4 juni 2010 (dagtekening 06 juni 2010) een boete van ?90 + ?6 euro voor geen geldige APK op 27 mei. De afspraak stond al langer dan 27 mei en op de 02 juni 2010 is mijn auto (goed)gekeurd.

Ik vind deze straf dan ook buiten proportie en vraag u om de boete te seponeren.

Tevens verzoek ik u om binnen 16 weken een beslissing te nemen en, indien deze termijn niet wordt gehaald, de beschikking te vernietigen. Ik verzoek u echter wel om binnen 16 weken een beslissing te nemen en niet te verlengen met 8 weken! Volgens de overeenkomst tussen de Minister van Justitie en de Nationale Ombudsman is een automatische verlenging van 8 weken niet toegestaan. Hiertegen maak ik dan ook bezwaar.

Ten slotte vraag ik onder de Wet Openbaarheid van Bestuur de volgende documenten op:
Akte van beëdiging van RDW controleur;
Akte van aanstelling RDW controleur;
CJIB zaakoverzicht.

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken. Volgens art. 4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft. U blijft echter te allen tijde verantwoordelijk voor een stipte uitvoering door het andere orgaan. De bekeuring is voortgekomen uit ?justitiële opsporing?. Daarom bent u als Officier van Justitie verantwoordelijk voor de vervolging en verdere afhandeling van bezwaar en beroep en de op deze zaak betrekking hebbende documenten.

Hoogachtend,

Imperium

Bijlage: RDW keuringsrapport
Offline Furr
Master
vr 04 jun 2010, 14:13 Bericht 
Hiermee heb ik hem binnen 2 weken gegrond laten verklaren :D
Offline Barbertje
FS Juridisch
vr 04 jun 2010, 14:13 Bericht 
Stuur maar weg :thumb:
Offline Furr
Master
vr 04 jun 2010, 14:15 Bericht 
Let op dat je ook wobt he ;) dus de OVJ stuurt je wob verzoek door naar de RDW en dan moe je binnen 4 weken je forms hebben, maar die krijg je wel is mijn ervaring. Binnen een week zelfs.
OHJAH: vraag ook om het zaakoverzicht CJIB
Offline JRdeH
Respect
vr 04 jun 2010, 14:18 Bericht 

Staat er als het goed is al in toch?

Citaat:
Ten slotte vraag ik onder de Wet Openbaarheid van Bestuur de volgende documenten op:
Akte van beëdiging van RDW controleur;
Akte van aanstelling RDW controleur;
CJIB zaakoverzicht.

Als ik deze gewoon opstuur naar het CVOM in utrecht. moet het allemaal goed gaan toch?
En moet ik perse mijn eigen adres in het bezwaarschrift zetten? en moet ik perse een kopie van de beschikking meesturen?
Offline Furr
Master
vr 04 jun 2010, 14:57 Bericht 
Och sorry niet gezien :oops:

Adres van betrokkene ja, ben jij iemand anders, zorg dat betrokkene jou even machtigd.
Kopie nee. Nummer is voldoende.
Offline JRdeH
Respect
vr 04 jun 2010, 15:36 Bericht 

Ok hij is op de post. Kwam er alleen net achter dat ik op de envelop heb neergezet "Officier van Justitie" ipv CVOM. wel het goede antwoordnr e.d. mag aannemen dat dat geen probleem is?
Offline Furr
Master
vr 04 jun 2010, 15:56 Bericht 
No worries, doe ik ook altijd en komt geheid aan

Nu even in word of excel de brievnwisselingen bijhouden ivm dwangsommen enzo ;)
Offline JRdeH
Respect
vr 04 jun 2010, 16:22 Bericht 

Ben benieuwd of ik een kans maak.. Vind het echt een misselijke streek namelijk.
Offline Furr
Master
vr 04 jun 2010, 16:23 Bericht 
Ik dacht ook geen kans te maken, maar ze hebben hem direct omgezet naar 0 euro dus. Het kán wel. Bij mij ging het om 3 dagen of zow.
Offline volvofan
Pro
vr 04 jun 2010, 16:38 Bericht 

Furr schreef:
Ik dacht ook geen kans te maken, maar ze hebben hem direct omgezet naar 0 euro dus. Het kán wel. Bij mij ging het om 3 dagen of zow.

nij mij om 4 maanden ben in hoger beroep
wel een lastige zaak
Offline JRdeH
Respect
ma 19 jul 2010, 17:51 Bericht 

Ik heb nu 3 weken geleden een in behandeling gekregen mbt het bezwaar, en de WOB spullen kreeg ik al binnen anderhalve week. Maar hoe lang mag de OVJ doen over het bezwaar? En geld hier ook een dwangsom voor als de termijn verloopt?
Offline marcje
Master
ma 19 jul 2010, 17:53 Bericht 
Imperium schreef:
En geld hier ook een dwangsom voor als de termijn verloopt?

Nee...
Offline Furr
Master
ma 19 jul 2010, 18:10 Bericht 
Verkeerde info Marcje!

Het antwoord is Ja, je kan wel kans maken op een dwangsom, deze geldt OOK bij bezwaren. 16 + 8 weken is de termijn voor een bezwaar af te handelen.

Hoe ziet de WOb brief (beslissing) eruit?
Offline marcje
Master
ma 19 jul 2010, 18:12 Bericht 
Waar staat dat er ook een dwangsom geldt voor een bezwaar ??
Offline Furr
Master
ma 19 jul 2010, 18:34 Bericht 
Lees de AWB maar eens goed door :roflol: :roflol: :roflol:
Offline marcje
Master
ma 19 jul 2010, 18:34 Bericht 
Jij weet vast wel waar het precies staat.... :wink: (f)
Offline Furr
Master
ma 19 jul 2010, 18:43 Bericht 
Oh zonder op te zoeken staat het btw ook in de ingebreke he die standaard is voorgedrukt, even doorhalen bezwaar/verzoek.

Rijksoverheid.nl

Op tijd beslissen
Voor aanvragen en bezwaarschriften geldt een termijn waarbinnen de overheid een besluit moet nemen. Dit heet de beslistermijn. Voor de aanvragen:

geldt een ‘wettelijke’ of ‘redelijke’ termijn.
Staat de beslistermijn niet in de wet? Dan geldt een redelijke termijn. Wat redelijk is, hangt af van de soort beslissing. Voor de meeste aanvragen geldt dat de overheid binnen 8 weken een besluit neemt of een nieuwe beslistermijn aan u bekend maakt.
mag de beslistermijn in sommige gevallen worden uitgesteld.
Als uw aanvraag bijvoorbeeld een specifiek onderzoek nodig heeft of een antwoord van een buitenlandse instantie. De overheid maakt de nieuwe beslistermijn zo snel mogelijk aan u bekend.
Offline Barbertje
FS Juridisch
di 20 jul 2010, 16:21 Bericht 
Afbeelding
Offline marcje
Master
di 20 jul 2010, 16:22 Bericht 
Dank.. (f)
Offline Furr
Master
di 20 jul 2010, 18:20 Bericht 
Das nog beter ;)

Zo genoeg gezien Marcje :P :roflol: ?
Offline marcje
Master
di 20 jul 2010, 18:22 Bericht 
Absoluut....Weer iets geleerd.. :wink:
Offline Furr
Master
di 20 jul 2010, 18:38 Bericht 
:thumb:
Offline JRdeH
Respect
do 22 jul 2010, 14:23 Bericht 

Nou.. beroep is ongegrond verklaard.. godverdomme! Wat een op geldbelust tyfusregering hebben we toch ook..
Offline Furr
Master
do 22 jul 2010, 16:02 Bericht 
Goh ben je daar verbaasd over? ;) ALLE bezwaren worden ongegrond verklaard hoor ;) nu in beroep gaan middels stap 3
Offline JRdeH
Respect
do 22 jul 2010, 16:11 Bericht 

Furr schreef:
Goh ben je daar verbaasd over? ;) ALLE bezwaren worden ongegrond verklaard hoor ;) nu in beroep gaan middels stap 3

Naar de letter van de wet ben ik gewoon fout helaas.. Ik denk niet dat de kantonrechter ook maar anders daarover denkt?
Offline Mr.D
Die hard
do 22 jul 2010, 18:14 Bericht 

Imperium schreef:
Ik denk niet dat de kantonrechter ook maar anders daarover denkt?

a) Pas tijdens 'stap 3' gaat de OvJ uw bezwaar echt lezen, eventueel tot de conclusie komende dat een rechter dit inderdaad niet billijk vindt en derhalve het bezwaar wordt gehonoreerd.
b) Daadwerkelijk bij de kantonrechter aangekomen, vindt deze uw argumenten overtuigend (de boete valt buiten redelijkheid en billijkheid).

-edit-
c) worst case scenario: eenmaal in de rechtbank vindt de rechter u maar een vervelend mannetje en dient de bekeuring gewoon betaald te worden (meer kan je niet verliezen).
Offline marcje
Master
do 22 jul 2010, 18:20 Bericht 
Mr.D schreef:
a) Pas tijdens 'stap 3' gaat de OvJ uw bezwaar echt lezen, eventueel tot de conclusie komende dat een rechter dit inderdaad niet billijk vindt en derhalve het bezwaar wordt gehonoreerd.
b) Daadwerkelijk bij de kantonrechter aangekomen, vindt deze uw argumenten overtuigend (de boete valt buiten redelijkheid en billijkheid).

Imperium schreef:
(APK was eind 2009 verlopen

Met alle respect, maar TS koopt een auto waarvan de APK reeds 7 - 8 maanden verlopen is...
Het is dan wel erg gemakkelijk en goedkoop om te komen met dergelijke uitspraken:

Imperium schreef:
Dit is toch wel zo schandalig zielig.
Offline JRdeH
Respect
do 22 jul 2010, 18:24 Bericht 

marcje schreef:
Met alle respect, maar TS koopt een auto waarvan de APK reeds 7 - 8 maanden verlopen is...
Het is dan wel erg gemakkelijk en goedkoop om te komen met dergelijke uitspraken:

Al was de apk 10 jaar verlopen.. Het is toch niet normaal dat als je een auto koopt zonder APK dat ze METEEN geld ruiken? Waarom kan er niet minstens 1 maand gewacht worden om mensen in de gelegenheid te brengen om er wellicht wat aan te doen? Hoe wil je anders een auto zonder APK kopen / verkopen?
Offline marcje
Master
do 22 jul 2010, 18:28 Bericht 
Wellicht, tijdens reparaties, kenteken schorsen..
Offline JRdeH
Respect
do 22 jul 2010, 18:33 Bericht 

marcje schreef:
Wellicht, tijdens reparaties, kenteken schorsen..

Ja, ik ga de auto ook echt schorsen voor welgeteld 10 dagen (a € 23,90).. Alsjeblieft zeg, Bureaucratisch geneuzel.
Offline marcje
Master
do 22 jul 2010, 18:33 Bericht 
Oke..wat jij wil... 8)
Offline JRdeH
Respect
do 22 jul 2010, 18:34 Bericht 

Tevens was auto dit jaar al geschorst geweest én opnieuw op kenteken gezet door de vorige eigenaar. Dus dat zou betekenen: Schorsen binnen een jaar na opheffen schorsing € 119,00
Offline Furr
Master
do 22 jul 2010, 18:57 Bericht 
NL is een land van regels...
Offline Mr.D
Die hard
do 22 jul 2010, 19:09 Bericht 

Furr schreef:
NL is een land van regels...

De vraag blijft of het redelijk is iemand die ter goeder trouw een auto zonder APK koopt, met de intentie deze zo snel mogelijk, na reparatie, ter keuring aan te bieden, een boete te sturen. Binnen 11 werkdagen na aanschaf werd de auto alsnog goedgekeurd.

Het zou mooi zijn als we daar een uitspraak over krijgen. Dus op naar stap 3. (f)
Offline fl
Master
vr 23 jul 2010, 2:58 Bericht 

Imperium schreef:
Ja, ik ga de auto ook echt schorsen voor welgeteld 10 dagen (a € 23,90).. Alsjeblieft zeg, Bureaucratisch geneuzel.

Weet je gelijk wat het goedkoopste is :kniktja:
Offline Furr
Master
vr 23 jul 2010, 9:08 Bericht 
En het meest omslachtig. Ik weet hoe dat gaat, daarna komen er nog 5 dagen bij voordat je Deel 1B weer is opgestuurd... mag je niet rijden.
Offline JRdeH
Respect
ma 30 aug 2010, 0:46 Bericht 

Kan iemand mij vertellen wat ik het beste als stap 3 kan versturen? de beroepstermijn eindigt op 2 september. (was het een beetje vergeten..)
Ik heb werkelijk waar geen idee wat ik kan terugsturen. wellicht dat iemand een voorbeeld voor mijn situatie wilt laten zien?
Offline Furr
Master
ma 30 aug 2010, 11:07 Bericht 
2 sept dan moet je vandaag beroep sturen.
Offline JRdeH
Respect
ma 30 aug 2010, 11:34 Bericht 

Dat is geen probleem allen snap ik dus niet wat ik precies terug kan sturen
Offline Furr
Master
ma 30 aug 2010, 11:59 Bericht 
Barbertje schreef:
Dit is niet billijk.
Ga tegen de bekeuring in bezwaar en leg de situatie uit.
Offline f-lipa
Eendagsvlieg
ma 31 jan 2011, 21:32 Bericht 

Ik heb hetzelfde meegemaakt (auto zonder apk gekocht, naar de garage gebracht en intussen een bekeuring gekregen) en twijfel of ik in hoger beroep moet of niet... ik vraag mij dan ook af of jij dat gedaan hebt en of het iets heeft opgeleverd? Ik moet voor 12 feb 2011 in hoger beroep gaan. Zou jij mij kunnen laten weten of het zin heeft om in hoger beroep te gaan? Alvast bedankt!
Offline Walker
Master
ma 31 jan 2011, 21:39 Bericht 
f-lipa schreef:
en twijfel of ik in hoger beroep moet of niet... ik vraag mij dan ook af of jij dat gedaan hebt en of het iets heeft opgeleverd? Ik moet voor 12 feb 2011 in hoger beroep gaan.

Bedoel je:
A) bezwaar (tegen de beschikking)
B) beroep (bij de kantonrechter) tegen de OvJ na ongegrond verklaren van bezwaar
C) hoger beroep na zitting bij de kantonrechter

Een hoger beroep gaat namelijk niet zomaar, daar gaan een paar stappen aan vooraf....
Offline f-lipa
Eendagsvlieg
ma 31 jan 2011, 21:47 Bericht 

Ik heb al bezwaar gemaakt, maar net als bij imperium, is het ongegrond verklaard. Ik twijfel nu of ik beroep moet instellen bij de kantonrechter tegen de beslissing van de OvJ.

Zou het zin hebben?
Offline Walker
Master
ma 31 jan 2011, 21:53 Bericht 
Ja, bezwaren worden standaard afgewezen. Een beroep bij de kantonrechter kost je slechts tijd (en voorbereiding!)
Offline spyrider
Master
ma 31 jan 2011, 22:02 Bericht 
Walker schreef:
Ja, bezwaren worden standaard afgewezen. Een beroep bij de kantonrechter kost je slechts tijd (en voorbereiding!)

Maar altijd DOEN, nee heb je ja kun je krijgen!
Offline f-lipa
Eendagsvlieg
ma 31 jan 2011, 22:08 Bericht 

Ja idd. Maar ik vraag mij af of het zin heeft om daarvoor een dag/middag vrij te nemen. Ik kon geen vergelijkbare uitspraken vinden daarom ben ik wel benieuwd of de kantonrechter Imperium gelijk heeft gegeven.

Ik heb mijn auto op 7 oktober 2010 aangeschaft. De apk was al maanden verlopen. De dealer zei dat de auto makkelijk door de keuring zou komen... dus niet! We hebben de auto laten repareren en op 27 oktober 2010 is de auto gekeurd. Helaas hadden we toen al een bekeuring binnen, gedateerd op 22 oktober. Wij hebben ons uiterste best gedaan om die auto snel te laten keuren maar er waren veel dingen mis dus het kon niet sneller.

Naar de letter van de wet zat ik dus fout (als ik het bovenstaande goed begrijp), nu is alleen de vraag hoe de rechter met dergelijke situaties omgaat.
Offline viffer
Master
ma 31 jan 2011, 22:12 Bericht 
Als een dealer vindt dat een auto "makkelijk" door de APK komt mag hij de auto van mij eerst keuren voordat ik tot de koop overga.
 [ 51 berichten ]