Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]
Offline johanliefers
Eendagsvlieg
do 02 feb 2012, 17:50 Bericht 

Een jaar terug heb ik mijn oldtimer (peugeot 404 uit 1962) geschorst ivm restauratiewerk en de apk was bijna verlopen. ongeveer 3/4 weken terug was de schorsing verlopen. De auto zat al weer in elkaar en er moesten nog een paar kleine dingetjes voor de apk gebeuren. Daarom heb ik hem niet opnieuw geschorst maar wilde ik hem binnenkort laten keuren.
Omdat ik overal las dat er pas een boete wordt uitgeschreven na 8 weken geen apk heb ik rustig aan gedaan. Ik vond het nu even te koud om de laatste dingen aan te passen. Maar nou kreeg ik vandaag ineens een boete van 120+6 euro voor verlopen apk.

Heb ik nog enige kans om hier tegen in bezwaar te gaan, omdat niet de standaard marge van 8 weken is gehanteerd?
Offline Gianluca
Master
do 02 feb 2012, 17:53 Bericht 

johanliefers schreef:
Heb ik nog enige kans om hier tegen in bezwaar te gaan, omdat niet de standaard marge van 8 weken is gehanteerd?

Nee..geen kans...

De termijn van 2 maanden geldt na de APK vervaldatum. In jouw geval dus ongeveer een jaar geleden. Indien je de auto uit de schorsing haalt moet deze APK gekeurd zijn. Hierbij geldt niet de temijn van 2 maanden. Je mag er alleen (ongekeurd) mee naar een APK keuringsstation rijden teneinde het overtuig te laten keuren.
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 18:10 Bericht 
Wel even wobben na RDW en CVOM O:) heeft mij toch 430 euro opgeleverd - 106 euro boete = winst! :thumb:
 [ 3 berichten ]